|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Xenon-kits ? Fra : Peter Frost
 | 
 Dato :  29-03-07 09:39
 | 
 |  | Godformiddag...
 
 Endnu en tråd om Xenon kits... Nu er det sådan at jeg har lygtevasker (pt
 afmonteret, men kommer på igen), 110 % korrekt indstillet lygter og
 justerbar lygtehøjde, og har mulighed for at købe nevomatic, som er
 automatisk højde indstilling...
 
 Nu til sagen, jeg har overvejet at forsøge mig med noget Xenon kit, men er
 lidt i tvivl om følgende:
 
 Er klar-glas at foretrække fremfor det org-glas i parabol lygter ?
 
 Hvilket kit man skal vælge ?
 
 Hvor svært er det egentlig ?
 
 Og vil man bagefter kunne skifte mellem f.eks. 8000K og 10000K uden at
 skulle skifte kit ?
 
 På Forhånd Tak, og så glem lige alle de indlæg der ikke svare på mine
 spørgsmål :)
 
 - Peter Frost
 
 
 
 
 |  |  | 
  John Sahl (29-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  29-03-07 09:54
 | 
 |  | 
 
            Peter Frost wrote:
 > Er klar-glas at foretrække fremfor det org-glas i parabol lygter ?
 Ja.
 > Hvilket kit man skal vælge ?
 Næsten alle kits kommer fra Kina, men selvfølgelig er der forskel.
 > Hvor svært er det egentlig ?
 Nemt.
 > Og vil man bagefter kunne skifte mellem f.eks. 8000K og 10000K uden at
 > skulle skifte kit ?
 Ja, det er kun pæren der bestemmer hvad Kelvin du bruger.
 P.S. Uanset hvad udstyr du har på din bil, eller tilkøber, så bliver din 
 uoriginale xenon-installation ikke lovlig    -- 
 John Sahl 
            
             |  |  | 
  Jacob Rungwald (29-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Rungwald
 | 
 Dato :  29-03-07 10:03
 | 
 |  | 
 "John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
 news:460b7e8b$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > P.S. Uanset hvad udstyr du har på din bil, eller tilkøber, så bliver din
 > uoriginale xenon-installation ikke lovlig    Aaaaaaah, det er vel ikke helt rigtigt, hvis han nu fravælger de der bilka
 xenonkits, og monterer niveaumatic, samt hans lygtevisker, og finder et
 originalt sæt xenonlygter til hans bil på eBay, så er det faktisk lovligt :)
 Mvh
 Jacob
            
             |  |  | 
   John Sahl (29-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  29-03-07 10:08
 | 
 |  | 
 
            Jacob Rungwald wrote:
 > "John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
 > news:460b7e8b$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >> P.S. Uanset hvad udstyr du har på din bil, eller tilkøber, så bliver
 >> din uoriginale xenon-installation ikke lovlig    >
 > Aaaaaaah, det er vel ikke helt rigtigt, hvis han nu fravælger de der
 > bilka xenonkits, og monterer niveaumatic, samt hans lygtevisker, og
 > finder et originalt sæt xenonlygter til hans bil på eBay, så er det
 > faktisk lovligt :)
 Læs nu mit svar igen - Du overser vist noget    -- 
 John Sahl 
            
             |  |  | 
    Jacob Rungwald (29-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Rungwald
 | 
 Dato :  29-03-07 12:04
 | 
 |  | 
 "John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
 news:460b81ba$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > >> din uoriginale xenon-installation ikke lovlig    :) I rest my case
 /Jacob
            
             |  |  | 
  Klaus G. (29-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus G.
 | 
 Dato :  29-03-07 13:27
 | 
 |  | 
 
            > Er klar-glas at foretrække fremfor det org-glas i parabol lygter ?
 Ja, meget. Men det er bestemt ikke lige gyldigt hvad lygter du vælger hvis 
 du vil prøve at få det synet senere hen. Nogle lygter har en kappe foran 
 pæren, så den ikke blænder. Ellers kan det helt klar anbefales at du får 
 nogle lygter med DE-Linser(ligner fiskeøjn), de fokusere lyset 100%, og 
 blænder NADA.
 > Hvilket kit man skal vælge ?
 WideView er kram, har haft det på min tidligere bil, og har det i kort og 
 langt lys på min nuværende bil. Det dutter bare.
 > Hvor svært er det egentlig ?
 Relativt nemt. Første montering kan nemt tage nogle timer, men man kan ikke 
 komme til at ødelægge noget, så bare rolig.
 > Og vil man bagefter kunne skifte mellem f.eks. 8000K og 10000K uden at
 > skulle skifte kit ?
 Det er kun pæren som bestemmer farven. Hvis du ikke vil være aalt for brian, 
 så er skal du ikke gå højere end 6000K, som er hvidt, med ganske lidt blå i.
 -- 
 Klaus G.  // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery |  |  | 
  Tom (29-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  29-03-07 19:19
 | 
 |  | 
 "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:460bb0ac$0$47549$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >> Er klar-glas at foretrække fremfor det org-glas i parabol lygter ?
 > Ja, meget. Men det er bestemt ikke lige gyldigt hvad lygter du vælger hvis
 > du vil prøve at få det synet senere hen. Nogle lygter har en kappe foran
 > pæren, så den ikke blænder. Ellers kan det helt klar anbefales at du får
 > nogle lygter med DE-Linser(ligner fiskeøjn), de fokusere lyset 100%, og
 > blænder NADA.
 
 Det kan selvfølgelig IKKE synes. Af den gode grund at parabolen skal være
 mærket at den er til gasudladningslygter og ikke til hallogen. Dette kan man
 betragte som fabrikantens typegodkendelse som man ikke bare kan se bort fra.
 Dette er også klart beskrevet i lovteksten omkring gasudladningslygter.
 
 Ellers mener jeg nu også at 99% af alle biler har en kappe foran
 hallogen-pæren på det korte lys (H7) netop for ikke at blæde modkørende.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter Frost (30-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Frost
 | 
 Dato :  30-03-07 08:54
 | 
 |  | Klaus G skrev skrev:
 > WideView er kram, har haft det på min tidligere bil, og har det i kort og
 > langt lys på min nuværende bil. Det dutter bare.
 
 Kan det købes et sted i Københavns området eller er det kun via nettet,
 ville gerne ha det I dag nemlig... ?
 
 Peter Frost
 
 
 
 
 |  |  | 
  Troels Plougmann-Ols~ (02-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  02-04-07 23:46
 | 
 |  | 
 
            > Ja, meget. Men det er bestemt ikke lige gyldigt hvad lygter du vælger hvis 
 > du vil prøve at få det synet senere hen. Nogle lygter har en kappe foran 
 > pæren, så den ikke blænder. Ellers kan det helt klar anbefales at du får 
 > nogle lygter med DE-Linser(ligner fiskeøjn), de fokusere lyset 100%, og 
 > blænder NADA.
 Og så ser det også cool ud for enden af lyskeglen, der får den sån et sjovt 
 skær der er gulligt i det, med lidt andre farver - lidt alá regnbuer...    Har mørke DE-lygter på BMW'en, den har virkelig et kanon nærlys! (std. 55W 
 H1-pærer)
 Mener iøvrigt DE-lygter står for Deamon Eyes - eller det mener min 
 kammerat - jeg er nu ikke enig.
 Troels 
            
             |  |  | 
  TheTransporter (03-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TheTransporter
 | 
 Dato :  03-04-07 13:12
 | 
 |  | On Thu, 29 Mar 2007 10:38:50 +0200, "Peter Frost"
 <peterfrost@cph-metronet.dk> wrote:
 
 >Godformiddag...
 >
 >Endnu en tråd om Xenon kits... Nu er det sådan at jeg har lygtevasker (pt
 >afmonteret, men kommer på igen), 110 % korrekt indstillet lygter og
 >justerbar lygtehøjde, og har mulighed for at købe nevomatic, som er
 >automatisk højde indstilling...
 >
 >Nu til sagen, jeg har overvejet at forsøge mig med noget Xenon kit, men er
 >lidt i tvivl om følgende:
 >
 >Er klar-glas at foretrække fremfor det org-glas i parabol lygter ?
 >
 >Hvilket kit man skal vælge ?
 >
 >Hvor svært er det egentlig ?
 >
 >Og vil man bagefter kunne skifte mellem f.eks. 8000K og 10000K uden at
 >skulle skifte kit ?
 
 kan man give sin bil Xenon-Gaslys med sådan et kit selvom at bilen
 ikke er født med det fra starten og aldrig har kunne fåes med deT?
 
 ---
 Mvh
 TheTransporter
 1996 Nissan Almera 1,6 SR
 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
 
 
 |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (03-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  03-04-07 13:25
 | 
 |  | 
 
            On 3 Apr., 14:12, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
 > On Thu, 29 Mar 2007 10:38:50 +0200, "Peter Frost"
 >
 >
 >
 >
 >
 > <peterfr...@cph-metronet.dk> wrote:
 > >Godformiddag...
 >
 > >Endnu en tråd om Xenon kits... Nu er det sådan at jeg har lygtevasker (pt
 > >afmonteret, men kommer på igen), 110 % korrekt indstillet lygter og
 > >justerbar lygtehøjde, og har mulighed for at købe nevomatic, som er
 > >automatisk højde indstilling...
 >
 > >Nu til sagen, jeg har overvejet at forsøge mig med noget Xenon kit, men er
 > >lidt i tvivl om følgende:
 >
 > >Er klar-glas at foretrække fremfor det org-glas i parabol lygter ?
 >
 > >Hvilket kit man skal vælge ?
 >
 > >Hvor svært er det egentlig ?
 >
 > >Og vil man bagefter kunne skifte mellem f.eks. 8000K og 10000K uden at
 > >skulle skifte kit ?
 >
 > kan man give sin bil Xenon-Gaslys med sådan et kit selvom at bilen
 > ikke er født med det fra starten og aldrig har kunne fåes med deT?
 Ja, men det bliver vel tit noget klyt.
 For at det er lovligt og bilen kan synes med det skal der monteres
 automatisk niveauregulering og lygtespulere. Det er nok de færeste som
 gør det, og derfor er der mange af dem som har eftermonteret
 xenonlygter hvor de blænder når de kører bagved én.
 --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
             |  |  | 
  TheTransporter (04-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TheTransporter
 | 
 Dato :  04-04-07 04:04
 | 
 |  | On 3 Apr 2007 05:25:02 -0700, "Christian B. Andresen"
 <trav@tiscali.dk> wrote:
 
 
 >> kan man give sin bil Xenon-Gaslys med sådan et kit selvom at bilen
 >> ikke er født med det fra starten og aldrig har kunne fåes med deT?
 >
 >Ja, men det bliver vel tit noget klyt.
 >For at det er lovligt og bilen kan synes med det skal der monteres
 >automatisk niveauregulering og lygtespulere. Det er nok de færeste som
 >gør det, og derfor er der mange af dem som har eftermonteret
 >xenonlygter hvor de blænder når de kører bagved én.
 
 Sålæge at selv ældre biler kan få lov til at kører med det såfremt at
 man lige tager de der 2-3 extra forholdsregler.
 
 ---
 Mvh
 TheTransporter
 1996 Nissan Almera 1,6 SR
 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
 
 
 |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (04-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  04-04-07 08:28
 | 
 |  | 
 
            On 4 Apr., 05:03, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
 > On 3 Apr 2007 05:25:02 -0700, "Christian B. Andresen"
 >
 > <t...@tiscali.dk> wrote:
 > >> kan man give sin bil Xenon-Gaslys med sådan et kit selvom at bilen
 > >> ikke er født med det fra starten og aldrig har kunne fåes med deT?
 >
 > >Ja, men det bliver vel tit noget klyt.
 > >For at det er lovligt og bilen kan synes med det skal der monteres
 > >automatisk niveauregulering og lygtespulere. Det er nok de færeste som
 > >gør det, og derfor er der mange af dem som har eftermonteret
 > >xenonlygter hvor de blænder når de kører bagved én.
 >
 > Sålæge at selv ældre biler kan få lov til at kører med det såfremt at
 > man lige tager de der 2-3 extra forholdsregler.
 Ja, men hvor mange tror du helt ærligt monterer automatisk
 niveauregulering og lygtespulere på deres THansen agtige Xenon ?
 --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
             |  |  | 
  TheTransporter (04-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TheTransporter
 | 
 Dato :  04-04-07 15:11
 | 
 |  | On 4 Apr 2007 00:27:48 -0700, "Christian B. Andresen"
 <trav@tiscali.dk> wrote:
 
 >On 4 Apr., 05:03, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
 >> On 3 Apr 2007 05:25:02 -0700, "Christian B. Andresen"
 >>
 >> <t...@tiscali.dk> wrote:
 >> >> kan man give sin bil Xenon-Gaslys med sådan et kit selvom at bilen
 >> >> ikke er født med det fra starten og aldrig har kunne fåes med deT?
 >>
 >> >Ja, men det bliver vel tit noget klyt.
 >> >For at det er lovligt og bilen kan synes med det skal der monteres
 >> >automatisk niveauregulering og lygtespulere. Det er nok de færeste som
 >> >gør det, og derfor er der mange af dem som har eftermonteret
 >> >xenonlygter hvor de blænder når de kører bagved én.
 >>
 >> Sålæge at selv ældre biler kan få lov til at kører med det såfremt at
 >> man lige tager de der 2-3 extra forholdsregler.
 >
 >Ja, men hvor mange tror du helt ærligt monterer automatisk
 >niveauregulering og lygtespulere på deres THansen agtige Xenon ?
 
 Ikke ret mange. Men hvis jeg ville monterer Xenon lygter på min almera
 så ville jeg gøre det i det omfang det var muligt. Var det ikke det så
 ville jeg ikke vælge xenon.
 
 ---
 Mvh
 TheTransporter
 1996 Nissan Almera 1,6 SR
 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
 
 
 |  |  | 
   Klaus D. Mikkelsen (04-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  04-04-07 15:48
 | 
 |  | 
 
            TheTransporter skriver:
 > 
 > Ikke ret mange. Men hvis jeg ville monterer Xenon lygter på min almera
 > så ville jeg gøre det i det omfang det var muligt. Var det ikke det så
 > ville jeg ikke vælge xenon.
 Kan du finde typegodkendte paraboler der passer til Almera'en ?
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
    TheTransporter (05-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TheTransporter
 | 
 Dato :  05-04-07 05:36
 | 
 |  | On Wed, 04 Apr 2007 16:47:56 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
 <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
 
 >TheTransporter skriver:
 >>
 >> Ikke ret mange. Men hvis jeg ville monterer Xenon lygter på min almera
 >> så ville jeg gøre det i det omfang det var muligt. Var det ikke det så
 >> ville jeg ikke vælge xenon.
 >
 >Kan du finde typegodkendte paraboler der passer til Almera'en ?
 
 Tja hvis at det skal være specifikke xenon paraboler så tvivler jeg nu
 noget på sagen. Men så afgør det så også det hele :P. Ingen andre
 lygter på den lille røde raket end dem den er født med.
 
 ---
 Mvh
 TheTransporter
 1996 Nissan Almera 1,6 SR
 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
 
 
 |  |  | 
     Klaus D. Mikkelsen (05-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  05-04-07 06:09
 | 
 |  | 
 
            TheTransporter skriver:
 > 
 > Tja hvis at det skal være specifikke xenon paraboler så tvivler jeg nu
 > noget på sagen.
 Ellers kan det ikek blive godkendt.
 > Men så afgør det så også det hele :P. Ingen andre
 > lygter på den lille røde raket end dem den er født med.
 Spar "gejlet" og spar pengene opå i stedet til en nyere/bedre vogn, når
 Almeraen er slidt op.
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
      TheTransporter (05-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TheTransporter
 | 
 Dato :  05-04-07 12:29
 | 
 |  | On Thu, 05 Apr 2007 07:08:46 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
 <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
 
 >TheTransporter skriver:
 >>
 >> Tja hvis at det skal være specifikke xenon paraboler så tvivler jeg nu
 >> noget på sagen.
 >
 >Ellers kan det ikek blive godkendt.
 >
 >> Men så afgør det så også det hele :P. Ingen andre
 >> lygter på den lille røde raket end dem den er født med.
 >
 >Spar "gejlet" og spar pengene opå i stedet til en nyere/bedre vogn, når
 >Almeraen er slidt op.
 
 Tja, der går nok noget tid før det sker :): Godtnok har jeg allerede
 kørt ca 500 km på den uge jeg har haft den. Men regner sq næsten med
 at have den til den står af og/eller dør helt.
 
 Men gider heller ikke det der Xenon lys for jeg har det på taxaen og
 det blinder som en i fanden uanset hvad folk ellers siger.
 
 ---
 Mvh
 TheTransporter
 1996 Nissan Almera 1,6 SR
 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
 
 
 |  |  | 
 |  |