|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Bliver det ved? Fra : Per Henneberg Kriste~
 | 
 Dato :  26-03-07 12:58
 | 
 |  | Som en naturlig ting sætter man sig ud i sin bil og kører på arbejde, ud i
 det blå, søndagstur, familiebesøg og hvad har vi. Men hvor lang tid har vi
 den glæde?
 
 En dag vil olieselskaberne meddele at festen er forbi. At der er olie
 tilbage til x antal år hvis der vel at bemærke bliver skåret betydeligt ned
 på forbruget i den mellemliggende periode. Der er ikke uanede mængder af
 olie i undergrunden og det er temmelig mange liter der bliver brændt af dag
 efter dag - og i stigende mængder.
 
 I morgen kommer meddelelsen fra olieselskaberne måske - du er kørt på
 arbejde, men bliver nødt til at gå hjem, fordi der /er/ ikke mere olie.
 
 Jeg læner mig tilbage i min Recaro og tænker på amerikanernes overforbrug,
 der er skyld i at oliestrømmen stopper mange år før den egentlig kunne have
 været stoppet.
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
  Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  26-03-07 13:04
 | 
 |  | > Jeg læner mig tilbage i min Recaro og tænker på amerikanernes overforbrug,
 > der er skyld i at oliestrømmen stopper mange år før den egentlig kunne
 > have været stoppet.
 
 Ikke hvis du spørger amerikanerne. "My new pickup runs at 12 miles to the
 gallon, it's economical!". Problemet er at derovre er 4,4 km/liter
 økonomisk... Selv jeg kan ikke klemme min E30 325'er helt derned!
 
 Og så er der så satans mange af dem. Og de får olien/benzinen forærende.
 
 Troels
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  26-03-07 13:11
 | 
 |  | 
 
            "Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> wrote in message 
 news:4607b6b6$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >... Selv jeg kan ikke klemme min E30 325'er helt derned!
 >
 Ahr, så prøver du ikke hårdt nok    mvh.
 Kim Frederiksen
 '96-'00 BMW E30 320i '86
 '00-'06 BMW E30 320i '89
 '07-      BMW E36 323i '96 
            
             |  |  | 
   Mr J.. (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mr J..
 | 
 Dato :  26-03-07 13:18
 | 
 |  | 
 
            >>... Selv jeg kan ikke klemme min E30 325'er helt derned!
 >>
 >
 > Ahr, så prøver du ikke hårdt nok    nej det vil jeg også mene, det burde man jo kunne   )
 min gik ikke engang 10 ved alm kørsel..
 Mvh
 Morten 
            
             |  |  | 
    Ukendt (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  26-03-07 14:41
 | 
 |  | 
 
            Mr J.. wrote:
 >
 > nej det vil jeg også mene, det burde man jo kunne   )
 > min gik ikke engang 10 ved alm kørsel..
 >
 Det gjorde mine 320'ere heller ikke ... damn de var nogle dyre bekendskaber 
   mvh.
 Kim Frederiksen 
            
             |  |  | 
     Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  26-03-07 14:59
 | 
 |  | 
 
            > Det gjorde mine 320'ere heller ikke ... damn de var nogle dyre 
 > bekendskaber    325'eren går 11 i snit...    Og nej, den er ikke neddroslet. 170,1 hk på 
 rullefelt (den skulle ha 171 hk ab fabrik)
 Troels 
            
             |  |  | 
      Hr. Jensen (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hr. Jensen
 | 
 Dato :  26-03-07 15:05
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 26 Mar 2007 15:59:18 +0200 "Troels Plougmann-Olsen"
 <blalbla@defekt.dk> sent the following smoke signals:
 >> Det gjorde mine 320'ere heller ikke ... damn de var nogle dyre 
 >> bekendskaber    >
 >325'eren går 11 i snit...    Og nej, den er ikke neddroslet. 170,1 hk på 
 >rullefelt (den skulle ha 171 hk ab fabrik)
 Og så er de slidstærke. Jeg havde en kørelærer der havde en modificeret
 325'er fra '87, der havde gået ca. 425.000 km og den blev sgu ikke
 sparet når hun kørte den.
 Modificeret er måske en fortalelse, men den var peppet op til 195 HK.
 -- 
 Thomas
 The Hangman's Knot Inn
            
             |  |  | 
       Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  26-03-07 17:37
 | 
 |  | > Modificeret er måske en fortalelse, men den var peppet op til 195 HK.
 
 Så har der satme været gjort meget ved den... M20-motoren er normalt ikke
 til at få over 190 hk ud af før man virkelig gør meget ud af det, så 195 hk
 har krævet en noget skarp knast, en bananmanifold og en chip, men ingen af
 disse ting var typiske tilbage til 1987 hvis det var dengang.
 
 Troels
 
 
 
 |  |  | 
        Uffe Bærentsen (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  26-03-07 20:16
 | 
 |  | 
 "Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse
 news:4607f69f$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 
 >> Modificeret er måske en fortalelse, men den var peppet op til 195 HK.
 >
 > Så har der satme været gjort meget ved den... M20-motoren er normalt ikke
 > til at få over 190 hk ud af før man virkelig gør meget ud af det, så 195
 > hk har krævet en noget skarp knast, en bananmanifold og en chip, men ingen
 > af disse ting var typiske tilbage til 1987 hvis det var dengang.
 
 Det eneste der ikke var alm. kendt dengang var chippen.
 Ellers så lyder det andet meget alm. for den tid.
 
 
 
 --
 mvh Uffe
 Mondeo 1,8i
 Tipo 1,6i
 
 
 
 
 |  |  | 
         Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  26-03-07 21:26
 | 
 |  | > Det eneste der ikke var alm. kendt dengang var chippen.
 > Ellers så lyder det andet meget alm. for den tid.
 
 Nah, men kan du sige "dobbelte webere"? Dét var typisk!
 
 Troels
 
 
 
 |  |  | 
          Uffe Bærentsen (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  26-03-07 22:22
 | 
 |  | 
 "Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse
 news:46082c43$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 
 >> Det eneste der ikke var alm. kendt dengang var chippen.
 >> Ellers så lyder det andet meget alm. for den tid.
 >
 > Nah, men kan du sige "dobbelte webere"? Dét var typisk!
 
 De var i den dyre ende.
 
 Rækkefølge:
 Banan
 Weber
 Knast
 
 
 --
 mvh Uffe
 Mondeo 1,8i
 Tipo 1,6i
 
 
 
 
 |  |  | 
           Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  26-03-07 23:00
 | 
 |  | 
 
            > De var i den dyre ende.
 >
 > Rækkefølge:
 > Banan
 > Weber
 > Knast
 Hmm.. Jeg mindes nu ikke at have læst om så mange øser med bananmanifolde. 
 En voksen-kammi af mine, Lars, er lige blevet 38, dvs.  hans "tid" var der 
 tilbage i 87. Han kørte da med webere på hans Scirocco    Troels 
            
             |  |  | 
            Uffe Bærentsen (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  27-03-07 10:02
 | 
 |  | 
 "Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse 
 news:46084258$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >> De var i den dyre ende.
 >>
 >> Rækkefølge:
 >> Banan
 >> Weber
 >> Knast
 >
 > Hmm.. Jeg mindes nu ikke at have læst om så mange øser med bananmanifolde. 
 > En voksen-kammi af mine, Lars, er lige blevet 38, dvs.  hans "tid" var der 
 > tilbage i 87. Han kørte da med webere på hans Scirocco    Jeg kan huske rigtig mange der greb det an i nævnte rækkefølge.
 Scirocco skulle da være GTI, dvs. med i.
 Måske var det netop så alm. at man ikke gad skrive om det.
 -- 
 mvh Uffe
 Mondeo 1,8i
 Tipo 1,6i 
            
             |  |  | 
      Jens 4684 (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens 4684
 | 
 Dato :  26-03-07 15:29
 | 
 |  | 
 
            > 325'eren går 11 i snit...    Og nej, den er ikke neddroslet. 170,1 hk på 
 > rullefelt (den skulle ha 171 hk ab fabrik)
 Hvad???
 Har sådan en bimmer ikke også 200 heste eller mere standard,
 lige som en Vectra 2,5 har?
 Hilsen
 Jens 4684 
            
             |  |  | 
       Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  26-03-07 17:36
 | 
 |  | > Hvad???
 > Har sådan en bimmer ikke også 200 heste eller mere standard,
 > lige som en Vectra 2,5 har?
 
 En Vectra 2,5 er nu lidt nyere... En 325i har 171 hk i 87, derefter har den
 170 hk. I 1992 hvor Vectra V6 også dukkede op, havde den 192 hk. Mener kun
 at Vectra 2.5 V6 i den årgang havde 180 hk.
 
 Troels
 
 
 
 |  |  | 
        Per Henneberg Kriste~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~
 | 
 Dato :  26-03-07 18:30
 | 
 |  | Troels Plougmann-Olsen wrote:
 >> Hvad???
 >> Har sådan en bimmer ikke også 200 heste eller mere standard,
 >> lige som en Vectra 2,5 har?
 
 > En Vectra 2,5 er nu lidt nyere... En 325i har 171 hk i 87, derefter
 > har den 170 hk. I 1992 hvor Vectra V6 også dukkede op, havde den 192
 > hk. Mener kun at Vectra 2.5 V6 i den årgang havde 180 hk.
 
 Jeg havde en Taunus 2,6 liters engang ... 125HK !!
 
 De nyere biler er bedre til at trække brændere :)
 
 Målte iøvrigt førnævnte Taunus til 178 km/t med stopur på en nedadskrånende
 vej - kan ikke huske om det var med 2,6 motor eller standard 2,0  og hvis
 det var 2,6 motoren - om det var med 2,0 differentiale eller 2,6 ... :(
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
         Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  26-03-07 18:33
 | 
 |  | > Målte iøvrigt førnævnte Taunus til 178 km/t med stopur på en
 > nedadskrånende vej - kan ikke huske om det var med 2,6 motor eller
 > standard 2,0  og hvis det var 2,6 motoren - om det var med 2,0
 > differentiale eller 2,6 ... :(
 
 Det har været med 2.6'eren. 2.0 V6'eren havde kun 90 hk. Utroligt de kunne
 få så FÅ hk ud af en motor!
 
 Troels
 
 
 
 |  |  | 
          Per Henneberg Kriste~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~
 | 
 Dato :  26-03-07 19:36
 | 
 |  | Troels Plougmann-Olsen wrote:
 >> Målte iøvrigt førnævnte Taunus til 178 km/t med stopur på en
 >> nedadskrånende vej - kan ikke huske om det var med 2,6 motor eller
 >> standard 2,0  og hvis det var 2,6 motoren - om det var med 2,0
 >> differentiale eller 2,6 ... :(
 
 > Det har været med 2.6'eren. 2.0 V6'eren havde kun 90 hk. Utroligt de
 > kunne få så FÅ hk ud af en motor!
 
 Ingen problem. Det var fra tiden efter en diesel 1,5 og 1,6 havde 50 og 54
 HK og en Benzin 1,0 havde 50 HK :)
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
           Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  26-03-07 19:39
 | 
 |  | > Ingen problem. Det var fra tiden efter en diesel 1,5 og 1,6 havde 50 og 54
 > HK og en Benzin 1,0 havde 50 HK :)
 
 1.0 benzin er da helt ok, en Peugeot 205 1.1 fra 87 har kun 45 hk.. hehe
 
 Troels
 
 
 
 |  |  | 
            Per Henneberg Kriste~ (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~
 | 
 Dato :  27-03-07 11:45
 | 
 |  | Troels Plougmann-Olsen wrote:
 >> Ingen problem. Det var fra tiden efter en diesel 1,5 og 1,6 havde 50
 >> og 54 HK og en Benzin 1,0 havde 50 HK :)
 
 > 1.0 benzin er da helt ok, en Peugeot 205 1.1 fra 87 har kun 45 hk..
 > hehe
 
 Jeg ved ikke hvor mange HK min mors Fiesta 1,0 Ghia fra 78(?) har - men det
 er hvert fald ikke så mange. Topfarten er nærmere 130 end 140, det er den
 sløveste bil jeg kan huske at have kørt.
 
 Men jeg har også haft en VW 1200, så det er nok løwn :)
 
 Min far havde et folkevognsrugbrød da jeg var bettemand - den kom ned på 45
 stykker, når den kørte op ad bakken imellem søerne i Viborg. Det var dengang
 man kunne cykle fra brandvæsenets vandvogn, når den skulle op ad samme bakke
 :)
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
   Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  26-03-07 13:19
 | 
 |  | 
 
            > Ahr, så prøver du ikke hårdt nok    Ikke sikkert, men nu er jeg glad for trafiksikkerhed, miljø, kørekort osv. 
   Troels 
            
             |  |  | 
    mfn (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : mfn
 | 
 Dato :  26-03-07 14:09
 | 
 |  | 
 > Ikke sikkert, men nu er jeg glad for trafiksikkerhed, miljø, kørekort osv.
 
 Ka det nu os pas? De ting hænge`r da ikke sammen med dit folke-ræs gør det?
 
 
 
 
 |  |  | 
     Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  26-03-07 14:31
 | 
 |  | 
 
            > Ka det nu os pas? De ting hænge`r da ikke sammen med dit folke-ræs gør 
 > det?
 Meget. Det foregår ikke i trafikken, så trafiksikkerheden er ok, kørekort 
 kræver det at man har - men det har intet med klip i kortet e.l. at gøre. Så 
 er der lige miljøet, men hva.. 2 biler på banen skader mindre end 1 
 amerikanerslæde på gaden.   http://www.dasu.dk/regado.jsp?type=page&id=220&menuid=3#offroadanker_3 Troels 
            
             |  |  | 
  Hr. Jensen (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hr. Jensen
 | 
 Dato :  26-03-07 15:06
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 26 Mar 2007 14:04:10 +0200 "Troels Plougmann-Olsen"
 <blalbla@defekt.dk> sent the following smoke signals:
 >Ikke hvis du spørger amerikanerne. "My new pickup runs at 12 miles to the 
 >gallon, it's economical!". Problemet er at derovre er 4,4 km/liter 
 >økonomisk... Selv jeg kan ikke klemme min E30 325'er helt derned!
 Kør i 1. gear, så begynder det at hjælpe på det...    -- 
 Thomas
 The Hangman's Knot Inn
            
             |  |  | 
   Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  26-03-07 17:38
 | 
 |  | 
 
            > Kør i 1. gear, så begynder det at hjælpe på det...    Hvis jeg holder 30 km/t i 1. gear og skal tro på økometeret, bruger den 11 
 liter benzin på 100 km da. Og økometeret plejer sgu at holde stik.
 Troels 
            
             |  |  | 
    Per Henneberg Kriste~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~
 | 
 Dato :  26-03-07 18:33
 | 
 |  | 
 
            Troels Plougmann-Olsen wrote:
 >> Kør i 1. gear, så begynder det at hjælpe på det...    > Hvis jeg holder 30 km/t i 1. gear og skal tro på økometeret, bruger
 > den 11 liter benzin på 100 km da. Og økometeret plejer sgu at holde
 > stik.
 6.000 omdrejninger - at dømme efter BMW´er der accellererer. I hvert fald 
 forholdsvis lavgearede?
 -- 
 Per, Esbjerg 
            
             |  |  | 
     Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  26-03-07 18:35
 | 
 |  | 
 
            > 6.000 omdrejninger - at dømme efter BMW´er der accellererer. I hvert fald 
 > forholdsvis lavgearede?
 Der render den svjh. ikke andet end 3.400 rpm.    Begrænseren går ved 6.400 
 rpm, og den kan da alligevel gå 55 i 1... 
            
             |  |  | 
      Klaus D. Mikkelsen (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  26-03-07 22:05
 | 
 |  | 
 
            Troels Plougmann-Olsen skriver:
 > 
 > Der render den svjh. ikke andet end 3.400 rpm.    Begrænseren går ved 6.400
 > rpm, og den kan da alligevel gå 55 i 1...
 Hvad kan den gå i 3.)
 Svigerfars Omega går 150 i 3.
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
       Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  26-03-07 22:20
 | 
 |  | > Hvad kan den gå i 3.)
 
 Begrænseren slår ved 145 speedo-km/t...
 
 > Svigerfars Omega går 150 i 3.
 
 Det er også en Opel. De er kendt for absurt høje gearinger.
 
 Min gamle Civic åd 165 i 3... Ved 8500 omdrejninger. hehe
 
 Troels
 
 
 
 |  |  | 
        Klaus D. Mikkelsen (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  26-03-07 22:25
 | 
 |  | 
 
            Troels Plougmann-Olsen skriver:
 > 
 > Det er også en Opel. De er kendt for absurt høje gearinger.
 Det er da ikke så slemt.....
 
 Men de 150 er heller ikke begrænseren, det er lige inden det røde felt!
 > Min gamle Civic åd 165 i 3... Ved 8500 omdrejninger. hehe
 Hyyyyyyylllllll, sådan en motor den skriger.
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
         ShutEye (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ShutEye
 | 
 Dato :  26-03-07 22:39
 | 
 |  | >> Min gamle Civic åd 165 i 3... Ved 8500 omdrejninger. hehe
 >
 > Hyyyyyyylllllll, sådan en motor den skriger.
 
 I instruktionsbogen til min civic står der "skift til femte gear ved 178
 km/t" :)
 Altså max 178 seføli!
 
 
 
 
 |  |  | 
          Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  26-03-07 23:02
 | 
 |  | 
 
            > I instruktionsbogen til min civic står der "skift til femte gear ved 178 
 > km/t" :)
 > Altså max 178 seføli!
 Der er der også ret mange omdrejninger på    Troels 
            
             |  |  | 
           ShutEye (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ShutEye
 | 
 Dato :  26-03-07 23:39
 | 
 |  | 
 
            >> I instruktionsbogen til min civic står der "skift til femte gear ved 178 
 >> km/t" :)
 >> Altså max 178 seføli!
 >
 > Der er der også ret mange omdrejninger på    Tjaa min mekaniker-lillebror (godt at ha' sådan en :) siger de kan tåle det 
 og lidt til.
 Når man har en bil der topper ved 6300 omd. så bliver man vant til at vade 
 på speederen.
            
             |  |  | 
            Troels Plougmann-Ols~ (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  27-03-07 01:49
 | 
 |  | 
 
            > Tjaa min mekaniker-lillebror (godt at ha' sådan en :) siger de kan tåle 
 > det og lidt til.
 > Når man har en bil der topper ved 6300 omd. så bliver man vant til at vade 
 > på speederen.
 6300 er endda tidligt for en Honda. En '90 1.6 i-VT æder 8500 rpm, og en 
 S2000 kan snurre 9000 rpm    Men Honda holder generelt rigtig godt i motorerne, lige fra da de blev 
 16ventilede allesammen tilbage i 1987. Bare man husker at lade motoren blive 
 godt gennemvarm (dvs. olien også) inden man tæskede dem. Så var de nærmest 
 uopslidelige.
 Min gamle motor, en 1.6i (110 HK, SOHC) lod jeg dø. Efter 550.000 km opgav 
 oliepumpen, så kørte den 15 km uden olietryk - så var den hjemme ved garagen 
 (bevares, den lød da lidt sjovt), og så røg den 1.6i-16 (130 HK, DOHC) i, 
 som jeg havde til at stå på en palle derhjemme.    Den havde gået 230.000 
 km, men brugte ikke så meget som en dråbe olie på de 8.000 km jeg nåede at 
 køre i den, før jeg solgte den.    Troels 
            
             |  |  | 
         Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  26-03-07 23:01
 | 
 |  | 
 
            > Det er da ikke så slemt.....
 1900 rpm ved 110 km/t, jo.    > Hyyyyyyylllllll, sådan en motor den skriger.
 Ja, men for satan hvor var det imponerende at Honda tilbage i 1990 lavede en 
 gadebil med en motor der ab fabrik snurrede 8500 rpm, med redline ved 8000 
 rpm - og den HOLDT bare til det...
 Troels 
            
             |  |  | 
          Klaus D. Mikkelsen (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  27-03-07 05:10
 | 
 |  | 
 
            Troels Plougmann-Olsen skriver:
 > 
 > Ja, men for satan hvor var det imponerende at Honda tilbage i 1990 lavede en
 > gadebil med en motor der ab fabrik snurrede 8500 rpm, med redline ved 8000
 > rpm - og den HOLDT bare til det...
 Neeej, egentligt ikke. De havde jo en del erfaring fra
 motorcykelmotorer.
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
           Leonard (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  27-03-07 08:09
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 27 Mar 2007 06:09:47 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:
 >> Ja, men for satan hvor var det imponerende at Honda tilbage i 1990 lavede en
 >> gadebil med en motor der ab fabrik snurrede 8500 rpm, med redline ved 8000
 >> rpm - og den HOLDT bare til det...
 > 
 > Neeej, egentligt ikke. De havde jo en del erfaring fra
 > motorcykelmotorer.
 Da jeg kørte Honda var det en årgang 1985 750ccm der uden synlig
 slidtage kørte 100.000 km, hvoraf de fleste foregik med nålen på den
 øvre side af det røde felt. Det røde felt begyndte svjh husker ved 9.000
 og skalaen sluttede ved 10.500. Det passede med at speedometerskalaen
 sluttede ved 220 km/t og nålene i de to ure fulgtes pænt ad i 5. gear.
 Dejlig tid    -- 
 Leonard
http://leonard.dk/ |  |  | 
            Per Henneberg Kriste~ (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~
 | 
 Dato :  27-03-07 11:52
 | 
 |  | 
 
            Leonard wrote:
 > On Tue, 27 Mar 2007 06:09:47 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:
 >
 >>> Ja, men for satan hvor var det imponerende at Honda tilbage i 1990
 >>> lavede en gadebil med en motor der ab fabrik snurrede 8500 rpm, med
 >>> redline ved 8000 rpm - og den HOLDT bare til det...
 >>
 >> Neeej, egentligt ikke. De havde jo en del erfaring fra
 >> motorcykelmotorer.
 >
 > Da jeg kørte Honda var det en årgang 1985 750ccm der uden synlig
 > slidtage kørte 100.000 km, hvoraf de fleste foregik med nålen på den
 > øvre side af det røde felt. Det røde felt begyndte svjh husker ved
 > 9.000 og skalaen sluttede ved 10.500. Det passede med at
 > speedometerskalaen sluttede ved 220 km/t og nålene i de to ure
 > fulgtes pænt ad i 5. gear. Dejlig tid    Da jeg kørte Honda 175 i 1974 var det rødt felt ved 10.800 og jeg havde den 
 oppe på 11.800 i 5. gear liggende på maven hen over tanken ned ad en stejl 
 bakke. Det gik vanvittigt hurtigt - ved 90 km/t var man allerede oppe på 
 7.500 omdrejninger :)
 Jeg fik senere 350 2-cylleret og senere igen en spritny 1977 Honda 750 - den 
 var jeg nu ikke så imponeret af, så jeg byttede den og min VW-boble med den 
 tidligere nævnte Ford 17M RS. Den blev solgt da oliekrisen slog til i - 78?
 Derefter et par år uden køretøj, så Honda 350 4-cylleret - og så en Suzuki 
 gsx 1100. Efter at den blev stjålet i Newcastle i 1984 (artikel i 
 touringnyt) begyndte så min Golf æra :)
 -- 
 Per, Esbjerg 
            
             |  |  | 
             Hans Paulin \(6310\) (28-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\)
 | 
 Dato :  28-03-07 11:52
 | 
 |  | 
 
            Per Henneberg Kristensen skrev:
 > Efter at den blev stjålet i Newcastle i 1984
 > (artikel i touringnyt)
 Uforsikret - under et kamera - startet med en skruetrækker, ik?    -- 
    Med venlig hilsen
             Hans
http://kortlink.dk/2hsd |  |  | 
              Per Henneberg Kriste~ (29-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~
 | 
 Dato :  29-03-07 11:56
 | 
 |  | 
 
            Hans Paulin (6310) wrote:
 > Per Henneberg Kristensen skrev:
 >> Efter at den blev stjålet i Newcastle i 1984
 >> (artikel i touringnyt)
 > Uforsikret - under et kamera - startet med en skruetrækker, ik?    Ikke helt uforsikret. Jeg fik skam for et par ting der lå i min topboks. 
 Kameraet kan jeg huske jeg slæbte rundt på - havde ikke ladet det ligge i 
 topboksen af sikkerhedshensyn. Til gengæld lå den i den forretning der stod 
 for tyverierne i et stykke tid den dag.
 Hvordan den er startet ved jeg ikke. Men en skruetrækker kan sagtens gøre 
 det, og ratlåsen er ikke det stykke blik værd de bliver fremstillet i.
 Og som beskrevet i artiklen - der stod en flok civile strømere på en ejendom 
 lige over for, forklædt som bygningsarbejdere - den blev stjålet lige under 
 deres næser.
 -- 
 Per, Esbjerg 
            
             |  |  | 
               Hans Paulin \(6310\) (29-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\)
 | 
 Dato :  29-03-07 12:15
 | 
 |  | 
 
            Per Henneberg Kristensen skrev:
 > Ikke helt uforsikret.
 Nå - læste bare i TouringNyt om en 11'er der blev stjålet under dé 
 betingelser i Storbritanien for mange år siden - troede det var din.
 > Jeg fik skam for et par ting der lå i min
 > topboks. Kameraet kan jeg huske jeg slæbte rundt på - havde ikke
 > ladet det ligge i topboksen af sikkerhedshensyn. Til gengæld lå den i
 > den forretning der stod for tyverierne i et stykke tid den dag.
 Ikke forstået?
 > Hvordan den er startet ved jeg ikke. Men en skruetrækker kan sagtens
 > gøre det, og ratlåsen er ikke det stykke blik værd de bliver
 > fremstillet i.
 Nej, dét er der ikke 2 meninger om.
 > Og som beskrevet i artiklen - der stod en flok civile strømere på en
 > ejendom lige over for, forklædt som bygningsarbejdere - den blev
 > stjålet lige under deres næser.
 Okay - må ha fat i nummeret    -- 
    Med venlig hilsen
             Hans
http://kortlink.dk/2hsd |  |  | 
                Per Henneberg Kriste~ (30-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~
 | 
 Dato :  30-03-07 12:19
 | 
 |  | 
 
            Hans Paulin (6310) wrote:
 > Per Henneberg Kristensen skrev:
 >
 >> Ikke helt uforsikret.
 > Nå - læste bare i TouringNyt om en 11'er der blev stjålet under dé
 > betingelser i Storbritanien for mange år siden - troede det var din.
 Det var den ...
 >> Jeg fik skam for et par ting der lå i min
 >> topboks. Kameraet kan jeg huske jeg slæbte rundt på - havde ikke
 >> ladet det ligge i topboksen af sikkerhedshensyn. Til gengæld lå den i
 >> den forretning der stod for tyverierne i et stykke tid den dag.
 >
 > Ikke forstået?
 Cyklen var parkeret ud foran en MC-forretning. Jeg søgte hjælp der til at 
 ringe - det var de naturligvis ikke for hurtige til, fordi det var dem der 
 var bagmændene for tyverierne. Der blev stjålet 15-20 cykler om ugen i den 
 gade(!). Mit kamera lå til opbevaring hos dem i forretningen mens jeg svedte 
 udenfor i mit læderdress.
 >> Og som beskrevet i artiklen - der stod en flok civile strømere på en
 >> ejendom lige over for, forklædt som bygningsarbejdere - den blev
 >> stjålet lige under deres næser.
 >
 > Okay - må ha fat i nummeret    Ikke forstået - hvilket nummer?
 -- 
 Per, Esbjerg
            
             |  |  | 
                 Hans Paulin \(6310\) (31-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\)
 | 
 Dato :  31-03-07 11:14
 | 
 |  | 
 
            Per Henneberg Kristensen skrev:
 > Det var den ...
 Nå, så alligevel    > Cyklen var parkeret ud foran en MC-forretning. Jeg søgte hjælp der
 > til at ringe - det var de naturligvis ikke for hurtige til, fordi det
 > var dem der var bagmændene for tyverierne. Der blev stjålet 15-20
 > cykler om ugen i den gade(!). Mit kamera lå til opbevaring hos dem i
 > forretningen mens jeg svedte udenfor i mit læderdress.
 Havde lige glemt pointen hvis altså den stod i artiken    >> Okay - må ha fat i nummeret    >
 > Ikke forstået - hvilket nummer?
 Det nummer at TN som artiklen stod i    -- 
    Med venlig hilsen
             Hans
http://kortlink.dk/2hsd |  |  | 
            Klaus D. Mikkelsen (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  27-03-07 16:55
 | 
 |  |  |  |  | 
     Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  26-03-07 18:36
 | 
 |  | 
 
            > 6.000 omdrejninger - at dømme efter BMW´er der accellererer. I hvert fald 
 > forholdsvis lavgearede?
 Husk på at vi snakker 325i drivlinie. En 320'er går i begrænseren / 6.400 
 rpm ved ca. 210 speedo-km/t - ret tidligt.
 325'eren render præcis 240 speedo-km/t ved begrænseren i 5. - Blev prøvet 
 her da vi havde alt det sne.    Troels 
            
             |  |  | 
      Hr. Jensen (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hr. Jensen
 | 
 Dato :  27-03-07 07:29
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 26 Mar 2007 19:35:47 +0200 "Troels Plougmann-Olsen"
 <blalbla@defekt.dk> sent the following smoke signals:
 >325'eren render præcis 240 speedo-km/t ved begrænseren i 5. - Blev prøvet 
 >her da vi havde alt det sne.    Så speedometeret måler på baghjulet på en BMW kan jeg forstå...
 -- 
 Thomas
 The Hangman's Knot Inn
            
             |  |  | 
       Brian (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  27-03-07 08:15
 | 
 |  | 
 
            Hr. Jensen wrote:
 >> 325'eren render præcis 240 speedo-km/t ved begrænseren i 5. - Blev
 >> prøvet her da vi havde alt det sne.    >
 > Så speedometeret måler på baghjulet på en BMW kan jeg forstå...
 Eller i gearkassen    /Brian 
            
             |  |  | 
        Troels Plougmann-Ols~ (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  27-03-07 12:18
 | 
 |  | 
 
            > Eller i gearkassen    Heller ikke. Bagtøjet! :)
 Troels 
            
             |  |  | 
         Brian (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  27-03-07 18:19
 | 
 |  | 
 
            Troels Plougmann-Olsen wrote:
 >> Eller i gearkassen    >
 > Heller ikke. Bagtøjet! :)
 Sgu da en noget upraktisk løsning, medmindre BMW var hurtigt ude med 
 elektronisk speedometer ?
 /Brian 
            
             |  |  | 
          Troels Plougmann-Ols~ (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~
 | 
 Dato :  27-03-07 22:31
 | 
 |  | > Sgu da en noget upraktisk løsning, medmindre BMW var hurtigt ude med
 > elektronisk speedometer ?
 
 Der er netop elektronisk speedometer :) Så ingen hoppende nåle ved lave
 hastigheder her :D
 
 Troels
 
 
 
 |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  26-03-07 13:11
 | 
 |  | 
 
            On 26 Mar., 13:58, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
 wrote:
 > Som en naturlig ting sætter man sig ud i sin bil og kører på arbejde, ud i
 > det blå, søndagstur, familiebesøg og hvad har vi. Men hvor lang tid har vi
 > den glæde?
 Lang tid fremover.
 > En dag vil olieselskaberne meddele at festen er forbi. At der er olie
 > tilbage til x antal år hvis der vel at bemærke bliver skåret betydeligt ned
 > på forbruget i den mellemliggende periode. Der er ikke uanede mængder af
 > olie i undergrunden og det er temmelig mange liter der bliver brændt af dag
 > efter dag - og i stigende mængder.
 Hurrah for ens egen mark, så bliver forpagtningsaftalen bar o psagt
 eller ændret til raps    > I morgen kommer meddelelsen fra olieselskaberne måske - du er kørt på
 > arbejde, men bliver nødt til at gå hjem, fordi der /er/ ikke mere olie.
 Det i tanken forsvinder vel ikke    > Jeg læner mig tilbage i min Recaro og tænker på amerikanernes overforbrug,
 > der er skyld i at oliestrømmen stopper mange år før den egentlig kunne have
 > været stoppet.
 Kina vil være hovedsynderen fremover, selvfølgelig sammen med USA.
 --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
             |  |  | 
  Mr J.. (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mr J..
 | 
 Dato :  26-03-07 13:16
 | 
 |  | 
 
            >> I morgen kommer meddelelsen fra olieselskaberne >måske - du er kørt på
 >> arbejde, men bliver nødt til at gå hjem, fordi der /er/ ikke >mere olie.
 >
 >Det i tanken forsvinder vel ikke    Hehe det tænkte jeg også.. hehe de kommer lige frem og tager det tlbage og 
 ligger en check i viskeren    Mvh
 Morten 
            
             |  |  | 
  Tom (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  26-03-07 16:08
 | 
 |  | 
 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:1174911075.198898.242820@e65g2000hsc.googlegroups.com...
 >Hurrah for ens egen mark, så bliver forpagtningsaftalen bar o psagt
 >eller ændret til raps    Kan du stave til "subventioneret" (jeg kan sikkert ikke)      --
 Tom
            
             |  |  | 
  Mikkel Lund (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Lund
 | 
 Dato :  26-03-07 13:13
 | 
 |  | Per Henneberg Kristensen skrev:
 > Som en naturlig ting sætter man sig ud i sin bil og kører på arbejde, ud i
 > det blå, søndagstur, familiebesøg og hvad har vi. Men hvor lang tid har vi
 > den glæde?
 >
 > En dag vil olieselskaberne meddele at festen er forbi. At der er olie
 > tilbage til x antal år hvis der vel at bemærke bliver skåret betydeligt ned
 > på forbruget i den mellemliggende periode. Der er ikke uanede mængder af
 > olie i undergrunden og det er temmelig mange liter der bliver brændt af dag
 > efter dag - og i stigende mængder.
 >
 > I morgen kommer meddelelsen fra olieselskaberne måske - du er kørt på
 > arbejde, men bliver nødt til at gå hjem, fordi der /er/ ikke mere olie.
 >
 > Jeg læner mig tilbage i min Recaro og tænker på amerikanernes overforbrug,
 > der er skyld i at oliestrømmen stopper mange år før den egentlig kunne have
 > været stoppet.
 >
 
 Det er jo ikke noget der kommer fra den ene dag til den anden. Men det
 kommer bare meget mere gradvis. Benzinen bliver dyrere og dyrere. Folk
 finde andre måder at komme afsted på: cykel bus el-dimser osv... Der med
 bruger de mindre benzin og den holder der for endnu længere. Så der går
 nok længe før vi reelt kommer til at mangle benzin, vi kan nok bare ikke
 betale os fra mere.
 Jeg tror på nano-batterier og super solceller samt biobrændsel som vores
 fremtidige drivmidler.
 
 --
 Hilsen Mikkel Lund
 "Sund fornuft, har aldrig stoppet en tosse"
 Jokeren i "Mænds ruin"
 
 
 |  |  | 
  Bjarne Rosenkrands (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarne Rosenkrands
 | 
 Dato :  26-03-07 14:54
 | 
 |  | 
 "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4607b54b$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Som en naturlig ting sætter man sig ud i sin bil og kører på arbejde, ud i 
 > det blå, søndagstur, familiebesøg og hvad har vi. Men hvor lang tid har vi 
 > den glæde?
 >
 > En dag vil olieselskaberne meddele at festen er forbi. At der er olie 
 > tilbage til x antal år hvis der vel at bemærke bliver skåret betydeligt 
 > ned på forbruget i den mellemliggende periode. Der er ikke uanede mængder 
 > af olie i undergrunden og det er temmelig mange liter der bliver brændt af 
 > dag efter dag - og i stigende mængder.
 >
 > I morgen kommer meddelelsen fra olieselskaberne måske - du er kørt på 
 > arbejde, men bliver nødt til at gå hjem, fordi der /er/ ikke mere olie.
 >
 > Jeg læner mig tilbage i min Recaro og tænker på amerikanernes overforbrug, 
 > der er skyld i at oliestrømmen stopper mange år før den egentlig kunne 
 > have været stoppet.
 >
 > -- 
 > Per, Esbjerg
 >
 Her er lidt om emnet:
www.oliekrise.dk Bjarne
            
             |  |  | 
  Hr. Jensen (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hr. Jensen
 | 
 Dato :  26-03-07 14:59
 | 
 |  | On Mon, 26 Mar 2007 13:58:03 +0200 "Per Henneberg Kristensen"
 <phk_fjern_@esenet.dk> sent the following smoke signals:
 
 >Som en naturlig ting sætter man sig ud i sin bil og kører på arbejde, ud i
 >det blå, søndagstur, familiebesøg og hvad har vi. Men hvor lang tid har vi
 >den glæde?
 
 For altid, der vil komme andre alternativer. f.eks. elbiler, der kan
 køre mere end 100 km på en opladning.
 
 Ellers må vi jo gå over til kernekraft.
 
 --
 Thomas
 
 The Hangman's Knot Inn
 
 
 |  |  | 
  Uffe Bærentsen (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  26-03-07 22:23
 | 
 |  | 
 "Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:96kf031qab6g1qrdblel1ssb4oqd88djk3@4ax.com...
 >>Som en naturlig ting sætter man sig ud i sin bil og kører på arbejde, ud i
 >>det blå, søndagstur, familiebesøg og hvad har vi. Men hvor lang tid har vi
 >>den glæde?
 >
 > For altid, der vil komme andre alternativer. f.eks. elbiler, der kan
 > køre mere end 100 km på en opladning.
 >
 > Ellers må vi jo gå over til kernekraft.
 Den tror jeg så også kommer.
 Om jeg er glad for det?
 NEJ!        -- 
 mvh Uffe
 Mondeo 1,8i
 Tipo 1,6i 
            
             |  |  | 
  Tom (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  26-03-07 16:23
 | 
 |  | 
 "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4607b54b$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > I morgen kommer meddelelsen fra olieselskaberne måske - du er kørt på 
 > arbejde, men bliver nødt til at gå hjem, fordi der /er/ ikke mere olie.
 Det samme mente man i 70'erne og vi har aldrig hentet så meget olie som i 
 dag.
 Det kan selvfølgelig ikke vare ved, men at tro at den slipper op foreløbig 
 vil ikke komme til at ske.
 Der bliver stadig fundet nye oliekilder og USA støtter meget aktivt 
 selskaber som f.eks mærsk når de vil søge efter olie på amerikansk område.
 Olieselskaberne udvikler også løbende deres metoder til at få mere råolie ud 
 af oliefelterne end for få år siden. Mener at have læst at man nu kan få ca. 
 halvdelen af olien op af undergrunden, så det vil sige at der stadigt er et 
 kæmpe potentiale for at få resten med.
 Så olie vil nok findes i resten af vores tid og det først bliver et seriøst 
 problem for næste generation.....men dem er der ingen der tænker på.
 Hvornår den slipper op er der ingen der reelt aner noget om, man aner 
 simpelthen ikke hvor meget der endnu kan findes rundt omkring samt hvor 
 meget man bliver i stand til at kunne udnytte fra de steder man kender. Men 
 det går da ganske pænt med at få "has" på det olie vi har. Det hele er 
 baseret på Lean og Just in Time hvor gods og varer skal transporteres 
 globalt som aldrig før og "arbejderne" skal pendle som aldrig før, fordi 
 virksomheder ikke kan bruge lokalt arbejdskraft......det burde være 
 tankevækkende, men ret beset så er vi alle total ligeglade    --
 Tom
            
             |  |  | 
  Preben Riis Sørensen (26-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen
 | 
 Dato :  26-03-07 20:19
 | 
 |  | 
 Økonomi styrer det hele. Sålænge der er olie nok, vil den være det
 billigste, og efterhånden som prisen presses, kommer alternativerne, og de
 er mange. Lige fra at køre på gas til at køre på raps. De er så med til at
 strække perioden for oliens eventuelle forsvinden. Der er dog mange ting der
 tyder på at det varer rigtig mange år endnu, muligvis aldrig. Det sidste
 enten fordi der kommer et alternativ i form af f.eks. fusions-energi, eller
 fordi det viser sig at der til stadighed kan gøres nye oliefund.
 --
 M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
 preben@esenet.dk
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  27-03-07 09:38
 | 
 |  | 
 
            On 26 Mar., 17:08, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
 > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:1174911075.198898.242820@e65g2000hsc.googlegroups.com...
 >
 > >Hurrah for ens egen mark, så bliver forpagtningsaftalen bar o psagt
 > >eller ændret til raps    >
 > Kan du stave til "subventioneret" (jeg kan sikkert ikke)      Øh nej    Hvad mener du ?
 --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
             |  |  | 
  Tom (27-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  27-03-07 20:14
 | 
 |  | 
 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:1174984696.335034.165340@o5g2000hsb.googlegroups.com...
 On 26 Mar., 17:08, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
 > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en 
 > meddelelsenews:1174911075.198898.242820@e65g2000hsc.googlegroups.com...
 >
 > >Hurrah for ens egen mark, så bliver forpagtningsaftalen bar o psagt
 > >eller ændret til raps    >
 > Kan du stave til "subventioneret" (jeg kan sikkert ikke)      Øh nej    Hvad mener du ?
 ---------------------------------------------------------------
 At hvis det vitterlig skulle komme dertil at vi blev afhængige af raps, så 
 ville staten enten "overtage" ejendomsretten til markerne, eller også 
 pålægge så mange afgifter at man som ejer ikke vil få ret meget ud af det 
 alligevel. Dansk politik bygger på at vi alle skal være næsten lige og at 
 ingen må blive rig ved alm. arbejde eller lign.
 --
 Tom
            
             |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (28-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  28-03-07 08:24
 | 
 |  | 
 
            On 27 Mar., 21:14, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
 > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:1174984696.335034.165340@o5g2000hsb.googlegroups.com...
 > On 26 Mar., 17:08, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
 >
 > > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en
 > > meddelelsenews:1174911075.198898.242820@e65g2000hsc.googlegroups.com...
 >
 > > >Hurrah for ens egen mark, så bliver forpagtningsaftalen bar o psagt
 > > >eller ændret til raps    >
 > > Kan du stave til "subventioneret" (jeg kan sikkert ikke)      >
 > Øh nej    > Hvad mener du ?
 >
 > ---------------------------------------------------------------
 > At hvis det vitterlig skulle komme dertil at vi blev afhængige af raps, så
 > ville staten enten "overtage" ejendomsretten til markerne, eller også
 > pålægge så mange afgifter at man som ejer ikke vil få ret meget ud af det
 > alligevel. Dansk politik bygger på at vi alle skal være næsten lige og at
 > ingen må blive rig ved alm. arbejde eller lign.
 Det er sgu nok rigtigt nok :-/
 --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
             |  |  | 
  Tom (28-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  28-03-07 17:48
 | 
 |  | 
 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:1175066642.408074.216000@n59g2000hsh.googlegroups.com...
 On 27 Mar., 21:14, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
 > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en 
 > meddelelsenews:1174984696.335034.165340@o5g2000hsb.googlegroups.com...
 > On 26 Mar., 17:08, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
 >
 > > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en
 > > meddelelsenews:1174911075.198898.242820@e65g2000hsc.googlegroups.com...
 >
 > > >Hurrah for ens egen mark, så bliver forpagtningsaftalen bar o psagt
 > > >eller ændret til raps    >
 > > Kan du stave til "subventioneret" (jeg kan sikkert ikke)      >
 > Øh nej    > Hvad mener du ?
 >
 > ---------------------------------------------------------------
 > At hvis det vitterlig skulle komme dertil at vi blev afhængige af raps, så
 > ville staten enten "overtage" ejendomsretten til markerne, eller også
 > pålægge så mange afgifter at man som ejer ikke vil få ret meget ud af det
 > alligevel. Dansk politik bygger på at vi alle skal være næsten lige og at
 > ingen må blive rig ved alm. arbejde eller lign.
 Det er sgu nok rigtigt nok :-/
 ---------------------------------------------------
 hehe, det var det man før kaldte kommunisme, men nu kaldes det bare social 
 ansvarlig
 --
 Tom
            
             |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (29-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  29-03-07 08:34
 | 
 |  | 
 
            On 28 Mar., 18:47, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
 > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:1175066642.408074.216000@n59g2000hsh.googlegroups.com...
 > On 27 Mar., 21:14, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
 >
 >
 >
 >
 >
 > > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en
 > > meddelelsenews:1174984696.335034.165340@o5g2000hsb.googlegroups.com...
 > > On 26 Mar., 17:08, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
 >
 > > > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en
 > > > meddelelsenews:1174911075.198898.242820@e65g2000hsc.googlegroups.com....
 >
 > > > >Hurrah for ens egen mark, så bliver forpagtningsaftalen bar o psagt
 > > > >eller ændret til raps    >
 > > > Kan du stave til "subventioneret" (jeg kan sikkert ikke)      >
 > > Øh nej    > > Hvad mener du ?
 >
 > > ---------------------------------------------------------------
 > > At hvis det vitterlig skulle komme dertil at vi blev afhængige af raps, så
 > > ville staten enten "overtage" ejendomsretten til markerne, eller også
 > > pålægge så mange afgifter at man som ejer ikke vil få ret meget ud af det
 > > alligevel. Dansk politik bygger på at vi alle skal være næsten lige og at
 > > ingen må blive rig ved alm. arbejde eller lign.
 >
 > Det er sgu nok rigtigt nok :-/
 >
 > ---------------------------------------------------
 > hehe, det var det man før kaldte kommunisme, men nu kaldes det bare social
 > ansvarlig
 Ha ha, ja det er vist rammende    --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
             |  |  | 
 |  |