hej,
"Runefys" <Rune@dykning.eu> skrev i en meddelelse
news:1180183835.981940.6140@q75g2000hsh.googlegroups.com...
Jeg er den ene af to som er i gang med at lave en hjmmeside til vores
klub. Og nu sidder jeg og ser på klubsider fra så mange andre klubber.
Hvilken synes i er bedst og hvad gør den god ?
du er velkommen til at hente inspiration på vores side som jeg er den ene af
to som har lavet.
http://www.balticdyk.dk/
de ting som vi har lagt vægt på da vi lavede den var flg.
* simpel
* let overskuligt
* ingen "pop smarte ting"
* let at opdatere via eget udviklet CMS system.
* hurtig adgang fra forsiden til vores kalender som altid er opdateret og
fyldt med ting.
* hurtig oversigt over vejret
* hurtig og let adgang til de oplysninger der er interasante for kommende
elever / medlemmer
* en god medlems del (under log ind)
medlems delen som i så ikke kan se, er faktisk et ret stærkt værktøj, som
bruges flitigt af alle medlemmer i det daglige og under planlægning af ture.
hver medlem har sit personlige bruger navn og password, når man er ligget
ind for man adgang til medlems liste hvor man kan søge i medlems databasen,
når man finder et medlem kan man se alverdens oplysninger på medlemmet,
f.eks.
navn, adresse, tlf, mobil, et billede, uddannelse, posisjon i klubben (feks
kasser, festudvalg, instruktør, dykker leder, bådføre osv), hvilke flasker
medlemmet har og alle data på disse flasker.
alle medlemmer har ret til at opdatere sine egne data, når der rettes bliver
kasseren automatisk adviseret via mail.
så er der en vrag seksion, med info om alle de vrag vi plejer at dykke på,
til gavn for turledere og tur deltagere.
så er der et billede arkiv. Og en mail funktion, hvor man kan skrive en mail
en en web form og trykke send, så bliver den sendt til alle der har mail i
klubben, og da folk selv holder deres data opdateret så kommer de altid
rigtig. så er der en flaske sektion hvor man kan lave nogle udtræk på hvilke
flasker der skal til trykprøvning, ikke er blevet efter set og godkendt i år
osv.
så er der et download område og til sidst et kalender admin system så alle
nedlemmer kan ligge ting ind i kalenderen hvis de vil, dog er det sjældent
det sker, det er primær nogle få stykker der opdater og så har vi en
bestemdt der står for at indskrive selve dykker turene.
alt er lavet fra bunden. så det er blevet præsis som vi vil have det, (eller
som vi har haft tid til at lave det
))
i stedet for at prøve med at tilrette et eller andet standart.
alle sider alle data ALT ligger i en database, og alle sider bliver så
genereret ud fra databasen, hvilket nettop gør at det er utrolig let at
ændre indhold eller desigen. og dermed give mange medlemmer, som ikker er it
nørder adgang til at opdatere på siderne og derved så godt som muligt søre
for at siden er rimelig opdateret.
hvis det kun er en eller to der skal søre for at holde en side opdateret har
det, det med at slide vedkommende op og på sigt bliver det tit til en
uopdateret og side.
ja det er vel stort set hvad jeg lige kan komme i tanke om.
jeg håber det giver dig lidt inspiration.
mvh Morten Dall Darmer