/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
At lukke for vandet i sommerhus
Fra : Marianne


Dato : 10-11-07 08:24

hej

Vi har overtaget er sommerhus i sommeren 2007, så vi står over for den
første vinter.

Bl.a. skal vi have lukket for vandet, men .... hvor er hovedhanen? Den er
ikke i huset eller i umiddelbar nærhed. Sælger har vi ikke kontakt med (bor
udenlands).

Der fulgte ingen tegning med, der viser det.

Nu håber jeg så, der er en instans, man kan kontakte, men hvilken? Er det
kommunen, et vandværk ..?

mvh
Marianne


 
 
Gert (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Gert


Dato : 10-11-07 09:38


"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> skrev i en meddelelse
news:47355ca0$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> hej
>
> Vi har overtaget er sommerhus i sommeren 2007, så vi står over for den
> første vinter.
>
> Bl.a. skal vi have lukket for vandet, men .... hvor er hovedhanen? Den er
> ikke i huset eller i umiddelbar nærhed. Sælger har vi ikke kontakt med
> (bor udenlands).
>
> Der fulgte ingen tegning med, der viser det.
>
> Nu håber jeg så, der er en instans, man kan kontakte, men hvilken? Er det
> kommunen, et vandværk ..?
>
> mvh
> Marianne

er der ikke en vandmåler?
hvis der er så luk begge haner og sørg for at måleren er isoleret hvis den
sidder hvor der er risiko for frost.
og luk trykket/vandet af rørene og tøm vandvarmer

mht jeres forsyning, så er det svært for andre at vide om det er offentlig
eller privat vandværk i er koblet på.
men ville mene at det er jeres tekniskeforvaltning i kan kontakte om ikke
andet så kan de fortælle jer hvem der forsyner huset.
alternativt, se på regningen for vand der må stå hvem der levere.

Mvh
Gert



Marianne (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Marianne


Dato : 10-11-07 14:59

>
> er der ikke en vandmåler?

Det var da et godt spørgsmål - jeg har aldrig set nogen vandmåler. Kan det
mon passe?

> hvis der er så luk begge haner og sørg for at måleren er isoleret hvis den
> sidder hvor der er risiko for frost.
> og luk trykket/vandet af rørene og tøm vandvarmer

OK

>
> mht jeres forsyning, så er det svært for andre at vide om det er offentlig
> eller privat vandværk i er koblet på.

Ja, selvfølgelig ...

> men ville mene at det er jeres tekniskeforvaltning i kan kontakte om ikke
> andet så kan de fortælle jer hvem der forsyner huset.
> alternativt, se på regningen for vand der må stå hvem der levere.

Det vil jeg gøre. Tak

mvh
Marianne



Michael Schrøder (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Michael Schrøder


Dato : 11-11-07 09:10

Gert skrev:

>> Vi har overtaget er sommerhus i sommeren 2007, så vi står over for den
>> første vinter.
>>
>> Bl.a. skal vi have lukket for vandet, men .... hvor er hovedhanen? Den er
>> ikke i huset eller i umiddelbar nærhed. Sælger har vi ikke kontakt med
>> (bor udenlands).

> er der ikke en vandmåler?
> hvis der er så luk begge haner og sørg for at måleren er isoleret hvis den
> sidder hvor der er risiko for frost.
> og luk trykket/vandet af rørene og tøm vandvarmer

Det er ikke nok - rørene skal tømmes for vand, altså blæses med luft.
Hvis installationen er forberedt til det, så sidder der formentlig en
cykelventil som du skal bruge - enten med en cykelpumpe eller en kompressor.
I vores hus kræver det at flere ting gøres i den rette rækkefølge
- men hellere det end at komme til huset med et sprænge vandrør f.eks.
til jul.

Hvis ikke du har noget i den stil så har huset nok stået med varme på,
som andre foreslår, og ja det er sundere for huset - og koster flere penge.
Så skal du måske lige få besøg af en VVS-mand som kan hjælpe med at gøre
det denne første gang ?

Solfangeren som jeg også har en af er ikke nok - i løbet af natten
kommer temperaturen hurtigt ned, og hvis det er en rigtig grå/mørk dag
så kommer den slet ikke igang.


mvh Michael

Marianne (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Marianne


Dato : 11-11-07 12:25


"Michael Schrøder" <news4mis2@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
news:4736b8eb$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> ... rørene skal tømmes for vand, altså blæses med luft.
> Hvis installationen er forberedt til det, så sidder der formentlig en
> cykelventil som du skal bruge - enten med en cykelpumpe eller en
> kompressor.
> I vores hus kræver det at flere ting gøres i den rette rækkefølge
> - men hellere det end at komme til huset med et sprænge vandrør f.eks. til
> jul.
>
> Hvis ikke du har noget i den stil så har huset nok stået med varme på, som
> andre foreslår, og ja det er sundere for huset - og koster flere penge.
> Så skal du måske lige få besøg af en VVS-mand som kan hjælpe med at gøre
> det denne første gang ?

Ja, jeg vil også få en VVS'er forbi første gang. JJg vil bare gerne være
forberedt.

Hvis det nu ikke lykkes og jeg skal vælge varme-modellen - hvordan regner
man så ud, hvad det koster? Sagen er, at jeg er i huset ca 5 dage pr. måned.
Hvis arbejdet med vandrørene er alt for besværligt, kan jeg finde på bare at
lade varmen stå. men der er p.t. ingen fungerende radiator i badeværelset,
og de modeller, der er i resten af huset, er tænd-sluk modeller uden
termostat. Det ville være ideelt, hvis jeg kunne finde noget, som kunne
indstilles til at varme op til 5 grader, og ikke mere.


> Solfangeren som jeg også har en af er ikke nok - i løbet af natten kommer
> temperaturen hurtigt ned, og hvis det er en rigtig grå/mørk dag så kommer
> den slet ikke igang.

Nej. Det er også erfaringen her. Til gengæld har det taget al fugt- og
dårlig lugt


mvh
Marianne



Henning Lund (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 11-11-07 13:15

Marianne tastede:

> Hvis det nu ikke lykkes og jeg skal vælge varme-modellen -
> hvordan
> regner man så ud, hvad det koster? Sagen er, at jeg er i huset
> ca 5
> dage pr. måned. Hvis arbejdet med vandrørene er alt for
> besværligt,
> kan jeg finde på bare at lade varmen stå. men der er p.t. ingen
> fungerende radiator i badeværelset, og de modeller, der er i
> resten
> af huset, er tænd-sluk modeller uden termostat. Det ville være
> ideelt, hvis jeg kunne finde noget, som kunne indstilles til at
> varme
> op til 5 grader, og ikke mere.

Det er meget minimalt hvad det forbruger ved bare 5 grader som
det er meget sjældent temperaturen kommer under i huset. Hvad
f..... er det da for nogle radiatorer huset er udstyret med??
Alternativt kan du skifte de eksisterende radiatorer ud for
ganske få penge med nogle nye som kan købes hos Harald Nyborg,
jem og fix, XL byg og mange andre steder. De nye har
frostsymbolet som du så bare stiller dem på.

Hvis ikke du vil til at udskifte radiatorerne så skal du have dem
koblet på sådan en fætter her, en af dem der kan gå ned på 5
grader
http://www.fresh.se/p104880/files/195328%20Termostat-2304.jpg men
det bliver mere besværligt at lave, da der skal trækkes et hav af
nye ledninger.

Jeg har i de år jeg arbejdede for Sol & Strand samt Dancenter
haft med ca 750 huse at gøre, pånær nogle ganske få (under 30
huse) fyrede alle vinteren igennem ved 5 grader her på
vestkysten, jeg har aldrig hørt nogen klage over elforbruget. Om
dagen hvor solen er så heldig at titte frem i vinterhalvåret,
varmes huset over 5 grader, og der går et stykke tid hen på
aftenen inden temperaturen går under 5 igen, så det er minimalt
hvad det forbruger.



--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


Marianne (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Marianne


Dato : 11-11-07 17:00

>
> Det er meget minimalt hvad det forbruger ved bare 5 grader som det er
> meget sjældent temperaturen kommer under i huset.

OK. Så kan det jo være en god løsning

>Hvad f..... er det da for nogle radiatorer huset er udstyret med??

Det er lidt af hvert. Der er 3-4 forskellige modeller og nogle af de nyere
har da også en termostat på. Men ikke de ældre.

> Alternativt kan du skifte de eksisterende radiatorer ud for ganske få
> penge med nogle nye som kan købes hos Harald Nyborg, jem og fix, XL byg og
> mange andre steder. De nye har frostsymbolet som du så bare stiller dem
> på.

Hmmm .. frostsymbolerne synes jeg ikke, jeg kan finde på fx disse her:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7278&Grp=77&n=30100

Hverken hos XL-byg eller hos Jem & Fix kan jeg se radiatorer - de kører
begge kun med tilbudsaviser.

>
> Hvis ikke du vil til at udskifte radiatorerne så skal du have dem koblet
> på sådan en fætter her, en af dem der kan gå ned på 5 grader
> http://www.fresh.se/p104880/files/195328%20Termostat-2304.jpg men det
> bliver mere besværligt at lave, da der skal trækkes et hav af nye
> ledninger.

OK

> Jeg har i de år jeg arbejdede for Sol & Strand samt Dancenter haft med ca
> 750 huse at gøre, pånær nogle ganske få (under 30 huse) fyrede alle
> vinteren igennem ved 5 grader her på vestkysten, jeg har aldrig hørt nogen
> klage over elforbruget. Om dagen hvor solen er så heldig at titte frem i
> vinterhalvåret, varmes huset over 5 grader, og der går et stykke tid hen
> på aftenen inden temperaturen går under 5 igen, så det er minimalt hvad
> det forbruger.


OK. Det lyder som om det er termostaten, der er 'flaskehalsen'. Jeg ofrer et
par nye radiatorer med termostat og frostsikring - hvis jeg kan finde dem


Måske kan du hjælpe mig med et andet spørgsmål i samme boldgade: jeg ser, at
man kan få flytbare radiatorer med olie. Jeg har brug for et par flytbare
radiatorer, men hvordan fungerer oliemodellerne - de skal vel fyldes op
ofte?

Tak for dine erfaringer.

mvh
Marianne




Gamle (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 11-11-07 17:10

Marianne wrote:
> Måske kan du hjælpe mig med et andet spørgsmål i samme boldgade: jeg
> ser, at man kan få flytbare radiatorer med olie. Jeg har brug for et
> par flytbare radiatorer, men hvordan fungerer oliemodellerne - de
> skal vel fyldes op ofte?
>

Nej der skal ikke fyldes olie på. Den er der og det er et lukket system.
Kan købes i alle byggemarkeder.
Den jeg havde var med 3 indstillinger og termostat. 600W - 900W og 1500W

Mvh.
Torben



Henning Lund (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 11-11-07 19:01

Marianne tastede:

> Det er lidt af hvert. Der er 3-4 forskellige modeller og nogle
> af de
> nyere har da også en termostat på. Men ikke de ældre.

Det var søtans.


> Hmmm .. frostsymbolerne synes jeg ikke, jeg kan finde på fx
> disse her:
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7278&Grp=77&n=30100
>

Der sidder for det meste en lille stjerne nederst i skalaen,
ellers stiller man dem på 5 grader, jeg har en af Haralds
siddende i en campingvogn, der er en stjerne på skalaen.


> Hverken hos XL-byg eller hos Jem & Fix kan jeg se radiatorer -
> de
> kører begge kun med tilbudsaviser.

De har dem på lager.

> OK. Det lyder som om det er termostaten, der er 'flaskehalsen'.
> Jeg
> ofrer et par nye radiatorer med termostat og frostsikring -
> hvis jeg
> kan finde dem

Bare der er thermostat så er det rigeligt, de thermostater der er
monteret nu om dage i panelerne er faktisk ret så nøjagtige ift.
hvad de var for bare 5 år siden.

>
> Måske kan du hjælpe mig med et andet spørgsmål i samme
> boldgade: jeg
> ser, at man kan få flytbare radiatorer med olie. Jeg har brug
> for et
> par flytbare radiatorer, men hvordan fungerer oliemodellerne -
> de
> skal vel fyldes op ofte?

Vi har en stående som vi bruger til at holde et rum frostfrit
med, de fylder mere end paneler, men holder varmen længere pga.
olien og så giver de en mere jævn varme ift. paneler.

Nu så jeg lige med et øje at Gamle er trådt ind i denne tråd, så
nu undgår vi ikke varmepumper. Jeg lægger ud inden han når at
begynde: En varmepumpe som går ned til 5 grader er endnu
billigere i brug en elpaneler/radiatore. Den yder ca 3 gange det
den forbruger, alt efter mærke, men er så tilgengæld dyrere i
indkøb en et par nye radiatore. Du ser dem på rigtig mange
sommerhuse efterhånden og de er også dejlige at have om sommeren
når man lige står og mangler lidt aircondition.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


Gamle (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 11-11-07 21:10

Henning Lund wrote:
> Nu så jeg lige med et øje at Gamle er trådt ind i denne tråd, så
> nu undgår vi ikke varmepumper. Jeg lægger ud inden han når at
> begynde: En varmepumpe som går ned til 5 grader er endnu
> billigere i brug en elpaneler/radiatore. Den yder ca 3 gange det
> den forbruger, alt efter mærke, men er så tilgengæld dyrere i
> indkøb en et par nye radiatore. Du ser dem på rigtig mange
> sommerhuse efterhånden og de er også dejlige at have om sommeren
> når man lige står og mangler lidt aircondition.

He he.

Henning du kan ikke finde en varmepumpe hvor termostaten kan indstilles helt
ned til 5 grader.
Det længste du kan komme ned er 10 grader.
Min LG til 21.000 kr kan komme ned på 16 grader. Dvs. at når den står tændt
vil den holde en temperatur på 16 grader.
Du må ikke sammenligene med din egen (som faktisk er ski..god til prisen)
Men el-radiatorer sat til frostfrit + en solarvent vil være den billigste
løsning.
En anden ting er så, at din varmepumpe til 3000 kr. vil være en rigtig god
ide til at opvarme sommerhuset i 5 dage om måneden.
Trods alt er det 1Kw ind og 3 - 3½ Kw ud, vil betale sig plus fordelen ved
aircondition om sommeren.

Mvh.
Torben



Henning Lund (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 11-11-07 21:35

Gamle tastede:

> He he.
>
> Henning du kan ikke finde en varmepumpe hvor termostaten kan
> indstilles helt ned til 5 grader.

Det var søtans, kan de virkelig ikke hitte ud af at lave det
endnu??

> Du må ikke sammenligene med din egen (som faktisk er ski..god
> til
> prisen) Men el-radiatorer sat til frostfrit + en solarvent vil
> være
> den billigste løsning.

Elradiatorene har så fordelen ved at de kan gå ned på 5 grader,
og kan man være så kattens heldig solen titter frem, kan
soldimsen jo overtage arbejdet for radiatorerne når hun aligevel
har den siddende.

> En anden ting er så, at din varmepumpe til 3000 kr. vil være en
> rigtig god ide til at opvarme sommerhuset i 5 dage om måneden.
> Trods alt er det 1Kw ind og 3 - 3½ Kw ud, vil betale sig plus
> fordelen ved aircondition om sommeren.

Rigtigt, 3000 vil ikke være dårlig investeret samtidigt med at
skifte de sære radiatorer der ikke har thermostat.



--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


Marianne (12-11-2007)
Kommentar
Fra : Marianne


Dato : 12-11-07 00:30

>
> Rigtigt, 3000 vil ikke være dårlig investeret samtidigt med at skifte de
> sære radiatorer der ikke har thermostat.
>


Ja. De er også sat på 'ønskelisten'.

Men der er mange udgifter ved et nyindkøbt sommerhus skulle jeg hilse og
sige. Bortset fra de sære radiatorer er der

- installation af den brændeovn, jeg *hele livet* har ønsket mig at bo
sammen med!
- sol-dims til at tage fugten i huset. Virker fint.
- opfriskning (maling + nye gardiner) + 4 rum, som lignede .... tja, et
udlejningssommerhus indrettet for 20 år siden
- udskiftning af diverse *ugly* tæpper af ubestemmelig alder. Mange m2.
- maling, maling, maling
- terasseolie, indtil videre for kr. 2500.- (terassen er stor)
- fjerning af 1 væg mellem to bittesmå rum til et dejligt større og flytning
af en anden, så der kunne blive plads til et køleskab inde i køkkenet.

Og selve sommerhuset var heller ikke gratis. Vi købte det på det 'værste'
tidspunkt rent prismæssigt, men det ligger super!! Det var 'kærlighed ved
første blik'!

Nu håber jeg så bare ikke at det sne'r mere end jeg stadig kan nå frem til
det vinteren igennem.

mvh
Marianne



Henning Lund (12-11-2007)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 12-11-07 13:36

Marianne tastede:

> Ja. De er også sat på 'ønskelisten'.

Det var godt
>
> Men der er mange udgifter ved et nyindkøbt sommerhus skulle jeg
> hilse
> og sige. Bortset fra de sære radiatorer er der
>
> - installation af den brændeovn, jeg *hele livet* har ønsket
> mig at bo
> sammen med!
> - sol-dims til at tage fugten i huset. Virker fint.
> - opfriskning (maling + nye gardiner) + 4 rum, som lignede ....
> tja,
> et udlejningssommerhus indrettet for 20 år siden
> - udskiftning af diverse *ugly* tæpper af ubestemmelig alder.
> Mange
> m2. - maling, maling, maling
> - terasseolie, indtil videre for kr. 2500.- (terassen er stor)
> - fjerning af 1 væg mellem to bittesmå rum til et dejligt
> større og
> flytning af en anden, så der kunne blive plads til et køleskab
> inde i
> køkkenet.

Det posetive er, du kommer ikke til at kede dig foreløbigt.


>
> Og selve sommerhuset var heller ikke gratis. Vi købte det på
> det
> 'værste' tidspunkt rent prismæssigt, men det ligger super!! Det
> var
> 'kærlighed ved første blik'!

Og så kommer den vestjyske nysgerrighed frem, hvor er det så?

>
> Nu håber jeg så bare ikke at det sne'r mere end jeg stadig kan
> nå
> frem til det vinteren igennem.

På med skiene.


--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


Marianne (12-11-2007)
Kommentar
Fra : Marianne


Dato : 12-11-07 18:13

>
> Det posetive er, du kommer ikke til at kede dig foreløbigt.
>

Nej - heldigvis ikke

>> Og selve sommerhuset var heller ikke gratis. Vi købte det på det
>> 'værste' tidspunkt rent prismæssigt, men det ligger super!! Det var
>> 'kærlighed ved første blik'!
>
> Og så kommer den vestjyske nysgerrighed frem, hvor er det så?

Bornholm


>> Nu håber jeg så bare ikke at det sne'r mere end jeg stadig kan nå
>> frem til det vinteren igennem.
>
> På med skiene.


Njae - bliver det aktuelt tror jeg, at jeg bruger mine ben! Der er heldigvis
kun 1 km fra en ryddet vej til huset

mvh

Marianne



Henning Lund (12-11-2007)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 12-11-07 19:41

Marianne tastede:
> Bornholm

Åkaj, jamen det er da ikke så ringe endda, udover det er pebret
at komme til øen for jyder

> Njae - bliver det aktuelt tror jeg, at jeg bruger mine ben! Der
> er
> heldigvis kun 1 km fra en ryddet vej til huset

1 km i meterhøje driver er skam ikke sjovt.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


Gert (13-11-2007)
Kommentar
Fra : Gert


Dato : 13-11-07 19:47


"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
news:47389e57$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Marianne tastede:
>> Bornholm
>
> Åkaj, jamen det er da ikke så ringe endda, udover det er pebret at komme
> til øen for jyder

det koster såment ik mere end det koster os at komme til jydeland
men enig prisen er pebret men det er jo en helt anden debat

Mvh
Gert



Gert (13-11-2007)
Kommentar
Fra : Gert


Dato : 13-11-07 19:46


"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> skrev i en meddelelse
news:473889b0$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Og så kommer den vestjyske nysgerrighed frem, hvor er det så?
>
> Bornholm

så blir jeg jo nysgerrig, hvor på bornholm ?

Mvh
Gert



Marianne (12-11-2007)
Kommentar
Fra : Marianne


Dato : 12-11-07 00:32

> men hvordan fungerer oliemodellerne -
>> de
>> skal vel fyldes op ofte?
>
> Vi har en stående som vi bruger til at holde et rum frostfrit med, de
> fylder mere end paneler, men holder varmen længere pga. olien og så giver
> de en mere jævn varme ift. paneler.
>


Nåja - men så er det jo sådan et par, jeg skal have. I baderummene om
vinteren, når jeg ikke er der, og i arbejdsværelset om vinteren, så jeg ikke
fryser om fusserne!

De kan i hvert fald fås hos El-giganten.

mvh
Marianne



Ukendt (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-11-07 11:28

Marianne wrote:

> Bl.a. skal vi have lukket for vandet, men .... hvor er hovedhanen?
> Den er ikke i huset eller i umiddelbar nærhed.



Har du kigget et sted mellem huset og vejen?
Der kunne godt være et sort plasticdæksel hvor hovedhanen og vandmåleren
gemmer sig.

Ellers kig i alle skabe i huset.

Der _er_ en et eller andet sted.

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-





Marianne (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Marianne


Dato : 10-11-07 15:01

>
> Har du kigget et sted mellem huset og vejen?
> Der kunne godt være et sort plasticdæksel hvor hovedhanen og vandmåleren
> gemmer sig.


Fint! Jeg kigger efter et sort plastdæksel. Hvor stort er det ca.? Hvilket
værtøj skal jeg bruge til at lukke med?

>
> Ellers kig i alle skabe i huset.

Er gjort


>
Der _er_ en et eller andet sted.


Ja, ikke !


mvh
Marianne



Ukendt (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-11-07 23:00

Marianne wrote:
> Fint! Jeg kigger efter et sort plastdæksel. Hvor stort er det ca.?

30-40 cm. vil jeg tro.



> Hvilket værtøj skal jeg bruge til at lukke med?

Klør fem burde kunne gøre det.


--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-



Flemming Svendsen (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Flemming Svendsen


Dato : 10-11-07 11:29


"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> skrev i en meddelelse
news:47355ca0$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> hej
>
> Vi har overtaget er sommerhus i sommeren 2007, så vi står over for den
> første vinter.
mvh
> Marianne
-------------
Husk også at drysse lidt salt i vandlåsene . . . .
Sfinxen



Henning Lund (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 10-11-07 15:55

Marianne tastede:
> hej
>
> Vi har overtaget er sommerhus i sommeren 2007, så vi står over
> for den
> første vinter.
>
> Bl.a. skal vi have lukket for vandet, men .... hvor er
> hovedhanen?
> Den er ikke i huset eller i umiddelbar nærhed. Sælger har vi
> ikke
> kontakt med (bor udenlands).
>
> Der fulgte ingen tegning med, der viser det.
>
> Nu håber jeg så, der er en instans, man kan kontakte, men
> hvilken? Er
> det kommunen, et vandværk ..?
>
> mvh
> Marianne

Hvorfor ikke bare gøre som de fleste andre, stil varmen på
frostfri/5 grader det er meget bedre for huset.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


Flemming Svendsen (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Flemming Svendsen


Dato : 10-11-07 16:53


>
> Hvorfor ikke bare gøre som de fleste andre, stil varmen på frostfri/5
> grader det er meget bedre for huset.
>
> --
> Mvh Henning Lund
I så fald se her, gratis 'varme': http://www.solardemo.dk/
Sfinxen



Armand (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-11-07 17:27

Flemming Svendsen skrev:
>> Hvorfor ikke bare gøre som de fleste andre, stil varmen på frostfri/5
>> grader det er meget bedre for huset.
>>
>> Mvh Henning Lund
> I så fald se her, gratis 'varme': http://www.solardemo.dk/
> Sfinxen
>
Uanset, så er det en god vane ikke at "vende ryggen til" tryk på vandet!
Selv en opstået mindre læk kan udvikle sig til stor skade i den tid der
går før man atter vil være tilstede i sommerhuset :-|

--
Armand.

Marianne (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Marianne


Dato : 10-11-07 17:28


>>
>> Hvorfor ikke bare gøre som de fleste andre, stil varmen på frostfri/5
>> grader det er meget bedre for huset.
>>
>> --
>> Mvh Henning Lund
> I så fald se her, gratis 'varme': http://www.solardemo.dk/
> Sfinxen



Sådan en fætter har jeg skam! Tør bare ikke løbe an på, at den kan klare at
holde frosten ude. Men jeg skal til at måle snart.

mvh
Marianne



Henning Lund (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 10-11-07 19:45

Marianne tastede:

> Sådan en fætter har jeg skam! Tør bare ikke løbe an på, at den
> kan
> klare at holde frosten ude. Men jeg skal til at måle snart.
>
> mvh
> Marianne

Nu var det ikke mig der anbefalede det solhalløj, men udelukkende
at lade varmen køre på 5 grader i vinteren, da huset har meget
bedre af det end at stå uden varme.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


Armand (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-11-07 16:50

Marianne skrev:
> hej
>
> Vi har overtaget er sommerhus i sommeren 2007, så vi står over for den
> første vinter.
> Bl.a. skal vi have lukket for vandet, men .... hvor er hovedhanen?
> ...........Nu håber jeg så, der er en instans, man kan kontakte, men
> hvilken? Er det kommunen, et vandværk ..?
>
Naboen!?
Hans hus er givetvis bygget på samme præmisser som dit!

--
Armand.

Max (12-11-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-11-07 14:47

Hej Marianne

> Bl.a. skal vi have lukket for vandet, men .... hvor er hovedhanen?

Den skal du under alle omstændigheder have fundet, det burde
være noget af det første du havde sørget for at gøre efter i havde
overtaget huset, faktisk ville jeg havde forlangt oplysningen af
sælger. Sæt nu der springer et vandrør, så er det rart at vide
hvor hovedhanen sidder.

--
Mvh Max



BHR (12-11-2007)
Kommentar
Fra : BHR


Dato : 12-11-07 17:07

Hvordan med frostsikring af vaskemaskine og opvaskemaskine i et sommerhus?



Max (12-11-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-11-07 17:34

Hej BHR

> Hvordan med frostsikring af vaskemaskine og opvaskemaskine i et
> sommerhus?

Hvis man bare sørger for at der ingen vand er i dem er
der jo intet at frostsikre.

--
Mvh Max



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste