/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Ny maskine hvad skal jeg købe?
Fra : Mads


Dato : 17-03-07 02:20

Hej med jer


Jeg skal have ny comp og jeg er helt lost i hvad jeg skal sætte sammen.(jeg
har selv bygget før men det er et par år siden)
Prisniveau ca 10,000 kr (uden skærm) men ellers med det hele.

Lige et lille spørsmål mere kan det betale sig at bygge selv eller ?

Mvh Mads




 
 
Mads (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 17-03-07 02:22

Ups den skal bruges til spil og film osv.

Mvh Mads



Ukendt (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-03-07 02:51

"Mads" <lovend@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:45fb4235$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Jeg skal have ny comp og jeg er helt lost i hvad jeg skal sætte
> sammen.(jeg har selv bygget før men det er et par år siden)
> Prisniveau ca 10,000 kr (uden skærm) men ellers med det hele.
>
> Lige et lille spørsmål mere kan det betale sig at bygge selv eller ?

Ja, det kan betale sig, hvis man går op i hvilke komponenter der sidder i
pc'en. Og du sparer selvfølgelig også penge, hvis du formår at købe tingene
samlet eller ikke alt for mange forskellige steder.

Mit bud:

CPU: Core 2 Duo 2.6 GHz E6700 eller den noget billigere 2.4GHz E6600
Ram: 2x1 GB DDR2 (800MHz/PC2-6400) i dual channel
Grafik: Noget i stil med Nvidia 7900GT eller 7950GT
HDD: 2x320 GB SATA II i raid 0
Bundkort: Noget med et P965 chipsæt
Kabinet: Kommer an på smag og stil.

Pris fra:
2200+1300+1100+650+1000+800=7050
til
3600+1300+1750+650+1000+800=9100

Dertil lidt porto, en extra blæser og måske lidt lys, men stadig indenfor
budget :)


mvh
///M



Ukendt (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-03-07 03:37

"///M" <nomail> wrote in message
news:45fb4979$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> HDD: 2x320 GB SATA II i raid 0

Glemte lige at regne pris for 2 diske. Læg 650 kr til priserne.

mvh
///M



Claus Tersgov (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 17-03-07 15:03

>>///M<< griflede:


> Ja, det kan betale sig, hvis man går op i hvilke komponenter der
> sidder i pc'en. Og du sparer selvfølgelig også penge, hvis du formår
> at købe tingene samlet eller ikke alt for mange forskellige steder.


Nej, det kan IKKE betale sig, med mindre man vil stjæle softwaren...

> Mit bud:
> 3600+1300+1750+650+1000+800=9100
> Dertil lidt porto, en extra blæser og måske lidt lys, men stadig
> indenfor budget :)

Og lidt software, lidt fragt, lidt arbejdsløn, lidt garanti og oven i hatten
en maskine, der er 100% utestet og ukendt!

Sammenlign så med denne med TRE års GARANTI og en stor sikkerhed for support
og gennemtestet hardware:

http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_12/OFF01.HTM

Kan du selv se problemet?

Claus





Ukendt (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-07 09:51

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message
news:45fbf53d$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Nej, det kan IKKE betale sig, med mindre man vil stjæle softwaren...
> Og lidt software, lidt fragt, lidt arbejdsløn, lidt garanti og oven i
> hatten en maskine, der er 100% utestet og ukendt!
> Sammenlign så med denne med TRE års GARANTI og en stor sikkerhed for
> support og gennemtestet hardware:
> Kan du selv se problemet?

Hej Claus,
Nej jeg kan ikke se problemet - jeg synes du overdriver risikoen. Hvis man
er habil it-mand så er det stadig bedst at lave sin egen pc.


mvh
///M



Fietsenmaker (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Fietsenmaker


Dato : 17-03-07 07:57

Mads skrev:
> Hej med jer
>
>
> Jeg skal have ny comp og jeg er helt lost i hvad jeg skal sætte sammen.(jeg
> har selv bygget før men det er et par år siden)
> Prisniveau ca 10,000 kr (uden skærm) men ellers med det hele.
>
> Lige et lille spørsmål mere kan det betale sig at bygge selv eller ?
>
> Mvh Mads
>
>
>
Du kigge på http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_12/P_OFF01.HTM


Dr.Phil (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Dr.Phil


Dato : 17-03-07 12:36


"Mads" <lovend@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:45fb4235$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej med jer
>
>
> Jeg skal have ny comp og jeg er helt lost i hvad jeg skal sætte
> sammen.(jeg har selv bygget før men det er et par år siden)
> Prisniveau ca 10,000 kr (uden skærm) men ellers med det hele.
>
> Lige et lille spørsmål mere kan det betale sig at bygge selv eller ?
>
> Mvh Mads
>
>
>

Et hurtigt bud...
http://topdata.dk/product.asp?product=3772&sub=287



Claus Tersgov (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 17-03-07 15:07

>>Mads<< griflede:

> Lige et lille spørsmål mere kan det betale sig at bygge selv eller ?

Nej, det kan IKKE længere betale sig, med mindre du vil insisterer på at
eksperimentere selv. Du kommer aldrig i nærheden af de gode, færdige tilbud,
hvis man ser på faktorer som kompatibilitet, driftsikkerhed, garanti,
software osv.

Læs tilbage i gruppen i to-tre måneder, og se hvor mange der har problemer
med maskiner, de har samlet selv.

Claus



Ukendt (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-07 09:58


"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message
news:45fbf610$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>>Mads<< griflede:
>
>> Lige et lille spørsmål mere kan det betale sig at bygge selv eller ?
>
> Nej, det kan IKKE længere betale sig, med mindre du vil insisterer på at
> eksperimentere selv. Du kommer aldrig i nærheden af de gode, færdige
> tilbud, hvis man ser på faktorer som kompatibilitet, driftsikkerhed,
> garanti, software osv.
>
> Læs tilbage i gruppen i to-tre måneder, og se hvor mange der har problemer
> med maskiner, de har samlet selv.

Nu var du så fræk at tæve på mit indlæg, så jeg gør det samme hos dig.
Ellers lad mine indlæg ligge og argumenter for dig selv. Jeg har ikke noget
imod at diskutere, men når diskussionen som her drejer sig om noget det ikke
bare er sort/hvidt så er du som altid på banen med din
råb-højest-og-få-ret-attitude.

De "gode" færdige tilbud man kan købe i supermarkederne har aldrig den samme
kvalitet på komponent-niveau. Der vil blive sparet et sted for at give en
god pris. Og ja for nogen er det ligegyldigt om ram'en hedder dit eller
dat - måske endda for de fleste. Men ikke alle. Dem af os som er krævende
angående funktionalitet, kan du ikke spise af med en Bilka-computer. Du kan
ikke sammensætte pc'en nøjagtigt til dit behov hvis du køber den
færdigsamlet og sandsynligheden for at du finder lige den færdigsamlede pc
der passer er ret lille.

mvh
///M



Paul Østerby Sørense~ (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Paul Østerby Sørense~


Dato : 19-03-07 17:54

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse
news:45fe506d$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message
> news:45fbf610$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>Mads<< griflede:
>>
>>> Lige et lille spørsmål mere kan det betale sig at bygge selv eller ?
>>
>> Nej, det kan IKKE længere betale sig, med mindre du vil insisterer på at
>> eksperimentere selv. Du kommer aldrig i nærheden af de gode, færdige
>> tilbud, hvis man ser på faktorer som kompatibilitet, driftsikkerhed,
>> garanti, software osv.
>>
>> Læs tilbage i gruppen i to-tre måneder, og se hvor mange der har
>> problemer med maskiner, de har samlet selv.
>
> Nu var du så fræk at tæve på mit indlæg, så jeg gør det samme hos dig.
> Ellers lad mine indlæg ligge og argumenter for dig selv. Jeg har ikke
> noget imod at diskutere, men når diskussionen som her drejer sig om noget
> det ikke bare er sort/hvidt så er du som altid på banen med din
> råb-højest-og-få-ret-attitude.
>
> De "gode" færdige tilbud man kan købe i supermarkederne har aldrig den
> samme kvalitet på komponent-niveau. Der vil blive sparet et sted for at
> give en god pris. Og ja for nogen er det ligegyldigt om ram'en hedder dit
> eller dat - måske endda for de fleste. Men ikke alle. Dem af os som er
> krævende angående funktionalitet, kan du ikke spise af med en
> Bilka-computer. Du kan ikke sammensætte pc'en nøjagtigt til dit behov hvis
> du køber den færdigsamlet og sandsynligheden for at du finder lige den
> færdigsamlede pc der passer er ret lille.
>
> mvh
> ///M

Jeg kan slet ikke give dig ret, grunden til at der kan sælges billige
færdigsamlede maskiner er at der købes stort ind og derved er indkøbsprisen
på komponenterne nede i en pris du ikke kan drømme om hvorimod du må betale
en høj pris for den samme komponent. Når du køber en antal forskellige
komponenter fra forskellige leverandører kan du ikke være sikker på at de
kan spille sammen, du vil endda måske få nogle underlige fejl. Det er ikke
for sjovt at nogle MB fabrikanter foreskriver at der kun må sættes
Rammoduler i fra nogle udvalgte leverandører. Jeg har samlet nogle stykker i
de sidste 20år men de 2 sidste maskiner har været færdigsamlede
mærkevaremaskiner da det ikke kunne svare sig at bygge dem selv.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as



Ukendt (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-07 10:21

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote in message
news:45fec021$0$4169$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Jeg kan slet ikke give dig ret, grunden til at der kan sælges billige
> færdigsamlede maskiner er at der købes stort ind og derved er
> indkøbsprisen på komponenterne nede i en pris du ikke kan drømme om
> hvorimod du må betale en høj pris for den samme komponent. Når du køber en
> antal forskellige komponenter fra forskellige leverandører kan du ikke
> være sikker på at de kan spille sammen, du vil endda måske få nogle
> underlige fejl. Det er ikke for sjovt at nogle MB fabrikanter foreskriver
> at der kun må sættes Rammoduler i fra nogle udvalgte leverandører.

Jeg har aldrig samlet pc selv for at spare lidt penge, men for at få det
bedste for pengene. Den dag en pc producent baserer sine maskiner på tests
og reviews af hardware fra f.eks. Toms Hardware, så køber jeg den :)

Men jeg kan godt se din (jeres) pointe. Det kan godt være vi kun er nogle få
stykker tilbage der er så kræsne som mig.

mvh
///M



Paul Østerby Sørense~ (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Paul Østerby Sørense~


Dato : 20-03-07 15:00

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse
news:45ffa753$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote in message
> news:45fec021$0$4169$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Jeg kan slet ikke give dig ret, grunden til at der kan sælges billige
>> færdigsamlede maskiner er at der købes stort ind og derved er
>> indkøbsprisen på komponenterne nede i en pris du ikke kan drømme om
>> hvorimod du må betale en høj pris for den samme komponent. Når du køber
>> en antal forskellige komponenter fra forskellige leverandører kan du ikke
>> være sikker på at de kan spille sammen, du vil endda måske få nogle
>> underlige fejl. Det er ikke for sjovt at nogle MB fabrikanter foreskriver
>> at der kun må sættes Rammoduler i fra nogle udvalgte leverandører.
>
> Jeg har aldrig samlet pc selv for at spare lidt penge, men for at få det
> bedste for pengene. Den dag en pc producent baserer sine maskiner på tests
> og reviews af hardware fra f.eks. Toms Hardware, så køber jeg den :)
>
> Men jeg kan godt se din (jeres) pointe. Det kan godt være vi kun er nogle
> få stykker tilbage der er så kræsne som mig.
>
> mvh
> ///M

Nu er der nok ikke en seriøs fabrikant der vil basere sin udvikling på noget
onkel Tom har skrevet, men indkøbe forskellige komponenter og teste disse
selv bl.a. for emc indstråling og udstråling, følsomhed for varme og kulde,
hvor tæt de enkelte komponenter kan tåle at køre op imod specs inden de
bliver ustabile. Fabrikanter kan ikke tåle de slipper udstyr ud der har
nogle indbyggede svagheder eller andre problemer for så må de lukke eller
blive opkøbt se blot på Compaq, eller IBM hvor det hele er solgt til Lenovo
og deres harddisk afdeling til Hitachi.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as



///M (20-03-2007)
Kommentar
Fra : ///M


Dato : 20-03-07 19:09

Paul Østerby Sørensen wrote:
> Nu er der nok ikke en seriøs fabrikant der vil basere sin udvikling
> på noget onkel Tom har skrevet, men indkøbe forskellige komponenter
> og teste disse selv bl.a. for emc indstråling og udstråling,
> følsomhed for varme og kulde, hvor tæt de enkelte komponenter kan
> tåle at køre op imod specs inden de bliver ustabile.

Tror du da medion/aldi har gjort dette?

> Fabrikanter kan
> ikke tåle de slipper udstyr ud der har nogle indbyggede svagheder
> eller andre problemer for så må de lukke eller blive opkøbt se blot
> på Compaq, eller IBM hvor det hele er solgt til Lenovo og deres
> harddisk afdeling til Hitachi.

Interessant konklusion du drager (at Compaq blev opkøbt, IBM har solgt det
hele). Har du noget der dokumenterer det?
For i virkeligheden fusionerede Compaq med HP og et nyt navn skulle de jo
have, mens IBM kun har *outsourcet deres bærbare* (de har stadig IBM logo
på), de laver jo stadig servere og workstations.

mvh
///M



Paul Østerby Sørense~ (21-03-2007)
Kommentar
Fra : Paul Østerby Sørense~


Dato : 21-03-07 15:54



"///M" <nomail@mail.com> skrev i en meddelelse
news:etp7vb$1cii$1@newsbin.cybercity.dk...
> Paul Østerby Sørensen wrote:
>> Nu er der nok ikke en seriøs fabrikant der vil basere sin udvikling
>> på noget onkel Tom har skrevet, men indkøbe forskellige komponenter
>> og teste disse selv bl.a. for emc indstråling og udstråling,
>> følsomhed for varme og kulde, hvor tæt de enkelte komponenter kan
>> tåle at køre op imod specs inden de bliver ustabile.
>
> Tror du da medion/aldi har gjort dette?

Ja det tror jeg faktiskt at Medion som et af Europas største salgsfirmaer
for elektronik har gjort eller fået gjort, og der er altså andre end Aldi
der sælger dem.

>> Fabrikanter kan
>> ikke tåle de slipper udstyr ud der har nogle indbyggede svagheder
>> eller andre problemer for så må de lukke eller blive opkøbt se blot
>> på Compaq, eller IBM hvor det hele er solgt til Lenovo og deres
>> harddisk afdeling til Hitachi.
>
> Interessant konklusion du drager (at Compaq blev opkøbt, IBM har solgt det
> hele). Har du noget der dokumenterer det?
> For i virkeligheden fusionerede Compaq med HP og et nyt navn skulle de jo
> have, mens IBM kun har *outsourcet deres bærbare* (de har stadig IBM logo
> på), de laver jo stadig servere og workstations.

Jeg var sikker på at Compaq blev opkøbt af HP, men nej HP og Compaq
fusionerede i 2002 som du ganske rigtigt siger. Når man hos Lenovo kan læse
at ThinkPad are registered trade mark of Lenovo betragter jeg det ikke som
outsourcing men som solgt. Om IBM stadig laver servere eller workstations
selv ved jeg ikke, tænkte kun lige på bærbare.

>
> mvh
> ///M
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as



Claus Tersgov (24-03-2007)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 24-03-07 19:15

>>///M<< griflede:

> Jeg har aldrig samlet pc selv for at spare lidt penge, men for at få
> det bedste for pengene. Den dag en pc producent baserer sine maskiner
> på tests og reviews af hardware fra f.eks. Toms Hardware, så køber
> jeg den :)

Det håber jeg aldrig vil ske!

Mærkevareproducenterne baserer sine produkter fra intens R&D fra deres
ingeniører og uafhængige kvalitetsafprøvnings instistutter.

At bruge en tilfældig og ensidig amatørhjemmeside som grundlag for
produktudvikling til mange hundrede milliarder dollars, det kan kun være
snævertsynede fjolser som dig, der kan finde på...

Claus



Claus Tersgov (24-03-2007)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 24-03-07 19:10

>>///M<< griflede:

> Nu var du så fræk at tæve på mit indlæg, så jeg gør det samme hos dig.
> Ellers lad mine indlæg ligge og argumenter for dig selv. Jeg har ikke
> noget imod at diskutere, men når diskussionen som her drejer sig om
> noget det ikke bare er sort/hvidt så er du som altid på banen med din
> råb-højest-og-få-ret-attitude.

Nåhh lille mand, er der nogen, som modsiger dit ævl?

Skal jeg sende en tyver til en pakke tudekiks?

> De "gode" færdige tilbud man kan købe i supermarkederne har aldrig
> den samme kvalitet på komponent-niveau. Der vil blive sparet et sted
> for at give en god pris. Og ja for nogen er det ligegyldigt om ram'en
> hedder dit eller

Det er noget eklatant vrøvl!

Medion, HP, Acer og alle de andre er fremragende kvalitet. Min Medion kommer
eksempelvis med Samsung ram.

Den kører lige nu en større postproduktion i Nuendo og Vegas til en
dokumentarfilm, så du kan ikke lærer mig noget om performance.

Faktum er, at saml selv i dag ikke kan betale sig, og det er af mange
årsager.

Sluttelig er priserne lave, fordi de køber stort ind. Dell omsætter for
næsten kr. 400 **MILLIARDER** om året. Lille medion for ca. 14 milliarder,
så det udløser nogle meget anderledes indkøbspriser, end du er vant til i
din lille andedam.

Bemæsk også, at garantien på disse mærkevarer er LANGT bedre.

Claus




alten (19-03-2007)
Kommentar
Fra : alten


Dato : 19-03-07 11:28

Med mindre du er meget kræsen efter at få lige nøjagtig de komponeter du vil
have i din PC kan det ikke betale sig at samle selv.

Zitech laver go'e PC'ere (men er nok ikke de aller billigste). Se f.eks.
denne:
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=163455

mvh,
Henrik

"Mads" <lovend@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:45fb4235$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej med jer
>
>
> Jeg skal have ny comp og jeg er helt lost i hvad jeg skal sætte
> sammen.(jeg har selv bygget før men det er et par år siden)
> Prisniveau ca 10,000 kr (uden skærm) men ellers med det hele.
>
> Lige et lille spørsmål mere kan det betale sig at bygge selv eller ?
>
> Mvh Mads
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste