|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Så måtte "brormand" næsten vinke til kører~ Fra : Holten
 | 
 Dato :  27-03-07 18:40
 | 
 |  | 
 
            Her i morges var min bror på vej til job i morges kl. 06.15
 På en "næsten" øde vej lidt før Assens på Fyn overhaler han en lastbil, men 
 kører på intet tidspunkt over 80 km/t som er grænsen.
 Lidt efter kommer der så en bil med blå blink på taget og stopper ham. Han 
 har overhalet for optrukket spærrelinie, da der var en jernbaneoverskæring 
 lidt efter.
 Skal lige tilføjes at banen er nedlagt og der har ikke kørt tog der i mands 
 minde, dog er den stadig at opfatte som en jernbaneoverskæring    Der er fantastisk gode oversigtsforhold, blot denne skide jernbane.
 Nå væk med tudekiksene, og lad os komme til teorien.
 Betjenten fortæller et klippet er der nu, men at han i løbet af dagen vil 
 køre tilbage op måle op hvor lang strækningen med optrukne linier er, for er 
 den under 100 meter er det bøde 1000,- kr. + et klip, men er den +100 m 
 kommer der oveni en betinget frakendelse af kørekortet 3  år+ ny køreprøve.
 Nogen der kan forklare mig reglen med de 100 meter, for jeg opfatter det 
 ikke som vigtigt over hvor lang en strækning han overhalede, men hvor lang 
 selve med optrukne linier er ???
 MVH
 Holten 
            
             |  |  | 
  Per O. (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per O.
 | 
 Dato :  27-03-07 20:05
 | 
 |  | 
 
            "Holten" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse 
 news:460956e3$0$46004$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Her i morges var min bror på vej til job i morges kl. 06.15
 >
 > På en "næsten" øde vej lidt før Assens på Fyn overhaler han en lastbil, 
 > men kører på intet tidspunkt over 80 km/t som er grænsen.
 >
 > Lidt efter kommer der så en bil med blå blink på taget og stopper ham. Han 
 > har overhalet for optrukket spærrelinie, da der var en jernbaneoverskæring 
 > lidt efter.
 >
 > Skal lige tilføjes at banen er nedlagt og der har ikke kørt tog der i 
 > mands minde, dog er den stadig at opfatte som en jernbaneoverskæring    >
 > Der er fantastisk gode oversigtsforhold, blot denne skide jernbane.
 >
 > Nå væk med tudekiksene, og lad os komme til teorien.
 >
 > Betjenten fortæller et klippet er der nu, men at han i løbet af dagen vil 
 > køre tilbage op måle op hvor lang strækningen med optrukne linier er, for 
 > er den under 100 meter er det bøde 1000,- kr. + et klip, men er den +100 m 
 > kommer der oveni en betinget frakendelse af kørekortet 3  år+ ny 
 > køreprøve.
 >
 > Nogen der kan forklare mig reglen med de 100 meter, for jeg opfatter det 
 > ikke som vigtigt over hvor lang en strækning han overhalede, men hvor lang 
 > selve med optrukne linier er ???
 Jeg opfatter det som et spørgsmål om hvorvidt den aktuelle optrukne linie er 
 over eller under 100 meter, da din bror åbenbart har overhalet over hele 
 længden af linien. Jeg har også hørt at hvis man kan nå at komme ind igen 
 før man har overskredet 100 meter fuldt optrukken linie, så slipper man 
 billigere. Hvis han har overskredet i hele liniens længde, er det jo bare et 
 spørgsmål om linien er lang nok til at han ikke kom ind igen på under 100 
 meter. Hvis linien er under 100 meter blev han jo 'lovlig' igen før det blev 
 rigtig kriminelt.
 Vi må nok konstatere at fuldt optrukne linier er fuldt optrukne linier 
 uanset om den fade de skulle sikre mod ikke længere er tilstede. Men det kan 
 da godt virke lidt surt, når der ikke køre tog længere (sådan læser jeg dit 
 inlæg). Lad os krydse fingre for at linien er under 100 meter.
 -- 
 Per O.
www.tosseparkering.dk  - Så kan de lære det!
            
             |  |  | 
  Holten (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Holten
 | 
 Dato :  27-03-07 20:12
 | 
 |  | 
 "Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse 
 news:713a9$46096ac6$5293e211$14204@news.arrownet.dk...
 > "Holten" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:460956e3$0$46004$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > Jeg opfatter det som et spørgsmål om hvorvidt den aktuelle optrukne linie 
 > er over eller under 100 meter, da din bror åbenbart har overhalet over 
 > hele længden af linien. Jeg har også hørt at hvis man kan nå at komme ind 
 > igen før man har overskredet 100 meter fuldt optrukken linie, så slipper 
 > man billigere. Hvis han har overskredet i hele liniens længde, er det jo 
 > bare et spørgsmål om linien er lang nok til at han ikke kom ind igen på 
 > under 100 meter. Hvis linien er under 100 meter blev han jo 'lovlig' igen 
 > før det blev rigtig kriminelt.
 > Vi må nok konstatere at fuldt optrukne linier er fuldt optrukne linier 
 > uanset om den fade de skulle sikre mod ikke længere er tilstede. Men det 
 > kan da godt virke lidt surt, når der ikke køre tog længere (sådan læser 
 > jeg dit inlæg). Lad os krydse fingre for at linien er under 100 meter.
 Han har så lige ringet.
 Har talt med betjenten og linien er 129 meter.
 Det viser sig så at en del af overhalingen er foregået på selve 
 jernbaneoverskæringen    Så det hedder betinget frakendelse og bøde på 1-3000 kr. samt ny køreprøve.
 Surt, men så kan han jo lære det !!
 MVH
 Holten 
            
             |  |  | 
   Autocadster (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Autocadster
 | 
 Dato :  27-03-07 21:54
 | 
 |  | 
 
            "Holten" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen 
 news:46096c6c$0$46514$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Han har så lige ringet.
 > Har talt med betjenten og linien er 129 meter.
 > Det viser sig så at en del af overhalingen er foregået på selve 
 > jernbaneoverskæringen    >
 > Så det hedder betinget frakendelse og bøde på 1-3000 kr. samt ny 
 > køreprøve.
 Manglede da også bare... det er jo ikke for sjovt at der er streger på 
 vejen. 
            
             |  |  | 
    Rune S. Larsen (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune S. Larsen
 | 
 Dato :  27-03-07 21:59
 | 
 |  | Autocadster skrev:
 > Manglede da også bare... det er jo ikke for sjovt at der er streger på
 > vejen.
 
 Stregen var jo netop kun "for sjov", da jernbanen er lukket. Måske er
 der mulighed for at køre en sag på det, når han på forhånd vidste at
 årsagen til overhalingsforbudet var væk.
 
 Synes der er en kedelig tendens til at glemme, at vi har færdselsloven
 for at få færdslen til at fungere (effektivt, sikkert, miljøvenligt
 osv.) - ikke for at chikanere traffikanterne eller pålægge dem ekstra skat.
 
 
 |  |  | 
     Autocadster (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Autocadster
 | 
 Dato :  27-03-07 22:07
 | 
 |  | 
 
            "Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i meddelelsen 
 news:460985be$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Autocadster skrev:
 >> Manglede da også bare... det er jo ikke for sjovt at der er streger på
 >> vejen.
 >
 > Stregen var jo netop kun "for sjov", da jernbanen er lukket. Måske er
 > der mulighed for at køre en sag på det, når han på forhånd vidste at
 > årsagen til overhalingsforbudet var væk.
 Nå ja klart... fordi en billist mener at stregerne nu ikke gælder mere, så 
 er det da helt legalt og så skal da der køres en sag    Du mener så også at de steder hvor der i feks. tidsrummet 06-18 er 
 overhaling forbudt og det er der pga. meget trafik i dette tidsrum... men 
 hvis du komme susende i et øjeblik hvor der er 0 trafik (der er selvfølgelig 
 en at overhale) så er det ok at overhale, for grundlaget for forbudet var jo 
 væk. 
            
             |  |  | 
      Rune S. Larsen (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune S. Larsen
 | 
 Dato :  27-03-07 23:03
 | 
 |  | 
 
            Autocadster skrev:
 > Nå ja klart... fordi en billist mener at stregerne nu ikke gælder mere,
 > så er det da helt legalt og så skal da der køres en sag    > 
 > Du mener så også at de steder hvor der i feks. tidsrummet 06-18 er
 > overhaling forbudt og det er der pga. meget trafik i dette tidsrum...
 > men hvis du komme susende i et øjeblik hvor der er 0 trafik (der er
 > selvfølgelig en at overhale) så er det ok at overhale, for grundlaget
 > for forbudet var jo væk.
 Kender ikke til steder med overhalingsforbud i bestemte tidsrum.
 Men generelt så ja: Hvis grundlaget for en regel uden tvivl er helt og
 aldeles væk, så giver reglen jo ingen mening længere og bør fjernes.
 Indtil det sker, ser jeg ikke noget moralsk problem i at bryde den, og
 finder det usselt af politiet at håndhæven den.
            
             |  |  | 
       Henrik Stidsen (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Stidsen
 | 
 Dato :  27-03-07 23:09
 | 
 |  | 
 
            on 28-03-2007, Rune S. Larsen supposed :
 > Kender ikke til steder med overhalingsforbud i bestemte tidsrum.
 Motorveje, lastbiler og lign. - behøver jeg sige mere?
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/ Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
             |  |  | 
        Rune S. Larsen (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune S. Larsen
 | 
 Dato :  27-03-07 23:14
 | 
 |  | Henrik Stidsen skrev:
 > on 28-03-2007, Rune S. Larsen supposed :
 >> Kender ikke til steder med overhalingsforbud i bestemte tidsrum.
 >
 > Motorveje, lastbiler og lign. - behøver jeg sige mere?
 
 Du behøver ikke sige mere - jeg er vist ikke vant til at se verden fra
 en lastbils synspunkt og kører sjældent med hænger på motorvej ;)
 
 
 |  |  | 
       Henning (28-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  28-03-07 12:34
 | 
 |  | 
 >Indtil det sker, ser jeg ikke noget moralsk problem i at bryde den, og
 >finder det usselt af politiet at håndhæven den.
 
 Problemet er blot, at færdselsbøder ikke udstikkes på baggrund af
 moral...
 
 
 |  |  | 
       Kenned (28-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kenned
 | 
 Dato :  28-03-07 14:17
 | 
 |  | 
 
            Rune S. Larsen wrote:
 > Autocadster skrev:
 >> Nå ja klart... fordi en billist mener at stregerne nu ikke gælder
 >> mere, så er det da helt legalt og så skal da der køres en sag    >>
 >> Du mener så også at de steder hvor der i feks. tidsrummet 06-18 er
 >> overhaling forbudt og det er der pga. meget trafik i dette tidsrum...
 >> men hvis du komme susende i et øjeblik hvor der er 0 trafik (der er
 >> selvfølgelig en at overhale) så er det ok at overhale, for grundlaget
 >> for forbudet var jo væk.
 >
 > Kender ikke til steder med overhalingsforbud i bestemte tidsrum.
 >
 > Men generelt så ja: Hvis grundlaget for en regel uden tvivl er helt og
 > aldeles væk, så giver reglen jo ingen mening længere og bør fjernes.
 > Indtil det sker, ser jeg ikke noget moralsk problem i at bryde den, og
 > finder det usselt af politiet at håndhæven den.
 jamen det er jo det vi betaler dem for...
 Det er jo ikke op til dig at vurdere om en regel bør bortskaffes. Så længe 
 stregen er på vejen, skal reglen overholdes. Det er selvfølgelig op til dig 
 selv om du synes det er forkert, men lad være med at piv hvis du bliver 
 snuppet i at overtræde reglen...
 Kenned
 -- 
 ---------------------------------------------------------------
 Jeg beskyttes ikke af SPAMfighter til privatbrugere.
 Men jeg har navnet i min signatur for at være på tværs over
 for dem som åbenbart synes det er værd at nævne hver gang de ser
 ordet SPAMfighter. 
            
             |  |  | 
        Rune S. Larsen (28-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune S. Larsen
 | 
 Dato :  28-03-07 18:24
 | 
 |  | Kenned skrev:
 > Det er jo ikke op til dig at vurdere om en regel bør bortskaffes. Så længe
 > stregen er på vejen, skal reglen overholdes.
 
 Hvis du ser et standsning forbudt skilt på en en bro, der er ødelagt, så
 kører du i afgrunden?
 
 Sålænge skiltet er der, skal reglen jo overholdes, og det er ikke op til
 dig at vurdere om den stadig giver mening under de faktiske forhold...
 
 Kan bare sige at jeg går ind for sund fornuft frem for din form for
 lemminge-instinkt.
 
 
 |  |  | 
         Tommy Eriksen (28-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy Eriksen
 | 
 Dato :  28-03-07 20:37
 | 
 |  | Rune S. Larsen wrote:
 > Kenned skrev:
 >> Det er jo ikke op til dig at vurdere om en regel bør bortskaffes. Så
 >> længe stregen er på vejen, skal reglen overholdes.
 >
 > Hvis du ser et standsning forbudt skilt på en en bro, der er ødelagt,
 > så kører du i afgrunden?
 >
 > Sålænge skiltet er der, skal reglen jo overholdes, og det er ikke op
 > til dig at vurdere om den stadig giver mening under de faktiske
 > forhold...
 >
 > Kan bare sige at jeg går ind for sund fornuft frem for din form for
 > lemminge-instinkt.
 
 Orhjarh, jeg sys også bare dit jeg-ved-totalt-meget-bedre-instinkt er
 totalt meget nederen, lissom!
 
 Ej, er det ikke sat en smule på spidsen at sammenligne et behov for at
 overleve (overtræde en regel for ikke køre i en afgrund) med et behov
 for at overhale over en spærrelinie? :)
 Uanset hvad kan man vel ikke være meget i tvivl om at det er ulovligt
 når stregen stadig er malet. At man så tager en kalkuleret bøde-risiko
 fordi man er fuldt klar over at risikoen for en ulykke er lig 0 er vel
 så bare hvad det er.
 
 /Tommy
 
 
 
 
 |  |  | 
         alexbo (28-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  28-03-07 20:45
 | 
 |  | 
 "Rune S. Larsen" < skrev
 
 > Hvis du ser et standsning forbudt skilt på en en bro, der er ødelagt, så
 > kører du i afgrunden?
 
 Ja.
 Jeg kører en stor omvej hver dag for ikke at komme til at holde ved et STOP
 skilt.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 |  |  | 
         Kenned (28-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kenned
 | 
 Dato :  28-03-07 22:06
 | 
 |  | Rune S. Larsen wrote:
 > Kenned skrev:
 >> Det er jo ikke op til dig at vurdere om en regel bør bortskaffes. Så
 >> længe stregen er på vejen, skal reglen overholdes.
 >
 > Hvis du ser et standsning forbudt skilt på en en bro, der er ødelagt,
 > så kører du i afgrunden?
 >
 > Sålænge skiltet er der, skal reglen jo overholdes, og det er ikke op
 > til dig at vurdere om den stadig giver mening under de faktiske
 > forhold...
 >
 > Kan bare sige at jeg går ind for sund fornuft frem for din form for
 > lemminge-instinkt.
 
 Nu er du jo dum med vilje... du ved jo godt hvad jeg mener!
 
 Kenned
 --
 ---------------------------------------------------------------
 Jeg beskyttes ikke af SPAMfighter til privatbrugere.
 Men jeg har navnet i min signatur for at være på tværs over
 for dem som åbenbart synes det er værd at nævne hver gang de ser
 ordet SPAMfighter.
 
 
 
 
 |  |  | 
     Autocadster (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Autocadster
 | 
 Dato :  27-03-07 22:10
 | 
 |  | 
 
            "Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i meddelelsen 
 news:460985be$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Autocadster skrev:
 >> Manglede da også bare... det er jo ikke for sjovt at der er streger på
 >> vejen.
 >
 > Stregen var jo netop kun "for sjov", da jernbanen er lukket. Måske er
 > der mulighed for at køre en sag på det, når han på forhånd vidste at
 > årsagen til overhalingsforbudet var væk.
 >
 > Synes der er en kedelig tendens til at glemme, at vi har færdselsloven
 > for at få færdslen til at fungere (effektivt, sikkert, miljøvenligt
 > osv.) - ikke for at chikanere traffikanterne eller pålægge dem ekstra 
 > skat.
 Hov... efter at have læst det igen, tror jeg måske jeg overså at ironika hun 
 var involveret    Sorry hvis det var tilfældet    |  |  | 
      Rune S. Larsen (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune S. Larsen
 | 
 Dato :  27-03-07 22:59
 | 
 |  | 
 
            Autocadster skrev:
 > Hov... efter at have læst det igen, tror jeg måske jeg overså at ironika
 > hun var involveret    > 
 > Sorry hvis det var tilfældet    Jeg var ikke ironisk.
            
             |  |  | 
       Autocadster (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Autocadster
 | 
 Dato :  27-03-07 23:19
 | 
 |  | 
 
            "Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i meddelelsen 
 news:460993d0$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Autocadster skrev:
 >> Hov... efter at have læst det igen, tror jeg måske jeg overså at ironika
 >> hun var involveret    >>
 >> Sorry hvis det var tilfældet    >
 > Jeg var ikke ironisk.
 Hmm... sørgeligt. 
            
             |  |  | 
        Rune S. Larsen (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune S. Larsen
 | 
 Dato :  27-03-07 23:22
 | 
 |  | 
 
            Autocadster skrev:
 > "Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i meddelelsen
 > news:460993d0$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >> Autocadster skrev:
 >>> Hov... efter at have læst det igen, tror jeg måske jeg overså at ironika
 >>> hun var involveret    >>>
 >>> Sorry hvis det var tilfældet    >>
 >> Jeg var ikke ironisk.
 > 
 > Hmm... sørgeligt.
 Går ud fra at du er ironisk.
            
             |  |  | 
  TheTransporter (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TheTransporter
 | 
 Dato :  27-03-07 20:37
 | 
 |  | On Tue, 27 Mar 2007 19:39:49 +0200, "Holten" <virker@ikke.dk> wrote:
 
 >Betjenten fortæller et klippet er der nu, men at han i løbet af dagen vil
 >køre tilbage op måle op hvor lang strækningen med optrukne linier er, for er
 >den under 100 meter er det bøde 1000,- kr. + et klip, men er den +100 m
 >kommer der oveni en betinget frakendelse af kørekortet 3  år+ ny køreprøve.
 >
 >Nogen der kan forklare mig reglen med de 100 meter, for jeg opfatter det
 >ikke som vigtigt over hvor lang en strækning han overhalede, men hvor lang
 >selve med optrukne linier er ???
 >
 
 Jeg har hørt noget med at hvis man starter en overhaling før dobbelt
 spærrelinie at så måttte man faktisk godt færdiggøre den hvis at man
 bare ikke var til fare og ulempe for andre overhovedet.
 
 ---
 Mvh
 TheTransporter
 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
 
 
 |  |  | 
  Henning (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  27-03-07 21:05
 | 
 |  | 
 >
 >Jeg har hørt noget med at hvis man starter en overhaling før dobbelt
 >spærrelinie at så måttte man faktisk godt færdiggøre den hvis at man
 >bare ikke var til fare og ulempe for andre overhovedet.
 Så skal du ha' skiftet batteri i dit høreapperat   |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (28-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  28-03-07 08:30
 | 
 |  | 
 
            On 27 Mar., 19:39, "Holten" <vir...@ikke.dk> wrote:
 > Her i morges var min bror på vej til job i morges kl. 06.15
 >
 > På en "næsten" øde vej lidt før Assens på Fyn overhaler han en lastbil, men
 > kører på intet tidspunkt over 80 km/t som er grænsen.
 >
 > Lidt efter kommer der så en bil med blå blink på taget og stopper ham. Han
 > har overhalet for optrukket spærrelinie, da der var en jernbaneoverskæring
 > lidt efter.
 >
 > Skal lige tilføjes at banen er nedlagt og der har ikke kørt tog der i mands
 > minde, dog er den stadig at opfatte som en jernbaneoverskæring    >
 > Der er fantastisk gode oversigtsforhold, blot denne skide jernbane.
 Der kan jo også være sideveje eller andet som er grund til at man
 stadig beholder spærrelinien.
 --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
             |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (28-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  28-03-07 08:33
 | 
 |  | 
 
            On 27 Mar., 21:37, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
 > On Tue, 27 Mar 2007 19:39:49 +0200, "Holten" <vir...@ikke.dk> wrote:
 > >Betjenten fortæller et klippet er der nu, men at han i løbet af dagen vil
 > >køre tilbage op måle op hvor lang strækningen med optrukne linier er, for er
 > >den under 100 meter er det bøde 1000,- kr. + et klip, men er den +100 m
 > >kommer der oveni en betinget frakendelse af kørekortet 3  år+ ny køreprøve.
 >
 > >Nogen der kan forklare mig reglen med de 100 meter, for jeg opfatter det
 > >ikke som vigtigt over hvor lang en strækning han overhalede, men hvor lang
 > >selve med optrukne linier er ???
 >
 > Jeg har hørt noget med at hvis man starter en overhaling før dobbelt
 > spærrelinie at så måttte man faktisk godt færdiggøre den hvis at man
 > bare ikke var til fare og ulempe for andre overhovedet.
 Det er vel lidt det samme som det lastbilerne gør på motorvejene,
 starter deres overhaling lige inden overhalingsforbuddet starter. Den
 går nu nok næppe.
 --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
             |  |  | 
  Finn Guldmann (05-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  05-04-07 09:06
 | 
 |  | Christian B. Andresen skrev:
 > Det er vel lidt det samme som det lastbilerne gør på motorvejene,
 > starter deres overhaling lige inden overhalingsforbuddet starter. Den
 > går nu nok næppe.
 >
 Jo, den går udmærket. Du SKAL ikke vide på forhånd hvor der er
 overhaling forbudt.
 
 Desværre er der så en stigende tendens til at den man er ved at overhale
 når forbudet begynder sørger for at man ikke kan komme ind foran ham.
 Den næste må man jo ikke begynde at overhale når forbudet er startet. Og
 så kan man få lov at hænge ude på siden, for afstand er der jo ikke
 nogen der holder.
 
 --
 MVH Finn
 Venner er sådan nogen der kommer og banker på døren kl lort
 om natten når de ikke kan få fat i een fordi ens telefon er
 holdt op med at virke.
 
 
 |  |  | 
  Henrik Stidsen (28-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Stidsen
 | 
 Dato :  28-03-07 08:43
 | 
 |  | On 28 Mar., 00:13, "Rune S. Larsen" <n...@working.email> wrote:
 > >> Kender ikke til steder med overhalingsforbud i bestemte tidsrum.
 
 > > Motorveje, lastbiler og lign. - behøver jeg sige mere?
 
 > Du behøver ikke sige mere - jeg er vist ikke vant til at se verden fra
 > en lastbils synspunkt og kører sjældent med hænger på motorvej ;)
 
 :)
 Jeg har heller ikke styr på hvor de der overhalingsforbud er placeret
 selvom jeg kører på motorvejen hver dag. Lige præcis de skilte er for
 længe siden blevet markeret som "irelevante" i min hjerne og der er jo
 rigeligt andet at holde øje med.
 
 
 
 |  |  | 
  Uffe Bærentsen (28-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  28-03-07 09:06
 | 
 |  | 
 "Holten" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse 
 news:460956e3$0$46004$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Her i morges var min bror på vej til job i morges kl. 06.15
 >
 > På en "næsten" øde vej lidt før Assens på Fyn overhaler han en lastbil, 
 > men kører på intet tidspunkt over 80 km/t som er grænsen.
 >
 > Lidt efter kommer der så en bil med blå blink på taget og stopper ham. Han 
 > har overhalet for optrukket spærrelinie, da der var en jernbaneoverskæring 
 > lidt efter.
 >
 > Skal lige tilføjes at banen er nedlagt og der har ikke kørt tog der i 
 > mands minde, dog er den stadig at opfatte som en jernbaneoverskæring    >
 > Der er fantastisk gode oversigtsforhold, blot denne skide jernbane.
 Er sporet der endnu?
 > Nå væk med tudekiksene,
 En sund indstilling til tingene.
 Håber det ikke bliver alt for slemt.
 -- 
 mvh Uffe
 Mondeo 1,8i
 Tipo 1,6i 
            
             |  |  | 
  Holten (28-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Holten
 | 
 Dato :  28-03-07 18:55
 | 
 |  | 
 "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:460a21cf$0$52129$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "Holten" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:460956e3$0$46004$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 >> Her i morges var min bror på vej til job i morges kl. 06.15
 >>
 >> På en "næsten" øde vej lidt før Assens på Fyn overhaler han en lastbil, 
 >> men kører på intet tidspunkt over 80 km/t som er grænsen.
 >>
 >> Lidt efter kommer der så en bil med blå blink på taget og stopper ham. 
 >> Han har overhalet for optrukket spærrelinie, da der var en 
 >> jernbaneoverskæring lidt efter.
 >>
 >> Skal lige tilføjes at banen er nedlagt og der har ikke kørt tog der i 
 >> mands minde, dog er den stadig at opfatte som en jernbaneoverskæring    >>
 >> Der er fantastisk gode oversigtsforhold, blot denne skide jernbane.
 >
 > Er sporet der endnu?
 Ja, man kan vist engang imellem leje nogle skinnecykler.
 Her har skinnecyklerne vigepligt for biler/andre kørertøjer og må kun krydse 
 vejen når der ingen trafik er.
 >
 >
 >> Nå væk med tudekiksene,
 >
 > En sund indstilling til tingene.
 > Håber det ikke bliver alt for slemt.
 Nææ, blot lidt trælst.
 MVH
 Holten
            
             |  |  | 
  Mr. Printer (30-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mr. Printer
 | 
 Dato :  30-03-07 11:27
 | 
 |  | Havde en kammerart der var i en ligende situation for nogle år siden.
 Her var der på lige strækning en spærreline på et par hundrede meter
 pga. nogle ind/udkørsler fra et skovareal. Kammerat var uvidende om
 spærrelinien og fandt ud af at man havde glemt at advare om den
 kommende spærrelinie. Det gøres normalt ved at de stiplede linier
 ændres fra 1/3 længde til 2/3 længde. I hans situation var kørekortet
 også i fare men da han gjorde opmærksom på forholdende blev sagen
 smidt ud. Jeg mener han havde taget billeder med som tydlig bekræftede
 hans påstand.
 
 Så det vil nok være en god ide at tjekke forholdende på den pågældende
 strækning så han kan augmentere for sin handling. Der  jo intet at
 miste. Til gengæld tror jeg heller ikke på at kendskabet til jernbanen
 er nedlagt hjælper meget, hvis afmærkningen stadig er indtakt.
 
 
 
 |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (11-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  11-04-07 11:05
 | 
 |  | 
 
            On 5 Apr., 10:06, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
 > Christian B. Andresen skrev:> Det er vel lidt det samme som det lastbilerne gør på motorvejene,
 > > starter deres overhaling lige inden overhalingsforbuddet starter. Den
 > > går nu nok næppe.
 >
 > Jo, den går udmærket. Du SKAL ikke vide på forhånd hvor der er
 > overhaling forbudt.
 >
 > Desværre er der så en stigende tendens til at den man er ved at overhale
 > når forbudet begynder sørger for at man ikke kan komme ind foran ham.
 > Den næste må man jo ikke begynde at overhale når forbudet er startet. Og
 > så kan man få lov at hænge ude på siden, for afstand er der jo ikke
 > nogen der holder.
 Og det er ikke muligt at bremse vogntoget ned og droppe overhalingen ?
 --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
             |  |  | 
  Folmer Rasmussen (11-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  11-04-07 11:50
 | 
 |  | 
 
            On 11 Apr 2007 03:04:50 -0700, "Christian B. Andresen"
 <trav@tiscali.dk> wrote:
 >On 5 Apr., 10:06, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
 >> Christian B. Andresen skrev:> Det er vel lidt det samme som det lastbilerne gør på motorvejene,
 >> > starter deres overhaling lige inden overhalingsforbuddet starter. Den
 >> > går nu nok næppe.
 >>
 >> Jo, den går udmærket. Du SKAL ikke vide på forhånd hvor der er
 >> overhaling forbudt.
 >>
 >> Desværre er der så en stigende tendens til at den man er ved at overhale
 >> når forbudet begynder sørger for at man ikke kan komme ind foran ham.
 >> Den næste må man jo ikke begynde at overhale når forbudet er startet. Og
 >> så kan man få lov at hænge ude på siden, for afstand er der jo ikke
 >> nogen der holder.
 >
 >Og det er ikke muligt at bremse vogntoget ned og droppe overhalingen ?
 >--
 Jo, det er det da.
 Og i morgen formiddag, når man er kommet ind i indersporet igen,
 kommer der et utal af skidesprællere, der nok skal vide at gøre
 opmærksom på hvad de mener om lastbilchauffører, der ligger i
 overhalingsbanen, og ikke nok med det, de chikanerer også, ved at
 bremse.
 Christian, kan du ikke godt forstå at det bliver trættende, at det
 efter din mening, uanset hvilken problemstilling vi har, altid noget
 lastbilchaufførerne selv skal finde ud af, og helt uden at genere dig,
 selvfølgelig.
 Se i øjnene at der stadig er nogen få strækninger, hvor det er tilladt
 for os at overhale. Sådan er det bare, og det forventes, i hvert fald
 af mig, at den øvrige trafik er lige så lovlydig og smidig og venlig
 osv., som du forventer at vi skal være.
 Jeg har endnu tilgode at høre om nogen der er kommet for sent, fordi
 de har ligget et par minutter efter en lastbil i overhalingsbanen.
 Men jeg har hørt om den stigende intolerance hos folk, i alle aldre og
 erhverv.
 Det er til gengæld ikke befordrende for trafik-flow'et.    -- 
 Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
  Finn Guldmann (13-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  13-04-07 18:57
 | 
 |  | Christian B. Andresen skrev:
 >>> Det er vel lidt det samme som det lastbilerne gør på motorvejene,
 >>> starter deres overhaling lige inden overhalingsforbuddet starter. Den
 >>> går nu nok næppe.
 >> Jo, den går udmærket. Du SKAL ikke vide på forhånd hvor der er
 >> overhaling forbudt.
 >> Desværre er der så en stigende tendens til at den man er ved at overhale
 >> når forbudet begynder sørger for at man ikke kan komme ind foran ham.
 >> Den næste må man jo ikke begynde at overhale når forbudet er startet. Og
 >> så kan man få lov at hænge ude på siden, for afstand er der jo ikke
 >> nogen der holder.
 > Og det er ikke muligt at bremse vogntoget ned og droppe overhalingen ?
 >
 Og blive overhalet højre om af et antal "kolleger" der lige ser sit snit
 til at "hævne" sig på en der tillod sig at køre hurtigere end dem?
 
 Du ved; Den der med afstanden.
 
 --
 MVH Finn
 Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
 klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?
 
 
 |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (11-04-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  11-04-07 12:34
 | 
 |  | 
 
            On 11 Apr., 12:50, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
 > >> Desværre er der så en stigende tendens til at den man er ved at overhale
 > >> når forbudet begynder sørger for at man ikke kan komme ind foran ham.
 > >> Den næste må man jo ikke begynde at overhale når forbudet er startet. Og
 > >> så kan man få lov at hænge ude på siden, for afstand er der jo ikke
 > >> nogen der holder.
 >
 > >Og det er ikke muligt at bremse vogntoget ned og droppe overhalingen ?
 > >--
 >
 > Jo, det er det da.
 >
 > Og i morgen formiddag, når man er kommet ind i indersporet igen,
 Det tager vel ikke en formiddag at bremse ned og trække ind.
 > kommer der et utal af skidesprællere, der nok skal vide at gøre
 > opmærksom på hvad de mener om lastbilchauffører, der ligger i
 > overhalingsbanen, og ikke nok med det, de chikanerer også, ved at
 > bremse.
 Nogen vil åbenbart møde Sct. Peter før tid.
 > Christian, kan du ikke godt forstå at det bliver trættende, at det
 > efter din mening, uanset hvilken problemstilling vi har, altid noget
 > lastbilchaufførerne selv skal finde ud af, og helt uden at genere dig,
 > selvfølgelig.
 Jeg bliver ikke generet af de gode overhalinger som måske i værste
 tilfælde tager 300-500 m.
 Det som irriterer mig er dem som tager 2-3 km, fordi 1) han som
 overhaler ikke indser at det er et dødfødt projekt og dropper
 overhalingen eller 2) han som overhales ikke lige sætter fartpioten
 1-2 hak ned.
 > Se i øjnene at der stadig er nogen få strækninger, hvor det er tilladt
 > for os at overhale. Sådan er det bare, og det forventes, i hvert fald
 > af mig, at den øvrige trafik er lige så lovlydig og smidig og venlig
 > osv., som du forventer at vi skal være.
 >
 > Jeg har endnu tilgode at høre om nogen der er kommet for sent, fordi
 > de har ligget et par minutter efter en lastbil i overhalingsbanen.
 >
 > Men jeg har hørt om den stigende intolerance hos folk, i alle aldre og
 > erhverv.
 >
 > Det er til gengæld ikke befordrende for trafik-flow'et.    Det er vi så helt enige om.
 --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
             |  |  | 
 |  |