/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Børn / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Børn
#NavnPoint
Nordsted1 7553
ans 5201
HelleBirg.. 3023
dova 2960
granner01 1261
jakjoe 1192
CLAN 1183
refi 1159
dkwM327 1100
10  jeb3 1067
hvor længe skal man vente
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 15-03-07 11:56

Hej

Hvor længe bør man vente fra fødsel til næste graviditet?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


 
 
ThomasB (15-03-2007)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 15-03-07 12:03

Lars Hoffmann skrev:

> Hvor længe bør man vente fra fødsel til næste graviditet?

Det er der delte meninger om.

Men som tommelfingerregel skal der helst være 3 år mellem børnene.



Allan Riise (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 15-03-07 12:13

ThomasB wrote:
> Lars Hoffmann skrev:
>
>> Hvor længe bør man vente fra fødsel til næste graviditet?
>
> Det er der delte meninger om.
>
> Men som tommelfingerregel skal der helst være 3 år mellem børnene.

Nej, hvor har du dog det fra?

Jeg har 3 børn, de 2 er der næsten præcist 1 år imellem, altså en "pause" på
ca. 3 mdr.
Man skal gå efter 3 ting, synes jeg.

1. Kvindens underliv skal være "på plads" igen og der skal være et
"overskud" i kroppen.

2. Økonomi og fysiske forhold skal være i orden, og det forrige barn skal
ikke lægge så megen tidspres på forældrene at det vil se sig forbigået
p.g.a. lillebror/lillesøster. (Tro mig, de er mere bevidste end vi egentlig
er klar over i en meget tidlig alder)

3. Lysten, ikke kun fra mandens side men også fra kvindens side, skal
selvfølgelig være tilstede.

Vil lige sige at vi var til lægen før den anden graviditet for at sikre os
at alt det fysiske hos moderen var i orden.

--
Allan Riise



sdsf (18-03-2007)
Kommentar
Fra : sdsf


Dato : 18-03-07 14:57


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:45f92a2d$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> ThomasB wrote:
>> Lars Hoffmann skrev:
>>
>>> Hvor længe bør man vente fra fødsel til næste graviditet?
>>
>> Det er der delte meninger om.
>>
>> Men som tommelfingerregel skal der helst være 3 år mellem børnene.
>
> Nej, hvor har du dog det fra?
>
> Jeg har 3 børn, de 2 er der næsten præcist 1 år imellem, altså en "pause"
> på ca. 3 mdr.
> Man skal gå efter 3 ting, synes jeg.
At it again....

http://www.youtube.com/watch?v=GQ_MmReVr6w

http://www.youtube.com/watch?v=Ij-AQIw4bl8





Allan Riise (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 18-03-07 15:13

sdsf wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:45f92a2d$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> ThomasB wrote:
>>> Lars Hoffmann skrev:
>>>
>>>> Hvor længe bør man vente fra fødsel til næste graviditet?
>>>
>>> Det er der delte meninger om.
>>>
>>> Men som tommelfingerregel skal der helst være 3 år mellem børnene.
>>
>> Nej, hvor har du dog det fra?
>>
>> Jeg har 3 børn, de 2 er der næsten præcist 1 år imellem, altså en
>> "pause" på ca. 3 mdr.
>> Man skal gå efter 3 ting, synes jeg.
> At it again....
>
> http://www.youtube.com/watch?v=GQ_MmReVr6w
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Ij-AQIw4bl8


Tsk tsk tsk, du har nok ikke nogen børn selv hva'?

Et eller andet siger mig at du ikke ved hvordan man laver dem!

--
Allan Riise



sdsf (18-03-2007)
Kommentar
Fra : sdsf


Dato : 18-03-07 15:42


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:45fd48ce$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> sdsf wrote:
>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=GQ_MmReVr6w
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=Ij-AQIw4bl8
>
>
> Tsk tsk tsk, du har nok ikke nogen børn selv hva'?
>
> Et eller andet siger mig at du ikke ved hvordan man laver dem!
Nej sådan noget er jo meget svært, så jeg prøver bare at forestille mig
hvordan i gør:

http://www.youtube.com/watch?v=SNZWGwUQ49k

http://www.youtube.com/watch?v=mQ5HCQ43jyI

Eller måske nærmere sådan her?

http://www.youtube.com/watch?v=smUSXL0QWFg

http://www.youtube.com/watch?v=eEs0YaHRFx4




Allan Riise (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 18-03-07 15:51

sdsf wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:45fd48ce$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> sdsf wrote:
>>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>>>
>>> http://www.youtube.com/watch?v=GQ_MmReVr6w
>>>
>>> http://www.youtube.com/watch?v=Ij-AQIw4bl8
>>
>>
>> Tsk tsk tsk, du har nok ikke nogen børn selv hva'?
>>
>> Et eller andet siger mig at du ikke ved hvordan man laver dem!
> Nej sådan noget er jo meget svært, så jeg prøver bare at forestille
> mig hvordan i gør:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=SNZWGwUQ49k
>
> http://www.youtube.com/watch?v=mQ5HCQ43jyI
>
> Eller måske nærmere sådan her?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=smUSXL0QWFg
>
> http://www.youtube.com/watch?v=eEs0YaHRFx4


Kunne du ikke bare skrive at du er misundelig, der er jo nogen der skal
sørge for at velfærdssamfundet fortsætter, selvom det kun er en bi-effekt
ved de dejlige unger.

--
Allan Riise



sdsf (18-03-2007)
Kommentar
Fra : sdsf


Dato : 18-03-07 16:05


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:45fd51b8$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> sdsf wrote:
>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:45fd48ce$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> sdsf wrote:
>>>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>>>>
>>>> http://www.youtube.com/watch?v=GQ_MmReVr6w
>>>>
>>>> http://www.youtube.com/watch?v=Ij-AQIw4bl8
>>>
>>>
>>> Tsk tsk tsk, du har nok ikke nogen børn selv hva'?
>>>
>>> Et eller andet siger mig at du ikke ved hvordan man laver dem!
>> Nej sådan noget er jo meget svært, så jeg prøver bare at forestille
>> mig hvordan i gør:
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=SNZWGwUQ49k
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=mQ5HCQ43jyI
>>
>> Eller måske nærmere sådan her?
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=smUSXL0QWFg
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=eEs0YaHRFx4
>
>
> Kunne du ikke bare skrive at du er misundelig,
Det er jeg ikke.

> der er jo nogen der skal sørge for at velfærdssamfundet fortsætter,
Ikke nødvendigvis.

> selvom det kun er en bi-effekt ved de dejlige unger.
Ja, dine unger er sikkert dejlige for dig.
Sådan har de fleste forældre det jo.

http://lortelasse.dk/Video/video/lortelasse.dk_haha.WMV






Allan Riise (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 18-03-07 16:09

sdsf wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:45fd51b8$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> sdsf wrote:
>> Kunne du ikke bare skrive at du er misundelig,
> Det er jeg ikke.
>
>> der er jo nogen der skal sørge for at velfærdssamfundet fortsætter,
>> Ikke nødvendigvis.
>
>> selvom det kun er en bi-effekt ved de dejlige unger.
> Ja, dine unger er sikkert dejlige for dig.
> Sådan har de fleste forældre det jo.
>
> http://lortelasse.dk/Video/video/lortelasse.dk_haha.WMV


Er du kun herinde for at Trolle?

--
Allan Riise



sdsf (18-03-2007)
Kommentar
Fra : sdsf


Dato : 18-03-07 16:29


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:45fd55f3$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> sdsf wrote:
>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:45fd51b8$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> sdsf wrote:
>>> Kunne du ikke bare skrive at du er misundelig,
>> Det er jeg ikke.
>>
>>> der er jo nogen der skal sørge for at velfærdssamfundet fortsætter,
>>> Ikke nødvendigvis.
>>
>>> selvom det kun er en bi-effekt ved de dejlige unger.
>> Ja, dine unger er sikkert dejlige for dig.
>> Sådan har de fleste forældre det jo.
>>
>> http://lortelasse.dk/Video/video/lortelasse.dk_haha.WMV
>
>
> Er du kun herinde for at Trolle?
>
Jeg er her fordi det underholder mig. (kun lidt)

Der er ikke noget trolleri over det, men der er jo fisk
som bider på krog, selv uden madding.




Bæn ni (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Bæn ni


Dato : 18-03-07 16:44

sdsf wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:45fd55f3$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> sdsf wrote:
>>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:45fd51b8$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> sdsf wrote:
>>>> Kunne du ikke bare skrive at du er misundelig,
>>> Det er jeg ikke.
>>>
>>>> der er jo nogen der skal sørge for at velfærdssamfundet fortsætter,
>>>> Ikke nødvendigvis.
>>>> selvom det kun er en bi-effekt ved de dejlige unger.
>>> Ja, dine unger er sikkert dejlige for dig.
>>> Sådan har de fleste forældre det jo.
>>>
>>> http://lortelasse.dk/Video/video/lortelasse.dk_haha.WMV
>>
>> Er du kun herinde for at Trolle?
>>
> Jeg er her fordi det underholder mig. (kun lidt)
>
> Der er ikke noget trolleri over det, men der er jo fisk
> som bider på krog, selv uden madding.
>
>
>

hehe

--
Bæ9

korrekte hanner ka tåle det hele

Bæn ni (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Bæn ni


Dato : 18-03-07 16:44

sdsf wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:45fd51b8$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> sdsf wrote:
>>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:45fd48ce$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> sdsf wrote:
>>>>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>
>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=GQ_MmReVr6w
>>>>>
>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=Ij-AQIw4bl8
>>>>
>>>> Tsk tsk tsk, du har nok ikke nogen børn selv hva'?
>>>>
>>>> Et eller andet siger mig at du ikke ved hvordan man laver dem!
>>> Nej sådan noget er jo meget svært, så jeg prøver bare at forestille
>>> mig hvordan i gør:
>>>
>>> http://www.youtube.com/watch?v=SNZWGwUQ49k
>>>
>>> http://www.youtube.com/watch?v=mQ5HCQ43jyI
>>>
>>> Eller måske nærmere sådan her?
>>>
>>> http://www.youtube.com/watch?v=smUSXL0QWFg
>>>
>>> http://www.youtube.com/watch?v=eEs0YaHRFx4
>>
>> Kunne du ikke bare skrive at du er misundelig,
> Det er jeg ikke.
>
>> der er jo nogen der skal sørge for at velfærdssamfundet fortsætter,
> Ikke nødvendigvis.
>
>> selvom det kun er en bi-effekt ved de dejlige unger.
> Ja, dine unger er sikkert dejlige for dig.
> Sådan har de fleste forældre det jo.
>
> http://lortelasse.dk/Video/video/lortelasse.dk_haha.WMV
>
>

jamen du bliver osse forælder en dag, selvom det kan virke skræmmende på
dig nu.

Er du forresten begyndt at lege doktor henne i fritteren?



--
Bæ9

korrekte hanner ka tåle det hele

sdsf (18-03-2007)
Kommentar
Fra : sdsf


Dato : 18-03-07 17:08


"Bæn ni" <hej@du.der> skrev i en meddelelse
news:45fd5e2a$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> sdsf wrote:
>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>>>>
>>>> http://www.youtube.com/watch?v=SNZWGwUQ49k
>>>>
>>>> http://www.youtube.com/watch?v=mQ5HCQ43jyI
>>>>
>>>> Eller måske nærmere sådan her?
>>>>
>>>> http://www.youtube.com/watch?v=smUSXL0QWFg
>>>>
>>>> http://www.youtube.com/watch?v=eEs0YaHRFx4
>>>
>>
>>
>
> jamen du bliver osse forælder en dag,
Det er der ingen planer om, det er ikke et mål eller lyst.
(og det er det nok ikke for rigtig mange mænd)


> selvom det kan virke skræmmende på dig nu.
Det virker ikke skræmmende på mig, det passer mig bare ikke.

Men der er noget dybt komisk over forældre som mener at de beriger
samfundet med deres yngel.
Alle de små videoklip var af "fædre" som var igang med at berige verden,
at føre velfærdssamfundet videre, -efter deres egen mening.

>
> Er du forresten begyndt at lege doktor henne i fritteren?
Nej, jeg fik aldrig prøvet at lege doktor i børnehaven.



Per Vadmand (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 18-03-07 18:06

sdsf wrote:

> Nej, jeg fik aldrig prøvet at lege doktor i børnehaven.

Det forklarer en hel del.

Per v.

--
En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være
inkonsekvent.



sdsf (18-03-2007)
Kommentar
Fra : sdsf


Dato : 18-03-07 18:19


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45fd716f$0$48629$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> sdsf wrote:
>
>> Nej, jeg fik aldrig prøvet at lege doktor i børnehaven.
>
> Det forklarer en hel del.
Hvad fik du da ud af dine doktorlege?

> En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være
> inkonsekvent.
Ja, og nogen gør brug af den ret hele tiden.



Bæn ni (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Bæn ni


Dato : 18-03-07 18:32

sdsf wrote:
> "Bæn ni" <hej@du.der> skrev i en meddelelse
> news:45fd5e2a$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> sdsf wrote:
>>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=SNZWGwUQ49k
>>>>>
>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=mQ5HCQ43jyI
>>>>>
>>>>> Eller måske nærmere sådan her?
>>>>>
>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=smUSXL0QWFg
>>>>>
>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=eEs0YaHRFx4
>>>
>> jamen du bliver osse forælder en dag,
> Det er der ingen planer om, det er ikke et mål eller lyst.
> (og det er det nok ikke for rigtig mange mænd)
>
>

nøhhh - jeg ku forestille mig at din far har ændret mening



>> Er du forresten begyndt at lege doktor henne i fritteren?
> Nej, jeg fik aldrig prøvet at lege doktor i børnehaven.
>
>

that explains



--
Bæ9

korrekte hanner ka tåle det hele

sdsf (18-03-2007)
Kommentar
Fra : sdsf


Dato : 18-03-07 19:31


"Bæn ni" <hej@du.der> skrev i en meddelelse
news:45fd77a6$0$851$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> sdsf wrote:
>>> jamen du bliver osse forælder en dag,
>> Det er der ingen planer om, det er ikke et mål eller lyst.
>> (og det er det nok ikke for rigtig mange mænd)
>>
>>
>
> nøhhh - jeg ku forestille mig at din far har ændret mening
Det tror jeg ikke, lidt på samme måde som hundene i
youtube-klippene heller ikke har ændret mening, de tænker
bare ikke så meget over situationen, de gør bare hvad de
skal gøre.

>
>
>
>>> Er du forresten begyndt at lege doktor henne i fritteren?
>> Nej, jeg fik aldrig prøvet at lege doktor i børnehaven.
>
> that explains
Explains what?



Bæn ni (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Bæn ni


Dato : 18-03-07 21:10

sdsf wrote:

> Explains what?
>
>

ta dig en spiller knejt


--
Bæ9

korrekte hanner ka tåle det hele

Bæn ni (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Bæn ni


Dato : 18-03-07 18:34

sdsf wrote:
> "Bæn ni" <hej@du.der> skrev i en meddelelse
> news:45fd5e2a$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> sdsf wrote:
>>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=SNZWGwUQ49k
>>>>>
>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=mQ5HCQ43jyI
>>>>>
>>>>> Eller måske nærmere sådan her?
>>>>>
>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=smUSXL0QWFg
>>>>>
>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=eEs0YaHRFx4
>>>
>> jamen du bliver osse forælder en dag,
> Det er der ingen planer om, det er ikke et mål eller lyst.
> (og det er det nok ikke for rigtig mange mænd)
>
>
>> selvom det kan virke skræmmende på dig nu.
> Det virker ikke skræmmende på mig, det passer mig bare ikke.
>
> Men der er noget dybt komisk over forældre som mener at de beriger
> samfundet med deres yngel.
> Alle de små videoklip var af "fædre" som var igang med at berige verden,
> at føre velfærdssamfundet videre, -efter deres egen mening.
>
>> Er du forresten begyndt at lege doktor henne i fritteren?
> Nej, jeg fik aldrig prøvet at lege doktor i børnehaven.
>
>

i øvrigt - undre undre - ka du ikke li børn, hva laver du så her - troll?

--
Bæ9

korrekte hanner ka tåle det hele

sdsf (18-03-2007)
Kommentar
Fra : sdsf


Dato : 18-03-07 19:26


"Bæn ni" <hej@du.der> skrev i en meddelelse
news:45fd77ed$0$851$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...


>
> i øvrigt - undre undre - ka du ikke li børn,
Jo, jeg kan da godt lide børn, lidt lige som jeg godt
kan lide en kanin. Men derfor går jeg ikke straks ud
anskaffer mig en kanin, for så sjov er den jo heller ikke.
Overdrivelse fremmer forståelse.
Jeg har endda fungeret som lærer på et tidspunkt,
godt nok for lidt større børn, men alligevel, det tæller vist.





> hva laver du så her
Føjede gruppen på, på et tidspunkt pga. en komisk
tråd som en googlesøgning førte mig frem til.

Men det er nok rigtig at jeg ikke har meget at gøre her.

Sådan noget familie-barn-agtig noget associerer jeg lidt
med noget jehovas vidner-agtig, måske noget lidt incest-
agtig noget, en lidt smørsyre-lignende lugt, fyldte
snavstøjskurve, fjernsyn der køre konstant, autisme.
Drengene fra Angora havde nogle episoder de vist kaldte
Far og sønner, det foregik på en bondegård, det hele
var temmelig perverst.

> - troll?

Min første tanke når nu vi er i familie-barn afdelingen:

Trollerolle græd af harme,
han fik kun de rådne tarme.
Rimme rum, rimme rum,
røg i ringe, uhm, uhm, uhm.

Heksemutter lod en tudse
riste som en ren karusse.
Rimme rum, rimme rum,
røg i ringe, uhm, uhm, uhm.

Turelure lo af lykke,
for hun fik et rumpestykke.
Rimme rum, rimme rum,
røg i ringe, uhm, uhm, uhm.

Tokkenokke kom for silde,
han fik lamperøg ved gilde.
Rimme rum, rimme rum,
røg i ringe, uhm, uhm, uhm.



ThomasB (18-03-2007)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 18-03-07 20:38

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
news:45fd8359$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Trollerolle græd af harme,
> han fik kun de rådne tarme.
> Rimme rum, rimme rum,
> røg i ringe, uhm, uhm, uhm.
>
> Heksemutter lod en tudse
> riste som en ren karusse.
> Rimme rum, rimme rum,
> røg i ringe, uhm, uhm, uhm.
>
> Turelure lo af lykke,
> for hun fik et rumpestykke.
> Rimme rum, rimme rum,
> røg i ringe, uhm, uhm, uhm.
>
> Tokkenokke kom for silde,
> han fik lamperøg ved gilde.
> Rimme rum, rimme rum,
> røg i ringe, uhm, uhm, uhm.

Du er en pudsig fætter - og original



Bæn ni (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Bæn ni


Dato : 18-03-07 21:09

du er ikke en troll - du er bare lam i roen



--
Bæ9

korrekte hanner ka tåle det hele

Sabina H. (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Sabina H.


Dato : 15-03-07 12:09

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote in message
news:45f927fa$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Lars Hoffmann skrev:
>
>> Hvor længe bør man vente fra fødsel til næste graviditet?
>
> Det er der delte meninger om.
>
> Men som tommelfingerregel skal der helst være 3 år mellem børnene.


hvad baserer du det på???

--
Knus,
Sabina


H. Andersen (15-03-2007)
Kommentar
Fra : H. Andersen


Dato : 15-03-07 21:25



"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i en meddelelse
news:45f927fa$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Lars Hoffmann skrev:
>
>> Hvor længe bør man vente fra fødsel til næste graviditet?
>
> Det er der delte meninger om.
>
> Men som tommelfingerregel skal der helst være 3 år mellem børnene.

Ja den er god nok, det var jo i TV eller sådan noget for nogen tid siden.
Ikke før er den store klar til at få en "store bror/søster" rolle. Hvilket
lyder ganske fornuftigt.

Vores Emeli blev 2 i Januar, vi venter vores andet barn til September... Fin
alder for Emeli synes jeg. Er bekendt med nogen, som indefor de sidste 4 år
har fået 4 børn + hun havde 2 i forvejen et par år ældre end den da den
første i "rækken" kom (den ældste er 10). Det synes jeg er fuldstændig
vanvid, hver gang hun har spyttet den ene ud, er hun næsten højgravid igen.
Det skal liges siges, at de ønsker flere børn...

Heidi
>
>



Lars Raaby (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Raaby


Dato : 17-03-07 12:46

H. Andersen skrev:

> Er bekendt med nogen, som indefor de sidste 4 år
> har fået 4 børn + hun havde 2 i forvejen et par år ældre end den da den
> første i "rækken" kom (den ældste er 10). Det synes jeg er fuldstændig
> vanvid, hver gang hun har spyttet den ene ud, er hun næsten højgravid igen.

Det må da vist være dig der er forkert på den. De skal da selv
bestemme hvor mange børn de ønsker.


--
Rigtige mænd er til blues
http://www.djursbluesland.dk

@net (15-03-2007)
Kommentar
Fra : @net


Dato : 15-03-07 12:09

Det er vel individuelt. Det kommer an på kvindens alder, om der er en fysisk
grund til at tvinge en hurtig graviditet igennem samt hvordan den første
graviditet var og det første barns trivsel er.

Jeg ville personligt vente til mit første barn er mindst 2 år inden det
næste barn bliver født. På den anden side ville jeg ha barn nr 2 indenfor
4-5 år for at de kan ha lidt glæde af hinanden som søskende. Vi fik vores
nr 2 da den første var 3½ - perfekt i vores tilfælde. Hun er stor nok til at
forstå at der er forskel og kan hjælpe til med lillebror.

Vh
Anette


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1173956176.227888.301780@p15g2000hsd.googlegroups.com...
Hej

Hvor længe bør man vente fra fødsel til næste graviditet?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann



Lars Hoffmann (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 15-03-07 12:21

On Mar 15, 12:12 pm, "Allan Riise" <a...@pc.dk> wrote:

> Man skal gå efter 3 ting, synes jeg.
>
> 1. Kvindens underliv
> 2. Økonomi og fysiske
> 3. Lysten,

Det er så kun nummer 1 vi er i tvivl om. Vi skal naturligvis have
snakket med gynækologen før vi tager en beslutning, men 2 og 3 har vi
på plads.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Allan Riise (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 15-03-07 12:25

Lars Hoffmann wrote:
> On Mar 15, 12:12 pm, "Allan Riise" <a...@pc.dk> wrote:
>
>> Man skal gå efter 3 ting, synes jeg.
>>
>> 1. Kvindens underliv
>> 2. Økonomi og fysiske
>> 3. Lysten,
>
> Det er så kun nummer 1 vi er i tvivl om. Vi skal naturligvis have
> snakket med gynækologen før vi tager en beslutning, men 2 og 3 har vi
> på plads.


Det er præcis det rigtige at gøre, min tidligere "fødemaskine" øhh-- X-Kone
kunne så godt vente "kun" 3 mdr. men hun var også "skabt til det" som
gynækologen udtalte det, derfor det ironiske ord "Fødemaskine"

--
Allan Riise



Lars Hoffmann (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 15-03-07 12:37

On Mar 15, 12:08 pm, "@net" <kaas...@fjernmig.hotmail.com> wrote:
> Det er vel individuelt. Det kommer an på kvindens alder, om der er en fysisk
> grund til at tvinge en hurtig graviditet igennem samt hvordan den første
> graviditet var og det første barns trivsel er.

Det er ikke så meget en fysisk grund som en logistisk. Vi føler begge
at vi er godt ovenpå med det første barn og har lyst til barn nummer
to. Vi er sikker på at barn nummer to kommer før eller senere - vi har
altid været enige om at vi vil have mindst to (og sikkert også højst
to, men det må tiden vise). Vi mener også at det er mere praktisk at
have børn i nogenlunde samme alder, for at de har flere ting til
fælles. Min kone er også karriere kvinde, noget som hun naturligvis
vil fortsætte med at være, og selve fødslen, med tilhørrende
barselsorlov, er en parentes i hendes arbejdsliv, som vi gerne vil
have samlet i stedet for at der kommer en hvert 3. år. Nu skal i
endelig ikke få den opfattelse at vores børn blot er til gene for
vores arbejde, men det er noget vi bevidst tager med i beslutningen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Marianne (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Marianne


Dato : 15-03-07 14:55


>Det er ikke så meget en fysisk grund som en logistisk. Vi føler begge
at vi er godt ovenpå med det første barn og har lyst til barn nummer
to. Vi er sikker på at barn nummer to kommer før eller senere - vi har
altid været enige om at vi vil have mindst to (og sikkert også højst
to, men det må tiden vise). Vi mener også at det er mere praktisk at
have børn i nogenlunde samme alder, for at de har flere ting til
fælles. Min kone er også karriere kvinde, noget som hun naturligvis
vil fortsætte med at være, og selve fødslen, med tilhørrende
barselsorlov, er en parentes i hendes arbejdsliv, som vi gerne vil
have samlet i stedet for at der kommer en hvert 3. år. Nu skal i
endelig ikke få den opfattelse at vores børn blot er til gene for
vores arbejde, men det er noget vi bevidst tager med i beslutningen.



Så lyder det som en fornuftig beslutning at få nr. 2 barn nu. Mine (vores)
børn er ny 7 og 9, og det er først her på det seneste der er kommet lidt
luft mht det rå arbejde, der (også) er med at have børn. Så jo tættere
børnene er på hinanden, jo mindre strækkes den del af arbejdet ud.

En ukendt faktor er dog børnenes indbyrdes forhold. Jeg plejer at sige, at
man ikke får 1 + 1 barn, men 1 + 1 bar + relationen mellem de to. Den kan
være fuldstændig uproblematisk, men den kan sørme også være det modsatte -
og alt derimellem. Det er netop mht relationen at 'man' tilråder 3 år mellem
børnene.

I min omgangskreds ser jeg eksempler på vanskelige søskendeforhold med både
lille aldersafstand og større. Og nemme søskendeforhold med lille såvel som
stor afstand.

Der er jo ingen garantier, og måske har I allerede en nem pige? Og nr. 2 kan
blive en vanskelig dreng. Eller omvendt. Eller slet ikke.

Så jeg ville I jeres tilfælde gå efter, hvad der er mest belejligt for jer
selv.

Held og lykke

mvh
Marianne




Frederik (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 17-03-07 20:06


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1173958597.458844.42060@e1g2000hsg.googlegroups.com...
On Mar 15, 12:08 pm, "@net" <kaas...@fjernmig.hotmail.com> wrote:
Min kone er også karriere kvinde, noget som hun naturligvis vil fortsætte
med at være, og selve fødslen, med tilhørrende barselsorlov, er en parentes
i hendes arbejdsliv.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann



Jamen, så må vi da håbe at jeres børn ikke bare bliver en parentes i jeres
liv! Men "harmoniske" instutionsbørn og kvalitetstid venter forude...

Hvem er det på dødslejet ender op med at sige "Bare jeg havde arbejdet noget
mere?"....



--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 882 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



Mette (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Mette


Dato : 15-03-07 15:15


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1173956176.227888.301780@p15g2000hsd.googlegroups.com...
Hej

Hvor længe bør man vente fra fødsel til næste graviditet?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
-

"De kloge" siger, at det er bedst at vente, til der er 3 år imellem. Så
skulle den første være klar til at være "den store". Jeg selv valgte, at
have 18 mdr. mellem mine. Det har jeg været glad for.




Mette (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Mette


Dato : 15-03-07 21:55


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1173956176.227888.301780@p15g2000hsd.googlegroups.com...
Hej

Hvor længe bør man vente fra fødsel til næste graviditet?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Faktisk er det sådan, at hvis ens første barn er en dreng, kan det være en
god idé, ikke at få den næste alt for hurtigt efter. Fordi, at barn nr. 2
kan gå hen og blive en pige.
En lillesøster, som kommer ca 1 år efter sin storebror, kan risikere at
'overhale' sin storebror. Det kan give storebror problemer, for store bror.
Piger 'modnes' hurtigere end drenge. Faktisk er det sådan, at drenge burde
begynde i 1. klasse et halvt til et helt år senere end piger.





Lars Hoffmann (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 15-03-07 22:54

On Mar 15, 9:24 pm, "H. Andersen" <hallemar...@hund.dk> wrote:


> "Det synes jeg er fuldstændig
> vanvid, hver gang hun har spyttet den ene ud, er hun næsten højgravid igen.


Hvorfor syntes du det er vanvid?


Bare mig (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Bare mig


Dato : 17-03-07 23:09

Det er MEGET individuelt !!

Jeg kender flere, hvor der kun er ca 1-1½ år imellem børnene.

Hos mine søskende og jeg, er vi henholdsvis født 28/1 1980, 04/08 1982, og
24/08 1984, så der er ca to år i mellem os ældste.

En bekendt fødte tvillinger i september 2006, og venter nu næste hold til
oktober 2007. Så det er jo smag og behag hvis man kan bruge det udtryk.

Men som en siger, det kræver overskud, og at "understellet" er helet efter
sidste fødsel.
"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1173956176.227888.301780@p15g2000hsd.googlegroups.com...
Hej

Hvor længe bør man vente fra fødsel til næste graviditet?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann



Lars Hoffmann (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 18-03-07 09:08

On Mar 17, 8:06 pm, "Frederik" <klmn2...@hotmail.com> wrote:

> Jamen, så må vi da håbe at jeres børn ikke bare bliver en parentes i jeres
> liv! Men "harmoniske" instutionsbørn og kvalitetstid venter forude...

Ja se det var lige præcis den slags fordømmende dumsmarte kommentarer
som jeg nok tænkte at en eller anden ville komme med. Vi er
naturligvis dybt unormale og mishandler øjensynligt vores børn fordi
vi begge arbejder og tager det med i betragtningen af vores
familieplanlægning.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Frederik (25-03-2007)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 25-03-07 19:26

Ja, det er nok ikke uden grund.

I jeres egoistiske ræs tager i - i mine øjne - jeres børn som gidsler i
jeres ønske om selvrealisering. I mine øjne får man børn for børnen skyld og
ikke for at kunne vise dem frem sammen med samtalekøkkenet og den
blankpolerede A4 st.car.


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en Ja se det var lige
præcis den slags fordømmende dumsmarte kommentarer
som jeg nok tænkte at en eller anden ville komme med.




--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 1176 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



Lars Hoffmann (25-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 25-03-07 20:26

On Mar 25, 8:25 pm, "Frederik" <klmn2...@hotmail.com> wrote:
> Ja, det er nok ikke uden grund.
>
> I jeres egoistiske ræs tager i - i mine øjne - jeres børn som gidsler i
> jeres ønske om selvrealisering. I mine øjne får man børn for børnen skyld og
> ikke for at kunne vise dem frem sammen med samtalekøkkenet og den
> blankpolerede A4 st.car.

Sikke dog en gang vrøvl! Det virker fuldstændig latterligt at du
dømmer os fordi vi begge arbejder. Skal man nu absolut være
hjemmegående husmor for at kunne have barn? I hvilket århundrede lever
du i?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste