/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Medlemsdatabase i forening
Fra : Steen


Dato : 31-10-07 22:40

I en forening, jeg er medlem af, har vores kasserer en database over
medlemmer. Når nogen indbetaler kontingent til vores konto, ryger deres navn
og adresse ind i vores medlemsdatabase. Når de så et år *ikke* indbetaler
kontingent, bliver de ikke fysisk slettet fra databasen, men kassereren
sætter hak i en boks, der hedder "slettet" - så er det nemt at "uslette" dem
igen, hvis de senere indbetaler kontingent, hvis de f.eks. bare havde glemt
det. På denne måde kan de også bevare deres gamle medlemsnummer.

Men nu er der blevet sat spørgsmålstegn ved det lovlige i denne praksis. Vi
er blevet spurgt, om vi er sikre på, at loven ikke kræver, at vi fysisk
fjerner medlemmets data fra vores database, så snart indbetalingsfristen er
overskredet, og vi ikke har modtaget kontingent.

Vi beholder selvfølgelig ikke medlemmerne i databasen med markedsføring for
øje - det er udelukkende af praktiske hensyn; kassereren siger, at han synes
det er nemmere på denne måde.

Kan jeg bede om en vurdering?

Mvh Steen



 
 
Sune Vuorela (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Sune Vuorela


Dato : 31-10-07 23:46

On 2007-10-31, Steen <virker@ikke.invalid> wrote:
> Kan jeg bede om en vurdering?

Lidt praktisk erfaring fra en anden del af foreningsverdenen:
Hvis du modtager tipstilskud skal du dokumentere hvem der har været
medlem de sidste 5 år.

/Sune

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste