/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nykøbt brugt mc - Startproblemer - aflyst~
Fra : thomassloth@hotmail.~


Dato : 30-03-07 04:10

Jeg har for 4 dage siden købt en smuk, knap 2 år gl Kawa Z750,
monteret med Spyball Alarm og PowerCommander. Jeg havde timet det
netop så jeg kunne køre på Bakken i dag, men....: Følgende oplevelse,
håber nogen kan hjælpe:
Batteriet var død efter vinteren, så de første 3 dage har jeg løbet
den igang, og kørt en del - uden problemer, den hoppede igang med det
samme uanset koldstart og motoren spandt. Idag 3 timer inden
Bakkeåbning installerede jeg nyt batteri: Minuspol af først, pluspol
herefter. Starteren gjorde som den skulle, men motoren startede ikke.
Først efter 10-15 lange forsøg sprang den igang. Jeg kørte så i få
minutter, hvorefter den sætter ud. Får startet igen, men sætter ud
atter, når den får lidt gas. Lyder som den drukner, eller løber tør.
Tanken er fuld med Vpower benz og jeg supplerede senere med lidt
karburatorsprit trods indsprøjtning! Dette skete 6-8 gange: Startede
med besvær, løb 10-60-90 sek med ustabil motorrytme for herefter at gå
i stå. Bakkeåbning aflyst

Hvad kan være galt efter det batteriskifte? Bøvl med elektronikken
ifht. enten Spyball eller Powercommander? Eller noget helt andet???
Håber på lidt hjælp, var sgu næsten grædefærdig idag....
vh


 
 
Tommy Fer (30-03-2007)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 30-03-07 07:34

thomassloth@hotmail.com skrev:
> Jeg har for 4 dage siden købt en smuk, knap 2 år gl Kawa Z750,
> monteret med Spyball Alarm og PowerCommander. Jeg havde timet det
> netop så jeg kunne køre på Bakken i dag, men....: Følgende oplevelse,
> håber nogen kan hjælpe:
> Batteriet var død efter vinteren, så de første 3 dage har jeg løbet
> den igang, og kørt en del - uden problemer, den hoppede igang med det
> samme uanset koldstart og motoren spandt. Idag 3 timer inden
> Bakkeåbning installerede jeg nyt batteri: Minuspol af først, pluspol
> herefter. Starteren gjorde som den skulle, men motoren startede ikke.
> Først efter 10-15 lange forsøg sprang den igang. Jeg kørte så i få
> minutter, hvorefter den sætter ud. Får startet igen, men sætter ud
> atter, når den får lidt gas. Lyder som den drukner, eller løber tør.
> Tanken er fuld med Vpower benz og jeg supplerede senere med lidt
> karburatorsprit trods indsprøjtning! Dette skete 6-8 gange: Startede
> med besvær, løb 10-60-90 sek med ustabil motorrytme for herefter at gå
> i stå. Bakkeåbning aflyst

Hmm, lyder lidt som om at den ikke får det brændstof den skal have. Ved
faktisk ikke om der sidder et benzinfilter i tanken.

På min z750 kan man tydeligt hører benzinpumpen. Den nærmest hviner. Har
en lille tanke om at din spyball er den skyldige. De har ikke verdens
bedste ry. Den har vel sagtens 2-3 startspærrer kredse, en af dem kan
være til benzinpumpen. Altså min teori er din benzin pumpe ikke starter?
>
> Hvad kan være galt efter det batteriskifte? Bøvl med elektronikken
> ifht. enten Spyball eller Powercommander? Eller noget helt andet???
> Håber på lidt hjælp, var sgu næsten grædefærdig idag....
> vh

Du kan evt prøve at koble din power commander fra?

mvh Tommy Fer
z750

Jens Meldgaard (30-03-2007)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 30-03-07 22:07


<thomassloth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1175224222.109194.116920@p77g2000hsh.googlegroups.com...
klip
Jeg kørte så i få
minutter, hvorefter den sætter ud. Får startet igen, men sætter ud
atter, når den får lidt gas. Lyder som den drukner, eller løber tør.
Tanken er fuld med Vpower benz og jeg supplerede senere med lidt
karburatorsprit trods indsprøjtning! Dette skete 6-8 gange: Startede
med besvær, løb 10-60-90 sek med ustabil motorrytme for herefter at gå
i stå. Bakkeåbning aflyst

Hvad kan være galt efter det batteriskifte? Bøvl med elektronikken
ifht. enten Spyball eller Powercommander? Eller noget helt andet???
Håber på lidt hjælp, var sgu næsten grædefærdig idag....
vh
xxxxxxxxxxxxxx

Ved ikke hvormeget du har haft skilt ad???
Benzinslange i klemme/noget der klemmer den????

mvh Jens
Sydals




Armand (30-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-03-07 22:45


"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:460d7bdb$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Ved ikke hvormeget du har haft skilt ad???
> Benzinslange i klemme/noget der klemmer den????
>
Jup!
Kunne være klassikeren med at dét man har rodet med ensidigt påkalder sig
mistanke i en grad så man ikke magter at overskue de klassiske
fejlmuligheder :-/

Men hvis focus holdes på batteri/ladesystemet så kan du i vildeste fald have
brændt ladesystemet af ved at køre med et færdigt batteri (som der lades
100% på hele tiden). Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvorvidt at
motoren lader på batteriet eller ej: Pumper den hele 14V på akkumulatoren
eller kommer spændingen ikke over akku'ens egenspænding á 12V?

--
Armand.



Ukendt (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-03-07 08:18

On Fri, 30 Mar 2007 23:44:45 +0200, Armand wrote:

> Men hvis focus holdes på batteri/ladesystemet så kan du i vildeste fald have
> brændt ladesystemet af ved at køre med et færdigt batteri (som der lades
> 100% på hele tiden). Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvorvidt at
> motoren lader på batteriet eller ej: Pumper den hele 14V på akkumulatoren
> eller kommer spændingen ikke over akku'ens egenspænding á 12V?

Slet ikke utænkeligt. Faktisk derfor at katalysatorbiler ikke må "trækkes
igang". Lyder jo umiddelbart fjollet, MEN hvis at der er grund til at
trække, så er akkumulatoren jo defekt, og en defekt akkumulator kan være
skyld i ødelæggelse af elektronikken omkring indsprøjtningssystemet, (der
jo for alvor flyttede ind i bilerne med katalysatorens indtog), og al anden
elektronik. Så er akkumulatoren helt død, så bør man ikke på nogen måde
starte motoren, og ikke løbe modellen igang. Dvs. kan akkumulatoren ikke
holde nærlyset tændt, så er der ingen grund til at risikere al
elektronikken ved at løbe mc'en igang.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Steen Gruby (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 31-03-07 10:31

On Sat, 31 Mar 2007 09:18:13 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej.
>
>Slet ikke utænkeligt. Faktisk derfor at katalysatorbiler ikke må "trækkes
>igang". Lyder jo umiddelbart fjollet, MEN hvis at der er grund til at
>trække, så er akkumulatoren jo defekt, og en defekt akkumulator kan være
>skyld i ødelæggelse af elektronikken omkring indsprøjtningssystemet, (der
>jo for alvor flyttede ind i bilerne med katalysatorens indtog), og al anden
>elektronik. Så er akkumulatoren helt død, så bør man ikke på nogen måde
>starte motoren, og ikke løbe modellen igang. Dvs. kan akkumulatoren ikke
>holde nærlyset tændt, så er der ingen grund til at risikere al
>elektronikken ved at løbe mc'en igang.

Helt enig!
Akku'en har flere funktioner ud over at oplagre energi til næste
start.
Den er også "udglatningskondensator" for ladesystemet og sørger dermed
for at den pulserende jævnstrøm er nogenlunde "jævn".
Desuden benytter ladesystemet spændingen over akku'en som reference
til spændingsstabiliseringen.
Hvis akku'en derfor er defekt på en måde hvor den enten har en
kortsluttet eller en åben celle vil det indvirke på spænding og strøm
fra ladesystemet.
Hvis en celle er åben ryger stabiliseringen hvilket bevirker
spændingsspidser langt over det elektromikken i tændboks og
indsprøjtning kan modstå.
Hvis en celle er kortsluttet forsøger generatoren at slæbe resten op
på nominiel spænding hvilket medfører at generatoren skal levere en
meget høj strøm, hvilket kan skade både generator og regulering.

Hvis en akkumulator er defekt så skift den.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

thomassloth@hotmail.~ (30-03-2007)
Kommentar
Fra : thomassloth@hotmail.~


Dato : 30-03-07 23:36

Ak, fejlkilden blev fundet her til morgen - tror jeg, efter en
søvnløs tankefuld nat....

Jeg tror simpelthen ikke det ny batteris poler var monteret
ordentligt. Hovedpolerne sad fint, men der er 3 mindre kabelsko,
hvoraf en sad dårligt/løst. Den driver formentlig tændrørene/
tændspolen - hvorfor motoren ind imellem tændte (når der var kontakt)
og gik ud (når skoen mistede kontakten til polen).
I hvert monterede jeg først det gamle døde batteri igen - hvorefter
jeg løb den igang uden prob. Og med det ny batteri nu forsvarlig
monteret spinder den igen. Oh hvilken lykke. Oh hvilken tåbe jeg
er....
Tak for indlæggene... vh


Hans Paulin \(6310\) (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 31-03-07 19:08

thomassloth@hotmail.com skrev:

> Oh hvilken lykke. Oh hvilken tåbe jeg
> er....

LOL
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2rrz



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste