/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Udfald på internetforbinelse.
Fra : Peter


Dato : 21-07-07 12:16

Kære Nyhedsgruppe.

Nogen her som har et bud på hvor mange og hvor lange udfald man bør
acceptere på sin DSL forbindelse?

Se feks nedenstående måling indeholdene dato og klokkeslet for udfald, og
umiddelbart nedenunder dato og klokkeslet for genetablering (nyeste først)
Der har i samme periode været 6 - 7 kortvarige udfald ud over nedenstående
(> 1 minut). Mener I den forsyningsstabilitet er acceptabel?:

07/14/2007 20:09:24

07/14/2007 20:13:41


07/11/2007 08:44:04

07/11/2007 09:16:52


07/10/2007 07:53:58

07/10/2007 07:54:26


07/10/2007 04:42:08

07/10/2007 05:12:41


06/23/2007 20:23:57

06/23/2007 20:32:48

Venlig hilsen

Peter




 
 
Hauge (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 21-07-07 12:23

Hejsa
> Nogen her som har et bud på hvor mange og hvor lange udfald man bør
> acceptere på sin DSL forbindelse?

Ingen..

Men det afhænger meget af din hastighed og afstanden til centralen. Så det
skal vi lige vide først, får man kan give et reelt svar.

Der hvor jeg boede før, var jeg 5 km fra centralen, og havde 2mbit/s, der
døde min linje hver morgen kl 6. Der blev fundet ud af at det var når det
lokale gartneri tændte op for noget "udstyr", at der kom så store spikes på
linjen, at modemet tabte forbindelsen.
Det blev løst ved at jeg blev flyttet over på et andet sæt ledninger på den
anden side af vejen.

Mvh Hauge



Lars Jensen (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 21-07-07 12:26

Peter skrev:
> Kære Nyhedsgruppe.
>
> Nogen her som har et bud på hvor mange og hvor lange udfald man bør
> acceptere på sin DSL forbindelse?
>
> Se feks nedenstående måling indeholdene dato og klokkeslet for udfald, og
> umiddelbart nedenunder dato og klokkeslet for genetablering (nyeste først)
> Der har i samme periode været 6 - 7 kortvarige udfald ud over nedenstående
> (> 1 minut). Mener I den forsyningsstabilitet er acceptabel?:

Hej Peter

Hvilken hastighed er din forbindelse trainet til - og ved du hvor langt
du bor fra centralen?


> Venlig hilsen
>
> Peter

Lars B

Peter (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 21-07-07 14:34

Tak for svaret.

Min forbindelse er en 2 Mb up - 512Kb down, og det er næsten rigtigt når
jeg måler.

Jeg bestilte oprindeligt en 4Mb, men det viste sig at den døde hele tiden.
Derfor er jeg tilbage på en 2Mb.
Jeg mener at vide, at der er ca. 3 km til centralen.

Peter

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
news:46a1ed47$0$4170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Peter skrev:
>> Kære Nyhedsgruppe.
>>
>> Nogen her som har et bud på hvor mange og hvor lange udfald man bør
>> acceptere på sin DSL forbindelse?
>>
>> Se feks nedenstående måling indeholdene dato og klokkeslet for udfald, og
>> umiddelbart nedenunder dato og klokkeslet for genetablering (nyeste
>> først)
>> Der har i samme periode været 6 - 7 kortvarige udfald ud over
>> nedenstående
>> (> 1 minut). Mener I den forsyningsstabilitet er acceptabel?:
>
> Hej Peter
>
> Hvilken hastighed er din forbindelse trainet til - og ved du hvor langt du
> bor fra centralen?
>
>
>> Venlig hilsen
>>
>> Peter
>
> Lars B



Hauge (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 21-07-07 14:38

Peter wrote:
> Jeg mener at vide, at der er ca. 3 km til centralen.

Så prøv at snakke med support, og lad dem måle på linjen. Der kan være meget
støj på.

Mvh Hauge



Peter (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 21-07-07 16:17


Jeg har talt med Supporten. De har målt på linien, og der er støj på den.
Men spørgsmålet er mere om der kan køres noget ved det - om man kan kræve
noget af udbyderen, eller det er noget man må leve med. Jeg tror nemlig ikke
der er bedre udbydermuligheder hvor jeg bor. Jeg har prøvet at taste min
adresse ind på Full Rate's hjemmeside, og de tilbyder også max 2 Mb
download. (De tilbyder dog 1024Kb i upload) Det er vel de samme ledninger de
bruger?
Der var en medarbejder ved Supporten som engang nævnte noget om at flytte
mig til en anden central? Men han sagde samtidig, at det kun var noget de
gjorde i yderste nødstilfælde, fordi det er kostbart for dem.

V.h.
Peter

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:46a20c41$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Peter wrote:
>> Jeg mener at vide, at der er ca. 3 km til centralen.
>
> Så prøv at snakke med support, og lad dem måle på linjen. Der kan være
> meget støj på.
>
> Mvh Hauge
>



Peter (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 21-07-07 16:57

Lige en update:

Den fald s'gu ud igen midt under besvarelsen af dette indlæg:
Ude fra:
07/21/2007 17:12:06

til:

07/21/2007 17:50:03

Jeg må da vist ha' en alvorlig snak med dem!



Peter

"Peter" <Peter@hotamil.com> skrev i en meddelelse
news:f7t9tf$fc$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> Jeg har talt med Supporten. De har målt på linien, og der er støj på den.
> Men spørgsmålet er mere om der kan køres noget ved det - om man kan kræve
> noget af udbyderen, eller det er noget man må leve med. Jeg tror nemlig
> ikke der er bedre udbydermuligheder hvor jeg bor. Jeg har prøvet at taste
> min adresse ind på Full Rate's hjemmeside, og de tilbyder også max 2 Mb
> download. (De tilbyder dog 1024Kb i upload) Det er vel de samme ledninger
> de bruger?
> Der var en medarbejder ved Supporten som engang nævnte noget om at flytte
> mig til en anden central? Men han sagde samtidig, at det kun var noget de
> gjorde i yderste nødstilfælde, fordi det er kostbart for dem.
>
> V.h.
> Peter
>
> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
> news:46a20c41$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Peter wrote:
>>> Jeg mener at vide, at der er ca. 3 km til centralen.
>>
>> Så prøv at snakke med support, og lad dem måle på linjen. Der kan være
>> meget støj på.
>>
>> Mvh Hauge
>>
>
>



Hauge (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 21-07-07 17:00

Hejsa
Peter wrote:
> Men spørgsmålet er mere om der kan køres noget ved det - om man
> kan kræve noget af udbyderen, eller det er noget man må leve med.

Du kan ikke kræve noget som helst, vedr. det med det dårlige kabel.
Men du har muligheden for at fejlmelde din linje, og _måske_ få din linje
flyttet over på et andet kobberpar, for det du bruger kan være dårligt. Det
fik jeg i sin tid, og det hjalp.

> Det er vel de samme ledninger de bruger?

Jeps, så det hjælper dig desværre ikke.

Du har en enkelt muligthed, og det er at forsøge at bestille en høj
hastighed, altså større end de 2048 du har nu, for så skal du over på ADSL2,
der kan man få højere hastighed på samme afstand til centralen. Når du så er
flyttet over på ADSL+, så kan du jo sagtens vælge 2048 igen, uden at ryge
tilbage på det gamle udstyr.

Mvh Hauge



Peter (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 21-07-07 19:54

Jeg prøver at tale med dem.
Jeg vender tilbage.

Tak for hjælpen
Peter
"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:46a22da0$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hejsa
> Peter wrote:
>> Men spørgsmålet er mere om der kan køres noget ved det - om man
>> kan kræve noget af udbyderen, eller det er noget man må leve med.
>
> Du kan ikke kræve noget som helst, vedr. det med det dårlige kabel.
> Men du har muligheden for at fejlmelde din linje, og _måske_ få din linje
> flyttet over på et andet kobberpar, for det du bruger kan være dårligt.
> Det fik jeg i sin tid, og det hjalp.
>
>> Det er vel de samme ledninger de bruger?
>
> Jeps, så det hjælper dig desværre ikke.
>
> Du har en enkelt muligthed, og det er at forsøge at bestille en høj
> hastighed, altså større end de 2048 du har nu, for så skal du over på
> ADSL2, der kan man få højere hastighed på samme afstand til centralen. Når
> du så er flyttet over på ADSL+, så kan du jo sagtens vælge 2048 igen, uden
> at ryge tilbage på det gamle udstyr.
>
> Mvh Hauge
>



Peter (24-07-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 24-07-07 20:58

Update
Jeg har i dag talt med Cc om mine udfald. De foretog en grundig måling af
forbindelsen og rodede pr. korrespondence i mit DSL modem. De kunne
konstatere, at der er (for) meget støj på linien - og pga afstanden til
centralen.
De flytter mig nu til en central nærmere min adresse.
Fin service - og grundig sagsbehandling.
Peter.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408919
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste