/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
PCI-E -> Molex omskifter/kabel
Fra : Anita Roddick


Dato : 03-04-07 21:51

Jeg skal bruge en converter/kabel, der laver et PCI-E 6-pins kabel om til et
standard molex (dem, der går ind i standard ATA CD-ROM drev osv).

Der findes masser af omskiftere, der laver standard molex om til et
PCI-express stik, men jeg skal altså bruge et, der går den *modsatte* vej.

Findes det overhovet?
Har brugt et par timer på at finde et online - uden held. :(



 
 
Nick (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 04-04-07 11:02

"Anita Roddick" skrev i en meddelelse...
> Jeg skal bruge en converter/kabel, der laver et PCI-E 6-pins kabel om til
> et standard molex (dem, der går ind i standard ATA CD-ROM drev osv).
> Der findes masser af omskiftere, der laver standard molex om til et
> PCI-express stik, men jeg skal altså bruge et, der går den *modsatte* vej.

Med forlov: Det er det rene vrøvl du skriver. Du blander en masse
forskelligt sammen.

Kan du ikke skrive HVAD du har og HVILKE stik der er på hver enhed? Så skal
vi da prøve at hjælpe

/Nick



Anita Roddick (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Anita Roddick


Dato : 04-04-07 14:49

"Nick" <john@doe.biip> wrote

> Kan du ikke skrive HVAD du har og HVILKE stik der er på hver enhed? Så
> skal vi da prøve at hjælpe


Nej, det er ikke det rene vrøvl, jeg skriver.

Jeg skal konvertere et PCI-E grafikkorts strømstik til et alm. molex
strømstik.



Sveinar Ånes (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Sveinar Ånes


Dato : 04-04-07 14:57


Anita Roddick skrev i melding
>
> Jeg skal konvertere et PCI-E grafikkorts strømstik til et alm. molex strømstik.

Slik som denne ?
http://www.akasa-europe.com/akasa_english/spec_page/cables/spec_ak_cb4_6.htm

mvh



Anita Roddick (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Anita Roddick


Dato : 04-04-07 17:38

"Sveinar Ånes" <noreply2me@gmail.com> wrote:

> Slik som denne ?
> http://www.akasa-europe.com/akasa_english/spec_page/cables/spec_ak_cb4_6.htm

Nej - omvendt!

Den skal gå fra PCI-E til molex - ikke den anden vej rundt, som den der.



Sveinar Ånes (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Sveinar Ånes


Dato : 04-04-07 18:05


Anita Roddick skrev i melding
>> Slik som denne ?
>> http://www.akasa-europe.com/akasa_english/spec_page/cables/spec_ak_cb4_6.htm
>
> Nej - omvendt!
> Den skal gå fra PCI-E til molex - ikke den anden vej rundt, som den der.

En PCI-E har kun +12 Volt, mens en 4 pins molex(drevkontakt) har i tillegg +5Volt
så da blir en slik kobling umulig - dessverre.

mvh



Anita Roddick (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Anita Roddick


Dato : 04-04-07 20:43

"Sveinar Ånes" <noreply2me@gmail.com> wrote:

> En PCI-E har kun +12 Volt, mens en 4 pins molex(drevkontakt) har i tillegg
> +5Volt
> så da blir en slik kobling umulig - dessverre.

Tak.



Nick (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 04-04-07 15:02

"Anita Roddick" skrev i en meddelelse...
> Nej, det er ikke det rene vrøvl, jeg skriver.

Okay, måske ikke HELT vrøvl, men tæt på, i hvert fald.

> Jeg skal konvertere et PCI-E grafikkorts strømstik til et alm. molex
> strømstik.

Ja, hvorfor skrev du så ikke bare det? Nå, skidt, nu fik du i hvert fald
hjælp fra flere sider

/Nick



Anita Roddick (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Anita Roddick


Dato : 04-04-07 17:40

"Nick" <john@doe.biip> wrote:

> Ja, hvorfor skrev du så ikke bare det?

Det gjorde jeg skal også.

> Nå, skidt, nu fik du i hvert fald hjælp fra flere sider

Hvor?
Jeg ser kun indlæg fra folk, der stadig ikke har forstået, hvad jeg skal
bruge.



Jonny Bøgely (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Jonny Bøgely


Dato : 04-04-07 19:35

> Hvor?
> Jeg ser kun indlæg fra folk, der stadig ikke har forstået, hvad jeg skal
> bruge.

Læs hvad Sveinar Ånes skriver, for han har forstået, og svaret korrekt; det
kan af logiske grunde ikke lade sig gøre.

Citat:

"En PCI-E har kun +12 Volt, mens en 4 pins molex (drevkontakt) har i tillegg
+5Volt så da blir en slik kobling umulig - dessverre."

Mhv Jonny.



plykkegaard@gmail.co~ (04-04-2007)
Kommentar
Fra : plykkegaard@gmail.co~


Dato : 04-04-07 11:28

"Nick"
>
> Med forlov: Det er det rene vrøvl du skriver. Du blander en masse
> forskelligt sammen.

Har du aldrig set en molex til PCI-E konverter?
>
> Kan du ikke skrive HVAD du har og HVILKE stik der er på hver enhed? Så skal
> vi da prøve at hjælpe
>
Anita har vel et kabel med PCI-E han stik der på en eller anden måde
skal sluttes til strømstikket på en 5½" enhed (fx CDRom)
Det burde vel ikke være så svært at forstå?

Hvorfor Anita vil lave det stunt er nok sværere at forstå
Og endnu sværere at forstå hvad gruppen dk.forbruger skal blandes i
det for, men hellere ramme ved siden af end slet ikke ramme :)

FUT: dk.edb.hardware

- Peter


Henning (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 04-04-07 13:20

On 4 Apr 2007 03:28:09 -0700, plykkegaard@gmail.com wrote:

>"Nick"
>>
>> Med forlov: Det er det rene vrøvl du skriver. Du blander en masse
>> forskelligt sammen.
>
>Har du aldrig set en molex til PCI-E konverter?
Næppe - hvad skal et stik fra strømforsyningen i et indstiksslot på
motherboardet?
>>
>> Kan du ikke skrive HVAD du har og HVILKE stik der er på hver enhed? Så skal
>> vi da prøve at hjælpe
>>
>Anita har vel et kabel med PCI-E han stik der på en eller anden måde
>skal sluttes til strømstikket på en 5½" enhed (fx CDRom)
>Det burde vel ikke være så svært at forstå?
PCI-E er et slot-in standard på motherboardet, kan ikke forlænges
eller konverteres på nogen måder?


Thomas von Hassel (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-04-07 13:41

Henning <no.mail@all.invalid> wrote:

> On 4 Apr 2007 03:28:09 -0700, plykkegaard@gmail.com wrote:
>
> >"Nick"
> >>
> >> Med forlov: Det er det rene vrøvl du skriver. Du blander en masse
> >> forskelligt sammen.
> >
> >Har du aldrig set en molex til PCI-E konverter?
> Næppe - hvad skal et stik fra strømforsyningen i et indstiksslot på
> motherboardet?
> >>
> >> Kan du ikke skrive HVAD du har og HVILKE stik der er på hver enhed? Så skal
> >> vi da prøve at hjælpe
> >>
> >Anita har vel et kabel med PCI-E han stik der på en eller anden måde
> >skal sluttes til strømstikket på en 5∏" enhed (fx CDRom)
> >Det burde vel ikke være så svært at forstå?
> PCI-E er et slot-in standard på motherboardet, kan ikke forlænges
> eller konverteres på nogen måder?

Jeg gætter på at det er extra strøm til f.eks. et PCI Express grafikkort
.... men at vedkommendes bundkort ikke har det rette udtag dertil,
hvilket er besynderligt hvis bundkortet har PCI Express slots ...

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Anita Roddick (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Anita Roddick


Dato : 04-04-07 14:58

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Jeg gætter på at det er extra strøm til f.eks. et PCI Express grafikkort

Nej - modsat.
Det er til AGP i mit tilfælde.

Jeg skal bruge ekstra strøm til mit AGP grafikkort, som sidder i en
barebone, hvis PSU *ikke* kan opgraderes, da den har nogle helt specielle
dimensioner. Derfor vil jeg købe denne lille sag:
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=W0099
Den har kun PCI-E strømstik. Derfor skal det konverteres til alm. molex.



Henning (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 04-04-07 17:01


>Jeg skal bruge ekstra strøm til mit AGP grafikkort, som sidder i en
>barebone, hvis PSU *ikke* kan opgraderes, da den har nogle helt specielle
>dimensioner. Derfor vil jeg købe denne lille sag:
>http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=W0099
>Den har kun PCI-E strømstik. Derfor skal det konverteres til alm. molex.

Se, havde du skrevet det i første omgang.... En stump ledning og 4
skruemuffer...

Anita Roddick (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Anita Roddick


Dato : 04-04-07 17:37

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote:

> Se, havde du skrevet det i første omgang.... En stump ledning og 4
> skruemuffer...

Ja, det hjalp jo meget...



Anita Roddick (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Anita Roddick


Dato : 04-04-07 14:57

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote:

> PCI-E er et slot-in standard på motherboardet, kan ikke forlænges
> eller konverteres på nogen måder?

Jeg skal bruge noget, der går den *modsatte* vej.



Anita Roddick (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Anita Roddick


Dato : 04-04-07 14:55

<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Anita har vel et kabel med PCI-E han stik der på en eller anden måde
>skal sluttes til strømstikket på en 5½" enhed (fx CDRom)

Helt korrekt.

> Hvorfor Anita vil lave det stunt er nok sværere at forstå

Jeg skal bruge ekstra strøm til mit AGP grafikkort, som sidder i en
barebone, hvis PSU *ikke* kan opgraderes, da den har nogle helt specielle
dimensioner. Derfor vil jeg købe denne lille sag:
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=W0099
Den har kun PCI-E strømstik. Derfor skal det konverteres til alm. molex.

>Og endnu sværere at forstå hvad gruppen dk.forbruger skal blandes i
det for,

Hvorfor ikke?
Det omhandler da en vare til en forbruger.
Ser masser af folk spørge, hvor ting kan købes, i den gruppe.
Bare fordi det omhandler EDB, behøver det vel ikke være 'ulovligt' at poste
i den gruppe.




Henning (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 04-04-07 17:02

On Wed, 4 Apr 2007 15:55:00 +0200, "Anita Roddick" <no@spam.plz>
wrote:

><plykkegaard@gmail.com> wrote:
>
>>Anita har vel et kabel med PCI-E han stik der på en eller anden måde
>>skal sluttes til strømstikket på en 5½" enhed (fx CDRom)
>
>Helt korrekt.
>
>> Hvorfor Anita vil lave det stunt er nok sværere at forstå
>
>Jeg skal bruge ekstra strøm til mit AGP grafikkort, som sidder i en
>barebone, hvis PSU *ikke* kan opgraderes, da den har nogle helt specielle
>dimensioner. Derfor vil jeg købe denne lille sag:
>http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=W0099
>Den har kun PCI-E strømstik. Derfor skal det konverteres til alm. molex.
>
>>Og endnu sværere at forstå hvad gruppen dk.forbruger skal blandes i
>det for,
>
>Hvorfor ikke?
>Det omhandler da en vare til en forbruger.

Dvs. en frobruger, der ønsker ny bil spørger også her? En forbruger
der ønsker ny internetforbindelse... Kan du se hvor jeg vil hen?


plykkegaard@gmail.co~ (04-04-2007)
Kommentar
Fra : plykkegaard@gmail.co~


Dato : 04-04-07 13:40

Henning
>
> >Har du aldrig set en molex til PCI-E konverter?
>
> Næppe - hvad skal et stik fra strømforsyningen i et indstiksslot på
> motherboardet?

Hvem har snakket om MB?
Tænk PCI-E grafikkort - og jo adapteren eksisterer skam
http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/info_1909.html
>
> PCI-E er et slot-in standard på motherboardet, kan ikke forlænges
> eller konverteres på nogen måder?

De fleste producenter kalder stikket for en "6pin PCI-E Female
Housing"
http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/info_1892.html

Stikket passer til strømstikket der sidder på de kraftige PCI-E
grafikkort

Strømstikket sidder i øverste højre hjørne:
http://www.3dnews.ru/documents/13027/X1950XTX-front-wocooler-big.jpg

Det er sgu for langt at skrive "Molex to 6pin PCI-Express Cable
Adapter"
Så en molex til PCI-E konverter giver skam god mening :)

- Peter


Thomas von Hassel (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-04-07 13:43

<plykkegaard@gmail.com> wrote:

> Det er sgu for langt at skrive "Molex to 6pin PCI-Express Cable
> Adapter"
> Så en molex til PCI-E konverter giver skam god mening :)


Det hjælper altid at være så præcis som muligt ...

/thomas



--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Nick (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 04-04-07 14:09

> Så en molex til PCI-E konverter giver skam god mening :)

Jeps - hvis man vel at mærke gider skrive det hele

/Nick



plykkegaard@gmail.co~ (04-04-2007)
Kommentar
Fra : plykkegaard@gmail.co~


Dato : 04-04-07 14:13

Thomas von Hassel wrote:

> Jeg gætter på at det er extra strøm til f.eks. et PCI Express grafikkort

Korrekt

> ... men at vedkommendes bundkort ikke har det rette udtag dertil,
> hvilket er besynderligt hvis bundkortet har PCI Express slots ...
>
Egentlig ikke da strøm til 6Pins PCI-E kommer direkte fra PSU'en

- Peter


plykkegaard@gmail.co~ (04-04-2007)
Kommentar
Fra : plykkegaard@gmail.co~


Dato : 04-04-07 14:19

Nick" wrote:
>
> Jeps - hvis man vel at mærke gider skrive det hele
>
Pjat med jer

Skriver I Universal Serial Bus eller USB?

"Molex til PCI-E konverter" burde straks have givet de rigtige
associationer

- Peter


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste