/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Printhovede Canon S750 - Gammelt og træt :~
Fra : ShutEye


Dato : 16-10-07 21:39

Hejsa

Printhovedet til min trofaste S750 er ved at give op; det er ikke til at få
liv i magenta og gul.
Indtil videre virker den fint med den sorte - ser spøjst ud når man prøver
at printe et billede: sort og blåt ... hmm
Har prøvet alle tricksene: vand, varmt vand, sprit, pust, rens og sgu og
pokker :)

Så er spørgsmålet: Kan det betale sig at købe et nyt hovede til denne
printer ?
Det koster omkring 700,- + fragt (nordic-ink).
Resten af maskinen virker som om den har det fint, og det er altså svært at
lade være med at være glad for patroner til 9 kroner stykket.
En Canon Pixma 4300 koster omkring det samme som et nyt hovede, men
patronerne til den koster 20,- stykket + bøvlet med at skifte chips.

Hvad siger i ?
Evt. forslag til andre løsninger/printere.

PFT og MVH

Ole



 
 
Peter T. (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 16-10-07 22:06

ShutEye udviste en rettidig omhu og skrev:

> Har prøvet alle tricksene: vand, varmt vand, sprit, pust, rens og sgu
> og pokker :)

Sprit? Prøv isopropyl (kan købes i Matas). Tag hovedet ud og læg det i et
fad med 5-10 mm isipropyl i nogle timer. Det virkede hos mig på min gamle
Canon i865 printer. Og hvis det ikke virker, så prøv med trotyl. :)
Men hvis du feks. har renset hovedet med feks. en vatpind, så kan det meget
nemt være ødelagt, da der er tale om ultrafine ting.

--
http://www.pokitak.nl/bubbleget.htm

ShutEye (16-10-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 16-10-07 22:20

>> Har prøvet alle tricksene: vand, varmt vand, sprit, pust, rens og sgu
>> og pokker :)
>
> Sprit? Prøv isopropyl (kan købes i Matas). Tag hovedet ud og læg det i
> et
> fad med 5-10 mm isipropyl i nogle timer. Det virkede hos mig på min gamle
> Canon i865 printer. Og hvis det ikke virker, så prøv med trotyl. :)
> Men hvis du feks. har renset hovedet med feks. en vatpind, så kan det
> meget
> nemt være ødelagt, da der er tale om ultrafine ting.

Det var ikke sprit, kunne bare ikke huske hvad det hed :)
Og det er desværre prøvet uden held.
Har ikke været 'fysisk' over for det.
Tror nu nok også at den her printer er 5-6 år, så det er sådan set ok at
hovedet ikke kan mere.



Jesper Poulsen (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 16-10-07 23:20

ShutEye wrote:

> Tror nu nok også at den her printer er 5-6 år, så det er sådan set ok at
> hovedet ikke kan mere.

Hvis du ellers er tilfreds med den så køb et nyt printerhovede. Skal du
ha' ny printer vil jeg anbefale laser.


--
Mvh
Jesper Poulsen

ShutEye (16-10-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 16-10-07 23:43

>> Tror nu nok også at den her printer er 5-6 år, så det er sådan set ok at
>> hovedet ikke kan mere.
>
> Hvis du ellers er tilfreds med den så køb et nyt printerhovede. Skal du
> ha' ny printer vil jeg anbefale laser.

Læner mig nu også op af at købe et nyt hovede (til printeren altså :)
Laser? Også selvom jeg er flittig med at printe fotografier ud?



Peter T. (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 17-10-07 00:31

ShutEye udviste en rettidig omhu og skrev:

> Laser? Også selvom jeg er flittig med at printe fotografier ud?

Nej. Så skal du holde dig til blæk. Laserprintere kommer godt nok nærmere
og nærmere blækprintere i fotokvalitet, men der er altså stadig en verden
til forskel. Men det kommer selvfølgelig an på hvor kræsen du er.

--
http://www.pokitak.nl/bubbleget.htm

ShutEye (17-10-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 17-10-07 00:54

>> Laser? Også selvom jeg er flittig med at printe fotografier ud?
>
> Nej. Så skal du holde dig til blæk. Laserprintere kommer godt nok
> nærmere
> og nærmere blækprintere i fotokvalitet, men der er altså stadig en verden
> til forskel. Men det kommer selvfølgelig an på hvor kræsen du er.

Ret kræsen.
Men konen er begyndt at studere, sikke en masse tekst der skal printes.
Måske en billig s/h laserprinter vil være en god investering?
OG så et nyt hovede til min S750.



Jesper Poulsen (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 17-10-07 06:59

ShutEye wrote:

> Måske en billig s/h laserprinter vil være en god investering?

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=218450

Laserprintere _kan_ blive for billige. Vigtige kriterier for en
laserprinter er PCL/PostScript og mulighed for ganske store mængder RAM.
64MiB som maks er for lidt.


--
Mvh
Jesper Poulsen

ShutEye (17-10-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 17-10-07 08:11

>> Måske en billig s/h laserprinter vil være en god investering?
>
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=218450
>
> Laserprintere _kan_ blive for billige. Vigtige kriterier for en
> laserprinter er PCL/PostScript og mulighed for ganske store mængder RAM.
> 64MiB som maks er for lidt.

Hmm ja ... penge penge penge :)
Bliver nok en laserfætter + nyt hovedet.
Det var de 2500,- !



Jesper Poulsen (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 17-10-07 10:44

ShutEye wrote:

> Hmm ja ... penge penge penge :)
> Bliver nok en laserfætter + nyt hovedet.
> Det var de 2500,- !

Hvordan får du det til 2500?

Hvilken laserprinter har du tænkt dig at købe - en farvelaser?


--
Mvh
Jesper Poulsen

ShutEye (17-10-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 17-10-07 11:06

>> Hmm ja ... penge penge penge :)
>> Bliver nok en laserfætter + nyt hovedet.
>> Det var de 2500,- !
>
> Hvordan får du det til 2500?
>
> Hvilken laserprinter har du tænkt dig at købe - en farvelaser?

1500+ til en laser + printhovedet til min S750 (700)
Ja okay det er så kun 2200 ...



Jesper Poulsen (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 17-10-07 11:14

ShutEye wrote:

> 1500+ til en laser + printhovedet til min S750 (700)

Hvilken laser tænker du på?

Den laser jeg linker til kommer aldrig derop.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Henning Præstegaard (18-10-2007)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 18-10-07 09:03

Jesper Poulsen wrote:

>> 1500+ til en laser + printhovedet til min S750 (700)
>
> Hvilken laser tænker du på?
>
> Den laser jeg linker til kommer aldrig derop.
>
Der er da kun en butik i dit link som ligger under 1500.

mvh
Henning



Peter T. (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 17-10-07 11:43

Jesper Poulsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Laserprintere _kan_ blive for billige. Vigtige kriterier for en
> laserprinter er PCL/PostScript og mulighed for ganske store mængder RAM.
> 64MiB som maks er for lidt.

Jeg er lidt nysgerrig. Jeg har en aldrende HP Laserjet 1100, som vel nok
har rundet de 30.000 udprintninger i følge statusinfo og der er kun skiftet
patron en enkelt gang. For et års tid siden surfede jeg så nye
laserprintere, men disse jeg fandt kunne kun holde til et par tusinde A4-
ark inden patronen var tom, hvilket jo ikke er voldsomt meget. For en
patron til min model koster jo omkring 700 kr, hvilket gør at min printer
er _meget_ økonomisk i drift.

Er det virkelig sandt, at de billige laserprintere har så stort et forbrug
eller tager jeg fejl?

--
http://www.pokitak.nl/bubbleget.htm

Peter T. (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 17-10-07 11:46

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er det virkelig sandt, at de billige laserprintere har så stort et
> forbrug eller tager jeg fejl?

Ah. Jeg tjekkede edbpriser igen og jeg har vist taget fejl. Jeg fandt en
Epson til 1500 kr, som har en cyklus på 30.000 sider pr. patron.

--
http://www.pokitak.nl/bubbleget.htm

Jesper Poulsen (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 17-10-07 11:54

Peter T. wrote:

> Ah. Jeg tjekkede edbpriser igen og jeg har vist taget fejl. Jeg fandt en
> Epson til 1500 kr, som har en cyklus på 30.000 sider pr. patron.

Patron?

Tonerpatron?


--
Mvh
Jesper Poulsen

Peter T. (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 17-10-07 11:55

Jesper Poulsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Patron?
>
> Tonerpatron?

ja.

--
http://www.pokitak.nl/bubbleget.htm

Jesper Poulsen (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 17-10-07 13:27

Peter T. wrote:

>> Tonerpatron?
> ja.

Har du et link til den Epson?


--
Mvh
Jesper Poulsen

Peter T. (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 17-10-07 13:55

Jesper Poulsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Har du et link til den Epson?

Eerrhhm... Informationteksten siger 30000 sider og klikker jeg mig ind på
forbrugsartikler på
<http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=51816> står der 3000
sider. :| Der er vist sket en tastefejl.

--
http://www.pokitak.nl/bubbleget.htm

Jesper Poulsen (18-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 18-10-07 07:42

Peter T. wrote:

> Eerrhhm... Informationteksten siger 30000 sider og klikker jeg mig ind på
> forbrugsartikler på
> <http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=51816> står der 3000
> sider. :| Der er vist sket en tastefejl.

Nope, der er ingen tastefejl. Jeg anede at du havde misforstået noget -
derfor bad jeg om et link

Nu skal du høre:
Den månedlige driftscyklus har intet med hverken toner, papir eller
tromle at gøre. Den er beregnet udfra udskriftstiden, opvarmningstiden,
overførselstiden (den tid det tager at overføre data til printeren) og
angiver et maks for hvor meget der kan udskrives på en normal
arbejdsmåned, såfremt vinden står i den rigtige retning og solen ikke
blænder

Her er min printer til sammenligning:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=172749


--
Mvh
Jesper Poulsen

Peter T. (18-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 18-10-07 08:28

Jesper Poulsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nu skal du høre:
> Den månedlige driftscyklus har intet med hverken toner, papir eller
> tromle at gøre. Den er beregnet udfra udskriftstiden,
> opvarmningstiden, overførselstiden (den tid det tager at overføre data
> til printeren) og angiver et maks for hvor meget der kan udskrives på
> en normal arbejdsmåned, såfremt vinden står i den rigtige retning og
> solen ikke blænder

Hmm aha! Men nu er jeg en anelse forvirret... Hvor kan jeg så læse det
gennemsnitlige antal udskrifter pr. patron (eller hedder den så tromle?)?
Jeg spørger da printerpatronen til min printer kan klare ca. 25.000
udskrifter. Og jeg er ikke interesseret i at smide bunker af penge efter
en ny patron i tide og utide.

--
http://www.pokitak.nl/bubbleget.htm

Jesper Poulsen (18-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 18-10-07 08:38

Peter T. wrote:

> Hmm aha! Men nu er jeg en anelse forvirret... Hvor kan jeg så læse det
> gennemsnitlige antal udskrifter pr. patron (eller hedder den så tromle?)?

Tromlen er den der overfører billedet til papiret (den er fotofølsom);
min holder til 40.000 belysninger.

> Jeg spørger da printerpatronen til min printer kan klare ca. 25.000
> udskrifter. Og jeg er ikke interesseret i at smide bunker af penge efter

Du har skrevet 25.000 sider ud uden at skifte toner?

Mine tonerpatroner er på 4000 sider sort og 1500 sider af hver farve.
Når jeg kigger på printerens totale antal udskrevne sider og kigger på
tonerstanden kan jeg se at den kommer til at udskrive langt flere sider
end det antal toneren er spcificeret til.


--
Mvh
Jesper Poulsen

ShutEye (18-10-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 18-10-07 10:00

>> Hmm aha! Men nu er jeg en anelse forvirret... Hvor kan jeg så læse det
>> gennemsnitlige antal udskrifter pr. patron (eller hedder den så tromle?)?
>
> Tromlen er den der overfører billedet til papiret (den er fotofølsom); min
> holder til 40.000 belysninger.
>
>> Jeg spørger da printerpatronen til min printer kan klare ca. 25.000
>> udskrifter. Og jeg er ikke interesseret i at smide bunker af penge efter
>
> Du har skrevet 25.000 sider ud uden at skifte toner?
>
> Mine tonerpatroner er på 4000 sider sort og 1500 sider af hver farve. Når
> jeg kigger på printerens totale antal udskrevne sider og kigger på
> tonerstanden kan jeg se at den kommer til at udskrive langt flere sider
> end det antal toneren er spcificeret til.

Hvordan klarer din printer sig med at udskrive fotos?



Jesper Poulsen (18-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 18-10-07 10:07

ShutEye wrote:

> Hvordan klarer din printer sig med at udskrive fotos?

Bedre end de to blækprintere jeg har haft (de var heller ikke fotoprintere).

Jeg udskriver ikke fotos normalt - billeder ses bedst på skærmen.


--
Mvh
Jesper Poulsen

ShutEye (18-10-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 18-10-07 10:29

>> Hvordan klarer din printer sig med at udskrive fotos?
>
> Bedre end de to blækprintere jeg har haft (de var heller ikke
> fotoprintere).

Min S750 er heller ikke en 'fotoprinter' - men den klarer sig fint.

> Jeg udskriver ikke fotos normalt - billeder ses bedst på skærmen.

Enig. Men jeg har ikke råd til at hænge fladskærme overalt på væggene :)



Jesper Poulsen (18-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 18-10-07 11:23

ShutEye wrote:

> Min S750 er heller ikke en 'fotoprinter' - men den klarer sig fint.

Send mig en email - så finder vi ud af at lave en sammenligning


--
Mvh
Jesper Poulsen

Peter T. (18-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 18-10-07 16:48

Jesper Poulsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Tromlen er den der overfører billedet til papiret (den er fotofølsom);
> min holder til 40.000 belysninger.

Tromlen? altså. Det er "laserhovedet"? Hvis jeg har ret, så tror jeg, at
jeg så småt er ved at fatte det. :)

> Du har skrevet 25.000 sider ud uden at skifte toner?

Den blev skiftet ved de ca. 25.000 sider. Den "nye" har udskrevet knap
6000 mere.

> Mine tonerpatroner er på 4000 sider sort og 1500 sider af hver farve.
> Når jeg kigger på printerens totale antal udskrevne sider og kigger på
> tonerstanden kan jeg se at den kommer til at udskrive langt flere
> sider end det antal toneren er spcificeret til.

aha.

--
http://www.pokitak.nl/bubbleget.htm

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste