/ Forside / Teknologi / Administrative / MS-Office / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
diverse excel spørgsmål
Fra : Hans Pedersen


Dato : 14-03-07 21:34

Jeg har i gang i et lidt større projekt som måske er mig lidt uoverskueligt,
men hvad, man skal jo starte et sted :)

Men første problemstilling jeg er rendt ind i er følgende:

Jeg vil gerne have et felt til at skrive en tekst fra et andet felt, hvis
brugeren har sat x ud for. altså følgende:

Felt A1 skal have en tekst. Brugeren kan sætte x i felterne B1, B2, B3 og
B4. C1, C2, C3 og C4 står der allerede x. D1, D2, D3, D4 står så den tekst
der skal stå i A1.

Jeg kan sagtens lave en formel så A1=D1, hvis B1=C1, men hvordan gør jeg det
med 4 linier sammen?

Håber i forstår min kringlede spørgsmål...

MVH
Hans Pedersen



 
 
Lars Klintholm (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Klintholm


Dato : 14-03-07 22:03

Den 14 mar 2007 skrev Hans Pedersen i
dk.edb.programpakker.ms-office:

> Felt A1 skal have en tekst. Brugeren kan sætte x i felterne B1,
> B2, B3 og B4. C1, C2, C3 og C4 står der allerede x. D1, D2, D3, D4
> står så den tekst der skal stå i A1.

Skal brugeren kun sætte x i enten B1 eller B2 eller B3 eller B4?
Hvad skal der ske, hvis brugeren sætter kryds i 2 af felterne i B-
kolonnen? Eller 3 eller alle4?

--
Med venlig hilsen
Lars Klintholm

Hans Pedersen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Hans Pedersen


Dato : 14-03-07 22:07


"Lars Klintholm" <klintholm@gmail.com> wrote in message
news:Xns98F3E0444E2D3larsklintholm@klintholm.com...
> Den 14 mar 2007 skrev Hans Pedersen i
> dk.edb.programpakker.ms-office:
>
>> Felt A1 skal have en tekst. Brugeren kan sætte x i felterne B1,
>> B2, B3 og B4. C1, C2, C3 og C4 står der allerede x. D1, D2, D3, D4
>> står så den tekst der skal stå i A1.
>
> Skal brugeren kun sætte x i enten B1 eller B2 eller B3 eller B4?
> Hvad skal der ske, hvis brugeren sætter kryds i 2 af felterne i B-
> kolonnen? Eller 3 eller alle4?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Lars Klintholm

Hmmmm godt spørgsmål. Hvis man kan blokere så der kun kan sættes et kryds
ville det jo være det mest optimale? Men ellers kunne den måske skrive FEJL
(som evt. kunne stå i et felt et andet sted, hvis det gør det nemmere)

MVH
Hans



Lars Klintholm (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Klintholm


Dato : 14-03-07 22:27

Den 14 mar 2007 skrev Hans Pedersen i
dk.edb.programpakker.ms-office:

> Hmmmm godt spørgsmål. Hvis man kan blokere så der kun kan sættes
> et kryds ville det jo være det mest optimale?

Hvis der kun står et kryds i B-området kan du lave denne formel i A1:
=LOPSLAG("x";B1:D4;3;0)

For at blokere for flere krydser i B området kan du markere B1:B4
området og vælge Data, Datavalidering, tillad Brugerdefineret, formel
=TÆL.HVIS($B$1:$B$4;"x")<2

--
Med venlig hilsen
Lars Klintholm

Hans Pedersen (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Hans Pedersen


Dato : 17-03-07 21:44


"Lars Klintholm" <klintholm@gmail.com> wrote in message
news:Xns98F3E45135A97larsklintholm@klintholm.com...
> Den 14 mar 2007 skrev Hans Pedersen i
> dk.edb.programpakker.ms-office:
>
>> Hmmmm godt spørgsmål. Hvis man kan blokere så der kun kan sættes
>> et kryds ville det jo være det mest optimale?
>
> Hvis der kun står et kryds i B-området kan du lave denne formel i A1:
> =LOPSLAG("x";B1:D4;3;0)
>
> For at blokere for flere krydser i B området kan du markere B1:B4
> området og vælge Data, Datavalidering, tillad Brugerdefineret, formel
> =TÆL.HVIS($B$1:$B$4;"x")<2
>
> --
> Med venlig hilsen
> Lars Klintholm

Tak for svaret, men har desværre en engelsk version. Og kan du evt forklare
hvad B1:D4;3;0 står for? Isæt 3-tallet og 0 forstår jeg ikke?

MVH
Hans



Lars Klintholm (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Klintholm


Dato : 18-03-07 10:34

Den 17 mar 2007 skrev Hans Pedersen i
dk.edb.programpakker.ms-office:

> Tak for svaret, men har desværre en engelsk version.

Det ville have været bedst at oplyse det fra starten.

LOPSLAG = VLOOKUP
TÆL.HVIS = COUNTIF

> Og kan du evt forklare hvad B1:D4;3;0 står for? Isæt 3-tallet og 0
> forstår jeg ikke?

B1:D4 er det område opslaget skal foregå i
3-tallet fordi den skal hente værdien fra kolonne 3 i dette område
Hjælpen til funktionerne forklarer det udmærket

--
Med venlig hilsen
Lars Klintholm

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste