/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Er der overhoved en sag i det her ?
Fra : N_B_DK


Dato : 28-09-07 20:17

Rudy Frederiksen vil have erstatning for æreskrænkelser.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/09/28/155433.htm?nyheder


Hvordan kan hans advokat mene at han kan få erstatning for hvad han selv sad
og sagde ? (man kan vel næppe kræve erstatning for at viderebringe hvad
tossen selv har sagt), og vi var jo en del der sad og så det, og husker da
tydeligt hans nærmeste stolt sad og sagde at det var som at sætte ræven til
at vogte høns.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
http://www.youtube.com/watch?v=qORF1V-a8Ng&mode=related&search=


 
 
-= JF =- (28-09-2007)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 28-09-07 20:22

N_B_DK skrev:
> Rudy Frederiksen vil have erstatning for æreskrænkelser.

Det er folk som Rudy der gør at man kan overveje om det nu også var
rigtigt at afskaffe pryglestraffen!



--
Mvh. John

The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.

N_B_DK (28-09-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-09-07 21:30

"-= JF =-" <null@null.null> wrote in message
news:4ff9b$46fd546d$3e3d8c6c$2972@news.arrownet.dk
> N_B_DK skrev:
> > Rudy Frederiksen vil have erstatning for æreskrænkelser.
>
> Det er folk som Rudy der gør at man kan overveje om det nu også var
> rigtigt at afskaffe pryglestraffen!

Enig, men kan ikke helt se hvordan det kan være æreskrænkelser at gengive
hvad fjolset selv har sagt (de fleste af os er nok klar over manden er syg
på et eller andet plan, at nægte hvad han har sagt selvom det blev vist på
tv, det kræver man er lettere dum, ligesom ham fjolset der løb ind på
fodboldbanen, men nægtede sig skyldig...)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
http://www.youtube.com/watch?v=qORF1V-a8Ng&mode=related&search=


-= JF =- (28-09-2007)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 28-09-07 22:26

N_B_DK skrev:
>
> Enig, men kan ikke helt se hvordan det kan være æreskrænkelser at
> gengive hvad fjolset selv har sagt (de fleste af os er nok klar over

Ka'len har sgu ingen ære at krænke!
Jeg er normalt en fredelig mand, men svin som Rudy skulle altså fratages
enhver rettighed!

> manden er syg på et eller andet plan, at nægte hvad han har sagt selvom
> det blev vist på tv, det kræver man er lettere dum, ligesom ham fjolset
> der løb ind på fodboldbanen, men nægtede sig skyldig...)

Nej, jeg gad nok vide hvordan man kan ydmyge sig selv på den måde.
Det meste af Danmark har set og hørt det de ikke har gjort... Hmmm


--
Mvh. John

The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.

Bjarne (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 29-09-07 11:52

-= JF =- skrev:
> N_B_DK skrev:
>>
>> Enig, men kan ikke helt se hvordan det kan være æreskrænkelser at
>> gengive hvad fjolset selv har sagt (de fleste af os er nok klar over
>
> Ka'len har sgu ingen ære at krænke!
> Jeg er normalt en fredelig mand, men svin som Rudy skulle altså fratages
> enhver rettighed!
>
>> manden er syg på et eller andet plan, at nægte hvad han har sagt
>> selvom det blev vist på tv, det kræver man er lettere dum, ligesom ham
>> fjolset der løb ind på fodboldbanen, men nægtede sig skyldig...)
>
> Nej, jeg gad nok vide hvordan man kan ydmyge sig selv på den måde.
> Det meste af Danmark har set og hørt det de ikke har gjort... Hmmm
>
Er det ikke den slags man kalder pøbeljustits?

Bjarne

-= JF =- (29-09-2007)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 29-09-07 12:34

Bjarne skrev:

> Er det ikke den slags man kalder pøbeljustits?

Sikkert! Men han har imo ikke gjort sig fortjent til meget andet.



--
Mvh. John

The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.

Bjarne (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 29-09-07 16:45

-= JF =- skrev:
> Bjarne skrev:
>
>> Er det ikke den slags man kalder pøbeljustits?
>
> Sikkert! Men han har imo ikke gjort sig fortjent til meget andet.
>
Juridisk set har han gjort sig fortjent til en straf svarende til hvad
han har begået af kriminelle handlinger.
Når han har udstået sin straf, skal han ikke straffes yderligere.
Du kan så være uenig om, hvorvidt straffen er rimelig eller ej.
Jeg synes også, at mange forbrydere slipper alt for nemt. Fartgale og
hensynsløse bilister f.eks.

Men ændring af lovgivningen hører hjemme i andre fora.

Bjarne






Jesper Lund (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 29-09-07 17:12

Bjarne wrote:

> Juridisk set har han gjort sig fortjent til en straf svarende til
> hvad han har begået af kriminelle handlinger.

Sagen er nok den at han i retten har afgivet en anden forklaring end på
TV2, hvor han åbenbart påstod mere eller mindre direkte at han havde sex
med mindreårige (det har han næppe gentaget i retten). Uden beviser kan
man naturligvis hverken tiltale eller dømme manden
http://ekstrabladet.dk/112/article296947.ece
http://ekstrabladet.dk/112/article310216.ece

Der er jævntligt den type sager, hvor folk "tilstår" et eller andet på
nationalt TV, men det er som regel ikke i sig selv tilstrækkelig grund
til at rejse tiltale. Der skal beviser til.



Bjarne (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 29-09-07 17:37

Jesper Lund skrev:
> Bjarne wrote:
>
>> Juridisk set har han gjort sig fortjent til en straf svarende til
>> hvad han har begået af kriminelle handlinger.
>
> Sagen er nok den at han i retten har afgivet en anden forklaring end på
> TV2, hvor han åbenbart påstod mere eller mindre direkte at han havde sex
> med mindreårige (det har han næppe gentaget i retten). Uden beviser kan
> man naturligvis hverken tiltale eller dømme manden
> http://ekstrabladet.dk/112/article296947.ece
> http://ekstrabladet.dk/112/article310216.ece
>
> Der er jævntligt den type sager, hvor folk "tilstår" et eller andet på
> nationalt TV, men det er som regel ikke i sig selv tilstrækkelig grund
> til at rejse tiltale. Der skal beviser til.
>
Det er da fuldstændigt parallelt med, at man normalt ikke straffes for
at tilstå, at man har overtrådt færdselsloven eller stod bag drabet på
Jesus eller Oluf Palme.

Det er ikke ulovligt at virke usympatisk.
Så hvad vi ser er åbenbart, at en række danskere med fælles
medie-referenser har behov for at deltage i lynchning af den underlige
konsulent, de har set på TV.

Bjarne



Jesper Lund (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 28-09-07 22:39

N_B_DK wrote:

> Enig, men kan ikke helt se hvordan det kan være æreskrænkelser at
> gengive hvad fjolset selv har sagt

Hvor kan du ud fra DR artiklen se hvad Sjællandske Medier har skrevet om
manden? Det må ligesom være første trin, hvis man skal vurdere om
udtalelserne er ærekrænkende...



Barney Gumble (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 28-09-07 22:44

Jesper Lund skrev:

> Hvor kan du ud fra DR artiklen se hvad Sjællandske Medier har skrevet om
> manden? Det må ligesom være første trin, hvis man skal vurdere om
> udtalelserne er ærekrænkende...

Det betyder ikke noget. N_B_DK er jo ikke ude på at diskutere jura.


BG

N_B_DK (28-09-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-09-07 22:47

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> wrote in message
news:46fd7595$0$17145$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> Det betyder ikke noget. N_B_DK er jo ikke ude på at diskutere jura.

Men det er jo tydeligt du er...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
http://www.youtube.com/watch?v=qORF1V-a8Ng&mode=related&search=


Barney Gumble (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 28-09-07 23:03

N_B_DK skrev:
> "Barney Gumble" <nope@nospam.com> wrote in message
> news:46fd7595$0$17145$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
>
>> Det betyder ikke noget. N_B_DK er jo ikke ude på at diskutere jura.
>
> Men det er jo tydeligt du er...

Ja, og derfor forsøger jeg at fortælle dig, at du nok burde holde dig
til nogle andre grupper, for du gavner ikke ligefrem debatterne herinde.


BG

N_B_DK (28-09-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-09-07 22:44

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in message
news:46fd74f5$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Hvor kan du ud fra DR artiklen se hvad Sjællandske Medier har skrevet
> om manden? Det må ligesom være første trin, hvis man skal vurdere om
> udtalelserne er ærekrænkende...

Fordi jeg tilfældigvis bor et sted hvor sjællanske kan købes...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
http://www.youtube.com/watch?v=qORF1V-a8Ng&mode=related&search=


Christian Madsen (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Christian Madsen


Dato : 28-09-07 23:35

N_B_DK skrev den 28-09-2007:
> "Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in message
> news:46fd74f5$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>> Hvor kan du ud fra DR artiklen se hvad Sjællandske Medier har skrevet
>> om manden? Det må ligesom være første trin, hvis man skal vurdere om
>> udtalelserne er ærekrænkende...
>
> Fordi jeg tilfældigvis bor et sted hvor sjællanske kan købes...

Hvad stod der så?

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen



N_B_DK (29-09-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 29-09-07 00:11

"Christian Madsen" <have@none.com> wrote in message
news:mn.e8227d7988faa466.72899@none.com

> Hvad stod der så?

Efter hvad jeg kan huske, så var det blot citater af det, man også kunne se
ham sige på det skjulte kamera.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
http://www.youtube.com/watch?v=qORF1V-a8Ng&mode=related&search=


Christian Madsen (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Christian Madsen


Dato : 29-09-07 12:02

N_B_DK skrev den 29-09-2007:
> "Christian Madsen" <have@none.com> wrote in message
> news:mn.e8227d7988faa466.72899@none.com
>
>> Hvad stod der så?
>
> Efter hvad jeg kan huske, så var det blot citater af det, man også kunne se
> ham sige på det skjulte kamera.

Så det var en hel objektiv artikel kun med citater fra hvad han
sagde... Det tvivler jeg nu stærkt på, idet jeg endnu ikke har set en
sådan artikel.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen



Barney Gumble (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 29-09-07 15:17

Christian Madsen skrev:
> N_B_DK skrev den 29-09-2007:
>> "Christian Madsen" <have@none.com> wrote in message
>> news:mn.e8227d7988faa466.72899@none.com
>>
>>> Hvad stod der så?
>>
>> Efter hvad jeg kan huske, så var det blot citater af det, man også
>> kunne se ham sige på det skjulte kamera.
>
> Så det var en hel objektiv artikel kun med citater fra hvad han sagde...
> Det tvivler jeg nu stærkt på, idet jeg endnu ikke har set en sådan artikel.
>

Og det er naturligvis slet ikke det det drejer sig om. En person skriver
i en anden gruppe (dk.medier.tv):

"Blandt de ærekrænkende udtalelser Rudy vil ha' erstatning for, er et
læserbrev, bragt i avisen, hvor han betegnes som "den pædofile
misbrugskonsulent"."

Ikke jordens bedste kilde, men den er dog bedre end "hvad N_B_DK kan
huske (eller rettere ikke kan huske) at have læst i en avis for lang tid
siden".

Jeg kan seriøst kun ryste på hovedet af N_B_DK. Stort set alle hans
argumenter hviler på fantasiforestillinger, som han desværre selv tror
fuldt og fast på.


BG

N_B_DK (29-09-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 29-09-07 15:23

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> wrote in message
news:46fe5e79$0$17143$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> Jeg kan seriøst kun ryste på hovedet af N_B_DK. Stort set alle hans
> argumenter hviler på fantasiforestillinger, som han desværre selv tror
> fuldt og fast på.

LOl, ja tror sq også det er bedre du ikke ryster på hovedet, det har vidst
allerede taget nok skade.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
http://www.youtube.com/watch?v=qORF1V-a8Ng&mode=related&search=


Bjarne (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 29-09-07 15:32

N_B_DK skrev:
> "Barney Gumble" <nope@nospam.com> wrote in message
> news:46fe5e79$0$17143$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
>
>> Jeg kan seriøst kun ryste på hovedet af N_B_DK. Stort set alle hans
>> argumenter hviler på fantasiforestillinger, som han desværre selv tror
>> fuldt og fast på.
>
> LOl, ja tror sq også det er bedre du ikke ryster på hovedet, det har
> vidst allerede taget nok skade.
>
dig gider jeg ikke høre mere på, hop ned i filtret.

Bjarne

alexbo (28-09-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 28-09-07 23:31


"N_B_DK" skrev

> Fordi jeg tilfældigvis bor et sted hvor sjællanske kan købes...

Det er jo godt for dig, men for os andre giver dit indlæg ingen mening.
Ikke fordi det undrer mig.

mvh
Alex Christensen



Axel Hammerschmidt (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 29-09-07 15:46

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in news:46fd74f5$0$2087
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> N_B_DK wrote:
>
>> Enig, men kan ikke helt se hvordan det kan være æreskrænkelser at
>> gengive hvad fjolset selv har sagt
>
> Hvor kan du ud fra DR artiklen se hvad Sjællandske Medier har skrevet
> om manden? Det må ligesom være første trin, hvis man skal vurdere om
> udtalelserne er ærekrænkende...

Da sagen i sin tid blev diskuteret i dk-grupperne var det dels i
dk.politik, dels i dk.medier.tv - fordi det kom sig af en udsendelse,
Operation X, på TV2. Jeg tror ikke den blev diskuteret her.

Jeg har så lige sendt denne til d.m.tv

: Subject: Operation X - Rudy slår igen
:
: Den meget omtalte sag, om TV2's Operation X og chatkonsulenten fra
: Ringkøbing Amt, Rudy Frederiksen, går nu ind i næste fase. Rudy's
: advokat kræver et beløb på ikke under 100.000,- kr af Sjællandske
: medier, for at have viderebragt ærekrænkende udtalelser om sin klient.
:
: Rudy Frederiksen blev som bekendt dømt 30 dages ubetinget fængsel ved
: retten i Herning i juni 2006 for at have sendt et billede og 6
: videoklip af unge piger til en journalist ved TV2.
:
: En ren bagatel. Han forlod retten en fri mand. Han havde allerede
: afsonet de 30 dage i varetægtsfængsel.
:
: Dommeren mente godt nok, at Rudy Frederiksen havde opført sig amoralsk
: men ikke, at man kunne straffe det at opføre sig amoralsk.
:
: Blandt de ærekrænkende udtalelser Rudy vil ha' erstatning for, er et
: læserbrev, bragt i avisen, hvor han betegnes som "den pædofile
: misbrugskonsulent".
:
: Så vidt jeg husker, bragte mange medier lignende meget alvorlige
: beskyldninger om pædofili i deres omtale af sagen. Nu kommer så
: regnskabets time. Advokaten citeres i Sjællandske for, at der er
: afsendt lignende krav mod andre medier. Men ikke hvor mange.


--
Oops!... I did it again

SlashDot (29-09-2007)
Kommentar
Fra : SlashDot


Dato : 29-09-07 00:56

On Fri, 28 Sep 2007 21:17:27 +0200, N_B_DK wrote:

> Hvordan kan hans advokat mene at han kan få erstatning for hvad han selv sad
> og sagde ?

Har du da set stævningen ?

Iøvrigt bestemmer folk over 15år selv hvem de vil have sex med, og medierne
udlægger det altid som noget kriminelt, men det er det ikke. Da jeg var
15år kneppede jeg min lærerinde på 38år og det brokkede ingen sig over,
selv om hele skolen vidste det.

N_B_DK (29-09-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 29-09-07 01:07

"SlashDot" <slashdot@nospam.invalid> wrote in message
news:fdk44q$ee5$1@registered.motzarella.org

> Iøvrigt bestemmer folk over 15år selv hvem de vil have sex med, og
> medierne udlægger det altid som noget kriminelt, men det er det ikke.

Korrekt, men det er ulovligt at optage film og billeder med videreslag for
øje, og det er jo sket.

> Da jeg var 15år kneppede jeg min lærerinde på 38år og det brokkede
> ingen sig over, selv om hele skolen vidste det.

Hvilket er ulovligt.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
http://www.youtube.com/watch?v=qORF1V-a8Ng&mode=related&search=


Peter Knutsen (30-09-2007)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 30-09-07 06:04

N_B_DK wrote:
> "SlashDot" <slashdot@nospam.invalid> wrote in message
>> Iøvrigt bestemmer folk over 15år selv hvem de vil have sex med, og
>> medierne udlægger det altid som noget kriminelt, men det er det ikke.
>
> Korrekt, men det er ulovligt at optage film og billeder med videreslag
> for øje, og det er jo sket.

Handler det ikke om at Rudy Frederiksen føler sig krænket over ukorrekt
at være beskyldt for at have bedrevet "pædofili"?

>> Da jeg var 15år kneppede jeg min lærerinde på 38år og det brokkede
>> ingen sig over, selv om hele skolen vidste det.
>
> Hvilket er ulovligt.

Da vel kun for lærerinden. Eleven kan vel ikke straffes?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Wilstrup (30-09-2007)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 30-09-07 08:12


"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen
news:46ff2e0e$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Handler det ikke om at Rudy Frederiksen føler sig krænket
> over ukorrekt at være beskyldt for at have bedrevet
> "pædofili"?
>
>>> Da jeg var 15år kneppede jeg min lærerinde på 38år og det
>>> brokkede
>>> ingen sig over, selv om hele skolen vidste det.
>>
>> Hvilket er ulovligt.

Og også usandt, naturligvis - det er blot pral. En sådan sag,
hvis hele skolen vidste det, ville øjeblikkelig medføre
lærerens suspension og derpå følgende straf.

Og det er heller ikke korrekt at man uhindret kan dyrke sex
med en 15-årig, når man er voksen. Det afhænger så sandelig af
alderen på den voksne og omstændighederne. Det fremgår klart
af straffeloven.




N_B_DK (30-09-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 30-09-07 11:03

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
news:46ff4c30$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Og også usandt, naturligvis - det er blot pral.

Aha, det ved du hvordan ?

> En sådan sag,
> hvis hele skolen vidste det, ville øjeblikkelig medføre
> lærerens suspension og derpå følgende straf.

Ja hvis det kunne bevises.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
http://www.youtube.com/watch?v=qORF1V-a8Ng&mode=related&search=


Barney Gumble (30-09-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 30-09-07 12:53

Wilstrup skrev:

> Og også usandt, naturligvis - det er blot pral. En sådan sag,
> hvis hele skolen vidste det, ville øjeblikkelig medføre
> lærerens suspension og derpå følgende straf.

Øhhhh, mangler du ikke at skrive hvilken følgende straf du mente?


BG

Wilstrup (30-09-2007)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 30-09-07 15:25


"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i meddelelsen
news:46ff8e1a$0$17137$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Wilstrup skrev:
>
>> Og også usandt, naturligvis - det er blot pral. En sådan
>> sag, hvis hele skolen vidste det, ville øjeblikkelig
>> medføre lærerens suspension og derpå følgende straf.
>
> Øhhhh, mangler du ikke at skrive hvilken følgende straf du
> mente?

jeg burde have formuleret det "og en deraf følgende straf" -
det var en fejl.



alexbo (30-09-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 30-09-07 17:37


"Wilstrup" skrev

>>> medføre lærerens suspension og derpå følgende straf.

>> Øhhhh, mangler du ikke at skrive hvilken følgende straf du mente?

> jeg burde have formuleret det "og en deraf følgende straf" - det var en
> fejl.

Næh, så lyder det som om læreren får straf for at blive suspenderet.

Barney's spørgsmål kan besvares med et ja eller nej, afhængig af om du mener
du mangler strafferammen i dit indlæg.

mvh
Alex Christensen





Wilstrup (30-09-2007)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 30-09-07 18:09


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:46ffd0e9$1$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Wilstrup" skrev
>
>>>> medføre lærerens suspension og derpå følgende straf.
>
>>> Øhhhh, mangler du ikke at skrive hvilken følgende straf du
>>> mente?
>
>> jeg burde have formuleret det "og en deraf følgende
>> straf" - det var en
>> fejl.
>
> Næh, så lyder det som om læreren får straf for at blive
> suspenderet.

Skal vi lige ordkløve lidt? Hvis en lærer overtræder loven om
at man ikke må gå i seng med en elev, og det bliver almindelig
kendt, så vil det øjeblikkelig medføre lærerens suspension og
en derpå følgende straf" - håber du er tilfreds - ellers bør
vi nok gå over i sproggruppen.

Jeg skal da gerne - også fremover - gøre hvad jeg kan for at
være omhyggelig med sproget så det også tilfredsstiller dig,
men kunne vi i det mindste ikke holde os til emnet: det er
IKKE korrekt at en lærer er gået i seng med en elev på en
skole uden at det har fået konsekvenser.

Der er til gengæld set at hvis eleven derpå har giftet sig med
læreren, eller er flyttet ind hos denne i et ægteskabeligt
lignende forhold, så kan man gøre straffen betinget. Det er
sket i nogle tilfælde, så vidt jeg husker.


>
> Barney's spørgsmål kan besvares med et ja eller nej,
> afhængig af om du mener
> du mangler strafferammen i dit indlæg.

Det er ikke ethvert spørgsmål der blot kan besvares med ja
eller nej.




Barney Gumble (30-09-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 30-09-07 18:18

Wilstrup skrev:
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
> news:46ffd0e9$1$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> "Wilstrup" skrev
>>
>>>>> medføre lærerens suspension og derpå følgende straf.
>>>> Øhhhh, mangler du ikke at skrive hvilken følgende straf du
>>>> mente?
>>> jeg burde have formuleret det "og en deraf følgende
>>> straf" - det var en
>>> fejl.
>> Næh, så lyder det som om læreren får straf for at blive
>> suspenderet.
>
> Skal vi lige ordkløve lidt? Hvis en lærer overtræder loven om
> at man ikke må gå i seng med en elev, og det bliver almindelig
> kendt, så vil det øjeblikkelig medføre lærerens suspension og
> en derpå følgende straf" - håber du er tilfreds - ellers bør
> vi nok gå over i sproggruppen.

Øhhhh, mangler du ikke at skrive hvilken følgende straf du mente? ;)

Jeg tror måske jeg forstår hvad du mener nu. Mente du "derpåfølgende"?


BG

Wilstrup (30-09-2007)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 30-09-07 18:41


"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i meddelelsen
news:46ffda41$0$17140$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Wilstrup skrev:
>> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
>> news:46ffd0e9$1$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> "Wilstrup" skrev
>>>
>>>>>> medføre lærerens suspension og derpå følgende straf.
>>>>> Øhhhh, mangler du ikke at skrive hvilken følgende straf
>>>>> du mente?
>>>> jeg burde have formuleret det "og en deraf følgende
>>>> straf" - det var en
>>>> fejl.
>>> Næh, så lyder det som om læreren får straf for at blive
>>> suspenderet.
>>
>> Skal vi lige ordkløve lidt? Hvis en lærer overtræder loven
>> om at man ikke må gå i seng med en elev, og det bliver
>> almindelig kendt, så vil det øjeblikkelig medføre lærerens
>> suspension og en derpå følgende straf" - håber du er
>> tilfreds - ellers bør vi nok gå over i sproggruppen.
>
> Øhhhh, mangler du ikke at skrive hvilken følgende straf du
> mente? ;)

nej, for den kan man ikke sige noget om, da retten vurderer om
straffen skal være i den højere ende af skalaen eller i den
mindre, der i praksis er afgjort med betinget fængsel.
>
> Jeg tror måske jeg forstår hvad du mener nu. Mente du
> "derpåfølgende"?

"derpåfølgende" ? det må være jurasprog - i normaltsproget
siger man blot "den deraf følgende straf for forbrydelsen",
for en straf bliver der ALTID tale om.



Barney Gumble (30-09-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 30-09-07 19:03

Wilstrup skrev:
> "Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i meddelelsen
>> Mente du "derpåfølgende"?
>
> "derpåfølgende" ? det må være jurasprog - i normaltsproget
> siger man blot "den deraf følgende straf for forbrydelsen",
> for en straf bliver der ALTID tale om.

Jeg satte din oprindelige tekst op mod den nye du skrev og havde overset
at du havde tilføjet "en". Men ved at skrive "derpåfølgende" forsøgte
jeg egentlig bare at finde et ord "med-dine-egne-ord" for
"efterfølgende", som nok var det ord jeg ville have brugt.

Din første sætning læste jeg dog 100 % som om du havde glemt at indsætte
"straffen" (fx fordi du måske lige skulle google-tjekke den først og så
havde glemt den); din nye sætning synes jeg stadig er lidt besværlig at
tyde. Men det er jo nok bare mig... :)


BG

Wilstrup (30-09-2007)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 30-09-07 21:19


"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i meddelelsen
news:46ffe4e2$0$17160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Wilstrup skrev:
>> "Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i meddelelsen
>>> Mente du "derpåfølgende"?
>>
>> "derpåfølgende" ? det må være jurasprog - i normaltsproget
>> siger man blot "den deraf følgende straf for forbrydelsen",
>> for en straf bliver der ALTID tale om.
>
> Jeg satte din oprindelige tekst op mod den nye du skrev og
> havde overset at du havde tilføjet "en". Men ved at skrive
> "derpåfølgende" forsøgte jeg egentlig bare at finde et ord
> "med-dine-egne-ord" for "efterfølgende", som nok var det ord
> jeg ville have brugt.
>
> Din første sætning læste jeg dog 100 % som om du havde glemt
> at indsætte "straffen" (fx fordi du måske lige skulle
> google-tjekke den først og så havde glemt den); din nye
> sætning synes jeg stadig er lidt besværlig at tyde. Men det
> er jo nok bare mig... :)

bestemt - men lad det nu ligge - jeg rejser til Berlin i
morgen - så jeg vil alligevel ikke kunne kommetere disse ting
yderligere -men det er også det samme - der er ingen grund til
at tærske mere langhalm på den sætning.



SlashDot (01-10-2007)
Kommentar
Fra : SlashDot


Dato : 01-10-07 23:08

On Sun, 30 Sep 2007 19:40:56 +0200, Wilstrup wrote:

> for en straf bliver der ALTID tale om.

Det fuldkommen sygt. Ingen har lidt overlast eller gjort noget de ikke
havde lyst til. Men der vil uden tvivl være en masse psykiatere og andre
syndslidende, som vil mene at jeg blev lokket af den erfarne kvinde. Og ved
du hvad, jeg var bare liderlig og gad ikke kneppe småpigerne på min egen
alder, for det var alt for bøvlet. Kvinder er først sexuelt modne når de
har rundet de 30 år. Småpigerne må Rydy klare

alexbo (30-09-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 30-09-07 18:42


"Wilstrup" skrev

>> Barney's spørgsmål kan besvares med et ja eller nej, afhængig af om du
>> mener du mangler strafferammen i dit indlæg.

> Det er ikke ethvert spørgsmål der blot kan besvares med ja eller nej.

Det her kunne, det blev ikke spurgt efter strafferammen, spørgsmålet var.
" Øhhhh, mangler du ikke at skrive hvilken følgende straf du mente?"
Det skulle kunne besvares med ja eller nej.

Men nu inden det helt koger over sætter jeg den relevante § ind.

§ 223. Den, som har samleje med en person under 18 år, der er den skyldiges
adoptivbarn, stedbarn eller plejebarn eller er betroet den pågældende til
undervisning eller opdragelse, straffes med fængsel indtil 4 år.

mvh
Alex Christensen




Wilstrup (30-09-2007)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 30-09-07 18:51


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:46ffe013$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Wilstrup" skrev
>
>>> Barney's spørgsmål kan besvares med et ja eller nej,
>>> afhængig af om du
>>> mener du mangler strafferammen i dit indlæg.
>
>> Det er ikke ethvert spørgsmål der blot kan besvares med ja
>> eller nej.
>
> Det her kunne, det blev ikke spurgt efter strafferammen,
> spørgsmålet var.
> " Øhhhh, mangler du ikke at skrive hvilken følgende straf du
> mente?"
> Det skulle kunne besvares med ja eller nej.
>
> Men nu inden det helt koger over sætter jeg den relevante §
> ind.
>
> § 223. Den, som har samleje med en person under 18 år, der
> er den skyldiges
> adoptivbarn, stedbarn eller plejebarn eller er betroet den
> pågældende til
> undervisning eller opdragelse, straffes med fængsel indtil 4
> år.

Jeg- koge over? hvorfor i alverden skulle jeg dog det? Det
plejer jeg ikke!

I øvrigt rejser jeg til Berlin i morgen og er væk en uges tid,
så jeg køler nok af inden jeg returnerer!



SlashDot (01-10-2007)
Kommentar
Fra : SlashDot


Dato : 01-10-07 23:02

On Sun, 30 Sep 2007 19:08:59 +0200, Wilstrup wrote:

> Skal vi lige ordkløve lidt?

Ja

> Hvis en lærer overtræder loven om
> at man ikke må gå i seng med en elev

Vi gjorde det aldrig i sengen. Det er kun for generte og kedelige
mennesker. Vi kneppede alle andre steder end i en seng

Kim Frederiksen (29-09-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 29-09-07 11:57

SlashDot wrote:
>
> Da jeg var 15år kneppede jeg min lærerinde på 38år og det brokkede
> ingen sig over, selv om hele skolen vidste det.

Blæret

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste