|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Erfaringer søges med Seat Altea 2.0 TDI DS~ Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  18-03-07 16:47
 | 
 |  | Jeg var ude og prøve sådan en Altea 2.0 TDI DSG på gule plader i dag og den
 kører sgu godt. Er der noget man skal være opmærksom på ved denne bil og
 hvor meget rabat burde man kunne få på den, når man køber ekstraudstyr oveni
 for 30.000kr og han tilgengæld giver samme beløb (30.000kr) for min Astra
 1.6 16v st.car '98?
 Mvh
 LarsZK
 
 
 
 
 |  |  | 
  Lars Knudsen (18-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Knudsen
 | 
 Dato :  18-03-07 20:38
 | 
 |  | On Sun, 18 Mar 2007 16:46:53 +0100, "LarsZK" <please..> wrote:
 
 >Jeg var ude og prøve sådan en Altea 2.0 TDI DSG på gule plader i dag og den
 >kører sgu godt. Er der noget man skal være opmærksom på ved denne bil og
 >hvor meget rabat burde man kunne få på den,
 
 Næh - har samme motor og gear i en Skoda Octavia som jeg nu snart har
 rullet 30.000 km... Ingen problemer... Og automatgearet er stærkt
 vanedannende!
 
 
 ** Lars
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (18-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  18-03-07 22:37
 | 
 |  | 
 "Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse 
 news:765rv2hkh9k0ktoeqflvsfjgltaio927l9@4ax.com...
 > On Sun, 18 Mar 2007 16:46:53 +0100, "LarsZK" <please..> wrote:
 >
 >>Jeg var ude og prøve sådan en Altea 2.0 TDI DSG på gule plader i dag og 
 >>den
 >>kører sgu godt. Er der noget man skal være opmærksom på ved denne bil og
 >>hvor meget rabat burde man kunne få på den,
 >
 > Næh - har samme motor og gear i en Skoda Octavia som jeg nu snart har
 > rullet 30.000 km... Ingen problemer... Og automatgearet er stærkt
 > vanedannende!
 >
 >
 > ** Lars
 Ja det er godt nok et dejligt gear, men der er altså også noget spark i den 
 motor    Mvh
 LarsZK
 > 
            
             |  |  | 
  Flemming (18-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flemming
 | 
 Dato :  18-03-07 21:21
 | 
 |  | 
 
            LarsZK wrote:
 > Jeg var ude og prøve sådan en Altea 2.0 TDI DSG på gule plader i dag
 > og den kører sgu godt. Er der noget man skal være opmærksom på ved
 > denne bil og hvor meget rabat burde man kunne få på den, når man
 > køber ekstraudstyr oveni for 30.000kr og han tilgengæld giver samme
 > beløb (30.000kr) for min Astra 1.6 16v st.car '98?
 > Mvh
 > LarsZK
 Du kan kigge forbi http://seatclub.dk/index.php  , der er massere af erfaring 
 med lige netop Seat Altea    --
 Mvh. Flemming
 Skal du med ud og køre http://www.hotcup.dk |  |  | 
  Ukendt (18-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  18-03-07 22:38
 | 
 |  | 
 "Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45fd9f57$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
 > LarsZK wrote:
 >> Jeg var ude og prøve sådan en Altea 2.0 TDI DSG på gule plader i dag
 >> og den kører sgu godt. Er der noget man skal være opmærksom på ved
 >> denne bil og hvor meget rabat burde man kunne få på den, når man
 >> køber ekstraudstyr oveni for 30.000kr og han tilgengæld giver samme
 >> beløb (30.000kr) for min Astra 1.6 16v st.car '98?
 >> Mvh
 >> LarsZK
 >
 > Du kan kigge forbi http://seatclub.dk/index.php  , der er massere af 
 > erfaring med lige netop Seat Altea    >
 > --
 > Mvh. Flemming
 > Skal du med ud og køre http://www.hotcup.dk Ja der har jeg været inde og snuse lidt. Det er et godt sted at få stillet 
 sin nysgerighed når det kommer til Seat.
 Mvh
 LarsZK
 >
 > 
            
             |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (~ (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen (~
 | 
 Dato :  19-03-07 06:55
 | 
 |  | 
 
            On 18 Mar., 22:36, "LarsZK" <please..> wrote:
 >
 > Ja det er godt nok et dejligt gear, men der er altså også noget spark i den
 > motor    Jeg er ikke helt enig med gearkasssen. Den vil skifte noget senere end
 jeg vil.
 Men måske det har noget at sige at jeg kører med læs på. Min Touran
 (2,0 TDI med DSG) vejer 1900 kg med mig ombord......
 Klaus
            
             |  |  | 
  TheTransporter (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TheTransporter
 | 
 Dato :  19-03-07 23:35
 | 
 |  | 
 
            On 18 Mar 2007 22:54:53 -0700, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
 <moppemail@gmail.com> wrote:
 >On 18 Mar., 22:36, "LarsZK" <please..> wrote:
 >>
 >> Ja det er godt nok et dejligt gear, men der er altså også noget spark i den
 >> motor    >
 >Jeg er ikke helt enig med gearkasssen. Den vil skifte noget senere end
 >jeg vil.
 >
 >Men måske det har noget at sige at jeg kører med læs på. Min Touran
 >(2,0 TDI med DSG) vejer 1900 kg med mig ombord......
 DSG gearet skifter fint i "min" Passat Variant når at det er sat i D.
 Smækker jeg den i sport skifter den logisk nok noget senere :P
 ---
 Mvh
 TheTransporter 
 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
            
             |  |  | 
  Ukendt (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  19-03-07 10:22
 | 
 |  | 
 "LarsZK" <please..> skrev i en meddelelse 
 news:45fd5ef8$0$6261$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Jeg var ude og prøve sådan en Altea 2.0 TDI DSG på gule plader i dag og 
 > den kører sgu godt. Er der noget man skal være opmærksom på ved denne bil 
 > og hvor meget rabat burde man kunne få på den, når man køber ekstraudstyr 
 > oveni for 30.000kr og han tilgengæld giver samme beløb (30.000kr) for min 
 > Astra 1.6 16v st.car '98?
 > Mvh
 > LarsZK
 Hej.
 Har en Altea 2,0 TDi med DSG '06 model (ville ikke undvære DSG ! )
 den har dejligt med motorkraft og følger fint trafikken    , men der er en
 del støj i kabinen, hjul støj fra varerummet samt vindstøj fra spejle ?
 eller den underlige plast bakke/liste der skjuler viskerne ?, samme liste er
 _pisse_ irriterende når det er sne/slud vejr,
 da alt sneen pakkes derude så viskerne til sidst slet ikke kan komme på
 plads !, så er det ind til siden slukke for motoren, køre viskerne i service
 position,
 nederst på ruden, for at kunne grave sne/is fri.....
 SEAT har lavet varme i forruden under viskerne, men den kan ikke smelte den
 sne der ligger/pakkes der.
 Vi kører mellem 14-15km/l (målt ) bilens forbrugs måler er noget mere
 optimistisk, det både sommer og vinter (sommer dæk 225/40-18) de sluger jo
 nok "lidt" diesel
 Den har dårligt udsyn bagud, da den har store blinde vinkler, har faktisk et
 par gange været ved at lave "parkeringsbuler", så jeg er glad for at jeg
 ikke har ekstra tonede ruder bagi
 Lige vores ?, vil gerne have en ca. 0,7-1,0 liter olie påfyldt mellem
 service eftersynene ( 15000 km ), det er lidt irriterende,
 da jeg er vandt til "Fransk baljepis !" HDi'er  ( 206 & C5 ) hvor det ikke
 var nødvendigt at efter fylde mellem services !
 15000 km. service SEAT Ringsted
  inkl. bremser adskilt/renset ( anbefalede værkstedet ! )
 1889.- kr.
 30000 km. service SEAT Hillerød
 2400.- kr.
 45000 km. service SEAT Hillerød
 inkl. sporing/4 hjuls udmåling og nye viskerblade,
 den havde "gnavet" lidt på indersiden af højre bagdæk (sommerdæk)
 bilen er sænket ca. 35mm hos SEAT Ringsted, ved købet, de har
 så ikke givet den en Sporing efterfølgende !
 2607.- kr.
 Det lyder som lidt af en klage sang , men vi er faktisk rigtigt glade for
 bilen, og den skal da heller ikke skiftes foreløbig, det skulle da liiiiiige
 være hvis/når man kan få en Altea
 med en 170 hk/TDi og DSG .......    -- 
 Mvh.
 Dennis.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=53084 |  |  | 
  Martin Johansen [600~ (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  19-03-07 14:45
 | 
 |  | > Lige vores ?, vil gerne have en ca. 0,7-1,0 liter olie påfyldt mellem
 > service eftersynene ( 15000 km ), det er lidt irriterende,
 
 Irriterende, måske. Almindeligt, ja.
 
 > da jeg er vandt til "Fransk baljepis !" HDi'er  ( 206 & C5 ) hvor det ikke
 > var nødvendigt at efter fylde mellem services !
 
 Fejl på målepinden ;)
 
 En bil bruger olie hvad enten man vil indrømme det eller ej - nogen mere end
 andre.
 
 Vores nye diesel skal have ca. 1 liter efterfyldt mellem hver service indtil
 videre, det er en anelse mere end min gamle SAAB, men absolut intet der
 irriterer mig.
 
 Faktisk ville det irritere mig hvis jeg intet forbrug kunne se på
 pinden...... for så er der noget galt :)
 
 
 
 
 |  |  | 
   Klaus D. Mikkelsen (~ (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen (~
 | 
 Dato :  19-03-07 20:24
 | 
 |  | On 19 Mar., 20:16, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
 wrote:
 >
 > Men min SAAB får skiftet 50% oftere end foreskrevet.. ikke fordi jeg regner
 > med, at få mere for dne, men fordi jeg regner med, at det giver mig mere ro
 > i sindet over, at det ihvertfald ikke er mig der skal igennem en renovering
 > en gang til...
 
 Jamen, bare du har ro i sindet....
 
 Det gør bare ikke at andre biler ikka kan holde 500kkm på 30kkm
 serviceintervaller.
 
 VAG's 1,9 TDI fås også i 50 kkm intervaller.
 
 Klaus
 
 
 
 |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (~ (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen (~
 | 
 Dato :  19-03-07 15:44
 | 
 |  | On 19 Mar., 14:45, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
 wrote:
 >
 > Irriterende, måske. Almindeligt, ja.
 
 Lige i overkanten for en moderne motor
 
 > Vores nye diesel skal have ca. 1 liter efterfyldt mellem hver service indtil
 > videre, det er en anelse mere end min gamle SAAB, men absolut intet der
 > irriterer mig.
 
 Hvad er serviceinterval ?
 
 
 > Faktisk ville det irritere mig hvis jeg intet forbrug kunne se på
 > pinden...... for så er der noget galt :)
 
 Eller motoren er tæt ?
 
 Min 2 gamle "eenottere" brugte intet målbart på pinden mellem
 eftersynene. De fejlede ikke noget.
 Den nuværende 1,9 TDI bruger "meget olie", jeg oplevede at den skulle
 have en liter halvvejs mellem eftersynene (1 liter på 15kkm).
 
 
 Klaus
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Johansen [600~ (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  19-03-07 16:14
 | 
 |  | > Lige i overkanten for en moderne motor
 
 Nej det mener jeg ikke.
 
 > Hvad er serviceinterval ?
 
 15kkm for Santa Fe og 10kkm for SAAB'en.
 
 >Eller motoren er tæt ?
 
 Næh.
 
 >Min 2 gamle "eenottere" brugte intet målbart på pinden mellem
 >eftersynene. De fejlede ikke noget.
 
 Så har du 2 muligheder:
 
 1. Fejl i afmålingen.
 2. "Skidt" og møg i olien som kompenserer for det manglende olie.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (~ (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen (~
 | 
 Dato :  19-03-07 17:18
 | 
 |  | On 19 Mar., 16:14, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
 wrote:
 >
 > 15kkm for Santa Fe og 10kkm for SAAB'en.
 
 Det var ikke meget.
 
 > Så har du 2 muligheder:
 >
 > 1. Fejl i afmålingen.
 > 2. "Skidt" og møg i olien som kompenserer for det manglende olie.
 
 Nej fejl i afmålingen er sku noget svært på en oliepind.
 Skidt i olien er sku også noget besværligt da olien havde praktisk
 taget samme farve når den blev tappet af igen.
 
 Det var såmænd bare så simpelt at det var en fin lille motor uden
 nævneværdigt olieforbrug.
 
 
 Klaus
 
 Klaus
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Johansen [600~ (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  19-03-07 17:23
 | 
 |  | >Det var ikke meget.
 
 Heldigvis.. lange serviceintervaller er noget markedsføringsafdelingen har
 skabt.
 
 SAAB'en har officielt 20kkm mellem service..
 
 > Nej fejl i afmålingen er sku noget svært på en oliepind.
 
 Ja.. men... nej siger ikke noget.. .lol
 
 
 
 
 |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (~ (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen (~
 | 
 Dato :  19-03-07 17:41
 | 
 |  | 
 
            On 19 Mar., 17:23, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
 wrote:
 >
 > Heldigvis.. lange serviceintervaller er noget markedsføringsafdelingen har
 > skabt.
 Sjovt nok virker det udemærket....
 > Ja.. men... nej siger ikke noget.. .lol
 Hov hov......
 Klaus    |  |  | 
  Lars Knudsen (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Knudsen
 | 
 Dato :  19-03-07 19:31
 | 
 |  | On 19 Mar 2007 09:41:21 -0700, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
 <moppemail@gmail.com> wrote:
 
 >> Heldigvis.. lange serviceintervaller er noget markedsføringsafdelingen har
 >> skabt.
 >Sjovt nok virker det udemærket....
 
 Ja plus at vi der kører lidt længere end gennemsnittet om året kan
 købe en bil der ikke skal til service en gang hver anden måned.
 
 Skodaen ruller cirka 60.000 km årligt, det samme gjorde den gamle BMW
 så serviceintervaller på meget mindre end 30.000 km bliver altså en
 smule irriterende.
 
 ** LarW
 
 
 |  |  | 
   Martin Johansen [600~ (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  19-03-07 19:46
 | 
 |  | > Ja plus at vi der kører lidt længere end gennemsnittet om året kan
 > købe en bil der ikke skal til service en gang hver anden måned.
 >
 > Skodaen ruller cirka 60.000 km årligt, det samme gjorde den gamle BMW
 > så serviceintervaller på meget mindre end 30.000 km bliver altså en
 > smule irriterende.
 
 Gad vide hvordan de indre dele har det hvis man åbner op og kigger...
 
 
 
 
 |  |  | 
    Lars Knudsen (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Knudsen
 | 
 Dato :  19-03-07 19:50
 | 
 |  | On Mon, 19 Mar 2007 19:46:12 +0100, "Martin Johansen [6000]"
 <martinlj@tiscali.dk> wrote:
 
 >> Ja plus at vi der kører lidt længere end gennemsnittet om året kan
 >> købe en bil der ikke skal til service en gang hver anden måned.
 >> Skodaen ruller cirka 60.000 km årligt, det samme gjorde den gamle BMW
 >> så serviceintervaller på meget mindre end 30.000 km bliver altså en
 >> smule irriterende.
 >Gad vide hvordan de indre dele har det hvis man åbner op og kigger...
 
 Ja formentlig da udmærket. BMW'en havde kørt 260.000 km på foreskrevne
 intervaller (dvs olieskift hver 30.000 km) og motoren fejlede
 ingenting.
 
 ** Lars
 
 
 
 |  |  | 
     Martin Johansen [600~ (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  19-03-07 19:59
 | 
 |  | > Ja formentlig da udmærket. BMW'en havde kørt 260.000 km på >foreskrevne
 > intervaller (dvs olieskift hver 30.000 km) og motoren fejlede
 > ingenting.
 
 Nej og min SAAB der havde kørt 300kkm fejlede heller intet... troede man...
 
 Hvis du ikke har haft den åbnet op så siger det desværre intet om standen af
 de ædlere dele...
 
 
 
 
 
 |  |  | 
      Lars Knudsen (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Knudsen
 | 
 Dato :  19-03-07 20:08
 | 
 |  | On Mon, 19 Mar 2007 19:59:06 +0100, "Martin Johansen [6000]"
 <martinlj@tiscali.dk> wrote:
 
 >> Ja formentlig da udmærket. BMW'en havde kørt 260.000 km på >foreskrevne
 >> intervaller (dvs olieskift hver 30.000 km) og motoren fejlede
 >> ingenting.
 >
 >Nej og min SAAB der havde kørt 300kkm fejlede heller intet... troede man...
 >
 >Hvis du ikke har haft den åbnet op så siger det desværre intet om standen af
 >de ædlere dele...
 
 Nej klart nok. Men det er jo så også for langt de flestes vedkommende
 ligemeget om motoren så kun kører 500.000 km i stedet for 600.000
 fordi man har kørt med fabrikkens serviceintervaller i stedet for at
 opfinde sine egne.
 
 Face it - man får *intet* retur når man sælger sin brugte bil for at
 have skiftet olie+oliefilter hyppigere end fabrikken foreskriver.
 
 
 ** Lars
 
 
 
 |  |  | 
       Martin Johansen [600~ (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  19-03-07 20:16
 | 
 |  | > Face it - man får *intet* retur når man sælger sin brugte bil for at
 > have skiftet olie+oliefilter hyppigere end fabrikken foreskriver.
 
 Vores Hyundai får skiftet efter foreskrifterne. Jeg har intet forhold til
 den som sådan.
 
 Men min SAAB får skiftet 50% oftere end foreskrevet.. ikke fordi jeg regner
 med, at få mere for dne, men fordi jeg regner med, at det giver mig mere ro
 i sindet over, at det ihvertfald ikke er mig der skal igennem en renovering
 en gang til...
 
 
 
 
 |  |  | 
        Lars Knudsen (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Knudsen
 | 
 Dato :  19-03-07 20:22
 | 
 |  | On Mon, 19 Mar 2007 20:16:10 +0100, "Martin Johansen [6000]"
 <martinlj@tiscali.dk> wrote:
 
 >Men min SAAB får skiftet 50% oftere end foreskrevet.. ikke fordi jeg regner
 >med, at få mere for dne, men fordi jeg regner med, at det giver mig mere ro
 >i sindet over, at det ihvertfald ikke er mig der skal igennem en renovering
 >en gang til...
 
 Fair nok - og det er nok rigeligt prisen værd  hvis det giver ro i
 sindet.
 
 ** Lars
 
 
 
 |  |  | 
         Martin Johansen [600~ (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  19-03-07 20:28
 | 
 |  | 
 
            > Fair nok - og det er nok rigeligt prisen værd  hvis det giver ro i
 > sindet.
 Plus, at jeg går og hygger mig med det.. der er ikke noget bedre, end at 
 have udført service på bilen, krydset af i sit hjemmelavede skema, vaske 
 bilen og så "prøvekøre" den...    |  |  | 
          Lars Knudsen (20-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Knudsen
 | 
 Dato :  20-03-07 16:06
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 19 Mar 2007 20:28:19 +0100, "Martin Johansen [6000]"
 <martinlj@tiscali.dk> wrote:
 >> Fair nok - og det er nok rigeligt prisen værd  hvis det giver ro i
 >> sindet.
 >Plus, at jeg går og hygger mig med det.. der er ikke noget bedre, end at 
 >have udført service på bilen, krydset af i sit hjemmelavede skema, vaske 
 >bilen og så "prøvekøre" den...    Ahja.. Men så er det jo også noget helt andet hygge...    Jeg gider ikke selv så for mit vedkommende ville der være tale om at
 betale en eller anden timeløn af mine skattebefængte lønkroner og den
 slags forsøger jeg helst at undgå hvis det ikke er  nødvendigt.. 
 ** Lars
            
             |  |  | 
           Martin Johansen [600~ (20-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  20-03-07 16:18
 | 
 |  | 
 
            > Ahja.. Men så er det jo også noget helt andet hygge...    Jep :)
 > Jeg gider ikke selv så for mit vedkommende ville der være tale om at
 > betale en eller anden timeløn af mine skattebefængte lønkroner og den
 > slags forsøger jeg helst at undgå hvis det ikke er  nødvendigt..
 Jeg gider heller ikke på Santa Fe'en.. har intet forhold til den som jeg har 
 til SAAB'en. Svært, at forklare, men et eller andet sted kan den rende mig 
 et vist stykke.. .. hehe... har garanti på den og har den fælles med konen. 
 Alt hvad der sker med den overdrages til forhandleren.
            
             |  |  | 
    Ukendt (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  19-03-07 19:56
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 19 Mar 2007 19:46:12 +0100, "Martin Johansen [6000]"
 <martinlj@tiscali.dk> wrote:
 >> Ja plus at vi der kører lidt længere end gennemsnittet om året kan
 >> købe en bil der ikke skal til service en gang hver anden måned.
 >>
 >> Skodaen ruller cirka 60.000 km årligt, det samme gjorde den gamle BMW
 >> så serviceintervaller på meget mindre end 30.000 km bliver altså en
 >> smule irriterende.
 >
 >Gad vide hvordan de indre dele har det hvis man åbner op og kigger...
 >
 Hvis den bliver kørt godt varm hver gang formodentlig bedre end hvis
 du åbner min svigermors Kadytt, som nu  kører 2K om året, oftest 600 m
 hver vej til supermarkedet   ) (bilen kører imponerende godt, selv
 med kun 115K på bagen efter 21 år)
 -- 
 Ivan Madsen,
 Xsara Weekend HDi
 Fiat Punto JTD
            
             |  |  | 
    Brian (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  19-03-07 20:50
 | 
 |  | Martin Johansen [6000] wrote:
 >> Ja plus at vi der kører lidt længere end gennemsnittet om året kan
 >> købe en bil der ikke skal til service en gang hver anden måned.
 >>
 >> Skodaen ruller cirka 60.000 km årligt, det samme gjorde den gamle BMW
 >> så serviceintervaller på meget mindre end 30.000 km bliver altså en
 >> smule irriterende.
 >
 > Gad vide hvordan de indre dele har det hvis man åbner op og kigger...
 
 Du ville næppe kunne finde så mange "gamle" taxa'er til salg, hvis
 serviceintervallet var sat for højt. Vognmanden står helt sikkert ikke og
 fedter i perlegruset, for at være god ved bilen.
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (~ (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen (~
 | 
 Dato :  19-03-07 20:01
 | 
 |  | On 19 Mar., 19:46, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
 wrote:
 >
 > Gad vide hvordan de indre dele har det hvis man åbner op og kigger...
 
 Fint, den skal nok holde længere end resten af bilen....
 
 Klaus
 
 
 
 |  |  | 
 |  |