/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
TDC WebSpeed - hvor bliver opgraderingen a~
Fra : Blip


Dato : 05-04-07 16:11

Jeg har konstateret at TDC WebSpeed ikke opgraderer hastigheden.
Selv ved flere henvendelser sker der intet i sagen, så jeg vil lige
høre om det er udbredt på WebSpeed forbindelserne.
Jeg vil ikke betale for noget jeg reelt ikke får, så skidtet er tæt på
at ryge retur, med henvisning til kontraktbrud...

Du kan checke din hastigheds-opsætning i dit WebStar-modem på
adressen :
192.168.100.1

Klik på "Signal"-knappen og se under down-og up-spstream channel bit-
rates.

Det er skuffende at TDC ikke har lært lektien, ping-tiderne er ellers
gode på min WebSpeed forbindelse, modsat visse andre udbydere...

Hvad er Jeres erfaring med WebSpeed og lovet hastighed ?

/Blip


 
 
Dennis Pedersen (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 05-04-07 16:31


"Blip" <blip@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1175785870.580270.9670@p77g2000hsh.googlegroups.com...
>Jeg har konstateret at TDC WebSpeed ikke opgraderer hastigheden.
>Selv ved flere henvendelser sker der intet i sagen, så jeg vil lige
>høre om det er udbredt på WebSpeed forbindelserne.
>Jeg vil ikke betale for noget jeg reelt ikke får, så skidtet er tæt på
>at ryge retur, med henvisning til kontraktbrud...

Der var ingen problemer med at få opgraderet min - det skete i weekenden
inden den første at den blev opgraderet fra 2->4
Efterfølgende ville jeg gå hele vejen og have 8mbit mandag. En
teleopringning om formiddagen og der var 8mbit da jeg kom hjem fra arbejde

Hvis du har kontaktet dem skriftligt - så prøv at ring.
Emails til et internet udbyder har det med aldrig at blive besvaret (og
guderne må vide hvorfor..)



/Dennis




Kasper Bergh (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 05-04-07 16:41

> "Blip" <blip@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:1175785870.580270.9670@p77g2000hsh.googlegroups.com...
>>Jeg har konstateret at TDC WebSpeed ikke opgraderer hastigheden.
>>Selv ved flere henvendelser sker der intet i sagen, så jeg vil lige
>>høre om det er udbredt på WebSpeed forbindelserne.
>>Jeg vil ikke betale for noget jeg reelt ikke får, så skidtet er tæt på
>>at ryge retur, med henvisning til kontraktbrud...

Har du prøvet bare at genstarte dit modem (tage strømkablet ud og sætte det
i igen)? Måske har dit modem ikke reageret på deres batch-reset og har
derfor ikke hentet den nye konfigurationsfil.

Hvis du har prøvet det har du så prøvet at kontakte support telefonisk?
Måske er der et problem med din linie så der i virkeligheden er tale om et
teknisk hastighedsproblem.

Min (og alle andres lader det til) blev fint opgraderet i tiden op til den
1.

mvh
/Kasper


Blip (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Blip


Dato : 05-04-07 17:06

On 5 Apr., 16:40, "Kasper Bergh" <k...@want-no.spam-
here.ok.own.web.id> wrote:
> > "Blip" <b...@mail.dk> skrev i en meddelelse
> >news:1175785870.580270.9670@p77g2000hsh.googlegroups.com...
> >>Jeg har konstateret at TDC WebSpeed ikke opgraderer hastigheden.
> >>Selv ved flere henvendelser sker der intet i sagen, så jeg vil lige
> >>høre om det er udbredt på WebSpeed forbindelserne.
> >>Jeg vil ikke betale for noget jeg reelt ikke får, så skidtet er tæt på
> >>at ryge retur, med henvisning til kontraktbrud...
>
> Har du prøvet bare at genstarte dit modem (tage strømkablet ud og sætte det
> i igen)? Måske har dit modem ikke reageret på deres batch-reset og har
> derfor ikke hentet den nye konfigurationsfil.
>
> Hvis du har prøvet det har du så prøvet at kontakte support telefonisk?
> Måske er der et problem med din linie så der i virkeligheden er tale om et
> teknisk hastighedsproblem.
>
> Min (og alle andres lader det til) blev fint opgraderet i tiden op til den
> 1.
>
> mvh
> /Kasper

Jeg har bådet emailet, ringet til support og nulstillet modemet
adskellige gange, men intet hjælper på fejlen.
TDC hævder at alt står opdateret korrekt derinde, men test af
hastighed og modemets egne oplysninger siger noget ganske andet.
Måske modemet reelt er defekt, men det mener supporten jo ikke, de vil
fakstisk slet ikke forholde sig til de oplysninger som WebStar-modemet
reelt fortæller, eller at hastigheden er forkert.

Venter lige et par dage mere, så skal det virke, ellers er det retur
med skidtet - når supporten ikke kan hjælpe.

Tak for info

/Blip


Bjarke Hansen (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 05-04-07 23:15

"Blip" <voblip@gmail.com> wrote in message
news:1175789131.820186.154990@p77g2000hsh.googlegroups.com...


Nu ved jeg ikke hvordan modemmet er registeret hos TDC... Men det kunne jo
tænkes at du som kunde er registeret med et forkert modem e.l...

Prøv at fortælle dem mac adressen eller serienummeret.. om det er det
rigtige modem de prøver at opgradere.



Kasper Bergh (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 06-04-07 14:15

>Jeg har bådet emailet, ringet til support og nulstillet modemet
>adskellige gange, men intet hjælper på fejlen.

Hvis den faktisk ikke er blevet opgraderet er det nok deres kundeservice du
skal have fat i for at få rettet det. Hvis der er tale om en reel fejl er
jeg temmeligt sikker på du kan få et afslag i prisen så du ikke betaler for
noget du ikke har. Sådan har jeg i hvert fald altid oplevet det.

>TDC hævder at alt står opdateret korrekt derinde, men test af
>hastighed og modemets egne oplysninger siger noget ganske andet.
>Måske modemet reelt er defekt, men det mener supporten jo ikke, de vil
>fakstisk slet ikke forholde sig til de oplysninger som WebStar-modemet
>reelt fortæller, eller at hastigheden er forkert.

Modemmet rapporterer kun den hastighed den har fået i sin konfigurationsfil
og ikke den der nødvendigvis er tildelt - var derfor jeg foreslog en
genstart af modemmet. Men når du har prøvet det, så er det næppe årsagen.

>Venter lige et par dage mere, så skal det virke, ellers er det retur
>med skidtet - når supporten ikke kan hjælpe.

Påskedagene er jo et skidt tidspunkt at have problemer. Men jeg ville helt
sikkert prøve at forhøre mig hos kundeservice når de åbner efter påske. Og
evt. hos support igen...

mvh
/Kasper


jørgen (06-04-2007)
Kommentar
Fra : jørgen


Dato : 06-04-07 14:56

Kasper Bergh wrote:

> Modemmet rapporterer kun den hastighed den har fået i sin
> konfigurationsfil og ikke den der nødvendigvis er tildelt

Den hastighed der står i config filen er vel også den tildelte

Stoffer (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Stoffer


Dato : 06-04-07 16:16


"jørgen" <na@invalid> wrote in message
news:46165164$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kasper Bergh wrote:
>
>> Modemmet rapporterer kun den hastighed den har fået i sin
>> konfigurationsfil og ikke den der nødvendigvis er tildelt
>
> Den hastighed der står i config filen er vel også den tildelte

Det kan ske, at kommunikationen mellem det administrative system og
konfigurationfilserveren ikke har opført sig korrekt.
Derfor er det stadig den gamle konfigurationfil, som bliver tildelt...
Mon ikke det kan løses ved, at lægge en anden hastighed på, og så tilbage
igen til den oprindelige..
Ellers kan supporten fejlmelde linjen til drift afdelingen, det er der ingen
hokus pokus i.



Kasper Bergh (07-04-2007)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 07-04-07 16:48

"jørgen" <na@invalid> skrev i meddelelsen
news:46165164$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kasper Bergh wrote:
>
>> Modemmet rapporterer kun den hastighed den har fået i sin
>> konfigurationsfil og ikke den der nødvendigvis er tildelt
>
> Den hastighed der står i config filen er vel også den tildelte

Det kommer jo an på hvad du mener med "tildelte". Det er klart at det er den
hastighed som modemmet faktisk vil køre med, men det er ikke nødvendigvis
den hastighed der er tildelt til abbonementet - se Stoffers - i øvrigt
glimrende - svar på hvorfor ikke og hvad der kunne være en løsning.

mvh
/Kasper Bergh


Name (07-04-2007)
Kommentar
Fra : Name


Dato : 07-04-07 21:38

"Kasper Bergh" <kaz@want-no.spam-here.ok.own.web.id> wrote in message
news:461647cc$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
> Påskedagene er jo et skidt tidspunkt at have problemer. Men jeg ville helt
> sikkert prøve at forhøre mig hos kundeservice når de åbner efter påske. Og
> evt. hos support igen...

Tja, en gang for alle:

TDC Hotline (ADSL) har åben ALLE dage

Mandag-fredag: 0830-2100
Weekenden OG helligedage: 1000-1600 (ja OGSÅ 1 og 2. jule/påskedag!)



Blip (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Blip


Dato : 06-04-07 16:04

On 5 Apr., 23:15, "Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com>
wrote:
> "Blip" <vob...@gmail.com> wrote in message
>
> news:1175789131.820186.154990@p77g2000hsh.googlegroups.com...
>
> Nu ved jeg ikke hvordan modemmet er registeret hos TDC... Men det kunne jo
> tænkes at du som kunde er registeret med et forkert modem e.l...
>
> Prøv at fortælle dem mac adressen eller serienummeret.. om det er det
> rigtige modem de prøver at opgradere.

Support var inde og ´rode´i modemet imens jeg talte med teknikeren,
hvor internetforbindelsen røg imens, så serienummeret er vist det
rigtige - men ellers et ok forslag

Kundeservice som jeg også talte med, kunne oplyse at min nye hastighed
stor korrekt i systemet, så de kunne ikke lige fortælle hvorfor
hastigheden ikke bliver rettet i WebStar-modemet.

mvh
/Blip


Blip (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Blip


Dato : 06-04-07 16:17

On 6 Apr., 14:56, jørgen <na@invalid> wrote:
> Kasper Bergh wrote:
> > Modemmet rapporterer kun den hastighed den har fået i sin
> > konfigurationsfil og ikke den der nødvendigvis er tildelt
>
> Den hastighed der står i config filen er vel også den tildelte

Jeg henviste netop TDC til informationerne fra WebStar
konfigurationen, da de ikke er afhængigt af andet udstyr, eller
forstyrelser jeg kan lave på udstyret.
TDCs hastighedstest giver et marginalt lavere resultat en
konfigurationsfilen (ca. 10 kbit lavere)

Desværre vil hverken kundeservice eller support forholde sig til disse
oplysninger, selvom det er ret præcise informationer til brug for
fejlretning. De snakker bare om at "jeg skal frakoble firewall og anti-
virus og så tilslutte pc'en direkte til WebStar modemet, så virker det
sikkert"

Tjaa hvad kan man sige til den melding.....

/Blip



Kasper Bergh (07-04-2007)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 07-04-07 16:55

"Blip" <voblip@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:1175872598.850118.134020@e65g2000hsc.googlegroups.com...
On 6 Apr., 14:56, jørgen <na@invalid> wrote:

>Jeg henviste netop TDC til informationerne fra WebStar
>konfigurationen, da de ikke er afhængigt af andet udstyr, eller
>forstyrelser jeg kan lave på udstyret.
>TDCs hastighedstest giver et marginalt lavere resultat en
>konfigurationsfilen (ca. 10 kbit lavere)

Ja men ikke uafhængigt af det problem som jeg (og Stoffer) mistænker der kan
være tale om. Nemlig at dit abbonement administrativt er sat korrekt men at
konfigurationsserveren pga en fejl stadig sender den gamle konfigurationsfil
ud. Hans forslag til løsning lyder fornuftige - derudover ville jeg ringe
til Support og få dem til at se hvilken hastighed de kan se du har i *deres*
værktøjer (som er nogen andre end dem i Kundeservice) - hvis Stoffer har ret
burde de muligvis kunne se problemet.

Det er derimod klart at det er meningsløst at lave andre hastighedstests når
den konfigurationsfil du får er den forkerte. Men jeg kan nu ikke klandre
Support - der findes efterhånden så mange modems, og firmwares "out there"
at de ikke kan tage dit ord for at lige netop du har et modem hvor du kan se
denne info samt ved hvad du snakker om... De er nødt til at forholde sig til
de tal de kan se og bekræfte i deres systemer. Det sagt kan jeg ikke forstå
du ikke er belvet tilbudt en tid hvor du bliver ringet op af en supporter
med mere viden og mulighed for at undersøge dit problem? Det plejer da vist
at være normal kotyme.

mvh
/Kasper Bergh


Stoffer (08-04-2007)
Kommentar
Fra : Stoffer


Dato : 08-04-07 11:12


"Blip" <voblip@gmail.com> wrote in message
news:1175872598.850118.134020@e65g2000hsc.googlegroups.com...
On 6 Apr., 14:56, jørgen <na@invalid> wrote:
Desværre vil hverken kundeservice eller support forholde sig til disse
oplysninger, selvom det er ret præcise informationer til brug for
fejlretning. De snakker bare om at "jeg skal frakoble firewall og anti-
virus og så tilslutte pc'en direkte til WebStar modemet, så virker det
sikkert"

------------------------------

Ofte kan en router være skyld i en lavere hastighed.. Det har jeg set flere
gange.
Men hvorfor ikke bare gøre det, -køre hastighedstesten og kontakte hotline
igen?
Der er jo 1000 vis af opkald, hver dag.. Hvor langt de fleste henvendelser
er fejl 40. Så kan det være svært at skelne lige netop dig fra alle de
andre.
Ellers kan du prøve at sende en mail til deres hotline, med et screenshot af
webinterfacet på dit modem. Så sker der nok noget inden for et par dage.
...Jo, de mails bliver svaret inden for kort tid.




Blip (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Blip


Dato : 13-04-07 15:14

On 8 Apr., 12:11, "Stoffer" <s...@me.invalid> wrote:
> "Blip" <vob...@gmail.com> wrote in message
>
> news:1175872598.850118.134020@e65g2000hsc.googlegroups.com...
> On 6 Apr., 14:56, jørgen <na@invalid> wrote:
> Desværre vil hverken kundeservice eller support forholde sig til disse
> oplysninger, selvom det er ret præcise informationer til brug for
> fejlretning. De snakker bare om at "jeg skal frakoble firewall og anti-
> virus og så tilslutte pc'en direkte til WebStar modemet, så virker det
> sikkert"
>
> ------------------------------
>
> Ofte kan en router være skyld i en lavere hastighed.. Det har jeg set flere
> gange.
> Men hvorfor ikke bare gøre det, -køre hastighedstesten og kontakte hotline
> igen?
> Der er jo 1000 vis af opkald, hver dag.. Hvor langt de fleste henvendelser
> er fejl 40. Så kan det være svært at skelne lige netop dig fra alle de
> andre.
> Ellers kan du prøve at sende en mail til deres hotline, med et screenshot af
> webinterfacet på dit modem. Så sker der nok noget inden for et par dage.
> ..Jo, de mails bliver svaret inden for kort tid.

Jeg sendte faktisk kopi af webinterfacet til både support og
kundeservice, hvor alle siderne fra webinterfacet fra modemet var
medtaget, der skete så ikke mere i sagen fra TDC´s side
Hastigheden er testet og der er konstateret fejl i hastigheden, men
den nye konfigurationsfil der sendes til modemet, vedbliver med at
være den forkerte hastighed og farten er derfor stadigt for lav.

Forslag om at få ombyttet WebStar modemet er ikke accepteret, så der
er nok efterhånden kun en opsigelse tilbage, da jeg ikke vil betale
for en forkert vare.

Du har ret i at der svares fra supporten hos TDC, men det hjælper jo
intet, hvis fejlene ikke bliver løst...
Kundeservice kontakter mig også med mellemrum, men de kan heller ikke
løse fejlen, da de ikke kan rette konfigurationsfilen.

Nå - vil nyde solen her i weekenden, så tager jeg fat i TDC igen
mandag...

/Blip


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408919
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste