/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Suzuki gs 450
Fra : Stephan G


Dato : 27-02-07 23:26

Hej,
er der nogen med erfaringer, der kan fortælle om en gs 450 1984 (med
dele fra 1988) er go eller no-go? Hvad er en anstændig brugtpris for
et pænt eksemplar? Hvor mange km er der typisk i sådan en motor?

Mvh Stephan


 
 
Hekto (27-02-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 27-02-07 23:57

Stephan G wrote:

> Hej,
> er der nogen med erfaringer, der kan fortælle om en gs 450 1984 (med
> dele fra 1988) er go eller no-go? Hvad er en anstændig brugtpris for
> et pænt eksemplar? Hvor mange km er der typisk i sådan en motor?
>
> Mvh Stephan

Det kommer lidt an på om det er en E-model, for så er prisen en smule
højere. Det kan ligge på 14-18.000 Kg. Jeg havde den sidste årgang '89. Den
var absolut in mint condition og gik for 19.000.

Ellers god og solid - egnet som transportmiddel. Hvor mange KM? ... ja!

--

/Hekto
"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want
to own one." W.C. Fields - Jeg er ikke enig!

Klaus R (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Klaus R


Dato : 28-02-07 18:51


>
> Det kommer lidt an på om det er en E-model, for så er prisen en smule
> højere. Det kan ligge på 14-18.000 Kg. Jeg havde den sidste årgang '89.
> Den
> var absolut in mint condition og gik for 19.000.
>
> Ellers god og solid - egnet som transportmiddel. Hvor mange KM? ... ja!
>
> --
>
> /Hekto
> "Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't
> want
> to own one." W.C. Fields - Jeg er ikke enig!

hvorfor skulle specielt E-modellen være lidt dyrere, ifølge listerne på
www.bikez.com er de med 27 hk motor...? har selv købt en GS450 s 86(42 hk)
til 10k sprit nysynet - hvis det skulle være en fordel..
er ikke inde i priserne men undrede bare pris - hk forhold.

Klaus R



Hekto (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-02-07 19:26

Klaus R used his keyboard to write :
>>
>> Det kommer lidt an på om det er en E-model, for så er prisen en smule
>> højere. Det kan ligge på 14-18.000 Kg. Jeg havde den sidste årgang '89.
>> Den
>> var absolut in mint condition og gik for 19.000.
>>
>> Ellers god og solid - egnet som transportmiddel. Hvor mange KM? ... ja!
>>
>> --
>>
>> /Hekto
>> "Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't
>> want
>> to own one." W.C. Fields - Jeg er ikke enig!
>
> hvorfor skulle specielt E-modellen være lidt dyrere, ifølge listerne på
> www.bikez.com er de med 27 hk motor...? har selv købt en GS450 s 86(42 hk)
> til 10k sprit nysynet - hvis det skulle være en fordel..
> er ikke inde i priserne men undrede bare pris - hk forhold.
>
> Klaus R

Normalt var effekten 42 HK også på E-modellen.

Grunden til den lidt højere pris er udseendet, da
den er lidt kønnere og lidt Katana-agtig.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Hekto (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-02-07 19:30

Klaus R submitted this idea :
>>
>> Det kommer lidt an på om det er en E-model, for så er prisen en smule
>> højere. Det kan ligge på 14-18.000 Kg. Jeg havde den sidste årgang '89.
>> Den
>> var absolut in mint condition og gik for 19.000.
>>
>> Ellers god og solid - egnet som transportmiddel. Hvor mange KM? ... ja!
>>
>> --
>>
>> /Hekto
>> "Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't
>> want
>> to own one." W.C. Fields - Jeg er ikke enig!
>
> hvorfor skulle specielt E-modellen være lidt dyrere, ifølge listerne på
> www.bikez.com er de med 27 hk motor...? har selv købt en GS450 s 86(42 hk)
> til 10k sprit nysynet - hvis det skulle være en fordel..
> er ikke inde i priserne men undrede bare pris - hk forhold.
>
> Klaus R

Nej, ikke med alstart, det havde de alle.

Denne model:
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=200

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Klaus R (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Klaus R


Dato : 28-02-07 22:14


>
> Nej, ikke med alstart, det havde de alle.
>
> Denne model:
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=200
>
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
> Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
> Elefanter!
>
>
min er denne her. som jeg har ladet dem poste som typebilled.
http://www.bikez.dk/mc.php?mc=1378
fra da solen skinnede efteråret sidste år. Hekto, ved du så hvad vej der er
hvad på benzinhanen der er nemlig kun to stillinger.
OG... i morgen er det jo officielt forår...

Klaus R



Armand (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-02-07 22:25


"Klaus R" <dummefjols@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45e5f0b2$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>
>> Denne model:
>> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=200
>>
> min er denne her. som jeg har ladet dem poste som typebilled.
> http://www.bikez.dk/mc.php?mc=1378

- - - - som er sådan ca. lige så kedelig som Rune Klan (i hans nye TV satire
med Mick Ø) :-|

--
Armand.



Jim Andersen (01-03-2007)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 01-03-07 08:07

Klaus R wrote:
> http://www.bikez.dk/mc.php?mc=1378

Akke ja... min gamle køreskole mc.

En af min fars venner havde også sådan én. Der var ganske rigtigt noget med
det elektriske på den. Ensretteren tror jeg det var han fik skiftet et par
gange.

/jim



Hekto (02-03-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-03-07 15:29

Klaus R wrote on 28-02-2007 :
>>
>> Nej, ikke med alstart, det havde de alle.
>>
>> Denne model:
>> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=200
>>
>> --
>> /Hekto
>> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
>> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
>> Verein'
>> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
>> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
>> Elefanter!
>>
>>
> min er denne her. som jeg har ladet dem poste som typebilled.
> http://www.bikez.dk/mc.php?mc=1378
> fra da solen skinnede efteråret sidste år. Hekto, ved du så hvad vej der er
> hvad på benzinhanen der er nemlig kun to stillinger.
> OG... i morgen er det jo officielt forår...
>
> Klaus R

Nej, det kan jeg ikke huske .... den køre lidt længere i den ene stilling, frem for den anden!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Armand (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-02-07 00:07


"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:1172615168.101386.60050@q2g2000cwa.googlegroups.com...
Hej,
er der nogen med erfaringer, der kan fortælle om en gs 450 1984 (med
dele fra 1988) er go eller no-go?

Altså!
Med en 23 år gammel motorcykel må man forvente at et og andet er slidt ned
eller brudt sammen og udskiftet.
Bliver du nervøs alene på baggrund af at den ikke står i original stand
eller er repararet så bliver du nødt til at sigte langt lavere (og dermed
nyere) med det budget du synligvis er ude at købe motorcykel efter men det
kan hænde at du slet ikke kan komme ud af den gruppe af nedslidnings truede
køretøjer med dét beløb

--
Armand.



Stephan G (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Stephan G


Dato : 28-02-07 07:40

Tak for info,
kan læse, at det i hvert fald ikke er nogen generelt dårlig maskine...
Den er gået godt 40 kkm, er en E model på 84'er stel, såvidt jeg har
forstået. Heldigvis er det en uddannet, der har lavet det. Hvilke dele
skal jeg holde øje med ved besigtigelse...?

"Med en 23 år gammel motorcykel må man forvente at et og andet er
slidt ned
eller brudt sammen og udskiftet."

> Klart klart, det er vi med på. Det er jo også på den måde man som begynder kan høste væredifulde erfaringer :)

Tak igen ( sover I mon aldrig herinde ;)

Stephan


tp (28-02-2007)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 28-02-07 09:52

kan læse, at det i hvert fald ikke er nogen generelt dårlig maskine...
Den er gået godt 40 kkm, er en E model på 84'er stel, såvidt jeg har
forstået. Heldigvis er det en uddannet, der har lavet det. Hvilke dele
skal jeg holde øje med ved besigtigelse...?


40.000km på 23 år er < 2000 per år. jeg kører 1200km/uge når det går hårdt
for sig. Liiiiiiidt sund skepsis er på sin plads :) Kig efter stand i
stedet. Kan du lugte olie etc når den kører (bruger den olie er interessant,
men næppe noget sælger gider svare ærligt på).



Torben Scheel (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-02-07 16:21

Stephan G wrote:
> Tak igen ( sover I mon aldrig herinde ;)
>
3-holdsskift - Armand havde hundevagten denne gang.

--
vh
Torben - just clocked in.

OleG (01-03-2007)
Kommentar
Fra : OleG


Dato : 01-03-07 00:52

Stephan G wrote:

> "Med en 23 år gammel motorcykel må man forvente at et og andet er
> slidt ned
> eller brudt sammen og udskiftet."

Hej Stephan,

Jeg kører på sådan en GS 450E og har har gjort det næsten dagligt sommer
og vinter, de seneste 3 år. Det er alstå en fin daglig slider. Du skal
være opmærksom på at den ikke kommer under minimumsmærket på oliepinden,
det koster hurtigt din generator. Ligeledes er det en god idé at checke om
den lader ordentligt. Da jeg købte min var generatoren død, kun spænding
på 2 faser med det resultat at den ensrettede spænding var for lav. Da jeg
havde skiftet generatoren (reservedelen kostede en lille tusse) viste det
sig at regulatoren også var død, ladespændingen var nu 17-18 volt. Da jeg
så også skiftede den virkede "el-værket" og har gjort det siden. Et tips
er at lodde de 3 generatorledninger til regulatoren istedet for at bruge
de originale stik. Det er ikke noget problem at lodde dem fra hindanden
igen, hvis du en dag skal have delene fra hinanden. Jeg har ikke haft brug
for det siden jeg loddede dem sammen for 3 år siden.

Derudover har der kun været ganske almindeligt service som
kædevedligehold, olieskift osv.

Hvis det er er til daglig transport så er det en super lille maskine. Jeg
har nu også været i Norge 2 gange og én gang i Norditalien på den. 2 af
gangene med min 10 års datter bagpå. Det klarer den fint, også i bjergene.
Turen fra Hamborg til Bolzano tog vi dog med autotoget, men dernede kørt
vi vest om Gardasøen over Verona til Venedig og så retur til Bolzano via
Cortina. Ingen problemer med Suzukien overhovedet.


Mvh Ole


Hekto (02-03-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-03-07 15:28

OleG submitted this idea :
> Stephan G wrote:
>
>> "Med en 23 år gammel motorcykel må man forvente at et og andet er
>> slidt ned
>> eller brudt sammen og udskiftet."
>
> Hej Stephan,
>
> Jeg kører på sådan en GS 450E og har har gjort det næsten dagligt sommer
> og vinter, de seneste 3 år. Det er alstå en fin daglig slider. Du skal
> være opmærksom på at den ikke kommer under minimumsmærket på oliepinden,
> det koster hurtigt din generator. Ligeledes er det en god idé at checke om
> den lader ordentligt. Da jeg købte min var generatoren død, kun spænding
> på 2 faser med det resultat at den ensrettede spænding var for lav. Da jeg
> havde skiftet generatoren (reservedelen kostede en lille tusse) viste det
> sig at regulatoren også var død, ladespændingen var nu 17-18 volt. Da jeg
> så også skiftede den virkede "el-værket" og har gjort det siden. Et tips
> er at lodde de 3 generatorledninger til regulatoren istedet for at bruge
> de originale stik. Det er ikke noget problem at lodde dem fra hindanden
> igen, hvis du en dag skal have delene fra hinanden. Jeg har ikke haft brug
> for det siden jeg loddede dem sammen for 3 år siden.
>
> Derudover har der kun været ganske almindeligt service som
> kædevedligehold, olieskift osv.
>
> Hvis det er er til daglig transport så er det en super lille maskine. Jeg
> har nu også været i Norge 2 gange og én gang i Norditalien på den. 2 af
> gangene med min 10 års datter bagpå. Det klarer den fint, også i bjergene.
> Turen fra Hamborg til Bolzano tog vi dog med autotoget, men dernede kørt
> vi vest om Gardasøen over Verona til Venedig og så retur til Bolzano via
> Cortina. Ingen problemer med Suzukien overhovedet.
>
>
> Mvh Ole

Det påstås at denlave oliestand gør at
generatoren (statoren) ikke bliver kølet
ordentligt.

Hr. Schnabel leverer en glimrende laderegulator -
også til en GS450 - der med ét slag fjerne alle
problemer med den oprindelige laderegulator.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Armand (02-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-03-07 19:03


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.139f7d73eb65cb4e.41842@urxgb.qxROT13...
>
> Det påstås at den lave oliestand gør at
> generatoren (statoren) ikke bliver kølet
> ordentligt.

Det kunne være en forklaring - Hvis bare det ikke var fordi at generatoren
løber tørt (jeg mindes at den måske gjorde dét, og kan på net-ficher se at
der er pakdåser i begge ender af krumtappen!).

--
Armand.



Ukendt (02-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-03-07 19:50

On Fri, 2 Mar 2007 19:03:24 +0100, Armand wrote:

> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> news:mn.139f7d73eb65cb4e.41842@urxgb.qxROT13...
>>
>> Det påstås at den lave oliestand gør at
>> generatoren (statoren) ikke bliver kølet
>> ordentligt.
>
> Det kunne være en forklaring - Hvis bare det ikke var fordi at generatoren
> løber tørt (jeg mindes at den måske gjorde dét, og kan på net-ficher se at
> der er pakdåser i begge ender af krumtappen!).

Det er muligt at tegninger viser det, menæ, olien vælter altså ud når
generatordækslet fjernes på såvel 400 som 500 :-/ jeg kan ikke tro at 450
er så meget anderledes.

Og i øvrigt, hvad laver en pakdåse ud mod koblingen ? :-|

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Armand (02-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-03-07 20:13


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:1vllis5le9qxu.7pagop3jcjgy.dlg@40tude.net...
> On Fri, 2 Mar 2007 19:03:24 +0100, Armand wrote:
>
>> .........Hvis bare det ikke var fordi at generatoren
>> løber tørt (jeg mindes at den måske gjorde dét, og kan på net-ficher se
>> at
>> der er pakdåser i begge ender af krumtappen!).
>
> Det er muligt at tegninger viser det, menæ, olien vælter altså ud ....
> Og i øvrigt, hvad laver en pakdåse ud mod koblingen ? :-|
>
Hva' mæ': Afholder platinerne fra at sejle i olie?

--
Armand.



Ukendt (02-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-03-07 20:25

On Fri, 2 Mar 2007 20:12:53 +0100, Armand wrote:

>> Det er muligt at tegninger viser det, menæ, olien vælter altså ud ....
>> Og i øvrigt, hvad laver en pakdåse ud mod koblingen ? :-|
>>
> Hva' mæ': Afholder platinerne fra at sejle i olie?

Nåe dén, altså til uden for koblingen og primærdrev Gad vide om olien
i generatoren er et problem tror det nu ikke....

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

OleG (03-03-2007)
Kommentar
Fra : OleG


Dato : 03-03-07 15:28

Orla Pedersen wrote:

>> Hva' mæ': Afholder platinerne fra at sejle i olie?

> Nåe dén, altså til uden for koblingen og primærdrev Gad vide om olien
> i generatoren er et problem tror det nu ikke....

Olie i generatoren er helt sikkert ikke et problem. Meningen er at det
skal være der. Hvis der derimod er for lav oliestand, ender det med
fastbrændt olie på statorviklingerne. Det var tydeligvis det, der var
problemet med min generator, da jeg skiftede den umiddelbart efter jeg
havde købt maskinen.
Det fastbrændte olie får naturligvis problemet til at accelerere, da
statoren så ikke længere kan komme af med varmen.

Der er forresten heller ingen platiner på sådan en GS'er...


Mvh OleG


Hekto (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-03-07 14:04

Armand wrote:

> Det kunne være en forklaring - Hvis bare det ikke var fordi at generatoren
> løber tørt (jeg mindes at den måske gjorde dét, og kan på net-ficher se at
> der er pakdåser i begge ender af krumtappen!).

Orla har ganske ret ... måske læsebriller???

Om statoren så køles af olien, er jeg måske en lille smule tvivlene over
for. Hvis den gør, bliver den godt nok varm, og har ringe mulighed for at
komme af med varmen via venstre sidedæksle.
--

/Hekto
"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want
to own one." W.C. Fields - Jeg er ikke enig!

Jim Andersen (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 28-02-07 12:41

Stephan G wrote:
> Hvor mange km er der typisk i sådan en motor?

Har da set nogen stykker i den Blå med 100K+ på klokken.
Det er vel (nu hvor det er en suzuki) mestendels et spørgsmål om at sørge
for at der er olie på.

/jim



Stephan G (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Stephan G


Dato : 28-02-07 16:49

> > Tak igen ( sover I mon aldrig herinde ;)
>
> 3-holdsskift - Armand havde hundevagten denne gang.

Haha :)

Stephan



Jes Vestervang (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 28-02-07 19:14

"Klaus R" <dummefjols@hotmail.com> writes:

> hvorfor skulle specielt E-modellen være lidt dyrere, ifølge listerne
> på www.bikez.com er de med 27 hk motor...? har selv købt en GS450 s
> 86(42 hk) til 10k sprit nysynet - hvis det skulle være en
> fordel.. er ikke inde i priserne men undrede bare pris - hk
> forhold.

Et gæt er at E-modellen er med elstart. De 27 hk er sandsynligvis bare
en tysk model, der er droslet pga. nogle forsikringsregler de engang
havde dernede.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Stephan G (01-03-2007)
Kommentar
Fra : Stephan G


Dato : 01-03-07 20:08

Så er den købt, går fint og ser godt ud. 15k inkl. en masse
reservedele!

Tak for input!

Stephan



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408936
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste