/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
blot en tanketornado
Fra : Jon&Ann-Rikka


Dato : 17-05-07 10:04

Hvordan hulen kan det være at Suzuki klare sig godt i endurance-løbene med
skodder for vildt i MotoGP???

Synes da andre mærker har en mere jævn præstation i både Motogp og
endurance-løbene.


--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen. som for tiden vander haven med tåre over ikke
at have en 2-hjuler
Forældre til englebarnet Tika, født 18/3-06, R.I.P
Fiat Punto 1,2 ELX
MZ 6,0
www.home1.stofanet.dk/tikasminde/



 
 
Emil (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Emil


Dato : 17-05-07 21:07

On May 17, 11:04 am, "Jon&Ann-Rikka" <jonslar...@FJERNMIGstofanet.dk>
wrote:
> Hvordan hulen kan det være at Suzuki klare sig godt i endurance-løbene med
> skodder for vildt i MotoGP???
>
> Synes da andre mærker har en mere jævn præstation i både Motogp og
> endurance-løbene.

Endurance og MotoGP har som sådan ikke noget med hinanden at gøre.
Endurance (og Superbike/Supersport) er alm. producerede gademaskiner
der er ombygget/tunet til race. MotoGP maskiner er der i mod prototype
maskiner der ikke må have nogle dele til fælles med alm.
produktionsmaskiner.

Og så klare Suzuki sig da rimeligt godt i MotoGP, Hopkins er da ved at
se rimeligt skarp ud og har fået sit første podium nu.

Mvh.

Emil


Armand (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-05-07 01:55


"Emil" <sofushansen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1179432402.590657.262250@q23g2000hsg.googlegroups.com...
On May 17, 11:04 am, "Jon&Ann-Rikka" <jonslar...@FJERNMIGstofanet.dk>
wrote:
>> Hvordan hulen kan det være at Suzuki klare sig godt i endurance-løbene
>> med
>> skodder for vildt i MotoGP???
>>
> Endurance og MotoGP har som sådan ikke noget med hinanden at gøre.
> Endurance (og Superbike/Supersport) er alm. producerede gademaskiner
> der er ombygget/tunet til race. MotoGP maskiner er der i mod prototype
> maskiner der ikke må have nogle dele til fælles med alm.
> produktionsmaskiner.
>
Mig bekendt må der godt køres Endurance på prototyper!
Baggrunden for Honda's Bol d'Or 900 var da deres talrige sejre i Endurance
på en 16-ventilet DOHC'er (= dengang uhørt teknisk), som i sagnes natur ikke
var kendt fra gaden.
Den meget omtalte Laverda V6'er er i høj grad også en prototype - Dén var
også udviklet til Endurance-brug!
Så vidt jeg husker kørte Honda's RVF750 med enarms-svinger også Endurance
før noget lignende ramte gade-markedet.

Når feltet er domineret af seriemodeller, skyldes det at deres udholdenhed
er pålidelig og at alle fabrikanter leverer meget racing-minded'ede modeller
der uden større ombygning er lige til at smide på banen. Dengang jeg
oplevede et 24-timers Le-mans løb for første gang, var det Guzzi og Laverda
der nød dén ære, mens en horde af entusiaster stillede op på prototyper á
specialstel med alskens japanske motorer ilagt.
Kåberne dengang var forøvrigt et kapitel for sig

--
Armand.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408945
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste