/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ujævn motorgang på GS500F (2004)
Fra : kapsel@gmail.com


Dato : 21-04-07 14:07

Hej alle,

De sidste par gange jeg har brugt min motorcykel, har jeg lagt mærke
til at motoren har lydt lidt underlig i tomgang. Under kørsel har det
overhovedet ikke været til at bemærke, så jeg har ikke tænkt så meget
over det.

I dag lagde jeg så mærke til det igen, og besluttede mig for at ringe
til en kammerat for lige at høre hans vurdering af lyden - han synes
det lød som om der var skidt i kaburatoren, eller den kun gik på en
cylinder. Han synes IKKE jeg skulle køre mere på den, og i stedet få
den smidt til service.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive lyden fra motoren. Men når den
er kold, lyder den som om den kører lidt ujævnt. Hvis man fx giver den
3000 omdrejninger (i frigear), kan den stå og hoppe mellem 2000 og
4000 omdrejninger, selvom man ikke bevæger gassen overhovedet.

Nogle forslag til hvad det kan være? Cyklen er fra 2004 og har kun
gået 5000km - alle service checks er blevet overholdt.

For bare 500km siden vurderede min onkel (som ved en masse om mc's) at
jeg havde gjort et super køb, og motoren lød rigtigt godt.

Håber I har nogle gode bud,

mvh., Kasper


 
 
Arne Lorenzen (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 21-04-07 15:31

skrev den 21 apr 2007 i
news:1177160800.558422.65580@o5g2000hsb.googlegroups.com:

> Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive lyden fra motoren. Men når den
> er kold, lyder den som om den kører lidt ujævnt. Hvis man fx giver den
> 3000 omdrejninger (i frigear), kan den stå og hoppe mellem 2000 og
> 4000 omdrejninger, selvom man ikke bevæger gassen overhovedet.

Først og fremmest den klassiske bør prøves:
Tøm karburator - "bundkarrene" for snask og kondens.
(Slange på studsen og åbne, ned i benzinfast gennemsigtig beholder for
inspektion af væsken).

En søgning på http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel
med begreberne tømme karburator vil give dig mange hits

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

kapsel@gmail.com (21-04-2007)
Kommentar
Fra : kapsel@gmail.com


Dato : 21-04-07 15:31

...nå ja, og hvis nogle kan anbefale et godt sted at aflevere den til
service, så sig endelig til!

Jeg bor på Nørrebro (ved Runddelen), og har før handlet nogle småting
hos Fisker MC på Åboulevarden - det var umiddelbart også der jeg havde
planer om at aflevere den til service, men andre bud modtages med
kyshånd!


kapsel@gmail.com (21-04-2007)
Kommentar
Fra : kapsel@gmail.com


Dato : 21-04-07 15:34

On Apr 21, 4:30 pm, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:
>
> Først og fremmest den klassiske bør prøves:
> Tøm karburator - "bundkarrene" for snask og kondens.
> (Slange på studsen og åbne, ned i benzinfast gennemsigtig beholder for
> inspektion af væsken).
>
> En søgning påhttp://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel
> med begreberne tømme karburator vil give dig mange hits
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen /http://dfmc.dk/?id=183

Hej,

Tak for svaret - men jeg er typen der nærmest aldrig har haft en
skruetrækker i hånden, så jeg ved ikke lige om jeg har mod på at
begynde at skrue på cyklen. Jeg var bare interesseret i at høre om der
var nogle bud på hvad det kunne være, og fx hvor dyr en fornøjelse det
kunne risikere at blive for mig.

Uanset hvad afleverer jeg den til service, jeg har absolut ingen ide
om hvordan man selv laver den slags

/Kasper


Grunnet (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 21-04-07 18:13

kapsel@gmail.com skrev:
> On Apr 21, 4:30 pm, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
> wrote:
>>
>> Først og fremmest den klassiske bør prøves:
>> Tøm karburator - "bundkarrene" for snask og kondens.
>> (Slange på studsen og åbne, ned i benzinfast gennemsigtig beholder
>> for inspektion af væsken).
>>
>> En søgning påhttp://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel
>> med begreberne tømme karburator vil give dig mange hits
>>
>> --
>> Mvdlh - Arne Lorenzen /http://dfmc.dk/?id=183
>
> Hej,
>
> Tak for svaret - men jeg er typen der nærmest aldrig har haft en
> skruetrækker i hånden, så jeg ved ikke lige om jeg har mod på at
> begynde at skrue på cyklen. Jeg var bare interesseret i at høre om der
> var nogle bud på hvad det kunne være, og fx hvor dyr en fornøjelse det
> kunne risikere at blive for mig.


Arne har jo lige givet dig et rigitig godt bud på problemet - nemlig vand i
karburatorerne/svømmerhusene.
Har du kørt på reservetank fornyligt og derved tappet fra bunden af tanken
(vand) ?
Find en kammerat der kan holde på en skruetrækker og få så tømt de
svømmerhuse
Fyld en stor sjat karburatorsprit i benzintanken for at få "bundet" vandet i
bunden af tanken til benzinen

--
Hilsen Steen
GL500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor, men Intet om
MC)





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste