/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Hvad er mine muligheder?
Fra : Insomniac


Dato : 29-11-07 19:16

Lige efter køb var der fejl på min bærbare computer, hvilket jeg meddelte
supporten og producentens danske afd., men da de ikke kendte min model måtte
jeg selv finde løsning på problemet, det lykkedes også nogenlunde, men så 2
måneder efter købet døde wifi kortet, håndledsstøtten bliver for varm til at
man kan have hænderne der samt USB portene fejler og 8x DVD-RW brænder kun
med 4x på 16x skiver(Verbatim).

Supporten sendte den til reparation og sagde at det ville tage 5 dage +
transport(ca. 7 dage). Det er nu 16 dage siden den kom afsted med DHL til
Holland, det vil sige 9 dage over den tid de sagde det ville tage.

Efter 8 dage ringede jeg til supporten og forespurgte til hvornår jeg fik
den tilbage og de lovede at vende tilbage pr. email men det har de ikke
gjort, selvom jeg nu har ringet til dem 2 gange. Jeg får bare lov til at
sidde og vente uden at få noget at vide.

Hvad har jeg af muligheder, hvad kan jeg kræve?

Sådan som jeg ser det, med min baggrund indenfor computerverdenen og med de
fejl som er opstået på den bærbare, vil værkstedet være nød til at skifte
bundkortet samt wifi kortet og muligvis DVD-RW drevet. Er det ikke grund nok
til at jeg kan kræve at få en ny bærbar, da den jo tydeligt var defekt fra
fabrikken?

--

mvh

JBJ



 
 
Christian Madsen (30-11-2007)
Kommentar
Fra : Christian Madsen


Dato : 30-11-07 21:46

Insomniac skrev den 29-11-2007:
> Lige efter køb var der fejl på min bærbare computer, hvilket jeg meddelte
> supporten og producentens danske afd., men da de ikke kendte min model måtte
> jeg selv finde løsning på problemet, det lykkedes også nogenlunde, men så 2
> måneder efter købet døde wifi kortet, håndledsstøtten bliver for varm til at
> man kan have hænderne der samt USB portene fejler og 8x DVD-RW brænder kun
> med 4x på 16x skiver(Verbatim).
>
> Supporten sendte den til reparation og sagde at det ville tage 5 dage +
> transport(ca. 7 dage). Det er nu 16 dage siden den kom afsted med DHL til
> Holland, det vil sige 9 dage over den tid de sagde det ville tage.
>
> Efter 8 dage ringede jeg til supporten og forespurgte til hvornår jeg fik den
> tilbage og de lovede at vende tilbage pr. email men det har de ikke gjort,
> selvom jeg nu har ringet til dem 2 gange. Jeg får bare lov til at sidde og
> vente uden at få noget at vide.
>
> Hvad har jeg af muligheder, hvad kan jeg kræve?
>
> Sådan som jeg ser det, med min baggrund indenfor computerverdenen og med de
> fejl som er opstået på den bærbare, vil værkstedet være nød til at skifte
> bundkortet samt wifi kortet og muligvis DVD-RW drevet. Er det ikke grund nok
> til at jeg kan kræve at få en ny bærbar, da den jo tydeligt var defekt fra
> fabrikken?

Sælger har ret til at forsøge at udbedre fejlen, jf. KBL § 78, stk. 3.
Det følger dog af KBL § 78, stk. 4, at sælger skal gøre dette inden for
rimelig tid og uden væsentlig ulempe for dig. Hvad der nærmere ligger i
dette begreb er meget svært at sige, ved 16 dage er sælgers tidsfrist
nok ikke overskredet, men snakker vi 1½ måned er vi ved at være der.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen



JBJ (22-12-2007)
Kommentar
Fra : JBJ


Dato : 22-12-07 21:05

"Christian Madsen" <have@none.com> skrev i meddelelsen
news:mn.f51a7d7b23be41b0.72899@none.com...
> Insomniac skrev den 29-11-2007:
>> Lige efter køb var der fejl på min bærbare computer, hvilket jeg meddelte
>> supporten og producentens danske afd., men da de ikke kendte min model
>> måtte jeg selv finde løsning på problemet, det lykkedes også nogenlunde,
>> men så 2 måneder efter købet døde wifi kortet, håndledsstøtten bliver for
>> varm til at man kan have hænderne der samt USB portene fejler og 8x
>> DVD-RW brænder kun med 4x på 16x skiver(Verbatim).
>>
>> Supporten sendte den til reparation og sagde at det ville tage 5 dage +
>> transport(ca. 7 dage). Det er nu 16 dage siden den kom afsted med DHL til
>> Holland, det vil sige 9 dage over den tid de sagde det ville tage.
>>
>> Efter 8 dage ringede jeg til supporten og forespurgte til hvornår jeg fik
>> den tilbage og de lovede at vende tilbage pr. email men det har de ikke
>> gjort, selvom jeg nu har ringet til dem 2 gange. Jeg får bare lov til at
>> sidde og vente uden at få noget at vide.
>>
>> Hvad har jeg af muligheder, hvad kan jeg kræve?
>>
>> Sådan som jeg ser det, med min baggrund indenfor computerverdenen og med
>> de fejl som er opstået på den bærbare, vil værkstedet være nød til at
>> skifte bundkortet samt wifi kortet og muligvis DVD-RW drevet. Er det ikke
>> grund nok til at jeg kan kræve at få en ny bærbar, da den jo tydeligt var
>> defekt fra fabrikken?
>
> Sælger har ret til at forsøge at udbedre fejlen, jf. KBL § 78, stk. 3. Det
> følger dog af KBL § 78, stk. 4, at sælger skal gøre dette inden for
> rimelig tid og uden væsentlig ulempe for dig. Hvad der nærmere ligger i
> dette begreb er meget svært at sige, ved 16 dage er sælgers tidsfrist nok
> ikke overskredet, men snakker vi 1½ måned er vi ved at være der.
>
> --
> Mvh. stud.jur. Christian Madsen
>
>

Det endte med at jeg var nød til at returnere den, og de vil så kreditere
pengene. De nægter dog at kreditere det ekstra batteri jeg har købt. Så hvis
man i god tro køber ekstra udstyr fra samme producent skal man altså ikke
forvente at få pengene tilbage, derimod vil man stå med ekstra udstyr man
ikke kan bruge til noget.

Er der ikke noget i loven som kan hjælpe her?

--

Mvh

JBJ


duff (23-12-2007)
Kommentar
Fra : duff


Dato : 23-12-07 00:39

JBJ skrev:

>>
>>
>
> Det endte med at jeg var nød til at returnere den, og de vil så
> kreditere pengene. De nægter dog at kreditere det ekstra batteri jeg har
> købt. Så hvis man i god tro køber ekstra udstyr fra samme producent skal
> man altså ikke forvente at få pengene tilbage, derimod vil man stå med
> ekstra udstyr man ikke kan bruge til noget.
>

Er det købt samlet? Eller er batteriet indkøbt for sig selv?
Ved ophævelse af købet, havde du da mulighed for at købe en ny magen til
den du returnerede?

JBJ (23-12-2007)
Kommentar
Fra : JBJ


Dato : 23-12-07 03:37

"duff" <duff@fjerndettenu.com> skrev i meddelelsen
news:476da001$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> JBJ skrev:
>
>>>
>>>
>>
>> Det endte med at jeg var nød til at returnere den, og de vil så kreditere
>> pengene. De nægter dog at kreditere det ekstra batteri jeg har købt. Så
>> hvis man i god tro køber ekstra udstyr fra samme producent skal man altså
>> ikke forvente at få pengene tilbage, derimod vil man stå med ekstra
>> udstyr man ikke kan bruge til noget.
>>
>
> Er det købt samlet? Eller er batteriet indkøbt for sig selv?
> Ved ophævelse af købet, havde du da mulighed for at købe en ny magen til
> den du returnerede?

Batteriet var indkøbt hos en anden forhandler, men også LG lige som den
bærbare, så burde man da mene at når det er producenten der selv bestemmer
sig til at kreditere den bærbare at de så også vil gøre det med batteriet
selvom det er købt andetsteds.

Det var ikke mulighed for at få en anden bærbar da Support firmaet ikke
havde nogen de kunne bytte med, samt forhandleren ikke havde flere da den
åbenbart var udgået af produktion(noget de havde "glemt" at fortælle
kunderne), samt det ikke var muligt at bestille en hjem fra lager
andetsteds. Desuden var prisen på dem steget med 1200 kr. efter jeg havde
købt min.

Så nu står jeg altså med et batteri jeg ikke kan bruge til en disse, og med
det at jeg aldrig nogensinde mere køber LG.


--

Mvh

JBJ


duff (23-12-2007)
Kommentar
Fra : duff


Dato : 23-12-07 05:08

JBJ skrev:
> "duff" <duff@fjerndettenu.com> skrev i meddelelsen
> news:476da001$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> JBJ skrev:
>>
>>>>
>>>>
>>>
>>> Det endte med at jeg var nød til at returnere den, og de vil så
>>> kreditere pengene. De nægter dog at kreditere det ekstra batteri jeg
>>> har købt. Så hvis man i god tro køber ekstra udstyr fra samme
>>> producent skal man altså ikke forvente at få pengene tilbage, derimod
>>> vil man stå med ekstra udstyr man ikke kan bruge til noget.
>>>
>>
>> Er det købt samlet? Eller er batteriet indkøbt for sig selv?
>> Ved ophævelse af købet, havde du da mulighed for at købe en ny magen
>> til den du returnerede?
>
> Batteriet var indkøbt hos en anden forhandler, men også LG lige som den
> bærbare, så burde man da mene at når det er producenten der selv
> bestemmer sig til at kreditere den bærbare at de så også vil gøre det
> med batteriet selvom det er købt andetsteds.

Så har du nada sag.

duff (23-12-2007)
Kommentar
Fra : duff


Dato : 23-12-07 00:39

Insomniac skrev:

og 8x DVD-RW brænder kun
> med 4x på 16x skiver(Verbatim).

Dette er ikke nødvendigvis en fejl. Alle de dvd brændere jeg har haft
fingre i (og det er en del) har haft yndlings dvd'er, som de kunne klare
i full speed, og så alle de andre, som de har klaret i normalt 1x til
halv speed.
Nogengange har der været firmware til at klare det, andre gange så "lev
med det".

JBJ (23-12-2007)
Kommentar
Fra : JBJ


Dato : 23-12-07 03:44

"duff" <duff@fjerndettenu.com> skrev i meddelelsen
news:476da01d$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Insomniac skrev:
>
> og 8x DVD-RW brænder kun
>> med 4x på 16x skiver(Verbatim).
>
> Dette er ikke nødvendigvis en fejl. Alle de dvd brændere jeg har haft
> fingre i (og det er en del) har haft yndlings dvd'er, som de kunne klare i
> full speed, og så alle de andre, som de har klaret i normalt 1x til halv
> speed.
> Nogengange har der været firmware til at klare det, andre gange så "lev
> med det".


Nu plejer man jo at sige at hvis der er problemer med at brænde på medier så
skal man prøve med Verbatim fordi det er et anerkendt mærke som overholder
de fleste standarder og som kendes af de fleste brændere. Virker det så
heller ikke med Verbatim så må der være noget galt med drevet. Det er
ihverfald den info vi fik fra Compaq/HP/IBM og Fujitsu Siemens da jeg lavede
support for disse firmaer(gennem seperat firma).
--

Mvh

JBJ


duff (23-12-2007)
Kommentar
Fra : duff


Dato : 23-12-07 05:10

JBJ skrev:
> "duff" <duff@fjerndettenu.com> skrev i meddelelsen
> news:476da01d$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Insomniac skrev:
>>
>> og 8x DVD-RW brænder kun
>>> med 4x på 16x skiver(Verbatim).
>>
>> Dette er ikke nødvendigvis en fejl. Alle de dvd brændere jeg har haft
>> fingre i (og det er en del) har haft yndlings dvd'er, som de kunne
>> klare i full speed, og så alle de andre, som de har klaret i normalt
>> 1x til halv speed.
>> Nogengange har der været firmware til at klare det, andre gange så
>> "lev med det".
>
>
> Nu plejer man jo at sige at hvis der er problemer med at brænde på
> medier så skal man prøve med Verbatim fordi det er et anerkendt mærke
> som overholder de fleste standarder og som kendes af de fleste brændere.
> Virker det så heller ikke med Verbatim så må der være noget galt med
> drevet. Det er ihverfald den info vi fik fra Compaq/HP/IBM og Fujitsu
> Siemens da jeg lavede support for disse firmaer(gennem seperat firma).

heh måske i deres drev.
Men jo verbatim er dem der giver korrekt i de fleste drev, men der er
undtagelser.
Men her ryger vi vidst over i en teknik gruppe :P

JBJ (24-12-2007)
Kommentar
Fra : JBJ


Dato : 24-12-07 06:15

"Insomniac" <insomniac@pc.dk> skrev i meddelelsen
news:474f01b1$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Lige efter køb var der fejl på min bærbare computer, hvilket jeg meddelte
> supporten og producentens danske afd., men da de ikke kendte min model
> måtte jeg selv finde løsning på problemet, det lykkedes også nogenlunde,
> men så 2 måneder efter købet døde wifi kortet, håndledsstøtten bliver for
> varm til at man kan have hænderne der samt USB portene fejler og 8x DVD-RW
> brænder kun med 4x på 16x skiver(Verbatim).
>
> Supporten sendte den til reparation og sagde at det ville tage 5 dage +
> transport(ca. 7 dage). Det er nu 16 dage siden den kom afsted med DHL til
> Holland, det vil sige 9 dage over den tid de sagde det ville tage.
>
> Efter 8 dage ringede jeg til supporten og forespurgte til hvornår jeg fik
> den tilbage og de lovede at vende tilbage pr. email men det har de ikke
> gjort, selvom jeg nu har ringet til dem 2 gange. Jeg får bare lov til at
> sidde og vente uden at få noget at vide.
>
> Hvad har jeg af muligheder, hvad kan jeg kræve?
>
> Sådan som jeg ser det, med min baggrund indenfor computerverdenen og med
> de fejl som er opstået på den bærbare, vil værkstedet være nød til at
> skifte bundkortet samt wifi kortet og muligvis DVD-RW drevet. Er det ikke
> grund nok til at jeg kan kræve at få en ny bærbar, da den jo tydeligt var
> defekt fra fabrikken?
>
> --
>
> mvh
>
> JBJ
>

Jeg takker for svarene og siger Glædelig jul:)

--

Mvh

JBJ


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste