| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Ny sikringsboks i Escort defekt efter 4 ug~ Fra : wod | 
  Dato :  22-02-07 09:59 |  
  |   
            Hej,
 
 Min kones Ford Escort fra 97 havde blæser og visker problemer sidste
 gang der var frost og snevejr i DK (ca 4 uger siden). Jeg skiftede
 derfor sikringsboksen med en ny original fra Ford og det løste
 problemet.
 
 Nu her til morgen er det præcist samme kredsløb der ikke virker. Dvs.
 det virkede i 2 sek.
 
 Kan det være sikringsboksen igen og i givet fald hvad ødelægger den
 så ? Fugt eller korsslutning ?
 
 Kan det evt. være løs forbindelse som er afhjulpet ved at skifte
 boksen ?
 
 Gode råd modtages gerne.
 
 /Frank
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Tau (22-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Tau | 
  Dato :  22-02-07 10:55 |  
  |   
            
 "wod" <frank.wodstrup@magirus.com> skrev i en meddelelse 
 news:1172134763.362123.153170@v33g2000cwv.googlegroups.com...
 Hej,
 
 Min kones Ford Escort fra 97 havde blæser og visker problemer sidste
 gang der var frost og snevejr i DK (ca 4 uger siden). Jeg skiftede
 derfor sikringsboksen med en ny original fra Ford og det løste
 problemet.
 
 Nu her til morgen er det præcist samme kredsløb der ikke virker. Dvs.
 det virkede i 2 sek.
 
 Kan det være sikringsboksen igen og i givet fald hvad ødelægger den
 så ? Fugt eller korsslutning ?
 
 Kan det evt. være løs forbindelse som er afhjulpet ved at skifte
 boksen ?
 
 Gode råd modtages gerne.
 
 /Frank
 
 
 Det lyder som det samme problem jeg havde min min Escort.
 Mit problem var bare en større historie med rust og gennemtæring mellem 
 motor rum og kabine. Vandet blev kørt op og ind i sikringsboksen med 
 kortslutning til følge. Jeg har efterfølgende haft motoren og forruden 
 demonteret for at kunne svejse nye plader og torpedo i bilen.
 Jeg håber ikke det er samme fejl du har.
 
 Med venlih hilsen
 Poul jacobsen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           claus b. p. (22-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : claus b. p. | 
  Dato :  22-02-07 10:58 |  
  |   
            
 "wod" <frank.wodstrup@magirus.com> wrote in message 
 news:1172134763.362123.153170@v33g2000cwv.googlegroups.com...
 Kan det være sikringsboksen igen og i givet fald hvad ødelægger den
 så ? Fugt eller korsslutning ?
 
 Kan det evt. være løs forbindelse som er afhjulpet ved at skifte
 boksen ?
 
 Det kan sagtens være en løs forbindelse som du antyder, provokeret 
 yderligere af kulde og fugt. Kan du finde ud af om blæser og visker evt. får 
 stel gennem en fælles ledning, måske skruet fast med en skrue til karossen 
 et eller andet sted? Så har du en potentiel fejlkilde der. Prøv evt. at 
 trække en ny stelledning over til motorerne for at se om det hjælper.
 
 /Claus 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           wod (22-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : wod | 
  Dato :  22-02-07 11:05 |  
  |   
            On 22 Feb., 10:55, "Tau" <bonderøv...@rendmig.ass> wrote:
 > "wod" <frank.wodst...@magirus.com> skrev i en meddelelsenews:1172134763.362123.153170@v33g2000cwv.googlegroups.com...
 > Hej,
 >
 > Min kones Ford Escort fra 97 havde blæser og visker problemer sidste
 > gang der var frost og snevejr i DK (ca 4 uger siden). Jeg skiftede
 > derfor sikringsboksen med en ny original fra Ford og det løste
 > problemet.
 >
 > Nu her til morgen er det præcist samme kredsløb der ikke virker. Dvs.
 > det virkede i 2 sek.
 >
 > Kan det være sikringsboksen igen og i givet fald hvad ødelægger den
 > så ? Fugt eller korsslutning ?
 >
 > Kan det evt. være løs forbindelse som er afhjulpet ved at skifte
 > boksen ?
 >
 > Gode råd modtages gerne.
 >
 > /Frank
 >
 > Det lyder som det samme problem jeg havde min min Escort.
 > Mit problem var bare en større historie med rust og gennemtæring mellem
 > motor rum og kabine. Vandet blev kørt op og ind i sikringsboksen med
 > kortslutning til følge. Jeg har efterfølgende haft motoren og forruden
 > demonteret for at kunne svejse nye plader og torpedo i bilen.
 > Jeg håber ikke det er samme fejl du har.
 >
 > Med venlih hilsen
 > Poul jacobsen
 
 Tvivler nu på gennemtærring for der virkede tørt omkring boksen og
 hvis det er fugt er det vel ikke sandsynligt at det præcist er samme
 kredsløb der står af igen ?
 
 Ellers tak for tippet.
 
 /Frank
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           wod (22-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : wod | 
  Dato :  22-02-07 11:06 |  
  |   
            On 22 Feb., 10:58, "claus b. p." <c...@hotmail.com> wrote:
 > "wod" <frank.wodst...@magirus.com> wrote in message
 >
 > news:1172134763.362123.153170@v33g2000cwv.googlegroups.com...
 > Kan det være sikringsboksen igen og i givet fald hvad ødelægger den
 > så ? Fugt eller korsslutning ?
 >
 > Kan det evt. være løs forbindelse som er afhjulpet ved at skifte
 > boksen ?
 >
 > Det kan sagtens være en løs forbindelse som du antyder, provokeret
 > yderligere af kulde og fugt. Kan du finde ud af om blæser og visker evt.. får
 > stel gennem en fælles ledning, måske skruet fast med en skrue til karossen
 > et eller andet sted? Så har du en potentiel fejlkilde der. Prøv evt. at
 > trække en ny stelledning over til motorerne for at se om det hjælper.
 >
 > /Claus
 
 God ide.... Det må prøves når vejret lige tillader det....
 
 /Frank
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mikker (22-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mikker | 
  Dato :  22-02-07 11:31 |  
  |   
            wod skrev:
 > On 22 Feb., 10:58, "claus b. p." <c...@hotmail.com> wrote:
 >> "wod" <frank.wodst...@magirus.com> wrote in message
 >>
 >> news:1172134763.362123.153170@v33g2000cwv.googlegroups.com...
 >> Kan det være sikringsboksen igen og i givet fald hvad ødelægger den
 >> så ? Fugt eller korsslutning ?
 >>
 >> Kan det evt. være løs forbindelse som er afhjulpet ved at skifte
 >> boksen ?
 >>
 >> Det kan sagtens være en løs forbindelse som du antyder, provokeret
 >> yderligere af kulde og fugt. Kan du finde ud af om blæser og visker evt. får
 >> stel gennem en fælles ledning, måske skruet fast med en skrue til karossen
 >> et eller andet sted? Så har du en potentiel fejlkilde der. Prøv evt. at
 >> trække en ny stelledning over til motorerne for at se om det hjælper.
 >>
 >> /Claus
 > 
 > God ide.... Det må prøves når vejret lige tillader det....
 > 
 > /Frank
 > 
 Nu bruger du vel ikke de gamle sikringer igen vel ;)
 
 Mikker
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Kim Voss Schrader (22-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  22-02-07 11:38 |  
  |   
            Hej!
 
 Mikker wrote:
 ....
 > Nu bruger du vel ikke de gamle sikringer igen vel ;)
 
 Eller relæer for den sags skyld.
 
 -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           wod (22-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : wod | 
  Dato :  22-02-07 12:16 |  
  |   
            On 22 Feb., 11:38, Kim Voss Schrader <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:
 > Hej!
 >
 > Mikker wrote:
 >
 > ...
 >
 > > Nu bruger du vel ikke de gamle sikringer igen vel ;)
 >
 > Eller relæer for den sags skyld.
 >
 > --
 > Mvh, Kim Voss Schrader
 
 
 Jow... Har brugt både gamle sikringer og relæ'er fra gammel boks...
 Men har du checket sikringer inden... Kan en sikring have en periodisk
 fejl ?
 
 Synes heller ikke lige at der skulle være et fælles relæ for både for
 og bagvisker samt blæser og sprinkler...
 
 /Frank
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Voss Schrader (22-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  22-02-07 13:00 |  
  |   
            Hej!
 
 wod wrote:
 ....
 > Jow... Har brugt både gamle sikringer og relæ'er fra gammel boks...
 > Men har du checket sikringer inden... Kan en sikring have en periodisk
 > fejl ?
 
 Tja, de kan da ihvertfald irre. Og hvis den originale sikringsboks er 
 død pga. vandskade ville jeg skifte det hele.
 
 > Synes heller ikke lige at der skulle være et fælles relæ for både for
 > og bagvisker samt blæser og sprinkler...
 
 Nej, det lyder lidt underligt. Men deler de sikringsgruppe?
 
 -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           wod (22-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : wod | 
  Dato :  22-02-07 13:02 |  
  |   
            On 22 Feb., 12:59, Kim Voss Schrader <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:
 > Hej!
 >
 > wod wrote:
 >
 > ...
 >
 > > Jow... Har brugt både gamle sikringer og relæ'er fra gammel boks...
 > > Men har du checket sikringer inden... Kan en sikring have en periodisk
 > > fejl ?
 >
 > Tja, de kan da ihvertfald irre. Og hvis den originale sikringsboks er
 > død pga. vandskade ville jeg skifte det hele.
 >
 > > Synes heller ikke lige at der skulle være et fælles relæ for både for
 > > og bagvisker samt blæser og sprinkler...
 >
 > Nej, det lyder lidt underligt. Men deler de sikringsgruppe?
 >
 > --
 > Mvh, Kim Voss Schrader
 
 Nej de har 3 forskellige sikringer. Nå - jeg opgiver... Det bliver en
 sag for Ford i morgen. Takker for hjælpen.
 
 /Frank
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |