| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Q:Mangler gnist i Volvo 245 GLT/84 Fra : René Rattenborg \(30~ | 
  Dato :  04-02-07 17:39 |  
  |   
            Hejsa
 Hvad er der af mugligheder for fej, når jeg ingen gnist har i en gammel 
 240,alle sikringer er OK,  bensinpumpen kører når jeg vrider nøglen, kan 
 tændspolen pludselig gå i stykker mens man kører, pludselig forsvandt 
 gnisten, tændkablet imellem tændspole og strømfordeler var godt nok meget 
 mistænkelig dårlig skiftede den ud med en anden gammel, ( bor 3 km fra 
 ågstedet ) som selvfølgelig også kan være defekt
 Hvad gør jeg
 Hilsen René Rattenborg
 
 --------------------------------------------------------------------------------
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 2719 spam-mails
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent en gratis SPAMfighter her. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           KMH (04-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : KMH | 
  Dato :  04-02-07 19:33 |  
  |   
            
 "René Rattenborg (3000)" <nicoline.rattenborgSLETMIG@vapnet.dk> skrev i en
 meddelelse news:a2e37$45c60c00$551842c3$3444@news.arrownet.dk...
 > Hejsa
 > Hvad er der af mugligheder for fej, når jeg ingen gnist har i en gammel
 > 240,alle sikringer er OK,  bensinpumpen kører når jeg vrider nøglen, kan
 > tændspolen pludselig gå i stykker mens man kører, pludselig forsvandt
 > gnisten, tændkablet imellem tændspole og strømfordeler var godt nok meget
 > mistænkelig dårlig skiftede den ud med en anden gammel, ( bor 3 km fra
 > ågstedet ) som selvfølgelig også kan være defekt
 > Hvad gør jeg
 > Hilsen René Rattenborg
 >
 > --------------------------------------------------------------------------
 ------
 [KLIP - latterlig reklame]
 >
 
 
 
 Når der er tænding på er der så strøm frem til tændspole (+pol) ?
 Hvis nej så motioner sikringer grundigt. De gamle aflange sikringer kan irre
 en smule i forbindelsen.
 
 M.v.h.
 Kim
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           claus b.p. (04-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : claus b.p. | 
  Dato :  04-02-07 21:48 |  
  |   
            
 "René Rattenborg (3000)" <nicoline.rattenborgSLETMIG@vapnet.dk> skrev i en 
 meddelelse news:a2e37$45c60c00$551842c3$3444@news.arrownet.dk...
 > Hejsa
 > Hvad er der af mugligheder for fej, når jeg ingen gnist har i en gammel 
 > 240,alle sikringer er OK,  bensinpumpen kører når jeg vrider nøglen, kan 
 > tændspolen pludselig gå i stykker mens man kører
 
 Ja, det kan den da godt. Hvis det er et traditionelt gammelt tændingssystem 
 med kniksere kan disse også være brændt af, og sidst sidder der en 
 kondensator som også skal virke. Strømfordelerdækslet eller rotoren kan også 
 være slidt ned til der ikke kan springe gnist mere. Er det en mere moderne 
 konstruktion med elektronisk tænding er tændigsmodul og føler også 
 fejlmuligheder.
 Du kan få Dansk Autohjælp til at transportere den hjem til dig på timepris, 
 det er ikke så dyrt, og så er det rarere at pille ved den... (Da du jo nok 
 ikke har abonnement, ellers havde du vel allerede fået det gjort.)  De kan 
 også tit give et tip til hvad det kan være.
 
 /Claus 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |