| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Nye crashtest resultater Fra : Søren Hansen | 
  Dato :  31-01-07 10:59 |  
  |  
 
            Volkswagen EOS 4 stjerner
 Volvo C30 5 stjerner
 Chevrolet Captiva 4 stjerner
 Chrysler Yoyager 1 1/2 stjerne
 Man skulle tro, at VW ikke var helt tilfreds med at en koreaner løber 
 stort set lige op med dem.
 Den lille Volvo har mærkeligt nok et dårligt resultat mht 
 fodgængersikkerhed, så den kun får en enkelt stjerne her. Den misser et 
 enkelt point ud af 18 i sidecrashtesten pga en sideairbag, der ikke 
 folder sig ordentligt ud, og ved frontcrash skal man helst være normal 
 højde, men det er ikke nok til at påvirke det samlede resultat på 5 
 stjerner.
 At amerikaneren, Chrysler Voyager, får så dårligt resultat er for mig 
 dybt overraskende. Man skulle tro, at der havde været mulighed for en 
 smule struktur i fronten, men det er tilsyneladende støbejern, bundet 
 sammen med pigtråd, for førerens underliv bliver mast og flået til blods 
 ved et crash. Voyageren er IKKE en bil, du skal ønske dig at møde som 
 fodgænger: Den får lige præcis 0 point for fodgængersikkerheden.
 For de nysgerrige kan testene nærlæses her:
 http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=6
Mvh
 Søren
 --
 http://kiaklub.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           BJ (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  31-01-07 11:06 |  
  |   
            
 "Søren Hansen" <kiaklubslet@kiaklub.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45c06853$0$4160$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
 
 KLIP
 
 > Volkswagen EOS 4 stjerner
 > Volvo C30 5 stjerner
 
 Nu kan man vist gøre andet end at grine smørret.
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Søren Hansen (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Hansen | 
  Dato :  31-01-07 11:17 |  
  |  
 
            BJ skrev:
 > "Søren Hansen" <kiaklubslet@kiaklub.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:45c06853$0$4160$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
 > 
 > KLIP
 > 
 >> Volkswagen EOS 4 stjerner
 >> Volvo C30 5 stjerner
 > 
 > Nu kan man vist gøre andet end at grine smørret.
 > 
 Fodgængersikkerhed:
 Volvo C30 1 stjerne
 Volkswagen EOS 2 stjerner
 Chevrolet Captiva 2 stjerner
 En koreaner, der scorer bedre end en svensker? Huh?
 Mht børnesikkerhed, så scorer cabriolet'en Eos 40 mod Volvo C30's 38 
 point, så det...
 --
 http://kiaklub.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            BJ (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  31-01-07 11:25 |  
  |   
            
 "Søren Hansen" <kiaklubslet@kiaklub.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45c06c84$0$4160$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
 
 KLIP
 
 >>> Volkswagen EOS 4 stjerner
 >>> Volvo C30 5 stjerner
 >>
 >> Nu kan man vist gøre andet end at grine smørret.
 >>
 > Fodgængersikkerhed:
 > Volvo C30 1 stjerne
 > Volkswagen EOS 2 stjerner
 > Chevrolet Captiva 2 stjerner
 >
 > En koreaner, der scorer bedre end en svensker? Huh?
 
 En bils design sætter jo grænser for dette.
 
 Løsningen ville være en standard folkepotte med 100% ens design ind- såvel 
 som udvendig.
 
 > Mht børnesikkerhed, så scorer cabriolet'en Eos 40 mod Volvo C30's 38 
 > point, så det...
 
 Der var jo problemer med posen.
 
 Det har Captivaen også, bare et andet sted.
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Kim Kristensen (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Kristensen | 
  Dato :  31-01-07 18:57 |  
  |   
            
 "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:45c06e6e$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Søren Hansen" <kiaklubslet@kiaklub.dk> skrev i en meddelelse
 > news:45c06c84$0$4160$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
 >
 > KLIP
 >
 > >>> Volkswagen EOS 4 stjerner
 > >>> Volvo C30 5 stjerner
 > >>
 > >> Nu kan man vist gøre andet end at grine smørret.
 > >>
 > > Fodgængersikkerhed:
 > > Volvo C30 1 stjerne
 > > Volkswagen EOS 2 stjerner
 > > Chevrolet Captiva 2 stjerner
 > >
 > > En koreaner, der scorer bedre end en svensker? Huh?
 >
 > En bils design sætter jo grænser for dette.
 >
 > Løsningen ville være en standard folkepotte med 100% ens design ind- såvel
 > som udvendig.
 >
 > > Mht børnesikkerhed, så scorer cabriolet'en Eos 40 mod Volvo C30's 38
 > > point, så det...
 >
 > Der var jo problemer med posen.
 >
 > Det har Captivaen også, bare et andet sted.
 >
 > -- 
 >             Bjørn J.
 > ~~wear sunscreen~~
 >
 >
 Den nye Civic er ganske fodgængervenlig.
 
 Med venlig hilsen Kim
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              BJ (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  31-01-07 19:24 |  
  |   
            
 "Kim Kristensen" <kpmk@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45c0d877$0$13973$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Den nye Civic er ganske fodgængervenlig.
 
 Det er en S40(n) også i henhold til Euro NCAP.
 
 Jeg kan med min bedste vilje ikke se den umiddelbare forskel på fronten af 
 S30 og S40/V50.
 
 Bortset fra det var konen og jeg inde og se på Hondaer.
 
 Den nye Civic er da bare en rap potte og det samme er den nye SUV.
 
 Vores eneste utilfredshed var samtlige bilers sæder.
 
 Kunne Honda da blot lave et Volvosæde.
 
 Nuvel, den nye Legend skal også ses an, når den dukker op om et par måneder.
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Henrik B. (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  31-01-07 20:03 |  
  |   
            "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45c0ded0$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Det er en S40(n) også i henhold til Euro NCAP.
 >
 > Jeg kan med min bedste vilje ikke se den umiddelbare forskel på fronten af 
 > S30 og S40/V50.
 
 Det er de iflg. alle også, til og med fordørene, så konklusionen kan kun 
 undre...
 
 -- 
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Kim Kristensen (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Kristensen | 
  Dato :  31-01-07 20:03 |  
  |   
            
 "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:45c0ded0$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Kim Kristensen" <kpmk@mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:45c0d877$0$13973$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 >
 > > Den nye Civic er ganske fodgængervenlig.
 >
 > Det er en S40(n) også i henhold til Euro NCAP.
 >
 > Jeg kan med min bedste vilje ikke se den umiddelbare forskel på fronten af
 > S30 og S40/V50.
 >
 
 Næh jeg ville også mene at snuderne er de same, men måske der alligevel er
 forskel på konstruktionen under huden.
 
 > Bortset fra det var konen og jeg inde og se på Hondaer.
 >
 > Den nye Civic er da bare en rap potte og det samme er den nye SUV.
 >
 
 Jo jo, og Civic med benzinmotor ligefrem billig når sammenlignet med
 konkurrenterne. Jeg sprang på en 1,8 Sport som efter godt 2300 km ikke har
 skuffet mig endnu, et gennemsnit på 14,8 km/l (mod lovet 15,2 km/l) er vel
 også godkendt bilens unge alder og årstiden taget i betragtning.
 
 > Vores eneste utilfredshed var samtlige bilers sæder.
 >
 > Kunne Honda da blot lave et Volvosæde.
 >
 > Nuvel, den nye Legend skal også ses an, når den dukker op om et par
 måneder.
 >
 > -- 
 >             Bjørn J.
 > ~~wear sunscreen~~
 >
 >
 Det er længe siden jeg er blevet flyttet rundt placeret i et Volvo-sæde, så
 uden mulighed for sammenligning må jeg sige at jeg ikke har nogle klager
 over Honda's. Jeg har på den dag jeg indtil videre har kørt længst på kørt
 522 km, men det kan måske have noget med den kropslige konfiguration at
 gøre. CR-V har jeg ikke haft fornøjelsen af irl endnu, men jeg skal da ha'
 kravlet en tur rundt på både den og så Legend når den dukker op.
 
 Med venlig hilsen Kim
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                BJ (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  31-01-07 20:13 |  
  |   
            
"Kim Kristensen" <kpmk@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45c0e7f6$0$14028$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 KLIP
 > Det er længe siden jeg er blevet flyttet rundt placeret i et Volvo-sæde, 
 > så
 > uden mulighed for sammenligning må jeg sige at jeg ikke har nogle klager
 > over Honda's. Jeg har på den dag jeg indtil videre har kørt længst på kørt
 > 522 km, men det kan måske have noget med den kropslige konfiguration at
 > gøre. CR-V har jeg ikke haft fornøjelsen af irl endnu, men jeg skal da ha'
 > kravlet en tur rundt på både den og så Legend når den dukker op.
 Naturligvis er der forskel på folks størrelser. Min kone og jeg er som nat 
 og dag (så må der skvaldergrines Mogens, Folmer, Erik og Henrik B.).
 Min kone kom ganske uopfordret med sædeklagen. Hun er den af os, med flest 
 km hver eneste dag i sit distrikt Jylland og Fyn..  
PS: Hun har lånepotte i dag. En V50 1.6D. Den kører nu fint, den bette 
 mølle.
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Kim Kristensen (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Kristensen | 
  Dato :  31-01-07 21:17 |  
  |   
            
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:45c0ea3c$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Kim Kristensen" <kpmk@mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:45c0e7f6$0$14028$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 >
 > > Det er længe siden jeg er blevet flyttet rundt placeret i et Volvo-sæde,
 > > så
 > > uden mulighed for sammenligning må jeg sige at jeg ikke har nogle klager
 > > over Honda's. Jeg har på den dag jeg indtil videre har kørt længst på
 kørt
 > > 522 km, men det kan måske have noget med den kropslige konfiguration at
 > > gøre. CR-V har jeg ikke haft fornøjelsen af irl endnu, men jeg skal da
 ha'
 > > kravlet en tur rundt på både den og så Legend når den dukker op.
 >
 > Naturligvis er der forskel på folks størrelser. Min kone og jeg er som nat
 > og dag (så må der skvaldergrines Mogens, Folmer, Erik og Henrik B.).
 >
 > Min kone kom ganske uopfordret med sædeklagen. Hun er den af os, med flest
 > km hver eneste dag i sit distrikt Jylland og Fyn..  
>
 > PS: Hun har lånepotte i dag. En V50 1.6D. Den kører nu fint, den bette
 > mølle.
 >
 > -- 
 >             Bjørn J.
 > ~~wear sunscreen~~
 >
 >
 Nu ved jeg ikke hvad hendes klage går på, og hvis kunne jeg sikkert ikke
 genkende den alligevel. Jeg har selv beskedne 75 kg fordelt på 186 cm og mig
 passer sæderne fint, også på lange ture. Lige at sætte sig i sædet giver jo
 sjældent det rigtige indtryk, så en længere tur vil sikkert rykke hendes
 klage i en eller anden retning. Jeg husker selv min bekymring over at mit
 hoved sad så tæt på C-stolpen at det var irriterende da jeg prøvesad
 bagsædet i Civic, men efter længere ture har ungerne godkendt forholdene
 selv om junior på 14 rager 188 cm op.
 Med venlig hilsen Kim
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  BJ (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  31-01-07 22:02 |  
  |   
            
"Kim Kristensen" <kpmk@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45c0f939$0$13972$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 KLIP
 > Nu ved jeg ikke hvad hendes klage går på, og hvis kunne jeg sikkert ikke
 > genkende den alligevel. Jeg har selv beskedne 75 kg fordelt på 186 cm og 
 > mig
 > passer sæderne fint, også på lange ture.
 Hun er 169 cm fordelt på ca. 52/54 kg.
 Min egen vægt og størrelse er bestemt ikke så beskeden..  
> Lige at sætte sig i sædet giver jo
 > sjældent det rigtige indtryk, så en længere tur vil sikkert rykke hendes
 > klage i en eller anden retning.
 Det er det, hun faldt ved hos S40, både det første indtryk og så en 70 km 
 prøvetur, desuden var hun jo bekendt med sæderne i min S80. Hun har kørt 
 Ford, Renault, Peugeot, Honda før.
 > Jeg husker selv min bekymring over at mit
 > hoved sad så tæt på C-stolpen at det var irriterende da jeg prøvesad
 > bagsædet i Civic, men efter længere ture har ungerne godkendt forholdene
 > selv om junior på 14 rager 188 cm op.
 De bekymringer har min kone slet ikke og hun vil garanteret også ved næste 
 skift, prøve en Honda Civic/Accord Stationcar.
 Bilerne virker meget tiltalende.
 Jeg er dog temmelig bekymret for afskrivningen ved Legend.
 Den gamle model formelig raslede ned, selv om det er en dejlig bil.
 Har en kammerat med en.
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Esben Juul Sørensen (03-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen | 
  Dato :  03-02-07 18:12 |  
  |   
            > Nuvel, den nye Legend skal også ses an, når den dukker op om et par
 måneder.
 
 Den er suveræn. Så den på en konference i London i oktober. Den har alt i
 sikkerhedsudstyr - bl.a. griber den fodgængere ved at motorhjelmen skyder op
 hvis man kører på en fodgænger. På den måde undgår fodgængere at slå hovedet
 mod motorhjelmen og videre ned på motorblokken (det er som regel det der
 slår fodgængere ihjel ved påkørsler af biler).
 
 Desuden bremser bilen selv hvis man ikke reagerer på langsomtkørende trafik.
 I executive versionen er alt standard. Sammen med Lexus er Honda ifølge min
 vurdering en af de førende indenfor aktiv sikkerhed pt.
 
 VH Esben
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           KASO (01-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : KASO | 
  Dato :  01-02-07 07:17 |  
  |   
            
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45c06a14$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Søren Hansen" <kiaklubslet@kiaklub.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:45c06853$0$4160$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
 >
 > KLIP
 >
 >> Volkswagen EOS 4 stjerner
 >> Volvo C30 5 stjerner
 >
 > Nu kan man vist gøre andet end at grine smørret.
 >
 Bemærk: Volvo'en fik kun den 5. stjerne vha. en selealarm - og endnu engang 
 har de ikke styr på deres airbags - trods deres fine testcenter (det kan 
 være, at de er bange for at slide på det     )
 VW's resultat er ikke imponerende - og får da ogås kritiske kommentarer med 
 fra FDM:
 "VW skuffer i frontaltest
 12 point i frontaltesten er et tilfredsstillende resultat, men man kunne 
 have ventet det bedre. Renault har med Mégane CC vist, at selv om bilen er 
 åben, kan sikkerheden være høj - Mégane CC fik 16 ud af 16 mulige point"
 (C30 måtte "nøjes" med 15 point i frontaltesten - trods at det er en lukket 
 bil.....) 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik B. (01-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  01-02-07 07:59 |  
  |   
            "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45c1859e$0$905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 > "VW skuffer i frontaltest
 > 12 point i frontaltesten er et tilfredsstillende resultat, men man kunne 
 > have ventet det bedre. Renault har med Mégane CC vist, at selv om bilen er 
 > åben, kan sikkerheden være høj - Mégane CC fik 16 ud af 16 mulige point"
 
 Ja, det virker unægtelig som om Renault, har fundet de vise sten - når det 
 gælder om at bestå EuroNCAP....
 
 -- 
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  31-01-07 11:21 |  
  |  
 
            On Jan 31, 11:16 am, Søren Hansen <kiaklubs...@kiaklub.dk> wrote:
 > BJ skrev:> "Søren Hansen" <kiaklubs...@kiaklub.dk> skrev i en meddelelse
 > >news:45c06853$0$4160$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
 >
 > > KLIP
 >
 > >> Volkswagen EOS 4 stjerner
 > >> Volvo C30 5 stjerner
 >
 > > Nu kan man vist gøre andet end at grine smørret.
 >
 > Fodgængersikkerhed:
 > Volvo C30 1 stjerne
 > Volkswagen EOS 2 stjerner
 > Chevrolet Captiva 2 stjerner
 >
 > En koreaner, der scorer bedre end en svensker? Huh?
 Jeg må tilstå at jeg ikke køber bil efter fodgængersikkerhed.
 > Mht børnesikkerhed, så scorer cabriolet'en Eos 40 mod Volvo C30's 38
 > point, så det...
 Det er straks mere relevant. Men jeg føler ikke for en cabriolet, så
 den vil blive valgt fra lige gyldigt dens NCAP stjener.
 --
 Christian.....MSN: spørg...
 http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           BJ (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  31-01-07 11:29 |  
  |   
            
 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:1170238878.958112.176670@v45g2000cwv.googlegroups.com...
 
 KLIP
 
 >> Mht børnesikkerhed, så scorer cabriolet'en Eos 40 mod Volvo C30's 38
 >> point, så det...
 >
 >Det er straks mere relevant. Men jeg føler ikke for en cabriolet, så
 >den vil blive valgt fra lige gyldigt dens NCAP stjener.
 
 Jep, C30 skal have klasket nogle flere klistermærker på potten......
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik B. (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  31-01-07 20:06 |  
  |   
            "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45c06f57$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 >>Det er straks mere relevant. Men jeg føler ikke for en cabriolet, så
 >>den vil blive valgt fra lige gyldigt dens NCAP stjener.
 >
 > Jep, C30 skal have klasket nogle flere klistermærker på potten......
 
 Synes nu stadig at det ser betænkeligt ud, med A-stolpen på C30'eren. Det 
 ser ud, som om sikkerhedsburet er tæt på at kollapse. Hvad hvis hastigheden 
 havde været blot 5 km/t højere?
 
 -- 
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             BJ (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  31-01-07 20:09 |  
  |   
            
 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45c0e891$0$48447$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Synes nu stadig at det ser betænkeligt ud, med A-stolpen på C30'eren. Det 
 > ser ud, som om sikkerhedsburet er tæt på at kollapse. Hvad hvis 
 > hastigheden havde været blot 5 km/t højere?
 
 Vil give dig ret, trods det faktum, den deler platform med S40/V50.
 
 Samtlige tests burde også udføres med højere hastighed, forskellige vinkler 
 osv.
 
 Hvis man virkelig skal følge Euro NCAPs tankegang ifbm. familiepotterne, så 
 bør dette reguleres.
 
 Nu venter jeg spændt på C70. Den er jo konkurrent med EOS.
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Klaus D. Mikkelsen (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  31-01-07 21:14 |  
  |  
 
            "Henrik B." skriver:
 > 
 > Synes nu stadig at det ser betænkeligt ud, med A-stolpen på C30'eren. Det
 > ser ud, som om sikkerhedsburet er tæt på at kollapse. Hvad hvis hastigheden
 > havde været blot 5 km/t højere?
 Nu er bilen jo konstrueret til at klare EuroNCAP, så den kører ikke galt
 med højere fart.
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
  Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              BJ (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  31-01-07 21:56 |  
  |   
            
 "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse 
 news:45C0F8A1.F59C0264@du.kan.finde.den...
 
 KLIP
 
 >> Synes nu stadig at det ser betænkeligt ud, med A-stolpen på C30'eren. Det
 >> ser ud, som om sikkerhedsburet er tæt på at kollapse. Hvad hvis 
 >> hastigheden
 >> havde været blot 5 km/t højere?
 >
 > Nu er bilen jo konstrueret til at klare EuroNCAP, så den kører ikke galt
 > med højere fart.
 
 Det er jo bl.a. hele fundamentet og konklusionen på/af Euro NCAP.
 
 Bortset fra det, så tror jeg nu ikke sikkerhedsburet ville kollapse. Det er 
 nok meningen, energien er ledt den vej.
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  31-01-07 11:22 |  
  |  
 
            On Jan 31, 10:58 am, Søren Hansen <kiaklubs...@kiaklub.dk> wrote:
 > Chrysler Yoyager 1 1/2 stjerne
 Er den ikke identisk med en Kia Carnival ?
 --
 Christian.....MSN: spørg...
 http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Søren Hansen (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Hansen | 
  Dato :  31-01-07 13:10 |  
  |  
 
            Christian B. Andresen skrev:
 > On Jan 31, 10:58 am, Søren Hansen <kiaklubs...@kiaklub.dk> wrote:
 >> Chrysler Yoyager 1 1/2 stjerne
 > 
 > Er den ikke identisk med en Kia Carnival ?
 > --
 > Christian.....MSN: spørg...
 Nej, den helt gamle Kia Carnival var baseret på en Ford Windstar, så 
 vidt jeg husker. Men det er samme biltype, hvis det var det, du mente.
 Den nyeste Kia Carnival fik 4 stjerner hos EuroNCAP. Ikke særlig 
 imponerende resultat i front crashtest, men 18 ud af 18 point på side 
 crashtest. 3 stjerner på børnebeskyttelse (dårlig afmærkning, men ingen 
 reelle problemer). En enkelt stjerne i fodgængerbeskyttelse, samme som 
 Volvo C30. IIHS, en amerikansk pendant til EuroNCAP, udnævnte Kia 
 Carnival til "Top Safety Pick 2007".
 http://www.euroncap.com/images/results/mpvs/car_269_2006/Kia%20Carnival%20Datasheet.pdf
/Søren
 --
 http://kiaklub.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Stefan Jacobsen (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Stefan Jacobsen | 
  Dato :  31-01-07 11:38 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           BJ (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  31-01-07 11:31 |  
  |   
            
"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45c06f61$0$48618$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 KLIP
 > Gad vide om sådan en gl. golf 2 overhovedet ville få point   
Ja da, den skal blot udstyres med et passende antal klistermærker strategisk 
 rigtig placeret..  
-- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Stefan Jacobsen (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Stefan Jacobsen | 
  Dato :  31-01-07 11:52 |  
  |  
 
            > Ja da, den skal blot udstyres med et passende antal klistermærker 
 > strategisk rigtig placeret..  
>
 Ja eller tapes ind i skumgummi og bobbleplast.
 Stef 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Karsten Feddersen (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten Feddersen | 
  Dato :  31-01-07 13:41 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
            Stefan Jacobsen (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Stefan Jacobsen | 
  Dato :  31-01-07 14:03 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
             BJ (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  31-01-07 13:56 |  
  |   
            
"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45c09166$0$48102$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 KLIP
 >>  http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=3448
>>
 >> -- 
 > Føj for satan, tror sgu næsten ikke jeg tør køre hjem nu   
No problemo, den model er godkendt til at køre på cykelstien..  
-- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Stefan Jacobsen (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Stefan Jacobsen | 
  Dato :  31-01-07 14:20 |  
  |  
 
            >
 > No problemo, den model er godkendt til at køre på cykelstien..  
>
 Det er bare et døje at finde en opkørsel der er stejl nok til at få den op 
 på 2 hjul    Og så risikerer man jo at få alt 
 det-her-er-nødvendigt-for-at-holde-en-gammel-bil-kørende-værktøjet i hovedet 
  
Stef 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               BJ (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  31-01-07 14:16 |  
  |   
            
"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45c09590$0$48430$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 KLIP
 >> No problemo, den model er godkendt til at køre på cykelstien..  
>>
 > Det er bare et døje at finde en opkørsel der er stejl nok til at få den op 
 > på 2 hjul    Og så risikerer man jo at få alt 
 > det-her-er-nødvendigt-for-at-holde-en-gammel-bil-kørende-værktøjet i 
 > hovedet   
Det er så her bobleplastikken og skumgummiet kommer ind..  
-- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Hoffmann (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Hoffmann | 
  Dato :  31-01-07 12:06 |  
  |   
            On Jan 31, 10:58 am, Søren Hansen <kiaklubs...@kiaklub.dk> wrote:
 
 > Volvo C30 5 stjerner
 
 > Chrysler Yoyager 1 1/2 stjerne
 
 
 Og hvis en Voyager så kører frontalt sammen med en C30, hvilken bil
 vil man så helst sidde i?
 
 Med venlig hilsen
 Lars Hoffmann
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Stefan Jacobsen (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Stefan Jacobsen | 
  Dato :  31-01-07 12:23 |  
  |   
            
Og hvis en Voyager så kører frontalt sammen med en C30, hvilken bil
 vil man så helst sidde i?
 Golfen   
Stef 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Hoffmann (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Hoffmann | 
  Dato :  31-01-07 12:40 |  
  |  
 
            On Jan 31, 12:23 pm, "Stefan Jacobsen" <stefw...@gmail.com> wrote:
 > Og hvis en Voyager så kører frontalt sammen med en C30, hvilken bil
 > vil man så helst sidde i?
 >
 > Golfen   
LOL 1-0 til dig   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           BJ (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  31-01-07 16:23 |  
  |   
            
"Søren Hansen" <kiaklubslet@kiaklub.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45c06853$0$4160$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
 Lidt mere forklarende stof omkring indlægget:
 http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4217614/
-- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |