|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Kan vi lige få en dom fra jer? Fra : mr j
 | 
 Dato :  07-02-07 09:17
 | 
 |  |  |  |  | 
  MikLarsen@gmail.com (07-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MikLarsen@gmail.com
 | 
 Dato :  07-02-07 09:25
 | 
 |  |  |  |  | 
  Ib Jakobsen (07-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  07-02-07 21:01
 | 
 |  | 
 
            MikLarsen@gmail.com skrev:
 > On 7 Feb., 09:17, "mr j" <S...@spam.dk> wrote:
 >> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2500523... >>
 >> True or fake?
 >>
 >> Mvh
 >> Morten
 > 
 > Fake. Har aldrig hørt at rust er en elektrokemiskproces. Det er svjv
 > bare en kemisk proces.
 Åh jo. Tænk bare på hvordan man elektrogalvaniserer, forkromer osv. Man 
 har samme indretninger på ståltanke tankstationer. Men prøv at lave en 
 saltopløsning og stik to kobberledninger med en afstand på 20 cm derned. 
 De skal selvfølgelig være afisoleret, og tilsluttes et bilbatteri. Der 
 går ikke mange dage før den ene er helt væk.
 -- 
 MVH
 Ib Jakobsen
            
             |  |  | 
  Bjarne K. (07-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarne K.
 | 
 Dato :  07-02-07 09:31
 | 
 |  |  |  |  | 
  Karsten Feddersen (07-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten Feddersen
 | 
 Dato :  07-02-07 09:34
 | 
 |  |  |  |  | 
  Uffe Bærentsen (07-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  07-02-07 09:54
 | 
 |  |  |  |  | 
  Hr. Jensen (07-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hr. Jensen
 | 
 Dato :  07-02-07 11:10
 | 
 |  |  |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (07-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  07-02-07 14:51
 | 
 |  |  |  |  | 
  Preben Nørgard (07-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben Nørgard
 | 
 Dato :  07-02-07 17:36
 | 
 |  |  |  |  | 
  Jørgen M. Rasmussen (07-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  07-02-07 18:10
 | 
 |  |  |  |  | 
  Frodo Nifinger (07-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frodo Nifinger
 | 
 Dato :  07-02-07 18:21
 | 
 |  | 
 "mr j" <Spam@spam.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45c98afd$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
 > http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250052302426&fromMakeTrack=true >
 > True or fake?
 >
 Folk afviser den godt nok kategorisk her i gruppen.
 Jeg vil nu godt lige holde en lille dør på klem.
 Dels fordi jeg rent faktsik er blevet præsenteret overfor produktet engang 
 for i hvert fald 7-8 år siden.
 Ikke at jeg ved, om det virker på en bil.
 Men jeg ved flg.: På skibe forhindrer man korrosion ved at montere 
 zinkanoder udvendigt under vandlinien på skroget.
 Derved omdanner man faktisk hele skibet til et svagt batteri, og der løber 
 en svag positiv strøm langs skroget. Det forhindrer jernet i at flå fat i 
 Iltens frie elektron og derved undgår man oxydering.
 Jeg har også kendskab til et nul-energihus, bygget af jergplader udvendigt. 
 Der brugte man også en galvanisk strøm for at holde korrosionen væk. Så 
 princippet virker! En svag strøm forhindrer jernet i at tage fat i iltens 
 frie elektron.
 Et andet eksempel er kanten på min gamle hjemmebyggede trailerkasse. Den 
 består af en 12 mm profili alm. jern, der er sat ned over trækanten. Den 
 blev malet med Galvefroid - Zinkmaling.. Der er revet hul på den maling 
 adskillige steder, men alligevel er der kun overfladerust på kanten., og den 
 er altså over 10 år gammel nu. Og traileren står ude 365 dage om året og 
 bliver brugt hårdt til affald, brænde og andet semitungt gods.
 Så det der apparat kan meget vel virke. Men jeg ved det ikke. Jeg ved bare, 
 at princippet virker.
 Mvh
 -- 
 Jesper Nielsen
 aka
 Frodo Nifinger 
            
             |  |  | 
  Jørgen M. Rasmussen (07-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  07-02-07 18:31
 | 
 |  | 
 "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:45ca0a63$0$49197
 
 g.: På skibe forhindrer man korrosion ved at montere
 > zinkanoder udvendigt under vandlinien på skroget.
 > Derved omdanner man faktisk hele skibet til et svagt batteri,
 
 Ja, zink-anoder som bliver "spist," og skal udsk. med mellemrum. Zink er
 lavere i herakiet, iflg. det periodiske-system, end jern. Desuden virker
 princippet kun når det er fuldt neddyppet, og ikke sporadisk som en bil :((.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Frodo Nifinger (07-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frodo Nifinger
 | 
 Dato :  07-02-07 20:15
 | 
 |  | 
 "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 news:45ca0cd2$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > news:45ca0a63$0$49197
 >
 > g.: På skibe forhindrer man korrosion ved at montere
 >> zinkanoder udvendigt under vandlinien på skroget.
 >> Derved omdanner man faktisk hele skibet til et svagt batteri,
 >
 > Ja, zink-anoder som bliver "spist," og skal udsk. med mellemrum. Zink er
 > lavere i herakiet, iflg. det periodiske-system, end jern. Desuden virker
 > princippet kun når det er fuldt neddyppet, og ikke sporadisk som en bil
 > :((.
 
 Det er så fordi, man ikke selv tilfører støm. Zinken, saltvandet og jernet
 danner en form for batteri i sig selv.
 Derfor spises Zinkanoden også.
 
 Ok, men hvad så med jernkanten på min trailer?
 Den er overhovedet ikke blevet spist, selv om zinkmalingen flere steder er
 skallet helt af!
 Til trods for det, er den kun let rusten i overfladen, og den er ikke
 neddyppet i saltvand.
 
 Som sagt blev princippet også brugt i de omtalte nul energihuse, omtalt i
 Jyllandsposten for en 5-6 år tilbage.
 Der satte man en svag strøm til huset. Hvordan ved jeg ikke lige præcist.
 
 så princippet virker!
 En svag positiv strøm forhindrer iltens elektroner i at binde sig til
 jernet.
 
 Men mon ikke der er en eller anden ubehagelig catch ved apparatet?
 For højt strømforbrug, der kvæler bilens batteri eller noget andet.
 
 Det kan også være, at strømmen ikke løber over hele bilen, men direkte fra
 monteringsflade til monteringsflade.
 I så fald vil bilen jo kunne ruste alle andre steder end imellem apparatets
 kontaktpunkter.
 
 Måske der er behov for jording af karossen for at det virker eller, hvad ved
 jeg.
 Det er i hvert fald ikke blevet ret udbredt, siden jeg hørte om det sidst.
 
 Men der er ingen tvivl om, at princippet virker.
 
 
 Mvh
 
 --
 Jesper Nielsen
 aka
 Frodo Nifinger
 
 
 
 
 |  |  | 
    Jørgen M. Rasmussen (08-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  08-02-07 18:26
 | 
 |  | 
 "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:45ca2520$0$49196
 
 > Men der er ingen tvivl om, at princippet virker.
 >
 I teorien. Jeg har læst bilblade fra 1952-1972 og der kom man med lign.
 teorier. Det skulle også være derfor engelske biler havde + til stel,
 teoretisk giver det mindste tæring.
 
 
 
 
 |  |  | 
    Fam. Olsen (09-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  09-02-07 12:56
 | 
 |  | 
 "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:45ca2520$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Ja, zink-anoder som bliver "spist," og skal udsk. med mellemrum. Zink er
 >> lavere i herakiet, iflg. det periodiske-system, end jern. Desuden virker
 >> princippet kun når det er fuldt neddyppet, og ikke sporadisk som en bil
 >> :((.
 >
 > Det er så fordi, man ikke selv tilfører støm. Zinken, saltvandet og jernet
 > danner en form for batteri i sig selv.
 > Derfor spises Zinkanoden også.
 
 Det er saltvandet og den strøm der opstår ved bevægelsen igennem vandet der
 giver galvanisk tæring på det metal der er lavest i hierakiet. Derfor
 monteres der zink klodser på et skib. Så tæres zinken i stedet for stålsiden
 på et stålskib, naglerne på et træskib eller for den sags skyld skrue og
 skrueaksel.
 
 > Ok, men hvad så med jernkanten på min trailer?
 > Den er overhovedet ikke blevet spist, selv om zinkmalingen flere steder er
 > skallet helt af!
 > Til trods for det, er den kun let rusten i overfladen, og den er ikke
 > neddyppet i saltvand.
 
 Det er nok nogle andre ting. Der er jo heller ikke sat strøm til traileren.
 
 MVH Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
  Karsten Feddersen (07-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten Feddersen
 | 
 Dato :  07-02-07 18:36
 | 
 |  | 
 
            Hej
 Frodo Nifinger wrote:
 > Så det der apparat kan meget vel virke. Men jeg ved det ikke. Jeg ved bare, 
 > at princippet virker.
 Hvis man virkelig kunne redde sin bil fra rust for 1000,-, så ville 
 Mercedes aldrig være løbet ind i rustproblemer og Opel havde sikkert 
 udleveret dem gratis igennem 90'erne.
 Ingen tvivl om, at man via diverse metoder kan meget, men den lille boks 
 tvivler jeg meget på.
 Jeg ville da heller ikke tøve med at betale 20.000, hvis jeg kunne købe 
 en sikker anti-rust-ting da jeg købte min nye Mazda 6, som ville sikre 
 at den stadig var rustfri om 15 år.
 For mig hører den i samme kategori som benzinbesparende magneter.
 -- 
 Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk |  |  | 
  Kong Gulerod (07-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kong Gulerod
 | 
 Dato :  07-02-07 19:25
 | 
 |  |  |  |  | 
  Per Thomsen (08-02-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Thomsen
 | 
 Dato :  08-02-07 13:46
 | 
 |  | 
 
            > Hvem har dog en bil så længe at det overhoved kan blive aktuelt?.
 Med de bilpriser der er i dk, er der nok mange.
 Per    |  |  | 
 |  |