/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
Godt mærke?
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 17-07-07 21:08

Hej.

Hvis man nu skal ud og købe en (meget) gammel cv. Hvad skal man da gå efter?

Der findes vel mærker der er bedre end andre. (håber ikke jeg starter en
mindre krig).

Vi har ikke prøvet camping før, og går derfor efter en billig vogn til
10-20.000,- Det gør ikke noget at den er fra slut 80´erne. Men det ville jo
være oplagt at købe noget der, dengang var cremen indenfor vogne.

Vi er 2 vok + 2 børn på 3+7

Bilen er en Mercedes E220 CDi fra 2002.

Mvh

Jasper

--
jasper@FJERNESahrensbach.com

(FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)



 
 
Kurt B. Andersen (17-07-2007)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 17-07-07 21:45


"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:469d2197$0$69133$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Hvis man nu skal ud og købe en (meget) gammel cv. Hvad skal man da gå
> efter?
>
> Der findes vel mærker der er bedre end andre. (håber ikke jeg starter en
> mindre krig).
>
> Vi har ikke prøvet camping før, og går derfor efter en billig vogn til
> 10-20.000,- Det gør ikke noget at den er fra slut 80´erne. Men det ville
> jo være oplagt at købe noget der, dengang var cremen indenfor vogne.
>
> Vi er 2 vok + 2 børn på 3+7
>
> Bilen er en Mercedes E220 CDi fra 2002.
>
> Mvh
>
> Jasper
>
> --
Der er meget at vælge i mellem, og det er jo Jeres behov, der skal dækkes.
Så det ville nok være lettere at få nogle meninger frem, hvis du specifikt
pegede på noget, som du har i tankerne, især med hensyn til indretning.
Led lidt på nettet efter interessante vogne, så kan det jo være at nogen af
os har haft erfaring med dem.
Her kan du f.eks. finde nogen i Jeres prisklasse:
http://www.campingvogne.dk/pages/searchResults.asp?doSearch=true&seekBrand=0&seekSalesmen=privat&seekType=1&seekPriceMin=8000&seekPriceMax=20000&seekCategory=2&seekTotalweight=1500&start=0&slut=0&seekPostalcodeMin=0&seekPostalcodeMax=0&MySearch=
Når nu I åbenbart er nye campister, så skal I nok lægge vægt på at finde en
vogn, hvor der følger så meget udstyr med som muligt, og herunder ikke
mindst et godt fortelt. Det kan koste en mindre formue at skulle anskaffe
sig løsøret bagefter. Derfor vil jeg helt klart anbefale, at I først og
fremmest forsøger at handle privat. Der kan man typisk få vognene væsentligt
billigere og med en masse udstyr.

Kurt



Jasper Norman Ahrens~ (17-07-2007)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 17-07-07 23:16

> Der er meget at vælge i mellem, og det er jo Jeres behov, der skal dækkes.
> Så det ville nok være lettere at få nogle meninger frem, hvis du specifikt
> pegede på noget, som du har i tankerne, især med hensyn til indretning.

Tjoo... som nybegynder ved jeg ikke rigtigt hvad kravene er, da jeg ikke
kender mulighederne Men det er måske noget i retning af et
"børneværelse", et toilet, et par kogeblus + køleskab samt et fortelt.

> Led lidt på nettet efter interessante vogne, så kan det jo være at nogen
> af os har haft erfaring med dem.

Jo, men det var mere for at kunne se på et nogle mærker som dengang (og
måske stadig) udskilte sig fra mængden. Forstået på den måde, at de var
lavet af specielt gode materialer, god indretning, holdbare løsninger, godt
isoleret osv.

> Her kan du f.eks. finde nogen i Jeres prisklasse:
> http://www.campingvogne.dk/pages/searchResults.asp?doSearch=true&seekBrand=0&seekSalesmen=privat&seekType=1&seekPriceMin=8000&seekPriceMax=20000&seekCategory=2&seekTotalweight=1500&start=0&slut=0&seekPostalcodeMin=0&seekPostalcodeMax=0&MySearch=

Tak for linket. Jeg kigger på det.

> Når nu I åbenbart er nye campister, så skal I nok lægge vægt på at finde
> en vogn, hvor der følger så meget udstyr med som muligt, og herunder ikke
> mindst et godt fortelt.

Ja, det må helt klar være et krav at det medfølger fortelt.

Mvh

Jasper



Ukendt (18-07-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-07-07 10:44

> Jo, men det var mere for at kunne se på et nogle mærker som dengang
> (og måske stadig) udskilte sig fra mængden. Forstået på den måde, at
> de var lavet af specielt gode materialer, god indretning, holdbare
> løsninger, godt isoleret osv.


Selvfølgelig var/er der forskel på kvalitet (og det er her "krigen" starter)
Men kvalitet alene gør det ikke, en "god" vogn der er misligholdt er jo ikke
bedre end en "dårlig" vogn der er velholdt.

Når du når op i den alder, så er de værste blevet skrottet og du kan vælge
ud fra udseende, indretning, pris mm. og vil du være mere sikker kan du
forlange en fugt/gas/el. lign. test inden køb.

Mvh. Per.



Dan Andersen (18-07-2007)
Kommentar
Fra : Dan Andersen


Dato : 18-07-07 09:14


"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i
meddelelsen news:469d2197$0$69133$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Hvis man nu skal ud og købe en (meget) gammel cv. Hvad skal man da gå
> efter?
>
> Der findes vel mærker der er bedre end andre. (håber ikke jeg starter en
> mindre krig).
>
> Vi har ikke prøvet camping før, og går derfor efter en billig vogn til
> 10-20.000,- Det gør ikke noget at den er fra slut 80´erne. Men det ville
> jo være oplagt at købe noget der, dengang var cremen indenfor vogne.
>
> Vi er 2 vok + 2 børn på 3+7
>
> Bilen er en Mercedes E220 CDi fra 2002.
>
> Mvh
>
> Jasper
>
> --
> jasper@FJERNESahrensbach.com
>
> (FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)
>
>Gå ud og lej en først.. Så ved du hvad der er vigtigste ting for dig og
>dine behov.. Taler af egen erfaring. Det er endvidere også mege vigtigt at
>gøres sig klart om man bare vil køre et eller to steder hen og ligge der,
>eller man vil køre rundt. Et fortelt sætter man ikke op for blot en eller
>to nætter. Der er en markise eller solsejl meget bedre


--
Med venlig hilsen - Dan Andersen



Peter K. Nielsen (18-07-2007)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 18-07-07 14:58


"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:469d2197$0$69133$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Hvis man nu skal ud og købe en (meget) gammel cv. Hvad skal man da gå
> efter?
>
> Der findes vel mærker der er bedre end andre. (håber ikke jeg starter en
> mindre krig).
>
> Vi har ikke prøvet camping før, og går derfor efter en billig vogn til
> 10-20.000,- Det gør ikke noget at den er fra slut 80´erne. Men det ville
> jo være oplagt at købe noget der, dengang var cremen indenfor vogne.
>
Til det budget vil jeg helt fraråde at købe en vogn. Lej jer frem i år og
vent så til I har ca 50.00 at købe for.

En vogn til 20000, vil tabe alle 20.000 hvis I inden for de næste 2 år vil
af med den til en forhandler. Og det I kan få for 20.000 vil være så gammelt
at alene køreegneskaberne vil gøre enhver langtur til en lidelse.

Kort og godt så vil jeg lade værre med at købe vogn i den prisklasse, og Nu
vil I nok sige at jeg bare er en gammel krævende mand som har sit på det
tørre, og det kan da også godt værre, men jeg startede selv for 4 år siden i
sådan en vogn, og blev så bidt af det at jeg ville have en ny, så jeg har
prøvet det med at købe for billigt

Det var bare min 5 øre

Peter
Hobby500 fra 2003 efter C5 2.0 HDI week-end



Jasper Norman Ahrens~ (18-07-2007)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 18-07-07 19:42

> Kort og godt så vil jeg lade værre med at købe vogn i den prisklasse, og
> Nu vil I nok sige at jeg bare er en gammel krævende mand som har sit på
> det tørre, og det kan da også godt værre, men jeg startede selv for 4 år
> siden i sådan en vogn, og blev så bidt af det at jeg ville have en ny, så
> jeg har prøvet det med at købe for billigt

Hehe. Jeg mener bestemt ikke at du er en gnaven gammel, krævende mand.

Men grunden til, at jeg i det hele taget kigger i den prisklasse er at jeg
for nyligt læste i Motor, at de var imponerede over hvad man kunne få til
15.000,- Jeg har desværre smidt bladet væk, men jeg husker noget med, at de
kaldte det for "Vesttysk" kvalitet. Og de var som sagt meget positive
overfor de testede vogne.

Jeg er selvfølgelig godt klar over at ny vogn til 200.000 er mere lækker
osv. Men som absolut begynder tænkte jeg, at det trods alt ikke er værre end
at man kan give camping et forsøg, skrotte den billige vogn, hvis vi
alligevel ikke bryder os om det. Køber jeg den nye vogn, taber den trods alt
mere end 15.000,- på et eller to års tid.

Jeg ved godt at man kan leje sig frem, men jeg synes ærligt talt at det er
nogle giftige priser udlejerne holder sig. Det er ikke ualmindeligt med en
ugeleje på 3.000,- for en vogn fra 1988.

Mvh

Jasper



Kent (18-07-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 18-07-07 20:06


"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:469e5ef3$0$69283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Kort og godt så vil jeg lade værre med at købe vogn i den prisklasse, og
>> Nu vil I nok sige at jeg bare er en gammel krævende mand som har sit på
>> det tørre, og det kan da også godt værre, men jeg startede selv for 4 år
>> siden i sådan en vogn, og blev så bidt af det at jeg ville have en ny, så
>> jeg har prøvet det med at købe for billigt
>
> Hehe. Jeg mener bestemt ikke at du er en gnaven gammel, krævende mand.
>
> Men grunden til, at jeg i det hele taget kigger i den prisklasse er at jeg
> for nyligt læste i Motor, at de var imponerede over hvad man kunne få til
> 15.000,- Jeg har desværre smidt bladet væk, men jeg husker noget med, at
> de kaldte det for "Vesttysk" kvalitet. Og de var som sagt meget positive
> overfor de testede vogne.
>
> Jeg er selvfølgelig godt klar over at ny vogn til 200.000 er mere lækker
> osv. Men som absolut begynder tænkte jeg, at det trods alt ikke er værre
> end at man kan give camping et forsøg, skrotte den billige vogn, hvis vi
> alligevel ikke bryder os om det. Køber jeg den nye vogn, taber den trods
> alt mere end 15.000,- på et eller to års tid.
>
> Jeg ved godt at man kan leje sig frem, men jeg synes ærligt talt at det er
> nogle giftige priser udlejerne holder sig. Det er ikke ualmindeligt med en
> ugeleje på 3.000,- for en vogn fra 1988.
>
> Mvh
>
> Jasper
Du kan i hvertfald sagtens finde noget godt til 25-30.000. Bare
se dig rigtigt godt for, da der er mange fusere imellem.

Kent.



Peter K. Nielsen (18-07-2007)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 18-07-07 20:47


"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:469e5ef3$0$69283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Kort og godt så vil jeg lade værre med at købe vogn i den prisklasse, og
>> Nu vil I nok sige at jeg bare er en gammel krævende mand som har sit på
>> det tørre, og det kan da også godt værre, men jeg startede selv for 4 år
>> siden i sådan en vogn, og blev så bidt af det at jeg ville have en ny, så
>> jeg har prøvet det med at købe for billigt
>
> Hehe. Jeg mener bestemt ikke at du er en gnaven gammel, krævende mand.
>
> Men grunden til, at jeg i det hele taget kigger i den prisklasse er at jeg
> for nyligt læste i Motor, at de var imponerede over hvad man kunne få til
> 15.000,- Jeg har desværre smidt bladet væk, men jeg husker noget med, at
> de kaldte det for "Vesttysk" kvalitet. Og de var som sagt meget positive
> overfor de testede vogne.
>
> Jeg er selvfølgelig godt klar over at ny vogn til 200.000 er mere lækker
> osv.

50 kan også gøre det (smiler)

Men som absolut begynder tænkte jeg, at det trods alt ikke er værre end
> at man kan give camping et forsøg, skrotte den billige vogn, hvis vi
> alligevel ikke bryder os om det. Køber jeg den nye vogn, taber den trods
> alt mere end 15.000,- på et eller to års tid.
>
> Jeg ved godt at man kan leje sig frem, men jeg synes ærligt talt at det er
> nogle giftige priser udlejerne holder sig. Det er ikke ualmindeligt med en
> ugeleje på 3.000,- for en vogn fra 1988.

ja det lyder da helt sindsyg - måske jeg skulle til at leje min ud så.

Peter



Kim Bonnesen (23-07-2007)
Kommentar
Fra : Kim Bonnesen


Dato : 23-07-07 22:12


"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i en meddelelse
news:469e6e3d$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> ja det lyder da helt sindsyg - måske jeg skulle til at leje min ud så.
>
> Peter


Ja, ja . Hvem vil ikke gerne leje ud til den pris ....
Men tjek lige med f.eks. din forsikring og sørg for en ordentlig leje
kontrakt - så ikke de 3000,- forsvinder med det samme .....

Til Jasper .
Hvis du i disse uger besøger en eller to af de nærmeste campingpladser(i
nærheden) af din bopæl og går en lille tur på pladsen, så tror jeg du vil
finde en del gamle Hobbyèr + Knauser der er omkring de 20 år og ser ud til
at være "still" going.Specielt disse 2 mærker er meget repræsenteret ved
vogne der er omring 15-25 år gamle.
Hvis du kun skal bruge din "gamle" vogn til sommercamping betyder fugt
testen ikke det voldsomme, med mindre den lugter "fælt". Dog kan du måske
have svært ved at sælge den igen(privat).
Generelt tror jeg ikke du kan handle en fornuftig vogn hos en forhandler til
15-20 tusind. Desværre er de i øjeblikket heller ikke interesseret i disse
med mindre du køber en anden. Flere forhandlere vil slet ikke købe
Kim



SB (26-07-2007)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 26-07-07 17:05


"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:46a51997$0$24385$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i en meddelelse
> news:469e6e3d$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> ja det lyder da helt sindsyg - måske jeg skulle til at leje min ud så.
>>
>> Peter

hvis du bor tæt på tyskland kan du nemt skaffe fx. en Bürstner LUX 495 fra
90 til 3000 tyske træpenge, og oftes kan de forhandles lidt ned i pris

koster kun leje af prøveplader, en vejning til 150 kr. + et syn

ofte kan man få dem til at slæbe den til grænsen for en, gør det nemmere da
man så ikke skal leje tyske prøveplader

f.eks http://tinyurl.com/2xw84o

Søren




Kim Bonnesen (27-07-2007)
Kommentar
Fra : Kim Bonnesen


Dato : 27-07-07 12:28

Ja , det er jo billigt ......
Hvis man lige er sikker på den er OK?

Men ! - Er den ikke udstyret med 50 mb gastryk på alle gasenheder i vognen.

Kim

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:yC3qi.30$2U3.5@news.get2net.dk...
>
> "Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:46a51997$0$24385$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i en meddelelse
>> news:469e6e3d$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>> ja det lyder da helt sindsyg - måske jeg skulle til at leje min ud så.
>>>
>>> Peter
>
> hvis du bor tæt på tyskland kan du nemt skaffe fx. en Bürstner LUX 495 fra
> 90 til 3000 tyske træpenge, og oftes kan de forhandles lidt ned i pris
>
> koster kun leje af prøveplader, en vejning til 150 kr. + et syn
>
> ofte kan man få dem til at slæbe den til grænsen for en, gør det nemmere
> da man så ikke skal leje tyske prøveplader
>
> f.eks http://tinyurl.com/2xw84o
>
> Søren
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408917
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste