"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45fba4e5$0$897$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:45fb9da3$0$4173$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>
>> "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>> news:45fb23d3$1$4171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Cut Elly :
>
>> Jeg faldt også over en side med skattestik over de fejl typer der havde
>> været, men kan ikke genfinde den. Havde da ellers været meget sjovt med
>> en mere specifik, hvad skal vi passe på. For eks. hvilke fejl på hvilke
>> installationer, fyr og vogne /årgange - der optræder oftest. "Kik lige
>> her". Der var udover det med utætheder ofte noget galt med tilstrækkelig
>> ventilation i vognen og aftrækket i taget.
>>
>> En DCU sag?
>>
>> Mvh
> :::::::
>
> Mvh - Hvem ?????
SÅ SÅ. Man betaler vel for den tid der bruges. Og så skal ideerne og skråen
lige vendes, rumle rundt.
Der blev spurgt på om Svenskere er mere sikrere end Danskere - og man kan
vel sige, at de arbejder på det.
Men jeg er da fortrøstningsfuld til på, at relevante folk i DK er helt
opmærksomme på dels egne erfaringer og følger de Svenske tal opmærksomt. :)
Det helt væsentlige her og nu er, at folk, også gennem obs. i foreningerne
selv er opmærksomme på sagen. 5% lækkende vognen er da en sjat. Omvendt er
der sikkert meget gamle i mellem, men det er jo også tilfældet her. Ved ikke
hvordan Svensk vognpark er i forhold til Dansk, men kommer man til Tyskland
er det vi ser på pladserne ofte tussegammelt - og det kan da tænkes at der
er forskel på det.
> Nej du har fat inoget væsentligt med gaskontrollen , der burde være som
> minimum samme test som ved syn af biler .Fire år efter køb af ny ,
> derefter hvert andent år.
> Både bremse og karosseri check + gastest.
Det er jo det der tilbydes hos forhandlerne. Men er det nok, skal der tvang
til og er det for dyrt. Jeg studsede da da jeg så de Svenske priser. Men
her - man betaler vel for den tid der bruges. Er der noget galt i synshallen
skal man selvfølgelig på værksted alligevel.
> Men hvad med alle fastliggevognene som ikke "kan" køre til synshallen. Og
> som måske glemmer at få checket gas installationen - Ville det ikke være
> en god Ide` hvis Lejr chefen hvert/andet år fik en dokumentation for dette
> check og bortviste enheder der ikke overholdt dette?
Jeg ved ikke hvor mange steder det forlanges, med det sker da. Vist også,
at
der laves nogle mere eller mindre frivillige pakkeløsninger med lidt rabat
så der spares kørsel til teknikeren.
> - Håber ikke jeg træder nogle over tæerne - ved at forlange lidt sikkerhed
> på campingpladserne.
Næ det tror jeg såment ikke. Populær sag, stort set. Alle er vist enlige om
at gas er farligt hvis ikke man er opmærksom.
Jeg så et sted at Svenskerne, altså campisterne selv, når de bruger vognene
skal føre journal over deres egne eftersyn. Og selv i vogne der ikke bruges,
tjekke og jurnalføre mindst en gang om året.
Dansk version. Ejer og
bruger er ansvarlig for anlæggets tilstand og skal ved regelmæssige eftersyn
sikre sig...
Men det hjælper når der brænder en vogn i ny og næ. Sker heldigvis sjældent
at det går rigtig galt.
Og der plejer da at blive en værre opstandelse på nettet når det kommer
frem.
SIK siden har sikkert nogle tal på rigtige gasulykker.
Jeg ved ikke om nogle af CV ulykkerne på vejene kan undgås ved regelmæssigt
syn. Dæk støddæmpere bremser.
mvh