|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Fascination Of Transportation Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  07-03-07 18:05
 | 
 |  | 
 
            Hvor er det himmelsk at se, eens gamle model
 er havnet, for en stor dels vedkommende, blandt
 celebre køreapparater på nedenstående udstilling
 At den kan begå sig blandt biler som
 Porche 911, Ford Mustang, Ferrari Testarossa,
 Jaguar E-type og Citroên DS 'Gudinden' gør mig næsten til en endnu
 lykkeligere ejer af et (velholdt) eksemplar.
 Ja ja...det kan enhver jo sige...men jo,
 det er kapaciteter som designfaglig ekspert, arkitekt Niels Kryger,
 chefredaktør Mikkel Thomsager, Bil Magasinet,
 chefredaktør Bo Christian Koch, Motor og ikke mindst
 Bildesigner Henrik Fisker som har talt/valgt.
 De har i sandhed ret i deres udvælgelser.,o)
http://www.ddc.dk/KALENDER/DDCudstillinger/fascination_of_transportation Hvad blev der af VW, FIAT, BMW, MB m.fl. ?    |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (07-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  07-03-07 18:20
 | 
 |  |  |  |  | 
  Ukendt (07-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  07-03-07 18:26
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse 
 news:45EEF458.E1B870F@du.kan.finde.den...
 > Egue skriver:
 >>
 >> At den kan begå sig blandt biler som
 >
 > Morris mascot...
 Men intet fra VW group..   |  |  | 
   Klaus D. Mikkelsen (07-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  07-03-07 18:58
 | 
 |  |  |  |  | 
    Ukendt (10-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  10-03-07 07:59
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse 
 news:45EEFD1D.51DC9045@du.kan.finde.den...
 > Egue skriver:
 >>
 >> Men intet fra VW group..   >
 > Nej, ikke sammen med mascot og sierra    Porche (den ægte) samt Ferarri'en..
 Du vil næppe opleve en Golf II
 udstillet ved siden af ovennævnte
 i NOGEN disciplin overhovedet.,o) 
            
             |  |  | 
     Klaus D. Mikkelsen (10-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  10-03-07 08:15
 | 
 |  | 
 
            Egue skriver:
 > 
 > Du vil næppe opleve en Golf II
 > udstillet ved siden af ovennævnte
 Nej, du har ret, en Golf er ikke at sammenligne med en Mascot og en
 Sierra.
 VW Golf har skabt sin egen bilklasse, det er mere end hvad man kan sige
 om en Sierra.
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
      Ukendt (10-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  10-03-07 09:30
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
 news:45F25AE3.88A9E58B@du.kan.finde.den...
 > Egue skriver:
 >>
 >> Du vil næppe opleve en Golf II
 >> udstillet ved siden af ovennævnte
 >
 > Nej, du har ret, en Golf er ikke at sammenligne med en Mascot og en
 > Sierra.
 
 -som er i klasse med Ferrari, Porche og Mustang..
 
 
 > VW Golf har skabt sin egen bilklasse, det er mere end hvad man kan sige
 > om en Sierra.
 
 Ja Golf-klassen er småborgerlighedens målestok...
 Men på den anden side, du finder jo også Netto i næsten
 alle byer...
 
 
 
 
 |  |  | 
       Brian (10-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  10-03-07 09:48
 | 
 |  | 
 
            Egue wrote:
 > Ja Golf-klassen er småborgerlighedens målestok...
 > Men på den anden side, du finder jo også Netto i næsten
 > alle byer...
 ROFL - hvor har du ret    /Brian 
            
             |  |  | 
       Klaus D. Mikkelsen (10-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  10-03-07 09:57
 | 
 |  | 
 
            Egue skriver:
 > 
 > -som er i klasse med Ferrari, Porche og Mustang..
 I følge en snæver kreds af mennesker.
 Den er også i klasse med en Jaguar E-type som er noget af det grimmeste
 bildesign der findes. Men okay der falder Sierra'en jo godt ind....
 > Ja Golf-klassen er småborgerlighedens målestok...
 Næh.
 > Men på den anden side, du finder jo også Netto i næsten
 > alle byer...
 Det gjorde man også med Sierra engang. Men modsat Golf var det ikke en
 betegnelse der har holdt ved.
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
        Ukendt (13-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  13-03-07 07:18
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse 
 news:45F272F5.4A3FE57F@du.kan.finde.den...
 > Egue skriver:
 >>
 >> -som er i klasse med Ferrari, Porche og Mustang..
 >
 > I følge en snæver kreds af mennesker.
 Hehe..det er du NØDT til at sige.
 > Den er også i klasse med en Jaguar E-type som er noget af det grimmeste
 > bildesign der findes. Men okay der falder Sierra'en jo godt ind....
 Hehe...hele verdenspressen i danmark og i denne gruppe
 er HELT vild enig med dig..  )
 >> Ja Golf-klassen er småborgerlighedens målestok...
 >
 > Næh.
 Jo. Og de er bagud af dansen.
 Konservatismen står for fald.
 Selv hr. og fru Danmark synes Golf ser
 jævn kedelig ud nu. De nåede ikke at forny sig.
 >> Men på den anden side, du finder jo også Netto i næsten
 >> alle byer...
 >
 > Det gjorde man også med Sierra engang. Men modsat Golf var det ikke en
 > betegnelse der har holdt ved.
 Nu er betegnelsen Golf-klassen bare en indikation på
 størrelsen og ikke så meget andet..  )
 Prisen på VW er så høj, den er i en klasse for sig prismæssigt.
            
             |  |  | 
         Klaus D. Mikkelsen (13-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  13-03-07 17:34
 | 
 |  | 
 
            Egue skriver:
 > 
 > Hehe..det er du NØDT til at sige.
 Det er fact.
 
 > Jo. Og de er bagud af dansen.
 Næh, det er såmænd den mest velkørende i klassen.
 > Nu er betegnelsen Golf-klassen bare en indikation på
 > størrelsen og ikke så meget andet..  )
 Netop.
 > Prisen på VW er så høj, den er i en klasse for sig prismæssigt.
 Sludder.
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
          Ukendt (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  14-03-07 06:40
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse 
 news:45F6D279.CA8EECC3@du.kan.finde.den...
 > Egue skriver:
 >>
 >> Hehe..det er du NØDT til at sige.
 >
 > Det er fact.
 Nej.
 >> Jo. Og de er bagud af dansen.
 >
 > Næh, det er såmænd den mest velkørende i klassen.
 Hahaha...R32 kan til nød komme med i dên klasse om du vil...
 >> Nu er betegnelsen Golf-klassen bare en indikation på
 >> størrelsen og ikke så meget andet..  )
 >
 > Netop.
 *lol*
 >> Prisen på VW er så høj, den er i en klasse for sig prismæssigt.
 >
 > Sludder.
 Nej.
 VW er alt for dyrt.
 Men folk betaler gerne for prestigen, velvidende
 den ikke er så anvendelig i daglig praksis. 
            
             |  |  | 
           Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  14-03-07 16:06
 | 
 |  | 
 
            Egue skriver:
 > 
 > Hahaha...R32 kan til nød komme med i dên klasse om du vil...
 Læs, hvad eksempelvis FDM skriver.
 
 > VW er alt for dyrt.
 Nej, ikke længere.
 > Men folk betaler gerne for prestigen, velvidende
 > den ikke er så anvendelig i daglig praksis.
 Kig på en Golf, den er jo proppet med udstyr. Skal du have en
 tilsvarende Fuckus skal du jo til at betale kassen for at få den op på
 samme niveau. Dernæst har du sublimekøreegenskaber i en Golf.
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
            Martin Johansen [600~ (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  14-03-07 17:18
 | 
 |  | In article <45F80F3B.2811E966@du.kan.finde.den>,
 "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
 
 > Kig på en Golf, den er jo proppet med udstyr.
 
 Ahva er den?? Hvornår er de begyndt med det inde hos VW ?
 
 Og nu skal du ikke sige, at det har de altid gjort, for jeg husker
 tydeligt de gange jeg har kigget bil, der er det ligefør man skal betale
 for, at få elruder og centrallås...
 
 
 |  |  | 
             Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  14-03-07 18:16
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" skriver:
 > 
 > Ahva er den?? Hvornår er de begyndt med det inde hos VW ?
 Det er ved at være længe siden, jeg har nævnt det er par gange......
 
 > Og nu skal du ikke sige, at det har de altid gjort, for jeg husker
 > tydeligt de gange jeg har kigget bil, der er det ligefør man skal betale
 > for, at få elruder og centrallås...
 Prøv at se efter.
 På en Ford Focus er fartpilot ikke engang standard.
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
              Martin Johansen [600~ (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  14-03-07 18:27
 | 
 |  | > Det er ved at være længe siden, jeg har nævnt det er par gange......
 
 Så gjorde de et klogt træk dengang.
 
 Jeg var brændt lun på en Polo engang.. men hos Citroën fik jeg _alt_
 elektrisk ekstraudstyr.. i Polo'en havde de knapt nok gide sætte en
 lyskontakt i...
 
 > På en Ford Focus er fartpilot ikke engang standard.
 
 Det er også for dårligt..
 
 Dualzone klima og fartpilot er standard på vores koreanerdåse...
 
 
 
 
 |  |  | 
              Brian (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  14-03-07 18:43
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen wrote:
 > På en Ford Focus er fartpilot ikke engang standard.
 Det er det eneste der tæller negativt for Ford. Til gengæld er en Golf ikke 
 udstyret med trip/kørecomputer, aktivt kulfilter, der mangler 2 højtttalere 
 i forhold til Sofus'en, og noget radio betjening ved rattet. Så er der vist 
 også noget med sædevarme. Jeg ved ikke om det er tilføjet i Golf nu, men den 
 jeg prøvede for et ½ års tid siden, havde det ikke.
 Det eneste der er at fremhæve, er faktisk fartpilot'en... VW er bare 
 fantastisk dygtige, til at skrive selv de mindste ting på udstyrslisten    /Brian
            
             |  |  | 
               Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  14-03-07 19:31
 | 
 |  | 
 
            Brian skriver:
 > 
 > Det er det eneste der tæller negativt for Ford. Til gengæld er en Golf ikke
 > udstyret med trip/kørecomputer
 Jo. Jeg har selv en yderst skrabet model, der er den i.
 > Det eneste der er at fremhæve, er faktisk fartpilot'en... VW er bare
 > fantastisk dygtige, til at skrive selv de mindste ting på udstyrslisten    ESP, er det blevet standard i en Focus ?
 Jeg har lige haft en 2005'er at køre i i en 2-3 måneder. Den havde ikke.
 Min 2004 Golf har og det er ganske standard.
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
                Brian (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  14-03-07 19:45
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen wrote:
  >> Det er det eneste der tæller negativt for Ford. Til gengæld er en
 >> Golf ikke udstyret med trip/kørecomputer
 >
 > Jo. Jeg har selv en yderst skrabet model, der er den i.
 Åbenbart ikke skrabet nok. Jeg har lige tjekket for en sikkerheds skyld, og 
 i en Trendline er der "Instrumentenhed med elektronisk speedometer, 
 kilometer- og triptæller, omdrejningstæller". I Comfortline står 
 kørecomputer nævnt under standardudstyret - så det er altså ikke standard i 
 en basis Golf.
 > ESP, er det blevet standard i en Focus ?
 Det var godt du lokkede mig til at kigge ind hos Ford, se engang her: 
http://www.ford.dk/ie/focus/foc_overview/foc25/-/-/-/- Der er altså både 2-zonet klimaanlæg, fartpilot monteret i rattet og ESP.
 /Brian
            
             |  |  | 
                 Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  14-03-07 19:54
 | 
 |  | 
 
            Brian skriver:
 > 
 > Åbenbart ikke skrabet nok. Jeg har lige tjekket for en sikkerheds skyld, og
 > i en Trendline er der "Instrumentenhed med elektronisk speedometer,
 > kilometer- og triptæller, omdrejningstæller". I Comfortline står
 > kørecomputer nævnt under standardudstyret - så det er altså ikke standard i
 > en basis Golf.
 Min er en Trendline (har lige tjekket efter) havd forstår man så ved
 kørecomputer. Jeg har triptæller plus 2x triptæller, tidstæller,
 forbrugsmåler, og estimeret resterende km på nuværende tank.
 Den sidste virker noget mere effektivt end i en Focus C-max af samme
 årgang. Her har jeg oplevet at køre 350 km på en halv tank og alligvel
 mente den at der var brændstof nok til 530 km (sjovt nok kom den ikke
 til at gå meget mere end 700km på en tankfuld)
 > Det var godt du lokkede mig til at kigge ind hos Ford, se engang her:
 > http://www.ford.dk/ie/focus/foc_overview/foc25/-/-/-/- > 
 > Der er altså både 2-zonet klimaanlæg, fartpilot monteret i rattet og ESP.
 Det må være kommet med den nye model.
 Rart at se at jeg har taget fejl og at Ford har oppet sig. Mon de har
 lært noget af VW ?
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
                  Brian (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  14-03-07 20:06
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen wrote:
 > Min er en Trendline (har lige tjekket efter) havd forstår man så ved
 > kørecomputer.
 Det kan jo være tilkøbt, eller også har de fjernet lidt udstyr i deres 
 biler. De har jo haft svært ved at lave penge på V'eren.
 > Jeg har triptæller plus 2x triptæller, tidstæller,
 > forbrugsmåler, og estimeret resterende km på nuværende tank.
 Det er kørecomputer ja, men når de helt specifikt skriver 
 kilometer/triptæller samt omdrejningtæller, er der nok ikke mere at komme 
 efter i dét instrument. Overhovedet ikke, når de skriver kørecomputer under 
 udstyrslisten på Comfortline.
 > Den sidste virker noget mere effektivt end i en Focus C-max af samme
 > årgang. Her har jeg oplevet at køre 350 km på en halv tank og alligvel
 > mente den at der var brændstof nok til 530 km (sjovt nok kom den ikke
 > til at gå meget mere end 700km på en tankfuld)
 Jeg prøver overhovedet ikke at forherlige Ford biler, så det tror jeg helt 
 absolut på    > Det må være kommet med den nye model.
 Ja, det er nok kommet i 07 modellen. Det jeg startede med at remse op, var 
 det jeg fandt i en helt basis Focus for knap 1½ år siden.
 > Rart at se at jeg har taget fejl og at Ford har oppet sig. Mon de har
 > lært noget af VW ?
 Jeg må give dig at VW var kvikke til at gøre ESP og fartpilot standard, men 
 der holder udstyrsfesten (i forhold til andre mærker) altså.
 /Brian 
            
             |  |  | 
                   Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  14-03-07 20:14
 | 
 |  | 
 
            Brian skriver:
 > 
 > Det kan jo være tilkøbt, eller også har de fjernet lidt udstyr i deres
 > biler. De har jo haft svært ved at lave penge på V'eren.
 Det er med garanti ikek tilkøbt. Der er tilkøbt stor radiopakke til min
 bil fra fabrik. Har udskrifterne....
 
 > Det er kørecomputer ja, men når de helt specifikt skriver
 > kilometer/triptæller samt omdrejningtæller, er der nok ikke mere at komme
 > efter i dét instrument. Overhovedet ikke, når de skriver kørecomputer under
 > udstyrslisten på Comfortline.
 Lad mig gætte, det er MFA'en de kalder kørecomputer. Den kan det samme,
 men har et lidt mere grafisk display. Til gengæld er det pisse
 irreterende når den eksemplevis er ved at løbe tom for sprinklervæske,
 for så skifter uret mellem tidsvisning og sprinklervæske lav ikonet.
 > Jeg må give dig at VW var kvikke til at gøre ESP og fartpilot standard, men
 > der holder udstyrsfesten (i forhold til andre mærker) altså.
 Elruder bagi ?
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
                    Brian (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  14-03-07 20:35
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen wrote:
 > Det er med garanti ikek tilkøbt. Der er tilkøbt stor radiopakke til
 > min bil fra fabrik. Har udskrifterne....
 OK...
 > Lad mig gætte, det er MFA'en de kalder kørecomputer. Den kan det
 > samme, men har et lidt mere grafisk display.
 Jeg tror det ikke, men det er jo ikke mig der er VW mand    Men det undrer mig bare at de ikke skriver mere, end de tre førnævnte så. Vi 
 snakker om en butik, der skriver holder til førstehjælpskasse og 
 advarselstrekant samt bagagerumslys på udstyrslisten    >> Jeg må give dig at VW var kvikke til at gøre ESP og fartpilot
 >> standard, men der holder udstyrsfesten (i forhold til andre mærker)
 >> altså.
 >
 > Elruder bagi ?
 Er det standard i VW potter ?
 Elruder bagi er ekstraudstyr i Focus - men hvad skal man også med den slags, 
 når man har 2-zonet klima    Der skal nok være mange små forskelle, men VW er altså ikke så veludstyret 
 som du gerne vil gøre dem. Til gengæld er de gode til at samle det i pakker.
 Ligeså er Focus heller ikke underudstyret...
 /Brian 
            
             |  |  | 
                     Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  14-03-07 22:24
 | 
 |  | 
 
            Brian skriver:
 > 
 > Er det standard i VW potter ?
 Golf 5 dørs - ja.
 Passat - nej
 A4 - nej.
 
 > Der skal nok være mange små forskelle, men VW er altså ikke så veludstyret
 > som du gerne vil gøre dem. Til gengæld er de gode til at samle det i pakker.
 De er lige så veludstyret som de fleste andre og ikke mindst end del
 mere end C-max.
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
                      Brian (15-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  15-03-07 17:24
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen wrote:
 > De er lige så veludstyret som de fleste andre og ikke mindst end del
 > mere end C-max.
 Med de seneste(?) tilføjelser til Focus, er der ikke mange i klassen der kan 
 følge med - slet ikke til prisen.
 Ifølge www.autoweek.nl,  bliver slavemodellerne af Golf V solgt uden 
 kørecomputer i Holland. Hvad de så fylder det store display ud med istedet, 
 ved jeg ikke.
 /Brian 
            
             |  |  | 
                       Klaus D. Mikkelsen (15-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  15-03-07 18:35
 | 
 |  | 
 
            Brian skriver:
 > 
 > Med de seneste(?) tilføjelser til Focus, er der ikke mange i klassen der kan
 > følge med - slet ikke til prisen.
 Tjek lige C-max.....
 
 > Ifølge www.autoweek.nl,  bliver slavemodellerne af Golf V solgt uden
 > kørecomputer i Holland. Hvad de så fylder det store display ud med istedet,
 > ved jeg ikke.
 Standard display som i min....
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
                        Brian (15-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  15-03-07 18:50
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen wrote:
 >> Med de seneste(?) tilføjelser til Focus, er der ikke mange i klassen
 >> der kan følge med - slet ikke til prisen.
 >
 > Tjek lige C-max.....
 Jojo, der har de lige lavet et ekstra skrabet niveau. Konkurrencen er jo 
 også benhård fra PSA, i det der børne-container segment.
 Men, nu var det jo Focus du sammenlignede med oprindeligt.
 >> Ifølge www.autoweek.nl,  bliver slavemodellerne af Golf V solgt uden
 >> kørecomputer i Holland. Hvad de så fylder det store display ud med
 >> istedet, ved jeg ikke.
 >
 > Standard display som i min....
 Hehe... hvem ved. Hvis man ikke betegner forbrugsmåler og alt det hejs, som 
 en del af en kørecomputer, har man godt nok storhedsvanvid.
 Jeg prøver at sende en mail til lidt forskellige VW forhandlere, så er der 
 sikkert en enkelt af dem der ved det.
 /Brian 
            
             |  |  | 
                         Klaus D. Mikkelsen (15-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  15-03-07 18:50
 | 
 |  | 
 
            Brian skriver:
 > 
 > Jojo, der har de lige lavet et ekstra skrabet niveau. Konkurrencen er jo
 > også benhård fra PSA, i det der børne-container segment.
 > 
 > Men, nu var det jo Focus du sammenlignede med oprindeligt.
 Er det ikek også en Focus ?
 
 > Hehe... hvem ved. Hvis man ikke betegner forbrugsmåler og alt det hejs, som
 > en del af en kørecomputer, har man godt nok storhedsvanvid.
 Netop
 
 > Jeg prøver at sende en mail til lidt forskellige VW forhandlere, så er der
 > sikkert en enkelt af dem der ved det.
 Hvis de gider at svare........
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
                          Brian (15-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  15-03-07 19:02
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen wrote:
 >> Men, nu var det jo Focus du sammenlignede med oprindeligt.
 >
 > Er det ikek også en Focus ?
 Nej, når du nu flueknepper på den måde, så er det helt nøjagtigt en Focus 
 C-Max.
 Men jeg er udemærket klar over, at du har dine erfaringer fra en C-Max
 >> Jeg prøver at sende en mail til lidt forskellige VW forhandlere, så
 >> er der sikkert en enkelt af dem der ved det.
 >
 > Hvis de gider at svare........
 Jeg har sendt til SMC Århus Syd og Haderslev - spændende sager    /Brian 
            
             |  |  | 
                Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  14-03-07 19:45
 | 
 |  | 
 
            "Klaus D. Mikkelsen" skriver:
 > 
 > Jeg har lige haft en 2005'er at køre i i en 2-3 måneder. Den havde ikke.
 Undskyld, det var en c-max. Jeg kan se at en "standard" Focus har fået
 noget mere udstyr, som er standard på Golf'en.
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
            Brian (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  14-03-07 17:26
 | 
 |  | Klaus D. Mikkelsen wrote:
 
 > Kig på en Golf, den er jo proppet med udstyr. Skal du have en
 > tilsvarende Fuckus skal du jo til at betale kassen for at få den op på
 > samme niveau. Dernæst har du sublimekøreegenskaber i en Golf.
 
 Det er da vist noget vrøvl. Sammenligner du de to basismodeller, er der ikke
 noget forspring til Golf på udstyrsfronten. Køreegenskaberne er
 Sofus-mobilen jo berømt for, så der har Golf heller ikke et forspring -
 tværtom.
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
             Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  14-03-07 19:32
 | 
 |  | 
 
            Brian skriver:
 > 
 > Det er da vist noget vrøvl. Sammenligner du de to basismodeller, er der ikke
 > noget forspring til Golf på udstyrsfronten.
 Fartpilot. ESP?
 > Køreegenskaberne er
 > Sofus-mobilen jo berømt for, så der har Golf heller ikke et forspring -
 > tværtom.
 For nu at tage den på Olesen maner:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A8E92D0C-62EC-48B8-9A3D-8177FBA37CE1/0/1621.pdf "Den femte generation af VW Golf rammer plet. Imponerende
 køreegenskaber, lækre materialer, fine motorer og en støjsvag kabine.
 Prisen er kun steget en smule, og virker ikke urimelig"
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
              Brian (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  14-03-07 19:48
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen wrote:
 >> Det er da vist noget vrøvl. Sammenligner du de to basismodeller, er
 >> der ikke noget forspring til Golf på udstyrsfronten.
 >
 > Fartpilot. ESP?
 Jep - plus lidt ekstra    > For nu at tage den på Olesen maner:
 LOL
 > http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A8E92D0C-62EC-48B8-9A3D-8177FBA37CE1/0/1621.pdf >
 > "Den femte generation af VW Golf rammer plet. Imponerende
 > køreegenskaber, lækre materialer, fine motorer og en støjsvag kabine.
 > Prisen er kun steget en smule, og virker ikke urimelig"
 Jeg er da ikke uenig i at V'eren er en lækker bil. Jeg synes bare det var et 
 selvmål at blande køreegenskaberne ind i den debat. Hvis der er en ting Ford 
 kan (og som er gennemgående på alle modeller) er det at skrue en undervogn 
 sammen.
 /Brian 
            
             |  |  | 
               Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  14-03-07 19:56
 | 
 |  | 
 
            Brian skriver:
 > 
 > Jeg er da ikke uenig i at V'eren er en lækker bil. Jeg synes bare det var et
 > selvmål at blande køreegenskaberne ind i den debat. Hvis der er en ting Ford
 > kan (og som er gennemgående på alle modeller) er det at skrue en undervogn
 > sammen.
 Men det underkender bare ikke at VW også er blevet god til det (omend
 ikke bedre). Mon de har hentet folk ved Ford ?
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
                Brian (14-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  14-03-07 20:09
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen wrote:
 > Men det underkender bare ikke at VW også er blevet god til det (omend
 > ikke bedre).
 Nej, de har spændt hjelmen på det punkt. Jeg husker da, at den fik ros i 
 motorpressen for at være sat bedre op. Det samme er jo sket med Passat'en.
 > Mon de har hentet folk ved Ford ?
 Tror du virkelig at de har været _så_ desperate ?    /Brian 
            
             |  |  | 
            Ukendt (15-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-03-07 17:00
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
 news:45F80F3B.2811E966@du.kan.finde.den...
 > Egue skriver:
 >>
 >> Hahaha...R32 kan til nød komme med i dên klasse om du vil...
 >
 > Læs, hvad eksempelvis FDM skriver.
 
 En std. Focus har langt bedre undervogn
 end selv en dyrere Golf.
 
 >> VW er alt for dyrt.
 >
 > Nej, ikke længere.
 
 Jo.
 
 >> Men folk betaler gerne for prestigen, velvidende
 >> den ikke er så anvendelig i daglig praksis.
 >
 > Kig på en Golf, den er jo proppet med udstyr. Skal du have en
 > tilsvarende Fuckus skal du jo til at betale kassen for at få den op på
 > samme niveau. Dernæst har du sublimekøreegenskaber i en Golf.
 
 Focus kører en klasse over Golf.
 En Golf er ikke proppet med andet
 end borgerdyr.
 
 
 
 
 |  |  | 
             Klaus D. Mikkelsen (15-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  15-03-07 18:44
 | 
 |  |  |  |  | 
              Ukendt (18-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  18-03-07 10:09
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
 news:45F985F6.62077DBD@du.kan.finde.den...
 > Egue skriver:
 >>
 >> En std. Focus har langt bedre undervogn
 >> end selv en dyrere Golf.
 >
 > In your dreams.
 
 Næh du. Virkelighed.
 
 >> Focus kører en klasse over Golf.
 >
 > Læs hvad FDM konkluderer.
 
 FDM og andre udnævner gang på gang
 Focus som een af klassens bedst kørende.
 Det er langt vigtigere, end blot at være
 i Golf-størrelses-klassen....
 
 Desuden har AutoBild udnævnt bla.
 Golf til at ha' en markant dårlig
 affjedringskomfort. Som flere i klassen...
 For at lave en dynamisk og sportslig
 undervogn, er bilen strammet så hårdt
 op, at det er gået ud over komforten..
 Dog havde Audi som de eneste gjort
 noget ved kritikken.
 Eneste model, som havde en perfekt
 afstemt undervogn var, Focus...fra Ford.:,o))
 Og glæd dig til den nye Mondeo. Den får
 klassens laveste støjniveau.
 
 
 
 
 |  |  | 
      Tom (10-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  10-03-07 10:02
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
 news:45F25AE3.88A9E58B@du.kan.finde.den...
 > Egue skriver:
 >>
 >> Du vil næppe opleve en Golf II
 >> udstillet ved siden af ovennævnte
 >
 > Nej, du har ret, en Golf er ikke at sammenligne med en Mascot og en
 > Sierra.
 >
 > VW Golf har skabt sin egen bilklasse, det er mere end hvad man kan sige
 > om en Sierra.
 
 Er det en Golf2 du mener ligger under en Sierra?
 For så vil jeg da give dig ret, så er en goller2 bestemt ikke i klasse med
 en sierra.
 
 Mage til lam æske end en golf2 diesel som den min ven har, har jeg ALDRIG
 kørt i.....den er "overgået" af selv den mest ækle Sierra af 82' aftapning
 
 Men lad os først klarlægge hvad det egentlig er vi sammenligner fordi golf
 og sierra er lavet i en del versioner og årgange
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
       Klaus D. Mikkelsen (10-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  10-03-07 10:49
 | 
 |  | 
 
            Tom skriver:
 > 
 > Er det en Golf2 du mener ligger under en Sierra?
 Hverken over eller under.
 > Mage til lam æske end en golf2 diesel som den min ven har, har jeg ALDRIG
 > kørt i.....den er "overgået" af selv den mest ækle Sierra af 82' aftapning
 > 
 > Men lad os først klarlægge hvad det egentlig er vi sammenligner fordi golf
 > og sierra er lavet i en del versioner og årgange
 Nu er det ikke det tekniske der skal kigges på, ej heller
 køreegenskaberne
 Bilerne er valgt på baggrund af følgende kriterier:
     * Bilerne skal være produceret i perioden 1950 til i dag.
     * Udvælgelsen skal begrundes med en designfaglig motivation med
 fokus på bilernes designmæssige udseende og æstetik frem for eksempelvis
 bilernes tekniske udstyr, køreegenskaber, økonomi, miljøhensyn mm.
     * Bilerne skal være eller have været industrielt produceret.
 Men jeg har det da helt fint med at at VW's biler ikke er i klasse med
 morris mascot, men derimod med Lamborghini, RollsRoyce, Bentley, BMW
 osv...
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
        Ukendt (13-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  13-03-07 07:22
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse 
 news:45F27F15.69B917DD@du.kan.finde.den...
 > Men jeg har det da helt fint med at at VW's biler ikke er i klasse med
 > morris mascot, men derimod med Lamborghini, RollsRoyce, Bentley, BMW
 > osv...
 Hehe...ingen af disse mærker havde noget at byde på
 i nævne udstilling...INGEN..  )
 Men det havde Porche og Ferrari...de eneste
 'ægte' sportsvognmærker.  )
 -og selvf. Jaguar...som også er ejet af Ford.. 
            
             |  |  | 
  Torben Scheel (08-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  08-03-07 09:20
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen wrote:
 > 
 > Morris mascot...
 > 
 Jeg savner min : http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=11065&m=full Men hvad - den blev solgt med fortjeneste - hvad kan man forlange mere.
 2-delte skyderuder, hydraulisk affjedring og udvendige dørhængsler - ren 
 charme.
 Jeg savner sgu´ ikke Sierra'en. Vi havde en St.Car '92 med tagræling og 
 ghostbusters tagbeskyttere - sådan her : 
http://www.vmax.dk/static/images/vmax/wallpapers/1280/Ford%20Sierra.jpg (taget altså    Nuværende klassikere i stalden : Audi 80 Avant, Yamaha FJ1100 og Honda 
 CB450S
 -- 
 vh
 Torben
 Ford Sierra Azur St.Car tværstræbere til tagbøjer til salg. Original 
 lak. Billigt    |  |  | 
  Robert Andersen (08-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Robert Andersen
 | 
 Dato :  08-03-07 12:46
 | 
 |  | 
 
            > Jaguar E-type og Citroên DS 'Gudinden' gør mig næsten til en endnu
 > lykkeligere ejer af et (velholdt) eksemplar.
 Ja de har altid serveret for meget rødvin til frokosten i Citroens 
 designafdeling.
 At nogle så synes at det der kommer ud af det er pænt, er så en anden sag.
   /Robert 
            
             |  |  | 
  Ukendt (10-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  10-03-07 08:02
 | 
 |  | 
 "Robert Andersen" <rowand@get(to)net.dk> skrev i en meddelelse
 news:45eff70b$0$5741$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >> Jaguar E-type og Citroên DS 'Gudinden' gør mig næsten til en endnu
 >> lykkeligere ejer af et (velholdt) eksemplar.
 >
 > Ja de har altid serveret for meget rødvin til frokosten i Citroens
 > designafdeling.
 >
 > At nogle så synes at det der kommer ud af det er pænt, er så en anden sag.
 
 
 Sammenlignet med hvad man ser idag er sådan en DS ikke direkte grim.
 Og vi skrev 1955...
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |