/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Knaldtilbud på nye motorcykler
Fra : Mogens


Dato : 22-10-07 19:56
 
 
m0rt3n (22-10-2007)
Kommentar
Fra : m0rt3n


Dato : 22-10-07 22:01

hvad med den der store maskine Suzuki har reklameret med hele året? Noget
om hvad den skal koste?
-m0rt3n zrx1100



OZ3BTO (23-10-2007)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 23-10-07 06:02


"Mogens" <MBH8370@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:471cf24d$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://fpn.dk/motor/mc/article1131506.ece
> og
> http://fpn.dk/motor/mc/article1138041.ece
>
> Mogens
>
>

Havde man bare 150-200K at handle 2 hjuler for ..suk

RSV Mille 180K
XJR 1300 150K
YZF-R6 170K

suk suk suk suk suk


Erik



Armand (23-10-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-10-07 10:49

OZ3BTO skrev:
>
>
> Havde man bare 150-200K at handle 2 hjuler for ..suk
>
> RSV Mille 180K
> XJR 1300 150K
> YZF-R6 170K
> suk suk suk suk suk
>
Nu er jeg selvfølgelig lidt præget af mine nylige oplevelser på ryggen
af en GSXR600, men man skal i mine øjne være lidt mærkefanatisk for at
regne 170.000,- for et 600'er-scoop når der i klassen, som kun adskilles
af fine margener, findes én til en listepris på 145.000,-. Ja for ikke
at nævne GSXR750 hvis listepris er 10.000,- under ovennævnte R6'er på
tilbud :-/
På samme vis virker en XJR på 'bud noget dyr i forhold til Suzuki's
12½'er til 130.000,- der IMO er den model der virkelig leverer bucks for
the money :-/

--
Armand.

Ukendt (23-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-10-07 17:32

On Tue, 23 Oct 2007 11:49:12 +0200, Armand wrote:

> På samme vis virker en XJR på 'bud noget dyr i forhold til Suzuki's
> 12½'er til 130.000,- der IMO er den model der virkelig leverer bucks for
> the money :-/

Ja mon ikke, XJR er absolut sidste suppe, der kunne koges på den aldrende
FJ1200 motor. Hvorimod Banditten har en helt ny, og moderne vandkølet
motor.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

JimR (23-10-2007)
Kommentar
Fra : JimR


Dato : 23-10-07 18:16


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:1fy2i24ujusv6$.1s17hhwyesd1x.dlg@40tude.net...
> On Tue, 23 Oct 2007 11:49:12 +0200, Armand wrote:
>
>> På samme vis virker en XJR på 'bud noget dyr i forhold til Suzuki's
>> 12½'er til 130.000,- der IMO er den model der virkelig leverer bucks for
>> the money :-/
>
> Ja mon ikke, XJR er absolut sidste suppe, der kunne koges på den aldrende
> FJ1200 motor. Hvorimod Banditten har en helt ny, og moderne vandkølet
> motor.
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Mjo men har SET på XJR 1300? Den er bare alt for sej! Den ligner den Yamaha
4 gears knallert som enhver knallertkører med respekt for sig selv havde i
1979 - pumpet max op på steroider! Alt for stor, alt for stærk og med de
rigtige farver på tank og det hele!

Jeg var forbi Djurs MC i sommerferien for lige at check en halvgammel Ducati
ud men det var den store XJR der bragt det store drengegrin frem Den var
taget hjem fra Tyskland og stod til 100k og sagde "tag mig".

JimR



Anders Majland (23-10-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 23-10-07 21:18

> Mjo men har SET på XJR 1300? Den er bare alt for sej! Den ligner den
> Yamaha 4 gears knallert som enhver knallertkører med respekt for sig selv
> havde i 1979 - pumpet max op på steroider! Alt for stor, alt for stærk og
> med de rigtige farver på tank og det hele!

Så skal det da være
http://www.yamaha-motor.dk/produkter/motorcykler/sport_touring/fjr1300-abs-es.jsp
med elektronisk gearskifte for ligesom at være lidt med på noderne ....

Men når jeg allerede kalder min ST for Super Tankeren har jeg nok ikke brug
for noget endnu større og tungere sådan lige ...




Jim Andersen (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 24-10-07 08:40

Anders Majland wrote:
> Så skal det da være
> http://www.yamaha-motor.dk/produkter/motorcykler/sport_touring/fjr1300-abs-es.jsp
> med elektronisk gearskifte for ligesom at være lidt med på noderne

Smaaaart.
Men, det virker jo ikke.
For når man (som nævnt i deres FAQ) laver et nødstop uden at nedgeare imens,
så skal man skifte til neutral eller 1 for at sætte igang igen.

Og ifølge Orla skal man være født under en meget heldig stjerne for at kunne
klikke sig ned gennem gearene, med koblingen trukket, ved stilstand.

Eller?

/jim



Orla Pedersen (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 24-10-07 09:20

Jim Andersen wrote:

> Og ifølge Orla skal man være født under en meget heldig stjerne for at kunne
> klikke sig ned gennem gearene, med koblingen trukket, ved stilstand.

Høh, tivertifald på en Yamaha traktorgearkasse ;-D

mvh
Orla


Armand (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-10-07 09:39

Jim Andersen skrev:
> Anders Majland wrote:
>> Så skal det da være
>> http://www.yamaha-motor.dk/produkter/motorcykler/sport_touring/fjr1300-abs-es.jsp
>> med elektronisk gearskifte for ligesom at være lidt med på noderne
>
> Smaaaart.
> Men, det virker jo ikke.
> For når man (som nævnt i deres FAQ) laver et nødstop uden at nedgeare imens,
> så skal man skifte til neutral eller 1 for at sætte igang igen.
> Og ifølge Orla skal man være født under en meget heldig stjerne for at kunne
> klikke sig ned gennem gearene, med koblingen trukket, ved stilstand.
> Eller?
>
Det er da højest en skønhedsfejl - Samme scenarie med en god gammeldags
gearkasse er da også trælsomt for alle de newbies som dét jævnligt sker for!
Og forøvrigt er at huske at geare ned under selv den pludseligste
opbremsning, en kunst enhver burde tillære sig :-|

--
Armand.

Jim Andersen (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 24-10-07 09:53

Armand wrote:
> Det er da højest en skønhedsfejl - Samme scenarie med en god
> gammeldags gearkasse er da også trælsomt

Ja... men du kan file lidt på koblingen og så få den lirket i frigear.

Det kan du ikke med YPCCSFG-PHD systemet. Der skal du sætte igang fra
stilstand i 6 gear. Eller 4., hvis det er dér du kan få den ned inden den
"låser".

/jim



Armand (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-10-07 10:18

Jim Andersen skrev:
> Armand wrote:
>> Det er da højest en skønhedsfejl - Samme scenarie med en god
>> gammeldags gearkasse er da også trælsomt
>
> Ja... men du kan file lidt på koblingen og så få den lirket i frigear.
>
> Det kan du ikke med YPCCSFG-PHD systemet. Der skal du sætte igang fra
> stilstand i 6 gear. Eller 4., hvis det er dér du kan få den ned inden den
> "låser".
>
Ligesom "file/lirke-tricket", som slet ikke er så let at udføre for en
newbie (står med slagsen hver mandag aften sommeren igennem), så er der
vel også et trick med auto-koblingen? Jeg kune forestille mig noget med
at igangsætte en halv meters penge for at få bevægelse nok på til at
geare ned :-/

--
Armand.

Anders Majland (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 24-10-07 15:13

> Og forøvrigt er at huske at geare ned under selv den pludseligste
> opbremsning, en kunst enhver burde tillære sig :-|

Tjae - jeg strandede også i 3.gear i går da jeg i et stort kryds igår fik
brug for alle talenter.

I en dobbelt venstrsvingsbane i et 5 benet kryds var der 2 der ikke havde
læst skiltene. For begge svingbaner føres ud til 3.vej (alm til venstre
~80grader) mens venste svingbane giver lov til at tage 4. vej (~120grader)
hvor 5 vej så er den vi kom ad.

Men de to ville så lige fra højre venstresvingsbane og ned af 5.vej ... Så
mens jeg bremsede og jeg taklede bil nummer 2 med højre albue havde venstre
fod ikke lige tid til at lede efter gerapedalen imens jeg fulgte med omrking
de 100-110 grader mod venstre .... sidetasken havde sikkert også ramt hende
(sidder langt ude til højre) - Men hun havde ikke lyst til stoppe og tale -
Så hun slap for et møgfald (Hun var også næsten kravlet ned under rattet, så
hun har nok vist den var helt gal den hun havde gang i ...)

Men jeg husker da øvelsen fra køreteknisk da jeg tog kørekort. Det er det
temmeligt træls og ødelæggende for rytmen hvis man ikke når ned i gear
samtidig med at man forsøger at lave en optimal opbremsning . Måske noget
jeg burde træne lidt mere ...




Torben Scheel (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 24-10-07 06:25

Orla Pedersen wrote:

> Ja mon ikke, XJR er absolut sidste suppe, der kunne koges på den aldrende
> FJ1200 motor. Hvorimod Banditten har en helt ny, og moderne vandkølet
> motor.
>
Jo, men 17-18km/l (karburator) nemt 100.000km uden åbning af motor og et
fantastisk bundtræk er vel ikke at kimse af, på trods af alsderen og
luftkølingen?

Jeg ville nærmest have mere tiltro til FJ-motoren med dens ry end en ny
suzuki kreation. Men 12½'eren er da billig, ingen tvivl om det.

--
vh
Torben



Armand (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-10-07 09:34

Torben Scheel skrev:
> Orla Pedersen wrote:
>
>> Ja mon ikke, XJR er absolut sidste suppe, der kunne koges på den aldrende
>> FJ1200 motor. Hvorimod Banditten har en helt ny, og moderne vandkølet
>> motor.
>>
> Jo, men 17-18km/l (karburator) nemt 100.000km uden åbning af motor og et
> fantastisk bundtræk er vel ikke at kimse af, på trods af alsderen og
> luftkølingen?
>
100.000 er da ingen sag for enhver vandkølet - Jeg kender til et par
motorer der har kørt 150.000 uden at der endnu har været behov for at
efterfylde olie mellem service!

> Jeg ville nærmest have mere tiltro til FJ-motoren med dens ry end en ny
> suzuki kreation. Men 12½'eren er da billig, ingen tvivl om det.
>
Nu er det jo på samme måde ikke til at sige noget konkret om Suzuki
12½'eren omkring holdbarhed, men til sammenligning er FJ-motoren
egentlig en hasteudviklet konstruktion der på flere områder var bedaget
allerede ved fremkomsten

--
Armand.

Torben Scheel (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 24-10-07 09:56

Armand wrote:

> 100.000 er da ingen sag for enhver vandkølet - Jeg kender til et par
> motorer der har kørt 150.000 uden at der endnu har været behov for at
> efterfylde olie mellem service!

Vi véd jo ikke om det "ingen sag" er for en stor Bandit - netop mit
argument. Men sandsynligheden taler da for det. De ting jeg har hørt om
12½'eren lyder også som om den har samme dovne karakteristik som
FJ'eren, og dermed samme kundekreds med hang til tung morfarkørsel

> Nu er det jo på samme måde ikke til at sige noget konkret om Suzuki
> 12½'eren omkring holdbarhed, men til sammenligning er FJ-motoren
> egentlig en hasteudviklet konstruktion der på flere områder var bedaget
> allerede ved fremkomsten

At den er bedaget og udviklet hurtigt er vel i sig selv uden betydning -
skal vi ikke bedømme den ud fra reelle mangler og kvaliteter? Der er
erfaringer nok at tage af.

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste