/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
L.... dæk :-(
Fra : Ukendt


Dato : 06-06-07 21:56

Mage til elendige dæk, det er sgu' til at få en dårlig p.. af. Under
moderat nedbremsning op til et kryds skrider bagenden pludselig 15-20 cm.
til siden, motoren snurrer stadig lystigt med. I sving er der "next to"
intet vejgreb, og det er altså ren morfarkørsel, der er 4 cm.
kyllingestriber på bagdækket. Nok trækker sådan en rystepudser ret
kontant, men det er altså stadig under indkøring af motoren, og langt nede
på momentskalaen. Forenden er ganske ubehageligt glidende også. I regnvejr
er det så bare endnu værre.

Dækkene, Metzeler Sportec M1, er fra uge 47-2005, altså ikke håbløst gamle,
men de har jo sikkert stået med cyklen i udstillingsvinduet.

Jeg savner virkelig mine gamle "håbløse" Azaro lige nu :-|

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

 
 
"J.C.Kløve" (06-06-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 06-06-07 22:08

Orla Pedersen skrev:
> Mage til elendige dæk, det er sgu' til at få en dårlig p.. af. Under
> moderat nedbremsning op til et kryds skrider bagenden pludselig 15-20 cm.
> til siden, motoren snurrer stadig lystigt med. I sving er der "next to"
> intet vejgreb, og det er altså ren morfarkørsel, der er 4 cm.
> kyllingestriber på bagdækket. Nok trækker sådan en rystepudser ret
> kontant, men det er altså stadig under indkøring af motoren, og langt nede
> på momentskalaen. Forenden er ganske ubehageligt glidende også. I regnvejr
> er det så bare endnu værre.
>
> Dækkene, Metzeler Sportec M1, er fra uge 47-2005, altså ikke håbløst gamle,
> men de har jo sikkert stået med cyklen i udstillingsvinduet.
>
> Jeg savner virkelig mine gamle "håbløse" Azaro lige nu :-|
>
hmmm - det kan også være at du ikke får kørt tilstrækkelig med varme i
dækkene?
Sportec skal nok have et rimeligt smæk i måsen for at blive varme og
opnå et acceptabelt greb.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

Armand (06-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-06-07 22:21


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:46672216$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>
> hmmm - det kan også være at du ikke får kørt tilstrækkelig med varme i
> dækkene?
> Sportec skal nok have et rimeligt smæk i måsen for at blive varme og opnå
> et acceptabelt greb.
>
Og lige netop dét er problemet i vådt føre :-|

--
Armand.



Ukendt (07-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-07 16:52

On Wed, 06 Jun 2007 23:07:32 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> hmmm - det kan også være at du ikke får kørt tilstrækkelig med varme i
> dækkene?
> Sportec skal nok have et rimeligt smæk i måsen for at blive varme og
> opnå et acceptabelt greb.

Jo-jo, men jeg sammenligner såmænd også bare med hvad jeg er vandt til, og
jeg kan bare ikke forstå så, hvorfor et lorte Avon dæk så er _så_ meget
mere tillidsvækkende, og under "normale" landevejsforhold står bedre fast.


--
mvh
Orla Pedersen, som har "købt" forkerte dæk.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Jens Jacob Bager Jen~ (07-06-2007)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 07-06-07 05:42

> Dækkene, Metzeler Sportec M1, er fra uge 47-2005, altså ikke håbløst
> gamle,
> men de har jo sikkert stået med cyklen i udstillingsvinduet.
>
> Jeg savner virkelig mine gamle "håbløse" Azaro lige nu :-|

Orla du misforstår noget. Metzeler er meget bedre end Azaro der er verdens
dårligste dæk! Det er nok bare Bimmeren der er noget galt med

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '90
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Ukendt (07-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-07 06:35

On Thu, 7 Jun 2007 06:41:30 +0200, Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Orla du misforstår noget. Metzeler er meget bedre end Azaro der er verdens
> dårligste dæk! Det er nok bare Bimmeren der er noget galt med

Bimmer ? Galt med ? Umuligt, det begreb findes ikke !

--
mvh
Orla Pedersen, som skal have eksperimenteret baghjulsaffjedring.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

H. P. Holm (07-06-2007)
Kommentar
Fra : H. P. Holm


Dato : 07-06-07 16:35

Orla Pedersen skrev:
> On Thu, 7 Jun 2007 06:41:30 +0200, Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>
>> Orla du misforstår noget. Metzeler er meget bedre end Azaro der er verdens
>> dårligste dæk! Det er nok bare Bimmeren der er noget galt med
>
> Bimmer ? Galt med ? Umuligt, det begreb findes ikke !

Bimmer kører med et temmelig underligt 190/55 bagdæk! Ellers ville
den blive glad for et par Bridgestone BT21, men den kommer sikkert
til at se helt forkert og uoriginal ud med 180/55 eller 190/50...


Ukendt (08-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-07 00:01

On 07 Jun 2007 15:34:44 GMT, H. P. Holm wrote:


> Bimmer kører med et temmelig underligt 190/55 bagdæk!

Ikke R1200S, den er standard monteret med 180/55. Fælg til 190 kan
tilkøbes.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

H. P. Holm (09-06-2007)
Kommentar
Fra : H. P. Holm


Dato : 09-06-07 09:32

Orla Pedersen skrev:
> On 07 Jun 2007 15:34:44 GMT, H. P. Holm wrote:
>
>> Bimmer kører med et temmelig underligt 190/55 bagdæk!
>
> Ikke R1200S, den er standard monteret med 180/55. Fælg til 190 kan
> tilkøbes.

Så er det bare hjemmesiderne der handler om R1200S der er underlige
- og så er der ingen undskyldning for ikke at sætte Bridgestone på!

BT20 har virket cirka 200.000 km for mig på Honda NTV og Kawasaki
Zephyr. Det er for tidligt at sige noget om BT21 endnu, men de viser
gode takter også på kold og våd asfalt.

Bridgestone har fået et økologisk flip og anbefaler dæktryk omkring
36-40 psi med de dimensioner jeg kører med. Det er lige i overkanten
og temmelig ukomfortabelt. Hvis jeg vælger dæktrykket fra Michelins
tabeller (32-36) så passer det bedre.


Allan K. Poulsen (07-06-2007)
Kommentar
Fra : Allan K. Poulsen


Dato : 07-06-07 11:40


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:10dj2e0oxi1e9$.1u1hokd1tzfwm.dlg@40tude.net...
> Mage til elendige dæk, det er sgu' til at få en dårlig p.. af. Under
> moderat nedbremsning op til et kryds skrider bagenden pludselig 15-20 cm.
> til siden, motoren snurrer stadig lystigt med. I sving er der "next to"
> intet vejgreb, og det er altså ren morfarkørsel, der er 4 cm.
> kyllingestriber på bagdækket. Nok trækker sådan en rystepudser ret
> kontant, men det er altså stadig under indkøring af motoren, og langt nede
> på momentskalaen. Forenden er ganske ubehageligt glidende også. I regnvejr
> er det så bare endnu værre.
>
> Dækkene, Metzeler Sportec M1, er fra uge 47-2005,

Hej,

Jeg har kørt på Sportec M1 på Apriliaen, og de blev virklig testet. Jeg har
ikke haft probs med dem, faktisk syntes jeg, at de stod godt fast. Nu kører
jeg på Sportec M3, der er en videreudvikling af M1. Dem er jeg også meget
glade for. Største problem er, at de ikke holder så længe (~5000 km)

--
Mvh,
Allan
Aprilia SL1000



Ninja Rider (07-06-2007)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 07-06-07 16:01

Hejsa


Orla Pedersen skrev:
> Dækkene, Metzeler Sportec M1, er fra uge 47-2005, altså ikke håbløst gamle,
> men de har jo sikkert stået med cyklen i udstillingsvinduet.
> Jeg savner virkelig mine gamle "håbløse" Azaro lige nu :-|

Det lyder mest som om at du har kørt igennem noget olie eller lign på
vejen. Min bambus raket, køre med de samme dæk pt.
Der får de da noget tæsk inden de begynder at brokke sig.
Bevares, jeg er da trætte af at de ikke står godt nok fast, men nu er de
ved at være blanke, så de skal skiftes til Michelin Pilot Power i stedet.
Jeg synes at de begynder at skride for tideligt rundt i et sving, i
forhold til hvad jeg har oplevet med Michelin dæk'ene!

Mvh Emil
--
Suzkuki GSX-R 600
Tidligere ZXR 750, ZX636R, Bandit mf.

Ukendt (07-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-07 16:51

On Thu, 07 Jun 2007 17:00:58 +0200, Ninja Rider wrote:

> Hejsa
>
>
> Orla Pedersen skrev:
>> Dækkene, Metzeler Sportec M1, er fra uge 47-2005, altså ikke håbløst gamle,
>> men de har jo sikkert stået med cyklen i udstillingsvinduet.
>> Jeg savner virkelig mine gamle "håbløse" Azaro lige nu :-|
>
> Det lyder mest som om at du har kørt igennem noget olie eller lign på
> vejen.

Tror jeg ikke, det kan faktisk gentages lige så ofte jeg vil :-/

> Bevares, jeg er da trætte af at de ikke står godt nok fast, men nu er de
> ved at være blanke, så de skal skiftes til Michelin Pilot Power i stedet.
> Jeg synes at de begynder at skride for tideligt rundt i et sving, i
> forhold til hvad jeg har oplevet med Michelin dæk'ene!

Head on the nail ! Men lige nu tør jeg dårligt købe Power, for hvis de
kræver lige så meget opvarmning som Sportec M1, så er det slet ikke noget
for mig. :-|

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

"J.C.Kløve" (07-06-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 07-06-07 20:13

Orla Pedersen skrev:
> On Thu, 07 Jun 2007 17:00:58 +0200, Ninja Rider wrote:
>

> Head on the nail ! Men lige nu tør jeg dårligt købe Power, for hvis de
> kræver lige så meget opvarmning som Sportec M1, så er det slet ikke noget
> for mig. :-|

Jeg vil anbefale dig et Pilot Road - eller Conti Road - nu kender jeg jo
din kørestil, fra mange kilometer, og du plejer jo ikke køre specielt
råddent.



--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

Ukendt (08-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-07 00:03

J.C.Kløve wrote:
> Orla Pedersen skrev:
>
>> On Thu, 07 Jun 2007 17:00:58 +0200, Ninja Rider wrote:
>>
>
>> Head on the nail ! Men lige nu tør jeg dårligt købe Power, for hvis de
>> kræver lige så meget opvarmning som Sportec M1, så er det slet ikke noget
>> for mig. :-|
>
>
> Jeg vil anbefale dig et Pilot Road - eller Conti Road - nu kender jeg jo
> din kørestil, fra mange kilometer, og du plejer jo ikke køre specielt
> råddent.

I samme kategori kan Roadtec Z6 anbefales. 18.000 km, heraf ca. 1000 km
på bane og de har aldrig svigtet! Hverken i tørt vejr eller i styrtregn.
Fordelen ved disse fremfor Sportec M1, er at de næsten ingen opvarmning
kræver - og paradoksalt nok er de stadig tillidsvækkende, når de på bane
er (hvad der må forventes at være) langt over deres optimale
arbejdstemperatur!

--
Squish
VFR750F

Martin Guld Thomsen (08-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Guld Thomsen


Dato : 08-06-07 10:13

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:466858b2$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Orla Pedersen skrev:
>> On Thu, 07 Jun 2007 17:00:58 +0200, Ninja Rider wrote:
>>
>
>> Head on the nail ! Men lige nu tør jeg dårligt købe Power, for hvis de
>> kræver lige så meget opvarmning som Sportec M1, så er det slet ikke noget
>> for mig. :-|
>
> Jeg vil anbefale dig et Pilot Road - eller Conti Road - nu kender jeg jo
> din kørestil, fra mange kilometer, og du plejer jo ikke køre specielt
> råddent.

Jeg vil også klart anbefale et Michelin Pilot Road, det kommer meget
hurtigere op i en god arbejdstemperatur end f.eks. et Power dæk, og det er
altså bedre med med et gennemvarmt Road end et lunkent Power dæk.

Når jeg kigger rundt til træf og lign. ser jeg utrolig mange slidte
sportsdæk med store kyllingestriber, i de tilfælde er der nok ingen tvivl om
at der med fordel kunne have været monteret et mere allround dæk som f.eks.
et Pilot Road, udover fordelene med bedre arbejdstemperatur vil et Road dæk
også holde længere og dermed også beholde den runde form længere. Plus de
som regel har overlegen greb i regnvejr i forhold til sportsdækkene.

Jeg kører selv med Power uden kyllingestriber, men er selv lidt træt af
skulle kører over 20km før dækkene bare er lunkne.

Mvh.
Martin Guld Thomsen



Ukendt (08-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-07 23:13


"Martin Guld Thomsen" <martinFJERN@bilinfo.dk> skrev i en meddelelse
news:46691d95$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...


> Jeg kører selv med Power uden kyllingestriber, men er selv lidt træt af
> skulle kører over 20km før dækkene bare er lunkne.


Kyllingestriber !, hemmm....... er det dybest set ikke hamrende ligegyldigt
!


Er selv glad for mine Conti Road Attack, et godt dæk der ikke har
overrasket mig negativt , kan kun anbefales.......


--
Mvh.
Dennis Pedersen.
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66



Ukendt (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-06-07 08:56

On Sat, 9 Jun 2007 00:12:42 +0200, Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> "Martin Guld Thomsen" <martinFJERN@bilinfo.dk> skrev i en meddelelse
> news:46691d95$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>> Jeg kører selv med Power uden kyllingestriber, men er selv lidt træt af
>> skulle kører over 20km før dækkene bare er lunkne.

Der røg vist lige en kandidat :-/

> Kyllingestriber !, hemmm... er det dybest set ikke hamrende ligegyldigt !

Nej-da, det betyder alt Nej for mig er det mere det at cyklen ikke
opfører sig tillidsvækkende selv ved moderate nedlægninger.

> Er selv glad for mine Conti Road Attack, et godt dæk der ikke har
> overrasket mig negativt , kan kun anbefales.......

Så er der to måske vejen at gå, og så glemme alt poppen, det har
fungeret før

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

"J.C.Kløve" (09-06-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 09-06-07 10:02

Orla Pedersen skrev:
> On Sat, 9 Jun 2007 00:12:42 +0200, Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
>
>> "Martin Guld Thomsen" <martinFJERN@bilinfo.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46691d95$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

>> Kyllingestriber !, hemmm... er det dybest set ikke hamrende ligegyldigt !
>
> Nej-da, det betyder alt Nej for mig er det mere det at cyklen ikke
> opfører sig tillidsvækkende selv ved moderate nedlægninger.
>
Det betyder i hvertfald en del! Om ikke andet er det en indikation af om
man har den fornødne tillid til meteriellets kørerevner og dækkenes
greb.

>> Er selv glad for mine Conti Road Attack, et godt dæk der ikke har
>> overrasket mig negativt , kan kun anbefales.......
>
> Så er der to måske vejen at gå, og så glemme alt poppen, det har
> fungeret før
>
Jeg er også super glad for mine Conti Road Attack - især deres greb ved
våd vej er intet mindre end forrygende, bevares det aftager noget med
alderen, men her ved 7000 km er det fortsat godt.

Jeg har også haft dem slæbt på bane hvor de fint kunne stå mål med mine
evner og om ikke andet er der ingen kyllingestriber på venstre side
længere og minimalt på højre (det må være benens udlæg der er årsag til
det )

1800,- for et sæt + montering (150) har link hvis du er interesseret

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

Ukendt (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-06-07 10:58


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:466a6c8c$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...



> Jeg er også super glad for mine Conti Road Attack - især deres greb ved
> våd vej er intet mindre end forrygende, bevares det aftager noget med
> alderen, men her ved 7000 km er det fortsat godt.

Talte med en Blackbird ejer der også havde dem på, han var også utroligt
glad for de dæk, han påstod stædigt at kunne trække power weehlie på våd
asfalt !,
nu ekselerer jeg jo ikke i slige studenterløjer !, så det er ikke prøvet




--
Mvh.
Dennis Pedersen.
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66





Kai Harrekilde-Peter~ (07-06-2007)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 07-06-07 18:41

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> On Thu, 07 Jun 2007 17:00:58 +0200, Ninja Rider wrote:
>
>> Hejsa
>>
>>
>> Orla Pedersen skrev:
>>> Dækkene, Metzeler Sportec M1, er fra uge 47-2005, altså ikke håbløst gamle,
>>> men de har jo sikkert stået med cyklen i udstillingsvinduet.
>>> Jeg savner virkelig mine gamle "håbløse" Azaro lige nu :-|
>>
>> Det lyder mest som om at du har kørt igennem noget olie eller lign på
>> vejen.
>
> Tror jeg ikke, det kan faktisk gentages lige så ofte jeg vil :-/
>
>> Bevares, jeg er da trætte af at de ikke står godt nok fast, men nu er de
>> ved at være blanke, så de skal skiftes til Michelin Pilot Power i stedet.
>> Jeg synes at de begynder at skride for tideligt rundt i et sving, i
>> forhold til hvad jeg har oplevet med Michelin dæk'ene!
>
> Head on the nail ! Men lige nu tør jeg dårligt købe Power, for hvis de
> kræver lige så meget opvarmning som Sportec M1, så er det slet ikke noget
> for mig. :-|

Jeg undrer mig såre over dine problemer, Orla. Jeg har selv kørt med
M1'erne på Retteren siden 2002, og har aldrig haft problemer bare i
*nærheden* af hvad du beskriver. Tværtimod har jeg aldrig oplevet dæk
med så meget greb, selv når dækkene er kolde.

Mit bedste bud er at der er noget galt med produktionen af de dæk der
sidder på cykelen, og at du fiser ind til dem der har solgt MC'en og
dækkene og klager din nød.

Held og lykke med sagen,


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://dfmc.dk/?id=29

Ukendt (08-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-07 10:27

On Thu, 07 Jun 2007 19:41:03 +0200, Kai Harrekilde-Petersen wrote:


> Jeg undrer mig såre over dine problemer, Orla. Jeg har selv kørt med
> M1'erne på Retteren siden 2002, og har aldrig haft problemer bare i
> *nærheden* af hvad du beskriver. Tværtimod har jeg aldrig oplevet dæk
> med så meget greb, selv når dækkene er kolde.

Jeg har fuld tillid til dine erfaringer, og jeg er da også i syv sind.
Hvordan skal dækkenes overflade se ud ? De her, (specielt bagdækket),
virker nærmest glaseret, og meget hårdt på overfladen. Jeg er også begyndt
at rette opmærksomheden mod affjedringen som mulig årsag. BMW kalder det
progressiv dæmpning ?? Der er et fint forhold mellem fjeder og dæmpning på
de "lange/bløde" ujævnheder, men på "kort/riflede" overflader fornemmes det
at hjulene stepper hen over vejen uden rigtigt greb. Som om at dæmperen
låser helt. (Dette absolut mest på bagenden.) De hurtige ujævnheder
transporteres direkte i fodhvilerne som vibrationer.

> Mit bedste bud er at der er noget galt med produktionen af de dæk der
> sidder på cykelen, og at du fiser ind til dem der har solgt MC'en og
> dækkene og klager din nød.

Sammen med den bagbremse værkstedet sovsede ind i olie igår

> Held og lykke med sagen,

Tror jeg får brug for det, jeg er åbenbart _altid_ uheldig med værksteder
og forhandlere :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Kai Harrekilde-Peter~ (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 10-06-07 22:11

Squish <.invalid> writes:

> I samme kategori kan Roadtec Z6 anbefales. 18.000 km, heraf ca. 1000
> km på bane og de har aldrig svigtet! Hverken i tørt vejr eller i
> styrtregn. Fordelen ved disse fremfor Sportec M1, er at de næsten
> ingen opvarmning kræver - og paradoksalt nok er de stadig
> tillidsvækkende, når de på bane er (hvad der må forventes at være)
> langt over deres optimale arbejdstemperatur!

Jeg har kørt først en banedag med en frisk Z6'er bagpå, for derefter
at køre til Nordkap og tilbage (ca 6500km) en uge senere - alt med
MERE end tilfredshed som resultat. Jeg endte med at køre over 12000km
på bagdækket, inden jeg skiftede (og det gjorde jeg kun fordi jeg
havde kørt 2sæsonger på det og jeg havde M1'ere stående og vente).


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://dfmc.dk/?id=29

Kai Harrekilde-Peter~ (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 10-06-07 22:17

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> On Thu, 07 Jun 2007 19:41:03 +0200, Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>> Jeg undrer mig såre over dine problemer, Orla. Jeg har selv kørt med
>> M1'erne på Retteren siden 2002, og har aldrig haft problemer bare i
>> *nærheden* af hvad du beskriver. Tværtimod har jeg aldrig oplevet dæk
>> med så meget greb, selv når dækkene er kolde.
>
> Jeg har fuld tillid til dine erfaringer, og jeg er da også i syv sind.
> Hvordan skal dækkenes overflade se ud ?

Mine dæk er helt 'normale' - sådan pæne med en let ru overflade, men
generelt 'glatte'.

> De her, (specielt bagdækket),
> virker nærmest glaseret, og meget hårdt på overfladen. Jeg er også begyndt
> at rette opmærksomheden mod affjedringen som mulig årsag. BMW kalder det
> progressiv dæmpning ?? Der er et fint forhold mellem fjeder og dæmpning på
> de "lange/bløde" ujævnheder, men på "kort/riflede" overflader fornemmes det
> at hjulene stepper hen over vejen uden rigtigt greb. Som om at dæmperen
> låser helt. (Dette absolut mest på bagenden.) De hurtige ujævnheder
> transporteres direkte i fodhvilerne som vibrationer.

Det er måske værd at prøve at ind dér. Evt alliere dig med en som har
prøvet at skrue på bmw affedjring før, som evt blot skal stå/køre bag
dig mens du laver lidt øvelser på en parkeringsplads. Der er mange
ting som man ikke bemærker selv, men som er ret tydelige for andre som
ser på cykelen bagfra.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://dfmc.dk/?id=29

Hekto (08-06-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-06-07 23:50

On Thu, 07 Jun 2007 06:41:30 +0200, Jens Jacob Bager Jensen wrote:

>> Dækkene, Metzeler Sportec M1, er fra uge 47-2005, altså ikke håbløst
>> gamle,
>> men de har jo sikkert stået med cyklen i udstillingsvinduet.
>>
>> Jeg savner virkelig mine gamle "håbløse" Azaro lige nu :-|
>
> Orla du misforstår noget. Metzeler er meget bedre end Azaro der er verdens
> dårligste dæk! Det er nok bare Bimmeren der er noget galt med
>


I motorrad's test får M1 faktisk ganske gode karrakterer både på vådt og
tørt!?
--
/Hekto

Kent (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 09-06-07 23:56

Orla Pedersen skrev:
> <klip>
> kyllingestriber på bagdækket. Nok trækker sådan en rystepudser ret
> kontant, men det er altså stadig under indkøring af motoren, og langt nede
> på momentskalaen. Forenden er ganske ubehageligt glidende også. I regnvejr
> er det så bare endnu værre.
>
Pas på med ikke at tilkøre med for lave omdrejninger og masser af
sejtræk. Motoren har det bedst af at få lov til at roterer.

Se http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

--

Kent

Ukendt (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-06-07 08:12

On Sun, 10 Jun 2007 00:56:18 +0200, Kent wrote:

> Orla Pedersen skrev:
>> <klip>
>> kyllingestriber på bagdækket. Nok trækker sådan en rystepudser ret
>> kontant, men det er altså stadig under indkøring af motoren, og langt nede
>> på momentskalaen. Forenden er ganske ubehageligt glidende også. I regnvejr
>> er det så bare endnu værre.
>>
> Pas på med ikke at tilkøre med for lave omdrejninger og masser af
> sejtræk. Motoren har det bedst af at få lov til at roterer.

Det er nu heller ikke min stil, jeg kan ikke fordrage motorer der "maser"
Modsat har den altså ikke fået lov til at gå i begrænseren endnu.

> Se http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Og selv om der helt sikkert er noget rigtigt i det, så er det vist også
religion "rasmus modsat".

BMW udlægger det som, mindst muligt motorvejskørsel, varierende
omdrejningstal, og varierende træk. Og så en omdrejningsgrænse på 4.000
omdrejninger/min., og det er jo noget pjat, og kun fordi folk kan lide tal.
Faktisk har det været en fornøjelse at mærke hvordan motoren har "løsnet
op", blevet mere og mere omdrejningsvillig. Og en del af
rystepudserfølelsen er forsvundet.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste