/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
CBR600F2 hakker efter at være løbet tør
Fra : Lars Bjerregaard


Dato : 15-06-07 14:54

Jeg løb tør for benzin her i morges på vej på job og holdt ind på en
rasteplads for at skifte til reservetanken. Da jeg efter et par timer
kører
hjem, tanker jeg og skifter tilbage til hovedtanken igen. Men nu begynder
mc'en så at opføre sig mærkeligt. Den hakker under accelration og det
føles
næsten som når den løber tør. Har forsøgt at skifte over på reservetank
igen
uden der skete noget. Hvad er der gået galt? Alt føles normalt ved
konstant
hastighed og langsom accelration, så snart håndtaget rykkes i bund hakker
den uanset hvilket gear jeg er i.

Mvh,
En mc ejer der er fortvivlet over fejlen på hans blot 3 uger gamle
nyinvestering :S




 
 
Thomas Jensen (15-06-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 15-06-07 15:07


> En mc ejer der er fortvivlet over fejlen på hans blot 3 uger gamle
> nyinvestering :S
>
>
kan være du har fået vand i karburatorerne efter du har slået på reserve.
Vand ligger nederst i en tank, og suges derfor til sidst, prøv at tømme
svømmerhusene, eller fyld noget karburatorsprit på.

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099



André S Hansen (15-06-2007)
Kommentar
Fra : André S Hansen


Dato : 15-06-07 15:13

"Lars Bjerregaard" <lars.bjerregaard@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:46729a0c$0$929$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg løb tør for benzin her i morges på vej på job og holdt ind på en
> rasteplads for at skifte til reservetanken. Da jeg efter et par timer
> kører
> hjem, tanker jeg og skifter tilbage til hovedtanken igen. Men nu begynder
> mc'en så at opføre sig mærkeligt. Den hakker under accelration og det
> føles
> næsten som når den løber tør. Har forsøgt at skifte over på reservetank
> igen
> uden der skete noget. Hvad er der gået galt? Alt føles normalt ved
> konstant
> hastighed og langsom accelration, så snart håndtaget rykkes i bund hakker
> den uanset hvilket gear jeg er i.
>
> Mvh,
> En mc ejer der er fortvivlet over fejlen på hans blot 3 uger gamle
> nyinvestering :S


Vand i bunden af tanke, nu nede i nader, da du har haft den på reserve, prøv
at tømme kaburatorene, lille drænskrue, i bunden/siden af de 4 styk nader
skulle ikke tage så lang tid, sæt eventuelt slang på studs i bunden, og
samle benzin i glas, så kan du se om der er vandperler i

Mvh
André S Hansen



Torben Scheel (15-06-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 15-06-07 15:35

Lars Bjerregaard wrote:
> mc'en så at opføre sig mærkeligt. Den hakker under accelration og det
> føles
> næsten som når den løber tør. Har forsøgt at skifte over på reservetank
> igen
> uden der skete noget. Hvad er der gået galt? Alt føles normalt ved
> konstant
> hastighed og langsom accelration, så snart håndtaget rykkes i bund hakker
> den uanset hvilket gear jeg er i.

Som de andre skriver - vand er problemet. Jeg prøver at skrive den helt
udførlige vejledning :

1: Hæld karburatorsprit i tanken efter anbefalingen på dunken - skvulp
det godt rundt. På den måde får du vandet brændt af med benzinen, og
undgår rust i benden af tanken. Giv den fremover et par gange om året og
ved stilstand.

2: Luk for benzinhanen hvis hanen har en off position, ellers er det
ligemeget for så er det vacuumåbning, og det er ligeså godt. Den er
lukket når motoren er stoppet.

3: Sæt evt. slanger på studserne under karburatorene - på nogle hondaer
er de fast installerede og har udløb bag motoren. Sæt et rent glas under
til at opsamle benzinen.

4: Løsn afløbsskruerne under karburatorerne med en lang skruetrækker der
passer, en af gangen og lad det hele løbe ud - og stram dem igen (ikke
for hårdt - det er messing i alu.)

5: Sæt benzinhanen på PRI et minuts tid så svømmerhusene fyldes igen.
Imens kan du studere vanddråberne i bunden af benzinglasset og derefter
cykler det på genbrugsen/fylder det på zippoen/bruger det til at sætte
ild til en container alt efter preference.

6: Sæt hanen på ON

7: Start maskinen og kør en prøvetur/flygt fra politiet og sæt pris hvor
jænt sådan en CBR kan gå.

--
vh
Torben

Lars Bjerregaard (15-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Bjerregaard


Dato : 15-06-07 16:28

Tusind tak for rådene... det fik mit sind lidt i ro igen. Jeg prøver mig
lidt frem med mine begrænsede mekanikerevner hvis ikke karburatorsprit i
sig
selv kan gøre det.


--
Mvh,
Lars Bjerregaard
Honda CBR600 til det gode vejr
Chrysler 300M 2,7 LE til det kedelige vejr




Torben Scheel (15-06-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 15-06-07 16:56

Lars Bjerregaard wrote:
> Tusind tak for rådene... det fik mit sind lidt i ro igen. Jeg prøver mig
> lidt frem med mine begrænsede mekanikerevner hvis ikke karburatorsprit i
> sig
> selv kan gøre det.
>
Det kan det næppe - eller jo, over længere tid. Du har en stærk
koncentration af vand i svømmerhusene - derfor _bør_ de tømmes.

Prøv nu bare vejledningen

--
vh
Torben

Lars Bjerregaard (15-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Bjerregaard


Dato : 15-06-07 17:23

> Prøv nu bare vejledningen

Jeg prøver... sidder desperat og leder efter nogle billeder af karburatoren
eller en manual så jeg kan se hvor dælen den skrue sidder så jeg kan få tømt
karburatoren. Har desværre ikke en PhD i motor


--
Mvh,
Lars Bjerregaard
Honda CBR600 til det gode vejr
Chrysler 300M 2,7 LE til det kedelige vejr



Torben Scheel (15-06-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 15-06-07 17:37

Lars Bjerregaard wrote:
>> Prøv nu bare vejledningen
>
> Jeg prøver... sidder desperat og leder efter nogle billeder af karburatoren
> eller en manual så jeg kan se hvor dælen den skrue sidder så jeg kan få tømt
> karburatoren. Har desværre ikke en PhD i motor
>
Glem nettet - ud til modellen med den sunde fornuft og kig (bag
sideskjoldet vel) - der sidder messingskruen i fra siden i bunden af
karburatoren. Den peger direkte mod afløbsstudsen. De 4 der går nedefra
og op skal du ikke røre.

nr. 8 : http://home.arcor.de/avehrenb/Big/Fotos/MikuniBST33_1.jpg

--
vh
Torben

Martin Sørensen (15-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-06-07 18:47

> Glem nettet - ud til modellen med den sunde fornuft og kig (bag
> sideskjoldet vel) - der sidder messingskruen i fra siden i bunden af
> karburatoren. Den peger direkte mod afløbsstudsen. De 4 der går
> nedefra og op skal du ikke røre.
> nr. 8 : http://home.arcor.de/avehrenb/Big/Fotos/MikuniBST33_1.jpg

Jeg ville nok vælge nummer 9 frem for at jage en skruetrækker i pakningen.


--
signing off.. Martin Sørensen



Torben Scheel (15-06-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 15-06-07 19:49

Martin Sørensen wrote:
>> Glem nettet - ud til modellen med den sunde fornuft og kig (bag
>> sideskjoldet vel) - der sidder messingskruen i fra siden i bunden af
>> karburatoren. Den peger direkte mod afløbsstudsen. De 4 der går
>> nedefra og op skal du ikke røre.
>> nr. 8 : http://home.arcor.de/avehrenb/Big/Fotos/MikuniBST33_1.jpg
>
> Jeg ville nok vælge nummer 9 frem for at jage en skruetrækker i pakningen.
>
>
*LOL* - lortegrafik..

--
vh
Torben

MKS - 74 (15-06-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 15-06-07 20:02

On Fri, 15 Jun 2007 20:48:54 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>*LOL* - lortegrafik..

Presbyopi....

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408932
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste