Kent Oldhøj skrev:
> Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote in
> news:470f4d1c$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>>> Hvis der er mere end 1 carrier hver vej, er det næppe muligt.
>
>> Reservationen fremstår som om det er NWA, der flyver, men AMS-CPH-AMS
>> er det operated by KLM, men er det så ikke stadig NWA som er carrier
>> hele vejen?
>
> Nix. NWA flyver ikke på ruten AMS-CPH, men det gør KLM. NWA samarbejder med
> KLM og kan derfor tilbyde billetter til hele turen. Jeg ville prøve lykken
> hos NWA. Der er dog ikke de store forhåbninger.
>
>> Hvordan gøres det i praksis, hvis en elektronisk billet er købt hos
>> Expedia, men evt. ændres via flyselskabet?
>
> Du har absolut ingen rettigheder, så du skal appelere til deres
> samvittighed og/eller sans for service.
>
> Jeg har ikke selv nogle erfaringer med netop NWA på området, men prøv. Du
> har ikke noget at tabe.
>
> Jeg kender ikke din billet, men måske kan du ligefrem selv ændre den online
> på
www.nwa.com? Det er da et forsøg værd.
>
> Ellers ring til dem. Vær gerne lidt naiv, men ihvertfald venlig og
> imødekommende. Tal til egoet. Held og lykke.
>
Tak for de gode råd.
Expedias telefondamer lyder så trænede, at man kan være i tvivl om
hvorvidt det er en robot man taler med. Det lyder som om det er
forprogrammeret, hvad de vil svare på ethvert spørgsmål.
Høflige, men ret spøjst.
Helt uden den mindste følelse i stemmen siger de: Denne forbindelse
koster 4200 $, ønsker de at acceptere denne ændring?
Men det lader til at NWA var til at tale med, og de har i hvertfald
taget imod pengene, så skal vi bare se det hele falde i hak, for på
expedia står stadig den oprindelige rejse.
vh
Bjarne