|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | VW Golf IV - 2,0 vs. 1,8 Fra : Klaus Jensen
 | 
 Dato :  02-05-07 08:08
 | 
 |  | Hej
 
 Jeg kigger efter en brugt Golf IV fra 98-01, som må koste omkring 100.000.
 Har fundet en del interessante valgmuligheder, og skal nu til at sortere
 lidt i det.
 
 Omkring år 2000 skiftede VW fra 1,8 til 2,0 motoren. Jeg kan se 2,0'eren har
 115hk kontra de 125 på en 1,8'er, og at 1,8eren er lidt hurtigere i
 accelleration - og tilsvarende er der en lille forskel
 
 Jeg mindes at have hørt noget om et støjproblem med en af de to modeller, er
 der noget om det og i givet fald hvilken model? Er der andre forskelle, jeg
 skal være opmærksom på?
 
 På forhånd tak
 
 Klaus
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Brian (02-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  02-05-07 08:57
 | 
 |  | 
 
            Klaus Jensen wrote:
 > Jeg mindes at have hørt noget om et støjproblem med en af de to
 > modeller, er der noget om det og i givet fald hvilken model? Er der
 > andre forskelle, jeg skal være opmærksom på?
 Det er 1,8 motoren der lider af resonanser, når den er monteret på tværs, og 
 uden turbo.
 2,0 motoren er en gammel sag, og så vidt jeg husker bruger den lidt olie og 
 har problemer med at holde lambdasonder i live.
 Du kan tjekke op her, om jeg husker helt galt: http://kortlink.dk/fdm/3u8m /Brian 
            
             |  |  | 
  Kostas (02-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kostas
 | 
 Dato :  02-05-07 12:58
 | 
 |  | "Klaus Jensen" <spammers@buninhellmotherfuckers.com> wrote in
 news:46382aac$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
 
 > Hej
 >
 > Jeg kigger efter en brugt Golf IV fra 98-01, som må koste omkring
 > 100.000. Har fundet en del interessante valgmuligheder, og skal nu til
 > at sortere lidt i det.
 >
 > Omkring år 2000 skiftede VW fra 1,8 til 2,0 motoren. Jeg kan se
 > 2,0'eren har 115hk kontra de 125 på en 1,8'er, og at 1,8eren er lidt
 > hurtigere i accelleration - og tilsvarende er der en lille forskel
 >
 > Jeg mindes at have hørt noget om et støjproblem med en af de to
 > modeller, er der noget om det og i givet fald hvilken model? Er der
 > andre forskelle, jeg skal være opmærksom på?
 >
 > På forhånd tak
 >
 > Klaus
 >
 >
 >
 
 Det var 1,8'eren der larmede meget. Havde selv en i en kort periode.
 Motoren er fin og den trækker og kører godt.
 
 Nogen af dem fik monteret noget dæmpende isolering i motorrummet mener jeg.
 
 Men den forsvandt ud af programmet til fordel for den ældre 2,0 - tror
 faktisk det var pga støjproblemerne. Den fik mange slag i pressen.
 
 --
 mvh
 
 Kostas
 email(a)kostas(.)dk
 
 
 |  |  | 
  TDN (02-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TDN
 | 
 Dato :  02-05-07 17:29
 | 
 |  | 
 "Klaus Jensen" <spammers@buninhellmotherfuckers.com> skrev i en meddelelse
 news:46382aac$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > Hej
 >
 > Jeg kigger efter en brugt Golf IV fra 98-01, som må koste omkring 100.000.
 > Har fundet en del interessante valgmuligheder, og skal nu til at sortere
 > lidt i det.
 >
 > Omkring år 2000 skiftede VW fra 1,8 til 2,0 motoren. Jeg kan se 2,0'eren
 > har 115hk kontra de 125 på en 1,8'er, og at 1,8eren er lidt hurtigere i
 > accelleration - og tilsvarende er der en lille forskel
 >
 > Jeg mindes at have hørt noget om et støjproblem med en af de to modeller,
 > er der noget om det og i givet fald hvilken model? Er der andre forskelle,
 > jeg skal være opmærksom på?
 >
 > På forhånd tak
 >
 > Klaus
 >
 >
 >
 
 1.8 er en fin motor uden de store problemer, men den larmer i Golfen, nogen
 har fået det minimeret med andre ophæng, nogle mener bare lyden er
 sportslig, prøv den.
 2.0 er en opdateret ældre VW motor, som kan sejtrække ved lavere
 opdrejninger 170Nm/2400omdr. contra 1.8 med 170Nm/4200 omdr. Nogle 2.0
 drikker dog endog rigtigt meget olie så hvis du vælger sådan en så sikker
 dig du ikke køber en der skal have olie hver gang du tanker benzin.
 
 Mvh
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |