/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GSX-R 400 strømproblemer
Fra : Henrik Toft


Dato : 28-03-07 19:05

I søndags var jeg ude og køre en lang tur. Da jeg holder ind til siden og
har holdt i tomgang i ca. 1 minut går cykel ud. Jeg får løbet den i gang, da
den starteren ikke sætter den i gang. Derefter kører den fint uden lys på
men når jeg har lyset tændt og stopper i lyskrydsene, går den ud.
Batteriet købte jeg sidste efterår og har stået til oafladning vinteren
over så det burde vel ikke være det.
Er der nogen der har en idé om hvad det kan være?

Mvh
Henrik



 
 
Ukendt (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-03-07 19:52

On Wed, 28 Mar 2007 20:05:07 +0200, Henrik Toft wrote:

> Batteriet købte jeg sidste efterår og har stået til oafladning vinteren
> over så det burde vel ikke være det.

Akkumulatorer skal kun oplades, gentagne afladninger slider kun unødigt.
:-/

> Er der nogen der har en idé om hvad det kan være?

Defekt laderegulator, evt. generator. Det er en sag for Erik Schnabel i
Kjøvenhavnstrup.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Armand (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-03-07 20:01


"Henrik Toft" <henrik@toft-online.dk> skrev i en meddelelse
news:460aae52$0$57877$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>I søndags var jeg ude og køre en lang tur. Da jeg holder ind til siden og
>har holdt i tomgang i ca. 1 minut går cykel ud. Jeg får løbet den i gang,
>da den starteren ikke sætter den i gang. Derefter kører den fint uden lys
>på men når jeg har lyset tændt og stopper i lyskrydsene, går den ud.
> Batteriet købte jeg sidste efterår og har stået til oafladning vinteren
> over så det burde vel ikke være det.
> Er der nogen der har en idé om hvad det kan være?

Den lader tydeligvis ikke - Og det er så langtfra et særskilt tilfælde på en
Suzuki
Om problemet skyldes en brændt vikling i generatoren eller blot at
ladereguleringen er stået af er rimelig simpel at kontrollere men kræver at
du har adgang til et multimeter (som kan fås for under en hund ved T-hansen;
Jem og Fix eller Harald Nyborg):
Med et multimeter i hånden kan du jo passende starte med at konstantere at
spændingen over batteripolerne ikke kommer meget højere end 12V selvom
motoren kører og der således også (burde) lades på batteriet med op til
14½V.
Dernæst generatoren der sidder på den ene ende af krumtappen: Der kommer et
bundt med tre ensfarvede ledninger ud af generetor-dækslet et sted - Find
dem og den stikforbindelse hvormed dette bundt er forbundet til det øvrige
ledningsnet og skil det ad for at måle mellem de tre ledninger ind mod
generatoren:
Mål modstand og mål indbyrdes mellem de tre ledninger (á 3 målinger) -
Modstanden bør være omkring én Ohm hvorfor mulitimeteret skal stå til at
måle i det segment, men helt uden skelen til specifik modstand skal alle tre
målinger være enslydende. Hvis ikke at dét er tilfældet skyldes det at den
laveste modstand indikerer en kortslutning midt i viklingen!
Derudover skal du måle mellem stel og disse tre ledninger for at konstantere
om viklingerne er isolerede fra omgivelserne (á uendelig stor modstand)
eller kortsluttet til stel (á målelig modstand)!
Består generatoren herigennem prøven, må fejlen ligge i laderegulatoren som
ikke er nær så enkel at måle sig til noget på.
Jeg tillader mig at være så forudsat at dømme den originale laderegulator
nede og vil derfor advare dig mod at købe en hundedyr original regulator der
ikke er en pind bedre end den originalt monterede - Her på gruppen er
Elektro-Schnabel's (á KBH-Ø) hjemmebyggede regulatorer rost til skyerne for
funktion og soliditet, så overvej lige sådan en ifald at min skepsis
bekræftes!

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste