|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | ST200 instrumenter Fra : Tom
 | 
 Dato :  27-02-07 22:19
 | 
 |  | 
 
            Uaaark, det tog længere tid end jeg lige havde regnet med at få St200 
 instrumenterne over i min mondeo.
 Vandt et helt instrumentpanel på ebay og skulle lige montere det, men da jeg 
 satte tænding på så var ALT galt. ABS lampen blev ved med at lyse, 
 omdrejningstæller viste kun ca. 400 RPM, tankmåler ca. 20 liter for lidt, 
 tempmåler helt oppe i det røde felt fra starten........
 Var lige ved at fortvivle og tro at det kun kunne bruges i en V6'er, men 
 efter en større bytten rundt med modstande, printplader, stik osv osv så 
 lykkedes det sørme at få det hele til at virke     Hehe, nu skulle bilen kunne køre 220 da speedometeret går 20 Km/t højere op.
 Øj mand sikke et spild af tid og penge bare for lidt instrument-lir'
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/659323.jpg Så mangler jeg kun at indbygge SATC modulet, men det bliver en endnu større 
 ombygning som jeg er begyndt at forberede nu.
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/618507.jpg --
 Tom
            
             |  |  | 
  Ukendt (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  28-02-07 04:06
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 > Øj mand sikke et spild af tid og penge bare for lidt
 > instrument-lir'
 > http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/659323.jpg Undskyld, men er DET et ST200 instrument? Hvad lir er der over det? Det ser 
 da ærlig talt lidt tamt ud eller?
 /Peter 
            
             |  |  | 
  BJ (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  28-02-07 04:21
 | 
 |  |  |  |  | 
   Per Henneberg Kriste~ (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~
 | 
 Dato :  28-02-07 07:34
 | 
 |  | 
 
            BJ wrote:
 > "Peter S." <-> skrev i en meddelelse
 > news:45e4f17d$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 >
 > KLIP
 >
 >>
 >> Undskyld, men er DET et ST200 instrument? Hvad lir er der over det?
 >> Det ser da ærlig talt lidt tamt ud eller?
 >
 > Ja.
 >
 > http://www.forddesktops.com/show.asp?f=mondeo&i=Ford_Mondeo_ST200_Interior.jpg Speedometeret går kun til 160.
 Meget passende for en bovlam Mondeo :)
 -- 
 Per, Esbjerg
 Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500 
            
             |  |  | 
    Martin Rise Christen~ (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Rise Christen~
 | 
 Dato :  28-02-07 08:33
 | 
 |  | 
 "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45e5224d$0$78959$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > BJ wrote:
 >> "Peter S." <-> skrev i en meddelelse
 >> news:45e4f17d$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 >>
 >> KLIP
 >>
 >>>
 >>> Undskyld, men er DET et ST200 instrument? Hvad lir er der over det?
 >>> Det ser da ærlig talt lidt tamt ud eller?
 >>
 >> Ja.
 >>
 >> http://www.forddesktops.com/show.asp?f=mondeo&i=Ford_Mondeo_ST200_Interior.jpg >
 > Speedometeret går kun til 160.
 men det er jo nok miles - de har da invertfald sat rattet i den forkerte 
 side.
 -- 
 Mvh,
 Martin 
            
             |  |  | 
     BJ (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  28-02-07 12:42
 | 
 |  | 
 "Martin Rise Christensen" <martin.slet.dette.nu@rise.dk> skrev i en
 meddelelse news:45e52fd1$0$48434$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 >> Speedometeret går kun til 160.
 >
 > men det er jo nok miles - de har da invertfald sat rattet i den forkerte
 > side.
 
 Burde Tom´s nyanskaffelse så ikke have miles angivet i røde tale i en mindre
 cirkel.?
 
 --
 Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
 
 
 
 
 |  |  | 
      Uffe Bærentsen (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  28-02-07 12:55
 | 
 |  | 
 "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45e56acd$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Martin Rise Christensen" <martin.slet.dette.nu@rise.dk> skrev i en 
 > meddelelse news:45e52fd1$0$48434$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 >
 >>> Speedometeret går kun til 160.
 >>
 >> men det er jo nok miles - de har da invertfald sat rattet i den forkerte 
 >> side.
 >
 > Burde Tom´s nyanskaffelse så ikke have miles angivet i røde tale i en 
 > mindre cirkel.?
 Nej da, Bilen hvor Tom's kommer fra har da haft rattet 'in the right side' 
   Det er ikke alle biler der har både km/t og mph angivelser.
 -- 
 mvh Uffe
 Mondeo 1,8i   (nysynet    Tipo 1,6i 
            
             |  |  | 
       BJ (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  28-02-07 12:59
 | 
 |  | 
 "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45e56d92$0$52166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 KLIP
 >> Burde Tom´s nyanskaffelse så ikke have miles angivet i røde tale i en 
 >> mindre cirkel.?
 >
 > Nej da, Bilen hvor Tom's kommer fra har da haft rattet 'in the right side' 
 >    > Det er ikke alle biler der har både km/t og mph angivelser.
 Jeg synes det er lidt af et kuriosum, de venstrestyrede modeller ikke har 
 den "service".
 Nå, det er nok fordi de "højrestyrede bilister" bedre kan regne om i 
 hovedet..   De behøver altså ingen "hjælp"..   -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
             |  |  | 
        Uffe Bærentsen (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  28-02-07 13:36
 | 
 |  | 
 "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45e56ec3$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> Det er ikke alle biler der har både km/t og mph angivelser.
 >
 > Jeg synes det er lidt af et kuriosum, de venstrestyrede modeller ikke har 
 > den "service".
 Min 'deo må så være at betragte som et kuriosum,
 da den ikke har det     > Nå, det er nok fordi de "højrestyrede bilister" bedre kan regne om i 
 > hovedet..   Højrestyrede bilister.
 Er det dem der har konen siddende i højre sæde og lader hende om at styre 
 dem?
 > De behøver altså ingen "hjælp"..   Om jeg behøver hjælp eller ej, vil jeg lade stå som et åbent spørgsmål.
   -- 
 mvh Uffe
 Mondeo 1,8i   (nysynet    Tipo 1,6i 
            
             |  |  | 
         BJ (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  28-02-07 13:58
 | 
 |  | 
 "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45e57747$0$52177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 KLIP
 > Om jeg behøver hjælp eller ej, vil jeg lade stå som et åbent spørgsmål.
 Din kone er vel ikke i nærheden.?
   -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
             |  |  | 
        alexbo (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  28-02-07 15:16
 | 
 |  | 
 "BJ"  skrev
 > Jeg synes det er lidt af et kuriosum, de venstrestyrede modeller ikke har
 > den "service".
 > Nå, det er nok fordi de "højrestyrede bilister" bedre kan regne om i
 > hovedet..   Hmm, man sætter ikke milesmeter i venstrestyrede, fordi højrestyrede er
 bedre til at omregne.
 mvh
 Alex Christensen
            
             |  |  | 
         BJ (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  28-02-07 16:49
 | 
 |  | 
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45e58eee$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 KLIP
 >> Jeg synes det er lidt af et kuriosum, de venstrestyrede modeller ikke har
 >> den "service".
 >> Nå, det er nok fordi de "højrestyrede bilister" bedre kan regne om i
 >> hovedet..   >
 > Hmm, man sætter ikke milesmeter i venstrestyrede, fordi højrestyrede er
 > bedre til at omregne.
 Af hjertet tak for oplysningen.
 Der er indtil nu kun én, der har forstået joken/morsomheden.
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
             |  |  | 
    Tom (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  28-02-07 21:46
 | 
 |  | 
 "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45e5224d$0$78959$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >> http://www.forddesktops.com/show.asp?f=mondeo&i=Ford_Mondeo_ST200_Interior.jpg >
 > Speedometeret går kun til 160.
 >
 > Meget passende for en bovlam Mondeo :)
 Bare pas på, jeg kan godt sige at 0-100 går ca 2 sekunder hurtigere nu     (Hmm, skal lige have kalibreret speedometeret lidt bedre)
 --
 Tom
            
             |  |  | 
   Ukendt (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  28-02-07 10:08
 | 
 |  |  |  |  | 
  Peter Dalgaard (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Dalgaard
 | 
 Dato :  28-02-07 13:47
 | 
 |  | 
 
            "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:
 > "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:45e56d92$0$52166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 >
 >>> Burde Tom´s nyanskaffelse så ikke have miles angivet i røde tale i en 
 >>> mindre cirkel.?
 >>
 >> Nej da, Bilen hvor Tom's kommer fra har da haft rattet 'in the right side' 
 >>    >> Det er ikke alle biler der har både km/t og mph angivelser.
 >
 > Jeg synes det er lidt af et kuriosum, de venstrestyrede modeller ikke har 
 > den "service".
 >
 > Nå, det er nok fordi de "højrestyrede bilister" bedre kan regne om i 
 > hovedet..   >
 > De behøver altså ingen "hjælp"..   Nu er der jo ikke nogen særlig snæver sammenhæng mellem ratplacering
 og enheder for hastighed: DK, US, GB, AUS, så har vi vist alle fire
 kombinationer.
 -- 
    O__  ---- Peter Dalgaard             Øster Farimagsgade 5, Entr.B
   c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics     PO Box 2099, 1014 Cph. K
  (*) \(*) -- University of Copenhagen   Denmark          Ph:  (+45) 35327918
 ~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk)                  FAX: (+45) 35327907
            
             |  |  | 
   BJ (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  28-02-07 13:57
 | 
 |  | 
 "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
 news:x21wkao3el.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
 
 KLIP
 
 > Nu er der jo ikke nogen særlig snæver sammenhæng mellem ratplacering
 > og enheder for hastighed: DK, US, GB, AUS, så har vi vist alle fire
 > kombinationer.
 
 Af hjertet tak for oplysningen.
 
 Jeg ved ikke, hvordan jeg skulle have levet uden i denne globale verdens
 forskellige biler.
 
 --
 Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
 
 
 
 
 |  |  | 
    Uffe Bærentsen (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  28-02-07 23:46
 | 
 |  | 
 "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45e57c52$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Af hjertet tak for oplysningen.
 >
 > Jeg ved ikke, hvordan jeg skulle have levet uden i denne globale verdens 
 > forskellige biler.
 Lykkeligt uvidende    -- 
 mvh Uffe
 Mondeo 1,8i   (nysynet    Tipo 1,6i 
            
             |  |  | 
   Leonard (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  28-02-07 13:58
 | 
 |  | Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:
 
 >Nu er der jo ikke nogen særlig snæver sammenhæng mellem ratplacering
 >og enheder for hastighed: DK, US, GB, AUS, så har vi vist alle fire
 >kombinationer.
 
 Ligeså lidt er der vel lighed i længden på mil i hhv. S, US, GB ...
 
 --
 Leonard
 
 
 |  |  | 
    BJ (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  28-02-07 14:08
 | 
 |  | 
 "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
 news:kuuau211m8ccbl9kfoqdne42m7qgnv8j6f@4ax.com...
 
 KLIP
 
 >>Nu er der jo ikke nogen særlig snæver sammenhæng mellem ratplacering
 >>og enheder for hastighed: DK, US, GB, AUS, så har vi vist alle fire
 >>kombinationer.
 >
 > Ligeså lidt er der vel lighed i længden på mil i hhv. S, US, GB ...
 
 Det må være forvirrende i JP ...
 
 --
 Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
 
 
 
 
 |  |  | 
     Leonard (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  28-02-07 14:31
 | 
 |  | 
 
            "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:
 >Det må være forvirrende i JP ...
 Jeg læser sjældent den avis    -- 
 Leonard
            
             |  |  | 
      BJ (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  28-02-07 14:45
 | 
 |  | 
 "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:901bu2h9if5ud6udn0vikqo6q3dnotbpcd@4ax.com...
 KLIP
 >>Det må være forvirrende i JP ...
 >
 > Jeg læser sjældent den avis    Det skulle ellers ind i mellem være ganske pingeling..   -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
             |  |  | 
  Peter Dalgaard (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Dalgaard
 | 
 Dato :  28-02-07 13:48
 | 
 |  | 
 
            "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> writes:
 >> Nå, det er nok fordi de "højrestyrede bilister" bedre kan regne om i 
 >> hovedet..   >
 > Højrestyrede bilister.
 > Er det dem der har konen siddende i højre sæde og lader hende om at styre 
 > dem?
 Jeg plejer nu at kalde hende for GPS'en...
 -- 
    O__  ---- Peter Dalgaard             Øster Farimagsgade 5, Entr.B
   c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics     PO Box 2099, 1014 Cph. K
  (*) \(*) -- University of Copenhagen   Denmark          Ph:  (+45) 35327918
 ~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk)                  FAX: (+45) 35327907
            
             |  |  | 
  Peter Dalgaard (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Dalgaard
 | 
 Dato :  28-02-07 14:11
 | 
 |  | Leonard <piper28a@gmail.invalid> writes:
 
 > Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:
 >
 >>Nu er der jo ikke nogen særlig snæver sammenhæng mellem ratplacering
 >>og enheder for hastighed: DK, US, GB, AUS, så har vi vist alle fire
 >>kombinationer.
 >
 > Ligeså lidt er der vel lighed i længden på mil i hhv. S, US, GB ...
 
 US og GB er nu ret enige om de 1609m. Det er S og DK er ikke er enige
 om der går 10 eller 7,532 km på en mil. US og GB er derimod ikke enige om
 størrelsen af en gallon og derfor heller ikke om definitionen af mpg.
 Og hestekræfter er til en mindre roman...
 
 
 
 > --
 > Leonard
 
 --
 O__  ---- Peter Dalgaard             Øster Farimagsgade 5, Entr.B
 c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics     PO Box 2099, 1014 Cph. K
 (*) \(*) -- University of Copenhagen   Denmark          Ph:  (+45) 35327918
 ~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk)                  FAX: (+45) 35327907
 
 
 |  |  | 
  Peter Dalgaard (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Dalgaard
 | 
 Dato :  28-02-07 14:20
 | 
 |  | "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:
 
 > "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
 > news:x21wkao3el.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
 >
 > KLIP
 >
 >> Nu er der jo ikke nogen særlig snæver sammenhæng mellem ratplacering
 >> og enheder for hastighed: DK, US, GB, AUS, så har vi vist alle fire
 >> kombinationer.
 >
 > Af hjertet tak for oplysningen.
 >
 > Jeg ved ikke, hvordan jeg skulle have levet uden i denne globale verdens
 > forskellige biler.
 
 ....og derudover er der forskelle på om blinklyset sidder til højre
 eller venstre i forhold til rattet. I en Holden Astra sidder det fx.
 til venstre hånd lige modsat de fleste andre biler i Australien, fordi
 det i virkeligheden er en Opel der har fået flyttet rattet.
 
 Jeg syntes bare du skulle vide det. Jeg kan også underholde med
 forskelle i trimspecifikationer på Yaris i forskellige lande hvis du
 ønsker det.
 
 --
 O__  ---- Peter Dalgaard             Øster Farimagsgade 5, Entr.B
 c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics     PO Box 2099, 1014 Cph. K
 (*) \(*) -- University of Copenhagen   Denmark          Ph:  (+45) 35327918
 ~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk)                  FAX: (+45) 35327907
 
 
 |  |  | 
   BJ (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  28-02-07 14:45
 | 
 |  | 
 "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
 news:x2odnemnbq.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
 
 KLIP
 
 > ...og derudover er der forskelle på om blinklyset sidder til højre
 > eller venstre i forhold til rattet. I en Holden Astra sidder det fx.
 > til venstre hånd lige modsat de fleste andre biler i Australien, fordi
 > det i virkeligheden er en Opel der har fået flyttet rattet.
 
 Det er jo ganske utroligt.
 
 > Jeg syntes bare du skulle vide det. Jeg kan også underholde med
 > forskelle i trimspecifikationer på Yaris i forskellige lande hvis du
 > ønsker det.
 
 Endnu en gang af hjertet tak.
 
 Derfor ikke, da jeg ikke har planer om at _køre_ i egen bil, hverken til JP,
 AUS, US, men vil holde mig i "vort eget område".
 
 --
 Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter Dalgaard (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Dalgaard
 | 
 Dato :  28-02-07 17:09
 | 
 |  | 
 
            "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:
 > "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:45e58eee$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >
 > KLIP
 >
 >>> Jeg synes det er lidt af et kuriosum, de venstrestyrede modeller ikke har
 >>> den "service".
 >>> Nå, det er nok fordi de "højrestyrede bilister" bedre kan regne om i
 >>> hovedet..   >>
 >> Hmm, man sætter ikke milesmeter i venstrestyrede, fordi højrestyrede er
 >> bedre til at omregne.
 >
 > Af hjertet tak for oplysningen.
 >
 > Der er indtil nu kun én, der har forstået joken/morsomheden.
 Jamen så må du jo hellere forklare den. Havde du ventet rungende
 latterkaskader?
 -- 
    O__  ---- Peter Dalgaard             Øster Farimagsgade 5, Entr.B
   c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics     PO Box 2099, 1014 Cph. K
  (*) \(*) -- University of Copenhagen   Denmark          Ph:  (+45) 35327918
 ~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk)                  FAX: (+45) 35327907
            
             |  |  | 
   BJ (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  28-02-07 17:12
 | 
 |  | 
 "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse 
 news:x2mz2ymfhx.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
 KLIP
 >> Der er indtil nu kun én, der har forstået joken/morsomheden.
 >
 > Jamen så må du jo hellere forklare den.
 Jeg har slet ingen forestilling om, den vil blive forstået ved nærmere 
 forklaring.
 Det ender bare op i den rene statistik..   > Havde du ventet rungende
 > latterkaskader?
 På ingen måde, jeg er ganske tilfreds med Uffes.
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
            
             |  |  | 
  Peter Dalgaard (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Dalgaard
 | 
 Dato :  28-02-07 17:25
 | 
 |  | 
 
            "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:
 > "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:x2mz2ymfhx.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
 >
 > KLIP
 >
 >>> Der er indtil nu kun én, der har forstået joken/morsomheden.
 >>
 >> Jamen så må du jo hellere forklare den.
 >
 > Jeg har slet ingen forestilling om, den vil blive forstået ved nærmere 
 > forklaring.
 >
 > Det ender bare op i den rene statistik..   Kun i syv ud af ti tilfælde.
 -- 
    O__  ---- Peter Dalgaard             Øster Farimagsgade 5, Entr.B
   c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics     PO Box 2099, 1014 Cph. K
  (*) \(*) -- University of Copenhagen   Denmark          Ph:  (+45) 35327918
 ~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk)                  FAX: (+45) 35327907
            
             |  |  | 
   BJ (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  28-02-07 17:29
 | 
 |  | 
 "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse 
 news:x2irdmmerj.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
 KLIP
 >> Det ender bare op i den rene statistik..   >
 > Kun i syv ud af ti tilfælde.
 For en sikkerheds skyld...er det nu en vits/joke/morsomhed..?
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
             |  |  | 
  Peter Dalgaard (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Dalgaard
 | 
 Dato :  28-02-07 18:04
 | 
 |  | 
 
            "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:
 > "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:x2irdmmerj.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
 >
 > KLIP
 >
 >>> Det ender bare op i den rene statistik..   >>
 >> Kun i syv ud af ti tilfælde.
 >
 > For en sikkerheds skyld...er det nu en vits/joke/morsomhed..?
 Det styrer du selv. Fra valgfrit sæde.
 -- 
    O__  ---- Peter Dalgaard             Øster Farimagsgade 5, Entr.B
   c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics     PO Box 2099, 1014 Cph. K
  (*) \(*) -- University of Copenhagen   Denmark          Ph:  (+45) 35327918
 ~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk)                  FAX: (+45) 35327907
            
             |  |  | 
   BJ (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  28-02-07 18:05
 | 
 |  | 
 "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse 
 news:x2abyymcy9.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
 KLIP
 >>>> Det ender bare op i den rene statistik..   >>>
 >>> Kun i syv ud af ti tilfælde.
 >>
 >> For en sikkerheds skyld...er det nu en vits/joke/morsomhed..?
 >
 > Det styrer du selv. Fra valgfrit sæde.
 Hvilken fleksibilitet at udvise.
 Af hjertet tak.
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
             |  |  | 
  Tom (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  28-02-07 21:44
 | 
 |  | 
 "Peter S." <-> skrev i en meddelelse 
 news:45e4f17d$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Tom wrote:
 >> Øj mand sikke et spild af tid og penge bare for lidt
 >> instrument-lir'
 >> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/659323.jpg >
 > Undskyld, men er DET et ST200 instrument? Hvad lir er der over det? Det 
 > ser da ærlig talt lidt tamt ud eller?
 Netop at det er originalt ST200 udstyr og ikke thansen udstyr (mere)     --
 Tom
            
             |  |  | 
  Uffe Bærentsen (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  28-02-07 10:12
 | 
 |  | 
 "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:45e4a051$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Uaaark, det tog længere tid end jeg lige havde regnet med at få St200 
 > instrumenterne over i min mondeo.
 >
 > Vandt et helt instrumentpanel på ebay og skulle lige montere det, men da 
 > jeg satte tænding på så var ALT galt. ABS lampen blev ved med at lyse, 
 > omdrejningstæller viste kun ca. 400 RPM, tankmåler ca. 20 liter for lidt, 
 > tempmåler helt oppe i det røde felt fra starten........
 > Var lige ved at fortvivle og tro at det kun kunne bruges i en V6'er, men 
 > efter en større bytten rundt med modstande, printplader, stik osv osv så 
 > lykkedes det sørme at få det hele til at virke     Et forstudie ville nok have afsløret en del af dette.
 Men det er sjovere at opdage fejlene efterhånden    > Hehe, nu skulle bilen kunne køre 220 da speedometeret går 20 Km/t højere 
 > op.
 > Øj mand sikke et spild af tid og penge bare for lidt instrument-lir'
 >
 > http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/659323.jpg Er det kabel eller elektronisk speedometer i Mk.II?
 > Så mangler jeg kun at indbygge SATC modulet, men det bliver en endnu 
 > større ombygning som jeg er begyndt at forberede nu.
 >
 > http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/618507.jpg Hov, kan se på den side som BJ linker til at du også mangler gearknoppen   http://www.forddesktops.com/show.asp?f=mondeo&i=Ford_Mondeo_ST200_Interior.jpg Der står da højt og tydeligt 'ST200' på knoppen.
 Men det er sjovt når det hele bare spiller    -- 
 mvh Uffe
 Mondeo 1,8i   (nysynet    Tipo 1,6i 
            
             |  |  | 
  BJ (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  28-02-07 18:11
 | 
 |  |  |  |  | 
  Tom (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  28-02-07 21:43
 | 
 |  | 
 "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45e54776$0$52104$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 > news:45e4a051$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Uaaark, det tog længere tid end jeg lige havde regnet med at få St200 
 >> instrumenterne over i min mondeo.
 >>
 >> Vandt et helt instrumentpanel på ebay og skulle lige montere det, men da 
 >> jeg satte tænding på så var ALT galt. ABS lampen blev ved med at lyse, 
 >> omdrejningstæller viste kun ca. 400 RPM, tankmåler ca. 20 liter for lidt, 
 >> tempmåler helt oppe i det røde felt fra starten........
 >> Var lige ved at fortvivle og tro at det kun kunne bruges i en V6'er, men 
 >> efter en større bytten rundt med modstande, printplader, stik osv osv så 
 >> lykkedes det sørme at få det hele til at virke     >
 > Et forstudie ville nok have afsløret en del af dette.
 > Men det er sjovere at opdage fejlene efterhånden    Det skriver de ikke noget om i diverse manualer og lign. Begge stik passer 
 lige over på men det er selvesignalerne der er lavet om i. Der sidder ekstra 
 dioder og modstande i det ene panel i forhold til det andet.
 >> Hehe, nu skulle bilen kunne køre 220 da speedometeret går 20 Km/t højere 
 >> op.
 >> Øj mand sikke et spild af tid og penge bare for lidt instrument-lir'
 >>
 >> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/659323.jpg >
 > Er det kabel eller elektronisk speedometer i Mk.II?
 Elektrisk i min. 143 Hz = 100 Km/t
 >> Så mangler jeg kun at indbygge SATC modulet, men det bliver en endnu 
 >> større ombygning som jeg er begyndt at forberede nu.
 >>
 >> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/618507.jpg >
 > Hov, kan se på den side som BJ linker til at du også mangler gearknoppen 
 >    > http://www.forddesktops.com/show.asp?f=mondeo&i=Ford_Mondeo_ST200_Interior.jpg > Der står da højt og tydeligt 'ST200' på knoppen.
 >
 > Men det er sjovt når det hele bare spiller    Jeg synes bare ikke så meget om knoppen, at jeg har villet købe den
 --
 Tom
            
             |  |  | 
   BJ (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  28-02-07 22:27
 | 
 |  | 
 "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:45e5e950$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Jeg synes bare ikke så meget om knoppen, at jeg har villet købe den
 
 LOL ... Wetten dass...
 
 --
 Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
 
 
 
 
 |  |  | 
   Uffe Bærentsen (28-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  28-02-07 23:41
 | 
 |  | 
 "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:45e5e950$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Et forstudie ville nok have afsløret en del af dette.
 >> Men det er sjovere at opdage fejlene efterhånden    >
 > Det skriver de ikke noget om i diverse manualer og lign. Begge stik passer 
 > lige over på men det er selvesignalerne der er lavet om i. Der sidder 
 > ekstra dioder og modstande i det ene panel i forhold til det andet.
 Mirez har lavet noget der ligner lidt.
http://www.mirez.co.uk/Mods.htm Modification Number #4: Instrument Cluster Replacement
 >> Er det kabel eller elektronisk speedometer i Mk.II?
 >
 > Elektrisk i min. 143 Hz = 100 Km/t
 Altså de samme pulser som tripcomputeren bruger?
 Hmmmm, skal du af med det gamle instrument panel?
 Det ligner at det passer i en (min    Mk.I.
 >>> Så mangler jeg kun at indbygge SATC modulet, men det bliver en endnu 
 >>> større ombygning som jeg er begyndt at forberede nu.
 >>>
 >>> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/618507.jpg Det ligner noget af en skovtur.
 -- 
 mvh Uffe
 Mondeo 1,8i   (nysynet    Tipo 1,6i 
            
             |  |  | 
    Tom (01-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  01-03-07 17:06
 | 
 |  | 
 "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45e604f8$0$52191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 > news:45e5e950$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 >>> Et forstudie ville nok have afsløret en del af dette.
 >>> Men det er sjovere at opdage fejlene efterhånden    >>
 >> Det skriver de ikke noget om i diverse manualer og lign. Begge stik 
 >> passer lige over på men det er selvesignalerne der er lavet om i. Der 
 >> sidder ekstra dioder og modstande i det ene panel i forhold til det 
 >> andet.
 >
 > Mirez har lavet noget der ligner lidt.
 > http://www.mirez.co.uk/Mods.htm > Modification Number #4: Instrument Cluster Replacement
 Jow, men et ST200 instrument har endnu mere der skal bygges om    >>> Er det kabel eller elektronisk speedometer i Mk.II?
 >>
 >> Elektrisk i min. 143 Hz = 100 Km/t
 >
 > Altså de samme pulser som tripcomputeren bruger?
 Ja
 > Hmmmm, skal du af med det gamle instrument panel?
 > Det ligner at det passer i en (min    Mk.I.
 Jeg tror det vil være rimelig ubrugelig for dit vedkommende. Speedometeret 
 er med en eller anden ASIC kreds og der er ingen justeringsmuligheder, så 
 temmelig umuligt at få til at passe hvis man ikke bytter printpladerne m.m.
 >>>> Så mangler jeg kun at indbygge SATC modulet, men det bliver en endnu 
 >>>> større ombygning som jeg er begyndt at forberede nu.
 >>>>
 >>>> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/618507.jpg >
 > Det ligner noget af en skovtur.
 Jep, jeg skal have lavet et PWM modul og have fat i 4 NTC følere (aner ikke 
 karakteristikken) og en fotomodstand til måling af solindfald.
 --
 Tom
            
             |  |  | 
     Uffe Bærentsen (01-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  01-03-07 21:47
 | 
 |  | 
 "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:45e6f9f5$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Jow, men et ST200 instrument har endnu mere der skal bygges om    Det _skal_ ikke være let    >>>> Er det kabel eller elektronisk speedometer i Mk.II?
 >>>
 >>> Elektrisk i min. 143 Hz = 100 Km/t
 >>
 >> Altså de samme pulser som tripcomputeren bruger?
 >
 > Ja
 >
 >> Hmmmm, skal du af med det gamle instrument panel?
 >> Det ligner at det passer i en (min    Mk.I.
 >
 > Jeg tror det vil være rimelig ubrugelig for dit vedkommende. Speedometeret 
 > er med en eller anden ASIC kreds og der er ingen justeringsmuligheder, så 
 > temmelig umuligt at få til at passe hvis man ikke bytter printpladerne 
 > m.m.
 Det forstår jeg ikke helt.
 Der er tale om at instrumentet skal interface til dette:
 The sender unit is driven by compensating gears which ensure that the 
 frequency produced is always 1.3889 Hz/km/h or 5000 pulses/km regardless of 
 tyre size or vehicle type etc.
 >>>>> Så mangler jeg kun at indbygge SATC modulet, men det bliver en endnu 
 >>>>> større ombygning som jeg er begyndt at forberede nu.
 >>>>>
 >>>>> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/618507.jpg >>
 >> Det ligner noget af en skovtur.
 >
 > Jep, jeg skal have lavet et PWM modul og have fat i 4 NTC følere (aner 
 > ikke karakteristikken) og en fotomodstand til måling af solindfald.
 Mon ikke de bruger samme følere som til udendørs, der har du da 2 punktet på 
 karakteristikken:
 -40ºC corresponds to a resistance value of 9.795 kOhms
 +65ºC to a resistance value of 588.8 Ohms.
 og husk så lige at det er en NTC med en 11k i parallel samt en kondensator.
 PWM kan jo være noget med en PIC og noget FET værk    -- 
 mvh Uffe
 Mondeo 1,8i   (nysynet    Tipo 1,6i 
            
             |  |  | 
      Tom (02-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  02-03-07 16:58
 | 
 |  | 
 "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45e73bd0$0$52166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Jeg tror det vil være rimelig ubrugelig for dit vedkommende. 
 >> Speedometeret er med en eller anden ASIC kreds og der er ingen 
 >> justeringsmuligheder, så temmelig umuligt at få til at passe hvis man 
 >> ikke bytter printpladerne m.m.
 >
 > Det forstår jeg ikke helt.
 > Der er tale om at instrumentet skal interface til dette:
 > The sender unit is driven by compensating gears which ensure that the 
 > frequency produced is always 1.3889 Hz/km/h or 5000 pulses/km regardless 
 > of tyre size or vehicle type etc.
 Problemet opstår når man vil passe et nyt speedometer ned i det gamle 
 flex-print
 >>>>>> Så mangler jeg kun at indbygge SATC modulet, men det bliver en endnu 
 >>>>>> større ombygning som jeg er begyndt at forberede nu.
 >>>>>>
 >>>>>> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/618507.jpg >>>
 >>> Det ligner noget af en skovtur.
 >>
 >> Jep, jeg skal have lavet et PWM modul og have fat i 4 NTC følere (aner 
 >> ikke karakteristikken) og en fotomodstand til måling af solindfald.
 >
 > Mon ikke de bruger samme følere som til udendørs, der har du da 2 punktet 
 > på karakteristikken:
 > -40ºC corresponds to a resistance value of 9.795 kOhms
 > +65ºC to a resistance value of 588.8 Ohms.
 >
 > og husk så lige at det er en NTC med en 11k i parallel samt en 
 > kondensator.
 Okay det anede jeg ikke engang. Hvor har du fundet denne info?
 > PWM kan jo være noget med en PIC og noget FET værk    Jep, jeg regner med at 3-4 FET'er i parallel burde kunne trække de 30A som 
 ventilatoren bruger.
 --
 Tom
            
             |  |  | 
       Uffe Bærentsen (02-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  02-03-07 23:32
 | 
 |  | 
 "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:45e84969$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Problemet opstår når man vil passe et nyt speedometer ned i det gamle 
 > flex-print
 Det er til at klare.
 >>> Jep, jeg skal have lavet et PWM modul og have fat i 4 NTC følere (aner 
 >>> ikke karakteristikken) og en fotomodstand til måling af solindfald.
 >>
 >> Mon ikke de bruger samme følere som til udendørs, der har du da 2 punktet 
 >> på karakteristikken:
 >> -40ºC corresponds to a resistance value of 9.795 kOhms
 >> +65ºC to a resistance value of 588.8 Ohms.
 >>
 >> og husk så lige at det er en NTC med en 11k i parallel samt en 
 >> kondensator.
 >
 > Okay det anede jeg ikke engang. Hvor har du fundet denne info?
 TIS.
 >> PWM kan jo være noget med en PIC og noget FET værk    >
 > Jep, jeg regner med at 3-4 FET'er i parallel burde kunne trække de 30A som 
 > ventilatoren bruger.
 Har du da ikke nogen FET der kan klare 65A?
 FMM65 feks. hvor du så kun bruger den ene halvdel.
 Du kan finde datablad her:
 alldatasheet.com   søg på FMM65-015P
 -- 
 mvh Uffe
 Mondeo 1,8i   (nysynet    Tipo 1,6i 
            
             |  |  | 
        Uffe Bærentsen (03-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  03-03-07 00:09
 | 
 |  | 
 "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45e8a5e6$0$52098$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Har du da ikke nogen FET der kan klare 65A?
 > FMM65 feks. hvor du så kun bruger den ene halvdel.
 > Du kan finde datablad her:
 > alldatasheet.com   søg på FMM65-015P
 og så glemte jeg lige driveren til den:
 TC4427 datablad findes på samme hjemmeside    -- 
 mvh Uffe
 Mondeo 1,8i   (nysynet    Tipo 1,6i 
            
             |  |  | 
        Tom (03-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  03-03-07 00:43
 | 
 |  | 
 "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45e8a5e6$0$52098$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 > news:45e84969$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 >> Problemet opstår når man vil passe et nyt speedometer ned i det gamle 
 >> flex-print
 >
 > Det er til at klare.
 Jo, men jeg skal have det hele skilt ad en gang til. Min benzinmåler viser 
 mere og mere jo mindre der er i tanken. Det er temmelig umuligt at venne sig 
 til    >>>> Jep, jeg skal have lavet et PWM modul og have fat i 4 NTC følere (aner 
 >>>> ikke karakteristikken) og en fotomodstand til måling af solindfald.
 >>>
 >>> Mon ikke de bruger samme følere som til udendørs, der har du da 2 
 >>> punktet på karakteristikken:
 >>> -40ºC corresponds to a resistance value of 9.795 kOhms
 >>> +65ºC to a resistance value of 588.8 Ohms.
 >>>
 >>> og husk så lige at det er en NTC med en 11k i parallel samt en 
 >>> kondensator.
 >>
 >> Okay det anede jeg ikke engang. Hvor har du fundet denne info?
 >
 > TIS.
 Hmm, må vist hellere prøve at læse lidt igen. Synes bare det er underligt at 
 man både stopper modstand og kondensator på en ntc modstand.
 hehe, "jeg" producerer endda adskillige hundrede tusinder ntc temperatur 
 sensorer hvert år, så hvis jeg bare vidste karakteristikken, så kunne jeg 
 lave en perfekt sensor der vil koste ca. 10 Kr modsat Fords man skal betale 
 400 Kr for og som er gået i stykker.
 >>> PWM kan jo være noget med en PIC og noget FET værk    SATC modulet leverer et PWM signal ud, så det er kun drivertrinnet man skal 
 ekstra tilslutte. Jeg kunne forestille mig at Fords PWM-relay som de kalder 
 det, er rasende dyrt, så jeg bygger det nok selv med nogle transistorer.
 >> Jep, jeg regner med at 3-4 FET'er i parallel burde kunne trække de 30A 
 >> som ventilatoren bruger.
 >
 > Har du da ikke nogen FET der kan klare 65A?
 Jeg har nogle highside mosfet som skulle kunne klare 80A, men i praksis 
 bliver de tæske varme bare de skal trække 10A ved 2 KHz.
 > FMM65 feks. hvor du så kun bruger den ene halvdel.
 > Du kan finde datablad her:
 > alldatasheet.com   søg på FMM65-015P
 Tak
 --
 Tom
            
             |  |  | 
         Uffe Bærentsen (03-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  03-03-07 01:17
 | 
 |  | 
 "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:45e8b66a$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Jo, men jeg skal have det hele skilt ad en gang til. Min benzinmåler viser 
 > mere og mere jo mindre der er i tanken. Det er temmelig umuligt at venne 
 > sig til    Byttet om på 2 ledninger, eller hvad?
 >>>>> Jep, jeg skal have lavet et PWM modul og have fat i 4 NTC følere (aner 
 >>>>> ikke karakteristikken) og en fotomodstand til måling af solindfald.
 >>>>
 >>>> Mon ikke de bruger samme følere som til udendørs, der har du da 2 
 >>>> punktet på karakteristikken:
 >>>> -40ºC corresponds to a resistance value of 9.795 kOhms
 >>>> +65ºC to a resistance value of 588.8 Ohms.
 >>>>
 >>>> og husk så lige at det er en NTC med en 11k i parallel samt en 
 >>>> kondensator.
 >>>
 >>> Okay det anede jeg ikke engang. Hvor har du fundet denne info?
 >>
 >> TIS.
 >
 > Hmm, må vist hellere prøve at læse lidt igen. Synes bare det er underligt 
 > at man både stopper modstand og kondensator på en ntc modstand.
 > hehe, "jeg" producerer endda adskillige hundrede tusinder ntc temperatur 
 > sensorer hvert år, så hvis jeg bare vidste karakteristikken, så kunne jeg 
 > lave en perfekt sensor der vil koste ca. 10 Kr modsat Fords man skal 
 > betale 400 Kr for og som er gået i stykker.
 Det står 'gemt':
 Workshop manuals
 din bil
 419-10: MULTIFUNCTION ELECTRONIC MODULES
 og så er der dømt læsning
 Workshop Manuals
 min bil
 «Section 33-04: Trip Computer»
 «DESCRIPTION AND OPERATION»
 Der står det med de 11kohm.
 >>>> PWM kan jo være noget med en PIC og noget FET værk    >
 > SATC modulet leverer et PWM signal ud, så det er kun drivertrinnet man 
 > skal ekstra tilslutte. Jeg kunne forestille mig at Fords PWM-relay som de 
 > kalder det, er rasende dyrt, så jeg bygger det nok selv med nogle 
 > transistorer.
 Så er koen jo kommet væk fra isen.
 >>> Jep, jeg regner med at 3-4 FET'er i parallel burde kunne trække de 30A 
 >>> som ventilatoren bruger.
 >>
 >> Har du da ikke nogen FET der kan klare 65A?
 >
 > Jeg har nogle highside mosfet som skulle kunne klare 80A, men i praksis 
 > bliver de tæske varme bare de skal trække 10A ved 2 KHz.
 Kig på Rds on, den skal jo helst være lav.
 >> FMM65 feks. hvor du så kun bruger den ene halvdel.
 >> Du kan finde datablad her:
 >> alldatasheet.com   søg på FMM65-015P
 >
 > Tak
 Velbekomme    -- 
 mvh Uffe
 Mondeo 1,8i   (nysynet    Tipo 1,6i 
            
             |  |  | 
 |  |