/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
VF artikel i Touring nyt
Fra : Torben Scheel


Dato : 21-04-07 07:36

Er du MCTC'er, så nyd lige Richards fine artikel om Hondas V4 satsning -
den kommer sobert omkring knastproblemer, og forklarer fint hvorfor
nogen skyr de gamle (pre-VFR) V4 cykler, og andre ikke har oplevet
problemer.

Jeg kørte langture og pendlede på en VF750S i start 90'erne, og nød den
fine motor med masser af saft og fed lyd, og oplevede aldrig problemer.
Skiftet til en GSX1100F var dog stort - det viste sig at jeg havde ejet
den dårligst styrende af VF-serien (udover C-modellerne).

Så vidt jeg kan se er dragraceren dog en V45 Sabre/VF750S og ikke en V65
Sabre som billedteksten siger.

--
vh
Torben

 
 
MKS - 74 (21-04-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-04-07 10:00

On Sat, 21 Apr 2007 08:36:21 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Er du MCTC'er

Nej da, afskyelig tanke .

>, så nyd lige Richards fine artikel om Hondas V4 satsning -
>den kommer sobert omkring knastproblemer, og forklarer fint hvorfor
>nogen skyr de gamle (pre-VFR) V4 cykler, og andre ikke har oplevet
>problemer.

Hvad så med os, der har haft problemer, men alliwl elsker (nogle af)
dem . Men det er nu ganske sjovt med den V4-historie, selvom den
helt isoleret måske nok var lidt(/meget) af en fiasko, så var den vel
i høj grad med til at skabe det Honda (på godt og ondt) som vi kender
idag....

--
-Michael (ex - 4*PC12)

Richard (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 21-04-07 10:21

MKS - 74 wrote:

> Hvad så med os, der har haft problemer, men alliwl elsker (nogle af)
> dem . Men det er nu ganske sjovt med den V4-historie, selvom den
> helt isoleret måske nok var lidt(/meget) af en fiasko, så var den vel
> i høj grad med til at skabe det Honda (på godt og ondt) som vi kender
> idag....

Netop, men vi er nok flere, der savner det brede udvalg af motorer til
traditionelle (sports)turcykler i den lave mellemklasse på 600-750cc, som
Honda bød på i midtfirserne - i dag må man nøjes med en rækkefirer, hvis
man vil have nyt

Heldigvis er der dog stadig mange pæne og velholdte '80-90er Honda V2'er
og V4'er i den cc-klasse at hente for os andre

--
Richard pade, Sorgenfri, DK


MKS - 74 (21-04-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-04-07 10:27

On Sat, 21 Apr 2007 09:21:03 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

>Netop, men vi er nok flere, der savner det brede udvalg af motorer til
>traditionelle (sports)turcykler i den lave mellemklasse på 600-750cc, som
>Honda bød på i midtfirserne - i dag må man nøjes med en rækkefirer, hvis
>man vil have nyt

Der _er_ jo allerede gang i spekulationerne om, at RC212V'erens
V4-konfig. (prototype eller ej) vil give anledning til en større range
af V4'ere (som Honda altid har haft en "svaghed" for i Honda's
sortiment - Så håbet er lysegrønt .

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Richard (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 21-04-07 10:13

Torben Scheel wrote:

> Er du MCTC'er, så nyd lige Richards fine artikel om Hondas V4 satsning -
> den kommer sobert omkring knastproblemer, og forklarer fint hvorfor
> nogen skyr de gamle (pre-VFR) V4 cykler, og andre ikke har oplevet
> problemer.

Tak for roserne, Torben.

> Jeg kørte langture og pendlede på en VF750S i start 90'erne, og nød den
> fine motor med masser af saft og fed lyd, og oplevede aldrig problemer.
> Skiftet til en GSX1100F var dog stort - det viste sig at jeg havde ejet
> den dårligst styrende af VF-serien (udover C-modellerne).

Bl.a. dine erfaringer var i tankerne, men de er så langt fra enestående,
når man læser SabMag-listen, V4-forum, og hvor ejerne af de første V4'er
ellers ytrer sig Men når først den offentlige mening er dannet, er den
svær at rette op igen...

Under alle omstændigheder var der ingen grund til at gå mere i detaljer på
emnet her. Det er så komplekst og frem for alt så vel beskrevet i de mange
kilder, der er adgang til gennem honda-v4.com og vfr.dk som nævnt i boksen.

> Så vidt jeg kan se er dragraceren dog en V45 Sabre/VF750S og ikke en V65
> Sabre som billedteksten siger.

Forstår godt du spørger, for den måske mest synlige forskel på de to er
ikke synlig fra den kant, nemlig det ~lodrette "knæ-knæk" på siden af V65
Sabre-tanken. Men kig en gang mere på bemalingen på sidepanelet bag sædet.
Striberne har forskelligt forløb på '84-85-modellerne af VF700/750S og på
1100'en, hvor bundstriben danner en pilespids bagest

- sammenlign evt. billerne på de to fra http://www.honda-v4.com/ under
Modellinfo eller i Billedgalleri

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste