|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Mærkat i gulpladebiler Fra : Neuman
 | 
 Dato :  25-04-07 11:05
 | 
 |  |  |  |  | 
  Lars Holst (25-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Holst
 | 
 Dato :  25-04-07 11:20
 | 
 |  | 
 
            "Neuman" <neuman@hotmail.com> said in
 news:462f27bd$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk: 
 > http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/04/25/055325.htm > 
 > Træder i kraft 3. juni.
 > 
 > Er der nogle sanktioner hvis man IKKE sætter det mærkat i sin bil (som
 > er privat købt)? 
 > 
 > 
 > 
 Og hvem skulle lige ligge inde med de erfaringer?
 -- 
 Lars Holst
            
             |  |  | 
  Bjarne Rosenkrands (25-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarne Rosenkrands
 | 
 Dato :  25-04-07 11:41
 | 
 |  | 
 "Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:462f27bd$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/04/25/055325.htm >
 > Træder i kraft 3. juni.
 >
 > Er der nogle sanktioner hvis man IKKE sætter det mærkat i sin bil (som er 
 > privat købt)?
 Var det ikke smartere om man kunne se det på nummerpladen?
 Bjarne
            
             |  |  | 
  Hans Kjaergaard (25-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Kjaergaard
 | 
 Dato :  25-04-07 11:58
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 25 Apr 2007 12:04:47 +0200, "Neuman" <neuman@hotmail.com>
 wrote:
 >http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/04/25/055325.htm >
 >Træder i kraft 3. juni.
 >
 >Er der nogle sanktioner hvis man IKKE sætter det mærkat i sin bil (som er 
 >privat købt)? 
 Nok ikke ud over en samtale med SKAT hvor man nok også skal
 dokumentere sin ret til at benytte sin bil som man vil.
 /Hans
            
             |  |  | 
  Jørgen L. (25-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen L.
 | 
 Dato :  25-04-07 12:03
 | 
 |  | > Træder i kraft 3. juni.
 >
 > Er der nogle sanktioner hvis man IKKE sætter det mærkat i sin bil (som er
 > privat købt)?
 
 Ja du får vel en bøde.
 
 Men der står på TV2 at den skal sættes indvendig i bagrude, hvad med de
 biler der ikke har en sådan og hvad med de biler der har tonet deres bagrude
 ?
 
 --
 Hilsen Jørgen
 Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
 LMC Lord Ambassador 560 RD
 Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (25-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  25-04-07 12:19
 | 
 |  | > Men der står på TV2 at den skal sættes indvendig i bagrude, hvad med de
 > biler der ikke har en sådan og hvad med de biler der har tonet deres
 > bagrude
 
 Køwenhawnere der er kommet på den ide...
 
 Der bliver nok vedlagt en hobbykniv, vinkelsliber, et stykke plexiglas,
 popnittetang og 4 popnitter.
 Er der film på ruden, kan ud skære det væk.. Er der ingen rude, kan du sætte
 en i....
 
 
 Men ideen med at man synligt kan se om bilen er til erhverv eller
 privatkørsel, er god nok.. Men som en anden har nævnt, sæt et mærke på nr.
 plade, eller lav en grøn plade til private, "afgiftfri" biler.. Eller fjer
 dog dette hul i systemet.
 
 /SWP
 
 
 
 
 |  |  | 
   TheTransporter (25-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TheTransporter
 | 
 Dato :  25-04-07 15:30
 | 
 |  | On Wed, 25 Apr 2007 13:18:49 +0200, "Søren Wagner" <me på/fra cacba
 snavs dk> wrote:
 
 >> Men der står på TV2 at den skal sættes indvendig i bagrude, hvad med de
 >> biler der ikke har en sådan og hvad med de biler der har tonet deres
 >> bagrude
 >
 >Køwenhawnere der er kommet på den ide...
 >
 >Der bliver nok vedlagt en hobbykniv, vinkelsliber, et stykke plexiglas,
 >popnittetang og 4 popnitter.
 >Er der film på ruden, kan ud skære det væk.. Er der ingen rude, kan du sætte
 >en i....
 >
 >
 >Men ideen med at man synligt kan se om bilen er til erhverv eller
 >privatkørsel, er god nok.. Men som en anden har nævnt, sæt et mærke på nr.
 >plade, eller lav en grøn plade til private, "afgiftfri" biler.. Eller fjer
 >dog dette hul i systemet.
 
 Havde jeg en gulpladebil ville jeg fandme ikke skænde den med et grimt
 klistermærke fra trold og skrat. Det burde da netop være de biler.
 nemlig dem uden moms, der laver problemet som burde tvinges til at
 reklamerer over at der ikke var betalt moms på deres biler.
 
 ---
 Mvh
 TheTransporter
 1996 Nissan Almera 1,6 SR
 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
 
 
 |  |  | 
    Flemming Lynggaard (26-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flemming Lynggaard
 | 
 Dato :  26-04-07 19:31
 | 
 |  | 
 
            TheTransporter wrote:
 >> dog dette hul i systemet.
 > 
 > Havde jeg en gulpladebil ville jeg fandme ikke skænde den med et grimt
 > klistermærke fra trold og skrat. Det burde da netop være de biler.
 > nemlig dem uden moms, der laver problemet som burde tvinges til at
 > reklamerer over at der ikke var betalt moms på deres biler.
 > 
 Ja det lyder fristende ikke, at smide den på alle murebilerne... meen du 
 har vidst ikke tænkt den igennem, hvordan skal politiet tjekke det... så 
 du har ikke et mærke.. du må godt køre, eller hov du har måske bare ikke 
 sat det i.. skal vi stoppe ham.. bob bob.. nej vi skal stoppe alle    Der er ikke anden mulighed end som nu, er den eneste praktiske at sætte 
 i dem der har betalt moms, og så få stoppet alle håndværkere mv der 
 svindler hver dag..
 F
            
             |  |  | 
  Troels Plougmann-Ols~ (25-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  25-04-07 15:24
 | 
 |  | 
 
            > Er der nogle sanktioner hvis man IKKE sætter det mærkat i sin bil (som er 
 > privat købt)?
 Et klip i kortet!    Troels 
            
             |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (26-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  26-04-07 08:19
 | 
 |  | 
 
            On 25 Apr., 12:41, "Bjarne Rosenkrands" <dsl196...@vip.cybercity.dk>
 wrote:
 > "Neuman" <neu...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:462f27bd$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >
 > >http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/04/25/055325.htm >
 > > Træder i kraft 3. juni.
 >
 > > Er der nogle sanktioner hvis man IKKE sætter det mærkat i sin bil (som er
 > > privat købt)?
 >
 > Var det ikke smartere om man kunne se det på nummerpladen?
 Jo, hvide til private, gule til erhvervslivet.
 --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
             |  |  | 
  Martin Johansen [600~ (26-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  26-04-07 11:55
 | 
 |  | >Jo, hvide til private, gule til erhvervslivet.
 
 Enig.. med tilføjelsen: Hvidplade koster det samme som gulplade koster nu.
 
 
 
 |  |  | 
   Leonard (26-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  26-04-07 20:23
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 26 Apr 2007 12:55:12 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:
 > Enig.. med tilføjelsen: Hvidplade koster det samme som gulplade koster nu.
 Drøm bare videre    -- 
 Leonard
http://vw.leonard.dk/ |  |  | 
    Martin Johansen [600~ (27-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  27-04-07 11:55
 | 
 |  | 
 "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:hz8lmcg0m2t0$.1fy9mf82lfr88.dlg@40tude.net...
 > On Thu, 26 Apr 2007 12:55:12 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:
 >
 >> Enig.. med tilføjelsen: Hvidplade koster det samme som gulplade koster 
 >> nu.
 >
 > Drøm bare videre    I så fald kører private stadig på gule plader ;)
 Enten eller. 
            
             |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (27-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  27-04-07 08:49
 | 
 |  | 
 
            On 26 Apr., 12:55, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
 wrote:
 > >Jo, hvide til private, gule til erhvervslivet.
 >
 > Enig.. med tilføjelsen: Hvidplade koster det samme som gulplade koster nu.
 Men hvor skal de mangende indtægter skaffes ?
 --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
             |  |  | 
  Martin Johansen [600~ (27-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  27-04-07 11:56
 | 
 |  | 
 >Men hvor skal de mangende indtægter skaffes ?
 
 Ærlig talt kunne jeg ikke være mere ligeglad..
 
 Jeg gider bare ikke kigge på lande vi normalt sammenligner os med og ser, at
 de har det bedre og det endda uden afgifter eller meget få afgifter.
 
 
 
 |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (27-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  27-04-07 08:51
 | 
 |  | 
 
            On 26 Apr., 20:31, Flemming Lynggaard <flemmi...@gmail.com> wrote:
 > TheTransporter wrote:
 > >> dog dette hul i systemet.
 >
 > > Havde jeg en gulpladebil ville jeg fandme ikke skænde den med et grimt
 > > klistermærke fra trold og skrat. Det burde da netop være de biler.
 > > nemlig dem uden moms, der laver problemet som burde tvinges til at
 > > reklamerer over at der ikke var betalt moms på deres biler.
 >
 > Ja det lyder fristende ikke, at smide den på alle murebilerne... meen du
 > har vidst ikke tænkt den igennem, hvordan skal politiet tjekke det... så
 > du har ikke et mærke.. du må godt køre, eller hov du har måske bare ikke
 > sat det i.. skal vi stoppe ham.. bob bob.. nej vi skal stoppe alle    >
 > Der er ikke anden mulighed end som nu, er den eneste praktiske at sætte
 > i dem der har betalt moms, og så få stoppet alle håndværkere mv der
 > svindler hver dag..
 Eller hestefolkene til ridestævner, eller direktører på jagt eller i
 goolfklubben, eller......
 --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
             |  |  | 
 |  |