|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Xenon-kit Fra : Erik Kirkegaard
 | 
 Dato :  08-03-07 13:02
 | 
 |  | Er der nogle der har erfaringer med Xenon- kits specilt mærket
 Wide-xenon.
 
 
 
 |  |  | 
  Mr J.. (08-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mr J..
 | 
 Dato :  08-03-07 13:13
 | 
 |  | > Er der nogle der har erfaringer med Xenon- kits specilt mærket
 > Wide-xenon.
 
 ja de er irriterenden for folk der kører foran, fordi folk ikke fatter at
 justere dem ordenligt..
 
 Mvh
 Morten
 
 
 
 
 |  |  | 
  Klaus G. (08-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus G.
 | 
 Dato :  08-03-07 17:42
 | 
 |  | 
 
            > ja de er irriterenden for folk der kører foran, fordi folk ikke fatter at 
 > justere dem ordenligt..
 Ligsom ALLE unge køre råddet. Ligsom ALLE gamle folk køre som spøgelses 
 billister på motorvejen. Ligsom ALLE Taxa'er køre over for rødt. Ligsom 
 ALLE....find selv på flere.
 Er det ikke noget groft at generalisere på den måde, og bare slynge ud at 
 alle køre med ujusteret lygter?
 -- 
 Klaus G.  // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery |  |  | 
   Per O. (08-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per O.
 | 
 Dato :  08-03-07 19:10
 | 
 |  | 
 
            "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45f03ccb$0$47549$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >> ja de er irriterenden for folk der kører foran, fordi folk ikke fatter at 
 >> justere dem ordenligt..
 > Ligsom ALLE unge køre råddet. Ligsom ALLE gamle folk køre som spøgelses 
 > billister på motorvejen. Ligsom ALLE Taxa'er køre over for rødt. Ligsom 
 > ALLE....find selv på flere.
 >
 > Er det ikke noget groft at generalisere på den måde, og bare slynge ud at 
 > alle køre med ujusteret lygter?
 de eneste ujusterede lygter med xenon jeg oplever sidder på nogle gamle 
 dåser, hvor det er helt klart at bilen ikke originalt har kunnet købes med 
 slige lygter. På den anden side er det jo en ren religionssag med 
 lygteføring, da folk sjældent tager den rent lovgivningsmæssige side med i 
 betragtning. Om de blænder med uoriginale xenonlygter eller med originale 
 tåbelygter er mig ligemeget, begge dele er irriterende.
 Er T Svansen xenonlys i øvrigt ikke ulovligt at eftermontere?
 -- 
 Per O.
www.tosseparkering.dk  - Så kan de lære det!
            
             |  |  | 
    Troels [around 9000] (09-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels [around 9000]
 | 
 Dato :  09-03-07 00:57
 | 
 |  | > Er T Svansen xenonlys i øvrigt ikke ulovligt at eftermontere?
 
 Alt Xenon er ulovligt at eftermontere. Xenon kræver at der sidder følere på
 hver enkelt bærearm i undervognen, så den kan justere alt efter hvordan
 bilen står. Desuden kræves der lygtespulere.
 
 Troels
 
 
 
 |  |  | 
     Morten Fruergaard (09-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  09-03-07 06:11
 | 
 |  | 
 
            "Troels [around 9000]" <IKKEGYLDIGEM@IL.DK> skrev i en meddelelse 
 news:45f0a28a$0$175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >> Er T Svansen xenonlys i øvrigt ikke ulovligt at eftermontere?
 >
 > Alt Xenon er ulovligt at eftermontere.
 99,9 % af det.
 > Xenon kræver at der sidder følere på hver enkelt bærearm i undervognen,
 Da ikke jf. lovgivningen.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
 Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
 Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort 
            
             |  |  | 
      Ib Jakobsen (09-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  09-03-07 23:14
 | 
 |  |  |  |  | 
       Morten Fruergaard (12-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  12-03-07 07:37
 | 
 |  | 
 
            Ib Jakobsen wrote:
 > Morten Fruergaard skrev:
 >
 >>
 >>> Xenon kræver at der sidder følere på hver enkelt bærearm i
 >>> undervognen,
 >>
 >> Da ikke jf. lovgivningen.
 >
 >
 > Ikke direkte, det kommer man nok ikke uden om når man læser:
 >
 >
 > http://www.trm.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Love/Meddelelser/1866.pdf Jo...Jeg kan ikke se, at dette skulle medvirke, at der SKAL være følere på 
 hver enkelt bærearm.
 Og som jeg læser det, så er der KUN krav om aut.lygteindstillingssystem, 
 SÅFREMT lastning af køretøjet medfører større ændring end de i omtalte 
 direktiver og regulativ nævnte værdier for nærlysets fald.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
 Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
 Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort 
            
             |  |  | 
     Klaus D. Mikkelsen (09-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  09-03-07 06:11
 | 
 |  | 
 
            "Troels [around 9000]" skriver:
 > 
 > Alt Xenon er ulovligt at eftermontere.
 Næh
 > Xenon kræver at der sidder følere på
 > hver enkelt bærearm i undervognen, så den kan justere alt efter hvordan
 > bilen står. Desuden kræves der lygtespulere.
 Netop, det skal "bare" monteres også.
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
     Tom (09-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  09-03-07 16:05
 | 
 |  | 
 "Troels [around 9000]" <IKKEGYLDIGEM@IL.DK> skrev i en meddelelse
 news:45f0a28a$0$175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >> Er T Svansen xenonlys i øvrigt ikke ulovligt at eftermontere?
 >
 > Alt Xenon er ulovligt at eftermontere. Xenon kræver at der sidder følere
 > på hver enkelt bærearm i undervognen, så den kan justere alt efter hvordan
 > bilen står. Desuden kræves der lygtespulere.
 
 Der findes da lovlige kit til eftermontering til både golleren, bimmeren og
 sofus samt et par andre som brian typisk vælger som ungdomskøretøj.
 
 Ellers er det bestemt også muligt at eftermontere i alle de biler hvor man
 kan få det som fabriksmonteret ekstraudstyr.
 
 Der er intet krav til hastigheden på nivelleringen. Jeg har for et par år
 siden nøje læst lovgivningen omkring dette.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
   Michael Nielsen (08-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Nielsen
 | 
 Dato :  08-03-07 20:02
 | 
 |  | 
 "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message 
 news:45f03ccb$0$47549$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >> ja de er irriterenden for folk der kører foran, fordi folk ikke fatter at 
 >> justere dem ordenligt..
 > Ligsom ALLE unge køre råddet. Ligsom ALLE gamle folk køre som spøgelses 
 > billister på motorvejen. Ligsom ALLE Taxa'er køre over for rødt. Ligsom 
 > ALLE....find selv på flere.
 >
 > Er det ikke noget groft at generalisere på den måde, og bare slynge ud at 
 > alle køre med ujusteret lygter?
 Jepp. Jeg har bevisst lagt merke til dette det siste halve året eller så (vi 
 nordmenn er neppe noe bedre til å justere lyktene enn danskene... ;))
 Skrekkeksempelet var en Golf III med klarglass lykter og ettermontert Xenon. 
 Med nærlys så det ut som om solen hadde skiftet farge og kom kjørende etter 
 meg på et par km avstand.
 Men generelt synes jeg det er mange med ettermontert Xenon som slett ikke 
 blender, man legger bare mer merke til dem fordi det er en anelse uvant med 
 en gammel VW Caddy med Xenon.
 Så er det langt mer irriterende med alle idiotene med nærlys + tåkelys.
 -- 
 Michael Nielsen
 1991 Mercedes-Benz W140 400 SE
www.mercefreaken.com |  |  | 
   Brian (08-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  08-03-07 20:45
 | 
 |  | Klaus G. wrote:
 
 > Er det ikke noget groft at generalisere på den måde, og bare slynge
 > ud at alle køre med ujusteret lygter?
 
 Lad mig gætte; du har eftermonteret xenon på Audi'en ?
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
    Klaus G. (08-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus G.
 | 
 Dato :  08-03-07 21:12
 | 
 |  | 
 
            > Lad mig gætte; du har eftermonteret xenon på Audi'en ?
 Yes sir, i In-Pro lygter, med DE-Lenser. 10% fald, oplyser 
 fodgængere/cykellister som de skal også.
 -- 
 Klaus G.  // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery |  |  | 
     Brian (08-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  08-03-07 21:33
 | 
 |  | Klaus G. wrote:
 >> Lad mig gætte; du har eftermonteret xenon på Audi'en ?
 > Yes sir, i In-Pro lygter, med DE-Lenser. 10% fald, oplyser
 > fodgængere/cykellister som de skal også.
 
 Fint med mig - så længe det er i lygter med linse, rager det mig 3/4.
 
 De snotskovle som derimod smider lortet i deres helt alm. lygter med
 parabol, skulle brændes i skridtet med en varm halogen pære.
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
      N/A (16-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N/A
 | 
 Dato :  16-03-07 21:55
 | 
 |  | 
 
 
 |  |  | 
       Brian (16-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  16-03-07 21:55
 | 
 |  | 
 
            Søren Wagner wrote:
 >> De snotskovle som derimod smider lortet i deres helt alm. lygter med
 >> parabol, skulle brændes i skridtet med en varm halogen pære.
 >
 > Som du dog smukt kan sige det...
 Tak - men jeg har på fornemmelsen at du ikke mener det    > /SWP der overvejer at montere xenon i Honda Civic ES 1,6i 98´ med std.
 > lygter.
 Det generer ikke mig synderligt, men jeg kan da godt forstå at nogen kan 
 blive generet af det.
 Når man ser sådan en gammel Golf (der ikke engang har gjort sig den 
 ulejlighed at smide klarglas lygter på potten inden montering af xenon) 
 vælter lyset altså bare ud over det hele. Det er muligt at man kan justere 
 lygten så langt ned, at det ikke er et problem - men det sker bare ikke i 
 alle tilfælde.
 > Og nu går med skridtbeskyttere der er forret med
 > varmeafvisende materiale..
 Pas på det ikke giver udslæt - been there, done that, got the itch    /Brian 
            
             |  |  | 
  Brian S Jensen (08-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian S Jensen
 | 
 Dato :  08-03-07 15:07
 | 
 |  | 
 "Erik Kirkegaard (slet 85K46)" <erik@85K46surfmail.dk> skrev i meddelelsen
 news:11733556250.641653908024644@dtext.news.tele.dk...
 > Er der nogle der har erfaringer med Xenon- kits specilt mærket
 > Wide-xenon.
 >
 >
 
 Jeg må umiddelbart sige - hvad er det lige der er så godt ved Xenon ????
 
 Nu har jeg gennem det sidste års tid kørt BMW E39 med originale Xenon
 lygter - og samtidig også kørt i vores varevogn (Previa uden Xenon) og
 må da tilstå at jeg ikke kan se det store nummer ved Xenon
 
 ja,ja - det ser da smart ud.....men ?!
 
 Mvh.
 Brian S Jensen
 BMW 528i Steptronic
 Toyota Previa 2.4i
 
 
 
 
 |  |  | 
  Erik Kirkegaard (08-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Erik Kirkegaard
 | 
 Dato :  08-03-07 16:50
 | 
 |  | jeg har set at xenon lys giver et bedre lys.
 Jeg har en Audi A6 med runde lyskegler og synes ikke det giver
 nok lys. Jeg har prøvet med 100 watts pærer men de springer hele
 tiden. Det er kørelyset der er det store problem.Brian S Jensen
 <m3m5@hotmail.com> skrev:
 >
 >"Erik Kirkegaard (slet 85K46)"
 ><erik@85K46surfmail.dk> skrev i meddelelsen
 >news:11733556250.641653908024644@dtex
 >t.news.tele.dk...
 >> Er der nogle der har erfaringer med
 >>Xenon- kits specilt mærket
 >> Wide-xenon.
 >>
 >>
 >
 >Jeg må umiddelbart sige - hvad er det
 >lige der er så godt ved Xenon ????
 >
 >Nu har jeg gennem det sidste års tid
 >kørt BMW E39 med originale Xenon
 >lygter - og samtidig også kørt i
 >vores varevogn (Previa uden Xenon) og
 >må da tilstå at jeg ikke kan se det
 >store nummer ved Xenon
 >
 >ja,ja - det ser da smart ud.....men ?!
 >
 >Mvh.
 >Brian S Jensen
 >BMW 528i Steptronic
 >Toyota Previa 2.4i
 
 
 
 |  |  | 
  Tom (08-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  08-03-07 17:15
 | 
 |  | 
 "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45f01897$0$48428$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > "Erik Kirkegaard (slet 85K46)" <erik@85K46surfmail.dk> skrev i meddelelsen 
 > news:11733556250.641653908024644@dtext.news.tele.dk...
 >> Er der nogle der har erfaringer med Xenon- kits specilt mærket
 >> Wide-xenon.
 >>
 >>
 >
 > Jeg må umiddelbart sige - hvad er det lige der er så godt ved Xenon ????
 >
 > Nu har jeg gennem det sidste års tid kørt BMW E39 med originale Xenon
 > lygter - og samtidig også kørt i vores varevogn (Previa uden Xenon) og
 > må da tilstå at jeg ikke kan se det store nummer ved Xenon
 >
 > ja,ja - det ser da smart ud.....men ?!
 Tja alene det at lysstyrken er 3 gange kraftigere ved HID taler jo for at 
 bruge dem   )
 Ellers er det jo også et argument at levetiden er ca. 2.000 timer for en HID 
 pære og så den detalje at en HID kun bruger 35W, så man får mere strøm til 
 rådighed til alle andre strømslugere og ikke belaster generatoren så hårdt.
 --
 Tom
            
             |  |  | 
  Michael Nielsen (08-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Nielsen
 | 
 Dato :  08-03-07 19:58
 | 
 |  | 
 "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message 
 news:45f01897$0$48428$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > Jeg må umiddelbart sige - hvad er det lige der er så godt ved Xenon ????
 >
 > Nu har jeg gennem det sidste års tid kørt BMW E39 med originale Xenon
 > lygter - og samtidig også kørt i vores varevogn (Previa uden Xenon) og
 > må da tilstå at jeg ikke kan se det store nummer ved Xenon
 Forrige generasjon 5-serie (er det E39?) husker jeg fikk bedre resultat i en 
 sammenligningstest i norske Motor med halogenlykter enn Xenon-lykter, så det 
 kan være noe av årsaken.
 Jeg har bl.a. kjørt W210 E-klasse med halogen og Xenon, og Xenon er helt 
 klart å foretrekke!
 Både på regnvåte og mørke veier, men det virker også som om lyset 
 reflekteres bedre.
 -- 
 Michael Nielsen
 1991 Mercedes-Benz W140 400 SE
www.mercefreaken.com |  |  | 
 |  |