/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Råd om nyt grafikkort
Fra : Jan Eliasen


Dato : 09-08-07 19:15

Hejsa

Mit nuværende grafikkort kan desværre ikke klare widescreen formater
(Og ja, jeg har prøvet med de nyeste drivere )

Og jeg vil så gerne have en ny widescreen fladskærm...

Så jeg må nok desværre også have et nyt grafikkort...

Jeg har PCI Expressx16 på bundkortet og grafikkortet skal kunne trække
to skærme - den ene 1680x1050 (den nye fladskærm) og den anden
1024x768 eller måske 1280x1024 på almindelig CRT skærm.

CRT skærmen er gammel og har ikke DVI. Er det et problem at
grafikkortet skal kunne finde ud af at den ene skærm er på DVI og den
anden på VGA? Eller er det ligefrem et krav?

Grafikkortet skal kunne trække Diablo II og Heroes of Might and Magic
- med andre ord; ingen nye oversmarte grafiktunge spil. Men det må nu
godt alligevel være hurtigt.

Og siden budgettet egentlig kun var til skærmen, skal kortet være så
billigt som muligt Gerne et par forslag - et billigt og et lidt
dyrere, så jeg kan se om ejg synes det er pengene værd at skifte op.

På forhånd tusinde tak!

--
eliasen, representing himself and not the company he works for.

Private blog: http://blog.eliasen.dk

Private email: jan@eliasen.dk

 
 
Jesper Poulsen (10-08-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 10-08-07 08:39

Jan Eliasen wrote:

> Mit nuværende grafikkort kan desværre ikke klare widescreen formater
> (Og ja, jeg har prøvet med de nyeste drivere )

Hvad er dit nuværende?

> Grafikkortet skal kunne trække Diablo II og Heroes of Might and Magic
> - med andre ord; ingen nye oversmarte grafiktunge spil. Men det må nu




--
Mvh
Jesper Poulsen

Jan Eliasen (10-08-2007)
Kommentar
Fra : Jan Eliasen


Dato : 10-08-07 18:59

On Fri, 10 Aug 2007 09:39:11 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>> Mit nuværende grafikkort kan desværre ikke klare widescreen formater
>> (Og ja, jeg har prøvet med de nyeste drivere )
>Hvad er dit nuværende?
NVidia GeForce 6600 LE

>> Grafikkortet skal kunne trække Diablo II og Heroes of Might and Magic
>> - med andre ord; ingen nye oversmarte grafiktunge spil. Men det må nu
>
Det er sjældent jeg har tid til at spille spil, og når je ghar, så
holder jeg mig til dem jeg kender :)

--
eliasen, representing himself and not the company he works for.

Private blog: http://blog.eliasen.dk

Private email: jan@eliasen.dk

Nicolai (10-08-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 10-08-07 19:22

"Jan Eliasen" <eliasen@nospam.nospam> skrev i en meddelelse
news:ap9pb31s8k0u9spjuv1cfblo2f9blm4r0p@4ax.com...

> NVidia GeForce 6600 LE

> Det er sjældent jeg har tid til at spille spil, og når je ghar, så
> holder jeg mig til dem jeg kender :)

Jeg har ikke lige nogen erfaring med de 2 nævnte spil, men det er vel lige
før at du kan købe det billigste af en model lige over din egen og du vil
have løst problemerne. :)

GT kort fra nvidia plejer at være best value, så et 7600 GT eller 8600 GT
til omkring 600-900 kroner ellers kan du få et 7300 GT til ~ 400,- kr (Det
er billigere end dit nuværende kan erhverves for). Det er ca. 50 kr. mellem
kortet med lidt hurtigere ram. Men jeg kender ikke dit prisniveau. :)

nicolai

--
Støt Red Barnets landsindsamling den 9. september og meld dig som indsamler.



Jan Eliasen (10-08-2007)
Kommentar
Fra : Jan Eliasen


Dato : 10-08-07 22:46

On Fri, 10 Aug 2007 20:22:19 +0200, "Nicolai"
<example@example.invalid> wrote:

>GT kort fra nvidia plejer at være best value, så et 7600 GT eller 8600 GT
>til omkring 600-900 kroner ellers kan du få et 7300 GT til ~ 400,- kr (Det
>er billigere end dit nuværende kan erhverves for). Det er ca. 50 kr. mellem
>kortet med lidt hurtigere ram. Men jeg kender ikke dit prisniveau. :)
Tak for dit råd.

Når jeg kigger grafikkort i gennem på edbpriser.dk så har rigtig mange
af dem maks opløsning 2048x1536. Det er jo sikkert fint nok, men ikke
et 16:10 format. Hvordan sikrer jeg mig at jeg får købt et grafikkort
der kan klare 16:10 formatet? Uden at skulle ind på detaljerne for de
enkelte grafikkort på producenternes hjemmeside, altås. Er der en nem
måde?

--
eliasen, representing himself and not the company he works for.

Private blog: http://blog.eliasen.dk

Private email: jan@eliasen.dk

Nicolai (11-08-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 11-08-07 11:17

Jan Eliasen skrev:

> Når jeg kigger grafikkort i gennem på edbpriser.dk så har rigtig mange
> af dem maks opløsning 2048x1536. Det er jo sikkert fint nok, men ikke
> et 16:10 format. Hvordan sikrer jeg mig at jeg får købt et grafikkort
> der kan klare 16:10 formatet? Uden at skulle ind på detaljerne for de
> enkelte grafikkort på producenternes hjemmeside, altås. Er der en nem
> måde?

Jeg tjekkede dit nuværende kort på specs og der var listet alle de
mulige kombinationer af opløsninger og ikke bare maks. 2048x1536, det
tolker jeg som om at maks 2048x1536 betyder det kan køre alle
opløsninger optil. Min nevø har lige købt en 19" widescreen og hans
grafikkort er et nvidia 6200 model og havde ingen problem med det. Jeg
tror ærligt, at det 6600 LT kort er noget bras. Jeg er endda overbevist
om at det 6600 GT jeg har siddende i min ftp server kan køre widescreen.

Selv hos nvidia og andre forhandlere kan jeg ikke finde specs der er
mere detaljeret end ovenstående, så jeg vil gå ud fra at den også dækker
widescreen. Men du har jo også 14 dages returret hvis det er.

Desuden så bruger Apple en 7300 GT GPU til deres grafikkort i deres
widescreen iMacs.

nicolai

--
Støt Red Barnets landsindsamling den 9. september og meld dig som indsamler.

Jan Eliasen (11-08-2007)
Kommentar
Fra : Jan Eliasen


Dato : 11-08-07 12:55

On Sat, 11 Aug 2007 12:16:33 +0200, Nicolai <example@example.invalid>
wrote:

>Jeg tjekkede dit nuværende kort på specs og der var listet alle de
>mulige kombinationer af opløsninger og ikke bare maks. 2048x1536, det
>tolker jeg som om at maks 2048x1536 betyder det kan køre alle
>opløsninger optil. Min nevø har lige købt en 19" widescreen og hans
>grafikkort er et nvidia 6200 model og havde ingen problem med det. Jeg
>tror ærligt, at det 6600 LT kort er noget bras. Jeg er endda overbevist
>om at det 6600 GT jeg har siddende i min ftp server kan køre widescreen.
Hejsa

Jeg har de yeste drivere fra NVidia installeret, og jeg har ikke
mulighed for at sætte min opløsning til noget der er 16:10 - og jeg
har være tinde og fjerne det flueben der er sat, så jeg også ser de
muligheder som min skærm ikke understøtter?!?

--
eliasen, representing himself and not the company he works for.

Private blog: http://blog.eliasen.dk

Private email: jan@eliasen.dk

Nicolai (13-08-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 13-08-07 21:56

Jan Eliasen skrev:

> Jeg har de yeste drivere fra NVidia installeret, og jeg har ikke
> mulighed for at sætte min opløsning til noget der er 16:10 - og jeg
> har være tinde og fjerne det flueben der er sat, så jeg også ser de
> muligheder som min skærm ikke understøtter?!?

Ja, det var nu mere en undren over at det virker som om at kortet
vitterlig ikke understøtter widescreen (jævnfør de listede opløsninger)
og ikke så meget om du havde gjort det rigtige. :)

Anyway, fik du købt noget lækkert der kunne trække widescreen?

nicolai

--
Støt Red Barnets landsindsamling den 9. september og meld dig som indsamler.

Jan Eliasen (13-08-2007)
Kommentar
Fra : Jan Eliasen


Dato : 13-08-07 22:14

On Mon, 13 Aug 2007 22:55:44 +0200, Nicolai <example@example.invalid>
wrote:

>Ja, det var nu mere en undren over at det virker som om at kortet
>vitterlig ikke understøtter widescreen (jævnfør de listede opløsninger)
>og ikke så meget om du havde gjort det rigtige. :)
Nåååh

>Anyway, fik du købt noget lækkert der kunne trække widescreen?
Så hurtig er jeg slet ikke. Og det blive runder alle omstøndigheder
ikke noget lækkert jeg køber, men noget der kan klare widescreen og
DiabloII .-)

Tak for din hjælp!

--
eliasen, representing himself and not the company he works for.

Private blog: http://blog.eliasen.dk

Private email: jan@eliasen.dk

Jesper Poulsen (10-08-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 10-08-07 22:56

Nicolai wrote:

> Jeg har ikke lige nogen erfaring med de 2 nævnte spil, men det er vel lige

Diablo II er flyvende med Geforce 2


--
Mvh
Jesper Poulsen

Lasse Jensen (11-08-2007)
Kommentar
Fra : Lasse Jensen


Dato : 11-08-07 08:03

Jesper Poulsen wrote:

> Nicolai wrote:
>
>> Jeg har ikke lige nogen erfaring med de 2 nævnte spil, men det er vel
>> lige
>
> Diablo II er flyvende med Geforce 2

Eller Voodoo 2 for den sags skyld.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste