|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Golf 2 TD'er "4-takter" Fra : Stefan Jacobsen
 | 
 Dato :  03-05-07 20:12
 | 
 |  | Hej
 
 Efter at have skiftet vandpumpe, oliepumpe, plejllejer, luftfilter,
 oliefilter,
 brændstoffilter, sat olietryksur på kørte den gamle TD'er som en drøm i 3
 dage.
 Ingen rystelser i tomgang og motoren trak og lød fint.
 Men nu er det begyndt med en lyd og jeg syntes ikke trækket er helt så godt,
 lyden kan nærmest beskrives som om den 4-takter og den er begyndt at ryste i
 tomgang igen, mere end før. Problemet er mest udbredt når den er blevet godt
 varm. Der er fint tryk på og masser af vand.
 
 Er der nogle der har en ide til hva det kan være, den salver hverken
 olie/vand
 eller diesel og toppen skulle være tæt.
 
 Stef
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mikkel Lund (03-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Lund
 | 
 Dato :  03-05-07 21:02
 | 
 |  | Stefan Jacobsen skrev:
 > Hej
 >
 > Efter at have skiftet vandpumpe, oliepumpe, plejllejer, luftfilter,
 > oliefilter,
 > brændstoffilter, sat olietryksur på kørte den gamle TD'er som en drøm i 3
 > dage.
 
 Hvad var der galt med den før
 
 > toppen skulle være tæt.
 
 Måske skulle det testes?
 
 
 
 --
 Hilsen Mikkel Lund
 "Sund fornuft, har aldrig stoppet en tosse"
 Jokeren i "Mænds ruin"
 
 
 |  |  | 
  Stefan Jacobsen (03-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan Jacobsen
 | 
 Dato :  03-05-07 21:12
 | 
 |  | >
 > Hvad var der galt med den før
 
 Defekt og tilstoppet oliepumpe samt skvulpepladen havde rykket sig løs og
 stumperne havde tilstoppet indsug'et i pumpen.
 
 >> toppen skulle være tæt.
 >
 > Måske skulle det testes?
 >
 Den burde jo bruge olie og vand så, men det er ikke tilfældet.
 
 Stef
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ole Frederiksen (04-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Frederiksen
 | 
 Dato :  04-05-07 01:17
 | 
 |  | 
 "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
 news:463a41f9$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 
 >> Måske skulle det testes?
 >>
 > Den burde jo bruge olie og vand så, men det er ikke tilfældet.
 
 Toppakning kan jo godt være utæt imellem 2 cylindre uden at det har med vand
 eller olie at gøre.
 
 Iøvrigt er sådan en dieselmotor jo bygget til at 4-takte. Det du mærker er
 nok nærmere at den ikke går 100% på alle cylindre.
 
 
 M.v.h. Ole Frederiksen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Troels Plougmann-Ols~ (06-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  06-05-07 14:28
 | 
 |  | > Men nu er det begyndt med en lyd og jeg syntes ikke trækket er helt så
 > godt,
 > lyden kan nærmest beskrives som om den 4-takter og den er begyndt at ryste
 > i
 > tomgang igen, mere end før. Problemet er mest udbredt når den er blevet
 > godt
 > varm. Der er fint tryk på og masser af vand.
 
 Hmm, jeg tænker luft i dieselsystemet?
 
 Troels
 
 
 
 |  |  | 
  Stefan Jacobsen (06-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan Jacobsen
 | 
 Dato :  06-05-07 19:42
 | 
 |  | >
 > Hmm, jeg tænker luft i dieselsystemet?
 >
 Også min første tanke, men det er nyt filter, alle samlinger etc. er ok, og
 jeg havde en mistanke til den ene dyse og en ny spids afhjalp problemet.
 
 Stef
 
 
 
 
 |  |  | 
  Stefan Jacobsen (06-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan Jacobsen
 | 
 Dato :  06-05-07 17:44
 | 
 |  | 
 > Er der nogle der har en ide til hva det kan være, den salver hverken
 > olie/vand
 > eller diesel og toppen skulle være tæt.
 >
 Løsningen var en ny dysespids på 1. cyl.
 
 Stef
 
 
 
 
 |  |  | 
  Stefan Jacobsen (07-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan Jacobsen
 | 
 Dato :  07-05-07 21:25
 | 
 |  | > Løsningen var en ny dysespids på 1. cyl.
 >
 Troede jeg da, så nu skal de andre 3 skiftes med håb om det ændre noget.
 
 Stef
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mads Stetter (08-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Stetter
 | 
 Dato :  08-05-07 14:31
 | 
 |  | Stefan Jacobsen wrote:
 >
 > Er der nogle der har en ide til hva det kan være, den salver hverken
 > olie/vand
 > eller diesel og toppen skulle være tæt.
 >
 > Stef
 
 Hej Stef
 
 Har du tjekket timing på dieselpumpe/tandrem?
 
 Da min dieselpumpe stor forkert lavede den også mærkligerystelser... Kan dog
 ikke genkende problemet med det omtalte "4-takter"!
 
 MVH Stetter
 Golf TD SB
 
 
 
 
 |  |  | 
  Stefan Jacobsen (09-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan Jacobsen
 | 
 Dato :  09-05-07 18:00
 | 
 |  | > Hej Stef
 >
 > Har du tjekket timing på dieselpumpe/tandrem?
 >
 > Da min dieselpumpe stor forkert lavede den også mærkligerystelser... Kan
 > dog ikke genkende problemet med det omtalte "4-takter"!
 >
 Tandrem er skiftet for 15kkm siden hvor den også blev timet, og motoren
 lyder fint specielt når den er kold, men "prutter"/"firtakter" når den er
 kold, men der er ikke rystelser eller "klapren" men det er tydeligt den ikke
 får diesel nok, det kan jo ske at pumpen trænger til en renovering.
 
 Stef
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Stefan Jacobsen (09-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan Jacobsen
 | 
 Dato :  09-05-07 18:02
 | 
 |  | > Har du tjekket timing på dieselpumpe/tandrem?
 >
 > Da min dieselpumpe stor forkert lavede den også mærkligerystelser... Kan
 > dog ikke genkende problemet med det omtalte "4-takter"!
 >
 Tandrem er skiftet for 15kkm siden hvor den også blev timet, og motoren
 lyder fint specielt når den er kold, men "prutter"/"firtakter" når den
 bliver
 presset, men der er ikke rystelser eller "klapren" men det er tydeligt den
 ikke
 får diesel nok, det kan jo ske at pumpen trænger til en renovering.
 
 Stef
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |