"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in
news:469346be$0$25449$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Jeg skal rådgive en ældre dame m.h.t. bredbåndstelefoni.
> Hun har p.t. internet hos Cybercity og alm. telefoni hos TDC.
> Betaler p.t. ca. 750,-/kvartalet i telefoni, og 299,-/md. for internet.
> Hun vil jo ikke bruge supporten, da jeg plejer at ordne det, når
> der er tekniske problemer.
Jeg har været Cybercity i noget der sammenlagt ligner 5 år fordelt over 3
adresser. Hvad ADSL forbindelsen angår har den altid været rigtig god og
den har jeg været glad for. Men deres telefoni har jeg godt nok ikke været
særlig heldig med.
Jeg havde fornøjelsen af at være den første i landet der ramte på en fejl
der gav sig udslag i at når når nogen ringede til mig så gik både ADSL og
telefonlinje ned/mistede forbindelsen. Det tog Cybercity 5 uger at løse den
fejl - det er længe siden og det var lige i opstartsfasen for Cybercity
telefoni, men så vidt jeg husker sagde CC at det var TDC der ikke havde
tildelt en linje den nødvendige kapacitet selvom det var bestilt - men det
var jeg sådan set ligeglad med dengang. Konens 5 uger uden telefon (mens
hun gik hjemme på barsel) kunne man se på at mobilregningen lige nåde op og
ringe tæt på de 4 cifre. Øv øv øv. Der var nul kompensation, men vi skulle
trods alt ikke betale abonnement i de uger der ikke havde været
forbindelse.
Så flyttede jeg og det virkede godt i 3 måneder, men pludselig en aften
hvor der var en planlagt opgradering af noget centralt Cybercity udstyr
forsvandt klartonen og der var optaget tone når jeg løftede røret og folk
der forsøgte at ringe fik en fejlmelding. Den fejl tog 8 uger om at blive
løst - hvor jeg adskillige gange blev lovet at de ville ringe tilbage med
status, hvilket de aldrig gjorde og jeg så selv måtte ringe ind for at høre
status flere gange hver uge og sidde i kø i ca. 30 minutter ved hvert
opkald i deres supporttelefon. Det var igen ret dyrt for mobilen - men ikke
så dyrt som da konen var på barsel
.
Jeg fik iøvrigt aldrig en forklaring fra Cybercity på hvad der var gået
galt - men det var nok til at jeg skiftede til Fullrate så snart jeg fik
chancen.
Fullrate bruger iøvrigt samme løsning til telefoni og de anvender også en
Zyxel 2602R61 ligesom Cybercity gør. Til gengæld fungerer Fullrates support
helt fremragende og de både ringer og skriver SMS til mig med status på
sager ja og svarer på email inden for 1-2 dage hvor jeg 5 gange ved
Cybercity oplevede svartider på +5 uger.
Så det er måske mere Cybercitys support i 2005 og 2006 jeg har noget imod
end det er Cybercitys produkt som sådan - jeg ved ikke hvordan deres
stabilitet/svartider er lige for tiden. Men jeg følte mig i hvert fald så
dårligt behandlet at jeg ikke skal være Cybercity kunde igen lige
foreløbig.
/flemming