/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Tyrkiet er fjernet fra de nye EURO mønter
Fra : urlex


Dato : 10-10-07 17:14

Anbefaling rejs ikke til Tyrkiet, de er blevet fjernet fra de nye EURO
mønter som jeg bosiddende i Greece er i besiddelse af. Iflg. DR-
Aftenshowet blivet det også dyrt fremover at blive syg i Tyrkiet da
hverken det gule eller det blå sundhedskort (sygesikringskort) dækker
mere fra 1.januar 2008. Tyrkiet kommer ALDRIG med i EU.
Så er i advaret !
vh urlex


 
 
joke (10-10-2007)
Kommentar
Fra : joke


Dato : 10-10-07 17:25


"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i en meddelelse
news:1192032828.175986.126630@50g2000hsm.googlegroups.com...
Anbefaling rejs ikke til Tyrkiet, de er blevet fjernet fra de nye EURO
mønter som jeg bosiddende i Greece er i besiddelse af. Iflg. DR-
Aftenshowet blivet det også dyrt fremover at blive syg i Tyrkiet da
hverken det gule eller det blå sundhedskort (sygesikringskort) dækker
mere fra 1.januar 2008. Tyrkiet kommer ALDRIG med i EU.
Så er i advaret !


nu er det ikke kun tyrkiet der er problemet med de nye regler fra 1. januar
her er det generelt en godide at se om det gule eller blå dækker ens behov
f.eks. er hjemrejse ofte ikke dækket heraf heller ikke fra et EU land.

Så der bliver salg i rejseforsikringerne




jopa (10-10-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 10-10-07 17:32

urlex skriblede følgende:
Tyrkiet kommer ALDRIG med i EU.
> Så er i advaret !

og ?

--
Mvh. John
www.johns-web.dk



Anders (10-10-2007)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 10-10-07 21:32


"urlex" skrev:

>
Anbefaling rejs ikke til Tyrkiet, de er blevet fjernet fra de nye EURO
mønter som jeg bosiddende i Greece er i besiddelse af. Iflg. DR-
Aftenshowet blivet det også dyrt fremover at blive syg i Tyrkiet da
hverken det gule eller det blå sundhedskort (sygesikringskort) dækker
mere fra 1.januar 2008. Tyrkiet kommer ALDRIG med i EU.
Så er i advaret !
>

Hvorfor ikke rejse til Tyrkiet? Det gælder vel bare om at være forberedt når
man tager afsted hjemmefra. Ha' den rigtige valuta med, og hav orden i dine
forskikringer...

Mvh
Anders


Thomas VJ (11-10-2007)
Kommentar
Fra : Thomas VJ


Dato : 11-10-07 00:35


"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i en meddelelse
news:1192032828.175986.126630@50g2000hsm.googlegroups.com...
Anbefaling rejs ikke til Tyrkiet, de er blevet fjernet fra de nye EURO
mønter som jeg bosiddende i Greece er i besiddelse af. Iflg. DR-
Aftenshowet blivet det også dyrt fremover at blive syg i Tyrkiet da
hverken det gule eller det blå sundhedskort (sygesikringskort) dækker
mere fra 1.januar 2008. Tyrkiet kommer ALDRIG med i EU.
Så er i advaret !
vh urlex

>>>

Den med sygesikringen der ikke dækker mere er vel bare endnu en måde at
financiere "skattestoppet" på.

En endnu bedre grund til at boykotte Tyrkiet må være at de stadig benytter
sig af tortur - nej vent, tortur er jo lige blevet blåstemplet af Fjoghet og
de talende patter, så det er heller ikke en plausibel grund til at undgå
Tyrkiet.

--
Mvh, Thomas



hansen (11-10-2007)
Kommentar
Fra : hansen


Dato : 11-10-07 11:13


"Thomas VJ" <forkert.adresse@nowhere.uni> skrev i en meddelelse
news:470d61ae$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i en meddelelse
> news:1192032828.175986.126630@50g2000hsm.googlegroups.com...
> Anbefaling rejs ikke til Tyrkiet, de er blevet fjernet fra de nye EURO
> mønter som jeg bosiddende i Greece er i besiddelse af. Iflg. DR-
> Aftenshowet blivet det også dyrt fremover at blive syg i Tyrkiet da
> hverken det gule eller det blå sundhedskort (sygesikringskort) dækker
> mere fra 1.januar 2008. Tyrkiet kommer ALDRIG med i EU.
> Så er i advaret !
> vh urlex
>
>>>>
>
> Den med sygesikringen der ikke dækker mere er vel bare endnu en måde at
> financiere "skattestoppet" på.
>
> En endnu bedre grund til at boykotte Tyrkiet må være at de stadig benytter
> sig af tortur - nej vent, tortur er jo lige blevet blåstemplet af Fjoghet
> og de talende patter, så det er heller ikke en plausibel grund til at
> undgå Tyrkiet.
>
> --
> Mvh, Thomas

>
>Tyrkiet er ikke et sted at tage hen overhovedet !


Mvh
Hansen



Per Thomsen (11-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 11-10-07 12:06

>Tyrkiet er ikke et sted at tage hen overhovedet !

Dyb seriøst argument.

Per




hansen (11-10-2007)
Kommentar
Fra : hansen


Dato : 11-10-07 16:21


"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:VsnPi.8$uW1.2@news.get2net.dk...
> >Tyrkiet er ikke et sted at tage hen overhovedet !
>
> Dyb seriøst argument.
>
> Per
> Der er da flinke Tyrkere - men mange man møder som turist, er fupmagere og
> prøver at snyde det bedste de har lært, desuden er priserne skruet så højt
> op at det ikke kan være derfor man skal tage dertil.

Har talt med mange som har været der 15-20 gange men som nu siger - det er
slut nu, de er blevet for dygtige, og tror at træerne vokser ind i himlen.

Mvh.
Hans..
>



Jan Boegh (11-10-2007)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 11-10-07 19:21

hansen skrev i 470e3f75$0$5153$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com dette:

> Har talt med mange som har været der 15-20 gange men som nu siger -
> det er slut nu, de er blevet for dygtige, og tror at træerne vokser
> ind i himlen.

Ja, de fattige har bare at blive ved med at være det - og helst vise en
passende ydmyghed!

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for nettet!
PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html


jopa (11-10-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 11-10-07 19:53

Jan Boegh skriblede følgende:
> hansen skrev i 470e3f75$0$5153$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com
> Ja, de fattige har bare at blive ved med at være det - og helst vise
> en passende ydmyghed!
>

--
Mvh. John
www.johns-web.dk



hansen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : hansen


Dato : 12-10-07 16:34


"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:470e69a5$0$63806$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> hansen skrev i 470e3f75$0$5153$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com dette:
>
>> Har talt med mange som har været der 15-20 gange men som nu siger -
>> det er slut nu, de er blevet for dygtige, og tror at træerne vokser
>> ind i himlen.
>
> Ja, de fattige har bare at blive ved med at være det - og helst vise en
> passende ydmyghed!
>
> vh
> jan
>
Ja, men det er aldrig let at diskutere med folk som ikke kan forstå at
købekraft 20,000 kr. i Danmark, svarer til ca. 6,000 kr i Tyrkiet, og så vil
Tyrkerne have 20,000 af turisterne, fordi de kan se at vi kan betale det.

Fik selv at vide af en Tyrker at der er en speciel prisliste til lokale på
rest. og andre steder, og en anden til turister.

Så tag i bare til Tyrkiet, hvis jeg kan blive fri.

Mvh H.
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for
> nettet!
> PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
> http://jan.boegh.net/foto.htm
> Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html



jopa (12-10-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 12-10-07 16:47

"hansen" <evinklerfjern@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
news:470f93f9$0$5145$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com...
> Ja, men det er aldrig let at diskutere med folk som ikke kan forstå at
> købekraft 20,000 kr. i Danmark, svarer til ca. 6,000 kr i Tyrkiet, og så
> vil Tyrkerne have 20,000 af turisterne, fordi de kan se at vi kan betale
> det.

Tror du ikke at det forholder sig ligeså i de fleste andre "turistlande"
de skal jo plukke os så længe der er sæsson
>
> Fik selv at vide af en Tyrker at der er en speciel prisliste til lokale på
> rest. og andre steder, og en anden til turister.

Det er også korekt nok nogen steder specielt i Alanya området, men når man
ved det er det jo blot at bede om lokal pris
>
> Så tag i bare til Tyrkiet, hvis jeg kan blive fri.

Det kan du sagtens.
Jeg har været der 20 gange + og må da indrømme at jeg pt er mættet men
vender da tilbage ad åre.
Jeg har rejst utroligt meget i Tyrkiet, gerne steder hvor turismen ikke er
så udbredt, og har kun mødt gæstfrihed overalt.
rejser du uden for turistområderne har jeg da ofte været ude for at blive
bespist ganske gratis.
Det må vel være til Tyrkerpris

--
Mvh. John

www.johns-web.dk


hansen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : hansen


Dato : 12-10-07 18:21


"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
news:470f970c$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "hansen" <evinklerfjern@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
> news:470f93f9$0$5145$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com...
>> Ja, men det er aldrig let at diskutere med folk som ikke kan forstå at
>> købekraft 20,000 kr. i Danmark, svarer til ca. 6,000 kr i Tyrkiet, og så
>> vil Tyrkerne have 20,000 af turisterne, fordi de kan se at vi kan betale
>> det.
>
> Tror du ikke at det forholder sig ligeså i de fleste andre "turistlande"
> de skal jo plukke os så længe der er sæsson
>>
>> Fik selv at vide af en Tyrker at der er en speciel prisliste til lokale
>> på rest. og andre steder, og en anden til turister.
>
> Det er også korekt nok nogen steder specielt i Alanya området, men når man
> ved det er det jo blot at bede om lokal pris
>>
>> Så tag i bare til Tyrkiet, hvis jeg kan blive fri.
>
> Det kan du sagtens.
> Jeg har været der 20 gange + og må da indrømme at jeg pt er mættet men
> vender da tilbage ad åre.
> Jeg har rejst utroligt meget i Tyrkiet, gerne steder hvor turismen ikke er
> så udbredt, og har kun mødt gæstfrihed overalt.
> rejser du uden for turistområderne har jeg da ofte været ude for at blive
> bespist ganske gratis.
> Det må vel være til Tyrkerpris
>
> --
> Mvh. John
>
> www.johns-web.dk

Ja,ja, - men må jeg be`om Goa , Thailland , Bali, eller Vietnam, så kan vi
tale om venlighed mod turister og hvor de værdsætter bare det at vi kommer,
og ikke på hvor meget de nu kan plukke os for.

De venligste hilsner

Hans..



jopa (12-10-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 12-10-07 18:36

"hansen" <evinklerfjern@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
news:470fad04$0$5135$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com...
>
>
> Ja,ja, - men må jeg be`om Goa , Thailland , Bali, eller Vietnam, så kan
> vi tale om venlighed mod turister og hvor de værdsætter bare det at vi
> kommer, og ikke på hvor meget de nu kan plukke os for.
>

Og det tror du selv på ? hvis det er tilfældet er du naiv
--
Mvh. John

www.johns-web.dk


hansen (13-10-2007)
Kommentar
Fra : hansen


Dato : 13-10-07 11:20


"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
news:470fb084$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "hansen" <evinklerfjern@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
> news:470fad04$0$5135$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com...
>>
>>
>> Ja,ja, - men må jeg be`om Goa , Thailland , Bali, eller Vietnam, så kan
>> vi tale om venlighed mod turister og hvor de værdsætter bare det at vi
>> kommer, og ikke på hvor meget de nu kan plukke os for.
>>
>
> Og det tror du selv på ? hvis det er tilfældet er du naiv
> --
> Mvh. John
>
> www.johns-web.dk


>Jeg tror på det fordi jeg selv har været der indtil

flere gange.

Mvh Hans..



Jan Boegh (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 16-10-07 17:42

hansen skrev i 47109be1$0$22712$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com
dette:

>> Jeg tror på det fordi jeg selv har været der indtil
>
> flere gange.

Det efterlader to muligheder - enten har du fået alt til samme priser som de
lokale eller du har ikke opdaget, at du får falang-priser! Jeg tror det
sidste.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for nettet!
PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html


Jan Boegh (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 16-10-07 17:36

hansen skrev i 470fad04$0$5135$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com dette:

> Ja,ja, - men må jeg be`om Goa , Thailland , Bali, eller Vietnam, så
> kan vi tale om venlighed mod turister og hvor de værdsætter bare det
> at vi kommer, og ikke på hvor meget de nu kan plukke os for.

ROTFLMAO! Mon der er steder, hvor turistplukkeriet er sat mere i system end
f.eks. Thailand. Om så det er adgang til offentlige naturparker er der to
priser - hvilket dog ikke kan hidse mig op. Men det er for dumt at tro, at
asiaterne skulle gribe tingene anderledes an end tyrkerne.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for nettet!
PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html


jopa (11-10-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 11-10-07 16:03

hansen skriblede følgende:
>> Tyrkiet er ikke et sted at tage hen overhovedet !

Fint sted har været der utallige gange

--
Mvh. John
www.johns-web.dk



Herluf Holdt, 3140 (11-10-2007)
Kommentar
Fra : Herluf Holdt, 3140


Dato : 11-10-07 11:38

urlex skrev:

> Anbefaling rejs ikke til Tyrkiet, de er blevet fjernet fra de nye
> EURO mønter som jeg bosiddende i Greece er i besiddelse af.
> Iflg. DR-Aftenshowet blivet det også dyrt fremover at blive
> syg i Tyrkiet da hverken det gule eller det blå sundhedskort
> (sygesikringskort) dækker mere fra 1.januar 2008. Tyrkiet
> kommer ALDRIG med i EU. Så er i advaret !

Jeg vil i hvert fald *aldrig* sætte mine ben i Tyrkiet.
Som de fx behandler deres mindretal (kurderne osv.).

--
Herluf
- som godt nok har været i Spanien under Franco
og i Frankrig under et andet røvhul, men man
har vel lov til at blive klogere med alderen.



alexbo (11-10-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 11-10-07 11:41


"urlex" skrev

>Anbefaling rejs ikke til Tyrkiet, de er blevet fjernet fra de nye EURO
mønter som jeg bosiddende i Greece er i besiddelse af.

Ikke alene Tyrkiet, de har også fjernet Norge, jeg er som bosiddende i
Dinamarca nemlig i besiddelse af nye EUROmønter uden Norge.

Jeg har så heller ikke set en dansk EURO, men de øvrige kan man finde her.

http://www.nationalbanken.dk/DNDK/euro.nsf/side/2_euro!OpenDocument

mvh
Alex Christensen




urlex (11-10-2007)
Kommentar
Fra : urlex


Dato : 11-10-07 21:13

On 11 Okt., 13:41, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "urlex" skrev
>
> >Anbefaling rejs ikke til Tyrkiet, de er blevet fjernet fra de nye EURO
>
> mønter som jeg bosiddende i Greece er i besiddelse af.
>
> Ikke alene Tyrkiet, de har også fjernet Norge, jeg er som bosiddende i
> Dinamarca nemlig i besiddelse af nye EUROmønter uden Norge.
>

De nye mønter kan ses her incl Norge der er EØS-land
http://en.wikipedia.org/wiki/Euro_coins (Nationalbanken DK er ikke
opdateret

vh urlex


alexbo (11-10-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 11-10-07 23:32


"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev

>De nye mønter kan ses her incl Norge der er EØS-land

Men de er ikke med i EU og bruger ikke Euro.
Jeg kan så stadig ikke se hvad det har med rejseanbefalinger at gøre.

Jeg rejser da i hvert fald gerne til både Tyrkiet, Norge og Thailand, selv
om de hverken er i EU eller bruger EURO.

Nu er der heldigvis hele verden på de små mønter, så man ikke føler sig
fortabt uanset hvor man rejser hen,
denne globus må jo betyde at EU er indstillet på at udvide kraftigt.

mvh
Alex Christensen






Per Thomsen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 12-10-07 10:52

>
> >Anbefaling rejs ikke til Tyrkiet, de er blevet fjernet fra de nye EURO
>
> mønter som jeg bosiddende i Greece er i besiddelse af.
>
> Ikke alene Tyrkiet, de har også fjernet Norge, jeg er som bosiddende i
> Dinamarca nemlig i besiddelse af nye EUROmønter uden Norge.
>

De nye mønter kan ses her incl Norge der er EØS-land
http://en.wikipedia.org/wiki/Euro_coins (Nationalbanken DK er ikke
opdateret

Har faktisk set en 1 euro mønt, hvor Norge ikke var med (tror det var en
græsk). Så bliver Skandinavien pæn sjofel at se på :)

Per



michael (16-10-2007)
Kommentar
Fra : michael


Dato : 16-10-07 00:09

Per Thomsen wrote:
> De nye mønter kan ses her incl Norge der er EØS-land
> http://en.wikipedia.org/wiki/Euro_coins (Nationalbanken DK er ikke
> opdateret
>
> Har faktisk set en 1 euro mønt, hvor Norge ikke var med (tror det var en
> græsk). Så bliver Skandinavien pæn sjofel at se på :)
>
> Per


Her:
http://home.online.no/~gmorgan/jokes/images/2euro1-dick.jpg

/michael

Mutti (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Mutti


Dato : 21-10-07 06:13

Tyrkiet er ikke med i EU, hvordan kan det så være at når man er på
hotel i Tyrkiet så står alle priser i Euro.


Bjarne (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 21-10-07 09:43

Mutti skrev:
> Tyrkiet er ikke med i EU, hvordan kan det så være at når man er på
> hotel i Tyrkiet så står alle priser i Euro.
>
Det er formentlig fordi de allerfleste gæster på hotellet kommer fra
EU-lande og man forventer at de bruger flere penge, hvis de må betale
med Øvro-papir.

Bjarne

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste