| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Nokia GPS-modul LD-3W Fra : Thomas G. Madsen | 
  Dato :  29-01-07 13:57 |  
  |  
 
            Det forvirrer mig at Nokia skriver:
 | Kompatibelt med en række forskellige GPS-baserede programmer og
 | tjenester *Afhænger af det valgte program og eksterne forhold 
 < http://www.nokia.dk/phones/enhancements/ld-3w/>.
Betyder det, at man sådan set ikke får GPS-funktioner i sin mobil
 (N73 i mit tilfælde) blot ved at købe det modul. Man er også nødt
 til at købe et GPS-program fra tredjepart, eller?
 -- 
 Hilsen
 Madsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Rainer Schöbe (29-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rainer Schöbe | 
  Dato :  29-01-07 16:18 |  
  |  
 
            Hej.
 Thomas G. Madsen schrieb:
 > Det forvirrer mig at Nokia skriver:
 > | Kompatibelt med en række forskellige GPS-baserede programmer og
 > | tjenester *Afhænger af det valgte program og eksterne forhold 
 > < http://www.nokia.dk/phones/enhancements/ld-3w/>.
> 
 > Betyder det, at man sådan set ikke får GPS-funktioner i sin mobil
 > (N73 i mit tilfælde) blot ved at købe det modul. Man er også nødt
 > til at købe et GPS-program fra tredjepart, eller?
 Selvfølgelig skal der et program til, ellers ved mobilen jo ikke, hvad 
 at gøre med GPS-signalerne.
 Der er ofte salgspakker med programmet og GPS-modulet, f.eks. 
 http://www.tomtom.com.
Mvh.
 -- 
 Rainer Schöbe (Germany)
 http://www.schoebe.eu
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
 http://www.prepaid-dk.de
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas G. Madsen (29-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas G. Madsen | 
  Dato :  29-01-07 16:54 |  
  |  
 
            Rainer Schöbe skrev:
 > Selvfølgelig skal der et program til, ellers ved mobilen jo
 > ikke, hvad at gøre med GPS-signalerne.
 Nej, men det kunne jo tænkes, at det fulgte et program med
 GPS-modulet.
 > Der er ofte salgspakker med programmet og GPS-modulet, f.eks. 
 >  http://www.tomtom.com.
Så man er altså pisket til også at købe et tredjepartsprogram.
 -- 
 Hilsen
 Madsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            J.K.Arning (29-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.K.Arning | 
  Dato :  29-01-07 22:28 |  
  |  
 
            On Mon, 29 Jan 2007 16:53:42 +0100, Thomas G. Madsen wrote:
 > Så man er altså pisket til også at købe et tredjepartsprogram.
 Besynderlig indstilling.
 Nej det er du ikke men vil du have navigation på telefonen må du købe de
 nødvendige dele.
 -- 
 :: J.K.Arning :: 29-01-2007 22:26:52 ::  http://arning.dk :: 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas G. Madsen (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas G. Madsen | 
  Dato :  30-01-07 14:31 |  
  |   
            J.K.Arning skrev:
 
 >> Så man er altså pisket til også at købe et tredjepartsprogram.
 
 > Besynderlig indstilling.
 
 Hvad er det underlige i at spørge om et produkt virker direkte ud
 af boksen, eller om man er nødt til at købe noget mere for at få
 det til det? 
 
 -- 
 Hilsen
 Madsen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Rainer Schöbe (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rainer Schöbe | 
  Dato :  31-01-07 08:52 |  
  |  
 
            Hej.
 Thomas G. Madsen schrieb:
 > J.K.Arning skrev:
 >>> Så man er altså pisket til også at købe et tredjepartsprogram.
 > 
 >> Besynderlig indstilling.
 > 
 > Hvad er det underlige i at spørge om et produkt virker direkte ud
 > af boksen, eller om man er nødt til at købe noget mere for at få
 > det til det? 
 Hvis du køber en mobiltelefon, virker det heller ikke ud af boksen. Du 
 er nødt til at købe et sim-kort eller et abonnement til den.
 Der er selvfølgelig ofte pakker hvor der sælges mobiltelefon samt 
 abonnement, men det samme gælder der også GPS-modulet: Der er pakker med 
 et GPS-modul og et tilhørende program.
 Mvh.
 -- 
 Rainer Schöbe (Germany)
 http://www.schoebe.eu
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
 http://www.prepaid-dk.de
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas G. Madsen (01-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas G. Madsen | 
  Dato :  01-02-07 22:33 |  
  |   
            Rainer Schöbe skrev:
 
 > Hvis du køber en mobiltelefon, virker det heller ikke ud af
 > boksen. Du er nødt til at købe et sim-kort eller et abonnement
 > til den. 
 
 Ja okay. Den analogi kan jeg godt godtage.
 
 -- 
 Hilsen
 Madsen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Rainer Schöbe (01-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rainer Schöbe | 
  Dato :  01-02-07 22:40 |  
  |  
 
            Hej.
 Thomas G. Madsen skrev:
 > Rainer Schöbe skrev:
 >> Hvis du køber en mobiltelefon, virker det heller ikke ud af
 >> boksen. Du er nødt til at købe et sim-kort eller et abonnement
 >> til den. 
 > 
 > Ja okay. Den analogi kan jeg godt godtage.
  
Mvh.
 -- 
 Rainer Schöbe (Germany)
 http://www.schoebe.eu
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
 http://www.prepaid-dk.de
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper | 
  Dato :  31-01-07 09:36 |  
  |  
 
            On Mon, 29 Jan 2007 13:56:34 +0100, Thomas G. Madsen wrote:
 > Det forvirrer mig at Nokia skriver:
 > | Kompatibelt med en række forskellige GPS-baserede programmer og
 > | tjenester *Afhænger af det valgte program og eksterne forhold 
 > < http://www.nokia.dk/phones/enhancements/ld-3w/>.
> 
 > Betyder det, at man sådan set ikke får GPS-funktioner i sin mobil
 > (N73 i mit tilfælde) blot ved at købe det modul. Man er også nødt
 > til at købe et GPS-program fra tredjepart, eller?
 Nej, hvis blot du har GPS-modulet findes der også gratis on-line
 løsninger. Se f.eks.  www.nav4all.com
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           PSY (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : PSY | 
  Dato :  31-01-07 19:14 |  
  |  
 
            On Wed, 31 Jan 2007 09:35:36 +0100, Jesper <no@spam.dk> wrote:
 >Nej, hvis blot du har GPS-modulet findes der også gratis on-line
 >løsninger. Se f.eks.  www.nav4all.com
>
 Hmm. Bortset fra GPRS taksten, går jeg ud fra?
 Intet er gratis, som det ofte er sagt her inde :)
 BW
 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jesper (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper | 
  Dato :  31-01-07 21:39 |  
  |  
 
            On Wed, 31 Jan 2007 19:13:49 +0100, PSY wrote:
 > On Wed, 31 Jan 2007 09:35:36 +0100, Jesper <no@spam.dk> wrote:
 > 
 >>Nej, hvis blot du har GPS-modulet findes der også gratis on-line
 >>løsninger. Se f.eks.  www.nav4all.com
>>
 > 
 > Hmm. Bortset fra GPRS taksten, går jeg ud fra?
 > Intet er gratis, som det ofte er sagt her inde :)
 Ja naturligvis. Ganske som du også selv skal betale strømmen til din PC
 selv om du bruger freeware   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             PSY (02-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : PSY | 
  Dato :  02-02-07 14:50 |  
  |  
 
            On Wed, 31 Jan 2007 21:39:15 +0100, Jesper <no@spam.dk> wrote:
 >> Hmm. Bortset fra GPRS taksten, går jeg ud fra?
 >> Intet er gratis, som det ofte er sagt her inde :)
 >
 >Ja naturligvis. Ganske som du også selv skal betale strømmen til din PC
 >selv om du bruger freeware   
Ha ha.
 Du har helt ret :D
 BW
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |