| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | chiptuning af Volvo D5 - dieselbiler gener~ Fra : Nicolai Mølgaard-And~ | 
  Dato :  30-01-07 12:58 |  
  |   
            I det hele taget vil jeg godt spørge jer dieselkørere.
 
 Er blevet advaret mod at købe en chiptunet version i Tyskland, med den 
 begrundelse at chiptuningen gør olien varmere når bilen presses, med risiko 
 for at krumtappen knækker.
 
 Har nogen af jer hørt om det?
 
 Måske bare fordi forhandleren hellere vil sælge mig en bil derfra, end lade 
 mig købe den direkte fra tyskland.
 
 Mvh.
 Nicolai 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Claus & Lene, Ålborg (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Claus & Lene, Ålborg | 
  Dato :  30-01-07 14:12 |  
  |   
            Øh, den har jeg sku godt nok ikke hørt før.......
 Men jeg har lavet nogle stykker af de motorer - de findes i 2 varianter en 
 med 130 hk og en med 163 hk, det er samme motor blot med forskelligt 
 software.
 
 De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde, mere er 
 muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.
 
 /Claus
 
 
 "Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45bf32ac$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >I det hele taget vil jeg godt spørge jer dieselkørere.
 >
 > Er blevet advaret mod at købe en chiptunet version i Tyskland, med den 
 > begrundelse at chiptuningen gør olien varmere når bilen presses, med 
 > risiko for at krumtappen knækker.
 >
 > Har nogen af jer hørt om det?
 >
 > Måske bare fordi forhandleren hellere vil sælge mig en bil derfra, end 
 > lade mig købe den direkte fra tyskland.
 >
 > Mvh.
 > Nicolai
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           BJ (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  30-01-07 16:30 |  
  |   
            
"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45bf43f7$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 KLIP
 > De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde, mere er 
 > muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.
 Det er nu ikke helt korrekt:
 http://www.bsrab.se
-- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            KASO (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : KASO | 
  Dato :  30-01-07 16:43 |  
  |   
            
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45bf6460$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:45bf43f7$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >
 > KLIP
 >
 >> De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde, mere er 
 >> muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.
 >
 > Det er nu ikke helt korrekt:
 >
 >  http://www.bsrab.se
>
 Øhh - hvad er det, der ikke er helt korrekt?
 Jeg kan godt se, at andre tuner til mere - men det siger jo i sig selv intet 
 om holdbarheden.....
 (Selv om jeg nu også ville tro, at en 2.4(?) kan holde til lidt mere end 180 
 hk - det er jo ikke mere end den nye Renault/Nissan motor fåes med som 
 standard - og det er en 2.0) 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             BJ (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  30-01-07 17:00 |  
  |   
            
"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45bf6774$0$900$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 KLIP
 >>> De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde, mere er 
 >>> muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.
 >>
 >> Det er nu ikke helt korrekt:
 >>
 >>  http://www.bsrab.se
>>
 > Øhh - hvad er det, der ikke er helt korrekt?
 De 180 Hk
 > Jeg kan godt se, at andre tuner til mere - men det siger jo i sig selv 
 > intet om holdbarheden.....
 Nej.
 > (Selv om jeg nu også ville tro, at en 2.4(?) kan holde til lidt mere end 
 > 180 hk - det er jo ikke mere end den nye Renault/Nissan motor fåes med som 
 > standard - og det er en 2.0)
 Nå.
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              KASO (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : KASO | 
  Dato :  30-01-07 20:43 |  
  |   
            
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45bf6b71$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:45bf6774$0$900$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 >
 >>>> De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde, mere 
 >>>> er muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.
 >>>
 >>> Det er nu ikke helt korrekt:
 >>>
 >>>  http://www.bsrab.se
>>>
 >> Øhh - hvad er det, der ikke er helt korrekt?
 >
 > De 180 Hk
 >
 Det kan da godt være korrekt - med en anden chip?!?
 >> Jeg kan godt se, at andre tuner til mere - men det siger jo i sig selv 
 >> intet om holdbarheden.....
 >
 > Nej.
 >
 >> (Selv om jeg nu også ville tro, at en 2.4(?) kan holde til lidt mere end 
 >> 180 hk - det er jo ikke mere end den nye Renault/Nissan motor fåes med 
 >> som standard - og det er en 2.0)
 >
 > Nå.
  Ja. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               BJ (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  30-01-07 21:11 |  
  |   
            
"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45bf9f84$0$62387$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 KLIP
 >>>>> De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde, mere 
 >>>>> er muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.
 >>>>
 >>>> Det er nu ikke helt korrekt:
 >>>>
 >>>>  http://www.bsrab.se
>>>>
 >>> Øhh - hvad er det, der ikke er helt korrekt?
 >>
 >> De 180 Hk
 >>
 > Det kan da godt være korrekt - med en anden chip?!?
 Hvad er det helt konkret, du vil fortælle mig.????!!
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Ukendt (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  30-01-07 21:14 |  
  |   
            
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45bfa647$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:45bf9f84$0$62387$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 >
 >>>>>> De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde, mere 
 >>>>>> er muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.
 >>>>>
 >>>>> Det er nu ikke helt korrekt:
 >>>>>
 >>>>>  http://www.bsrab.se
>>>>>
 >>>> Øhh - hvad er det, der ikke er helt korrekt?
 >>>
 >>> De 180 Hk
 >>>
 >> Det kan da godt være korrekt - med en anden chip?!?
 >
 > Hvad er det helt konkret, du vil fortælle mig.????!!
 ....at det du sagde før, har du aldrig sagt?
 --
 Tom
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 BJ (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  30-01-07 21:18 |  
  |   
            
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:45bfa6f7$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 KLIP
 >>>>>>> De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde, 
 >>>>>>> mere er muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.
 >>>>>>
 >>>>>> Det er nu ikke helt korrekt:
 >>>>>>
 >>>>>>  http://www.bsrab.se
>>>>>>
 >>>>> Øhh - hvad er det, der ikke er helt korrekt?
 >>>>
 >>>> De 180 Hk
 >>>>
 >>> Det kan da godt være korrekt - med en anden chip?!?
 >>
 >> Hvad er det helt konkret, du vil fortælle mig.????!!
 >
 > ...at det du sagde før, har du aldrig sagt?
 Det har jeg aldrig sagt?
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Kent (01-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent | 
  Dato :  01-02-07 11:01 |  
  |   
            
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45bfa7de$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 > news:45bfa6f7$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 >
 >>>>>>>> De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde, 
 >>>>>>>> mere er muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.
 >>>>>>>
 >>>>>>> Det er nu ikke helt korrekt:
 >>>>>>>
 >>>>>>>  http://www.bsrab.se
>>>>>>>
 >>>>>> Øhh - hvad er det, der ikke er helt korrekt?
 >>>>>
 >>>>> De 180 Hk
 >>>>>
 >>>> Det kan da godt være korrekt - med en anden chip?!?
 >>>
 >>> Hvad er det helt konkret, du vil fortælle mig.????!!
 >>
 >> ...at det du sagde før, har du aldrig sagt?
 >
 > Det har jeg aldrig sagt?
 >
 > -- 
 >            Bjørn J.
 > ~~wear sunscreen~~
 >
 LOL!!!!!!!!!!!!   
Kent. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas Landberg (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Landberg | 
  Dato :  30-01-07 14:36 |  
  |  
 
            > Er blevet advaret mod at købe en chiptunet version i Tyskland, med den 
 > begrundelse at chiptuningen gør olien varmere når bilen presses, med 
 > risiko for at krumtappen knækker.
 >
 > Har nogen af jer hørt om det?
 >
 > Måske bare fordi forhandleren hellere vil sælge mig en bil derfra, end 
 > lade mig købe den direkte fra tyskland.
 Der er altid en risiko når man tuner en bil. Tuningen bringer bilen nærmere 
 grænserne for dens formåen. Der er også større risiko for at falde ned af 
 Møns Klint hvis du står 30 meter fra kanten end hvis du står i Esbjerg. Jeg 
 har tunet flere tusinde biler siden 2001 og har endnu ikke oplevet en eneste 
 motor knække sig. Men jeg har også set mange eksempler på tuning der er 
 lavet rigtigt elendigt og til tider direkte skadeligt for motoren.
 -- 
 Thomas Landberg -  www.landberg.dk
Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.
 Danmarks laveste priser på Philips og Osram autopærer samt Castrol 
 motorolie.
 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Nicolai Mølgaard-And~ (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nicolai Mølgaard-And~ | 
  Dato :  30-01-07 16:52 |  
  |  
 
            Den bil jeg har forhørt mig på er chiptunet med 20 hk mere. Oprindeligt er 
 det en 163 hk maskine, ergo 183 hk nu.
 Aner ikke om motoren har lidt en overlast, har kørt 121000 km nu, og bliver 
 fuldt serviceret hos volvo i Hannover.
 Er der nogen af jer kender denne type tuning der giver motoren 20 hk?
 Mvh.
 Nicolai Mølgaard-Andersen
 "Thomas Landberg" <Thomas@LandbergFJERN2DETTE.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45bf49bb$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Er blevet advaret mod at købe en chiptunet version i Tyskland, med den 
 >> begrundelse at chiptuningen gør olien varmere når bilen presses, med 
 >> risiko for at krumtappen knækker.
 >>
 >> Har nogen af jer hørt om det?
 >>
 >> Måske bare fordi forhandleren hellere vil sælge mig en bil derfra, end 
 >> lade mig købe den direkte fra tyskland.
 >
 > Der er altid en risiko når man tuner en bil. Tuningen bringer bilen 
 > nærmere grænserne for dens formåen. Der er også større risiko for at falde 
 > ned af Møns Klint hvis du står 30 meter fra kanten end hvis du står i 
 > Esbjerg. Jeg har tunet flere tusinde biler siden 2001 og har endnu ikke 
 > oplevet en eneste motor knække sig. Men jeg har også set mange eksempler 
 > på tuning der er lavet rigtigt elendigt og til tider direkte skadeligt for 
 > motoren.
 >
 >
 > -- 
 >
 >
 > Thomas Landberg -  www.landberg.dk
> Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.
 > Danmarks laveste priser på Philips og Osram autopærer samt Castrol 
 > motorolie.
 >
 >
 > 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Esben Juul Sørensen (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen | 
  Dato :  30-01-07 18:26 |  
  |   
            
 "Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> wrote in message
 news:45bf699f$0$930$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Den bil jeg har forhørt mig på er chiptunet med 20 hk mere. Oprindeligt er
 > det en 163 hk maskine, ergo 183 hk nu.
 >
 > Aner ikke om motoren har lidt en overlast, har kørt 121000 km nu, og
 bliver
 > fuldt serviceret hos volvo i Hannover.
 >
 > Er der nogen af jer kender denne type tuning der giver motoren 20 hk?
 >
 > Mvh.
 > Nicolai Mølgaard-Andersen
 
 Det burde ikke give anledning til bekymring medmindre bilen er kørt konstant
 med speederen i bund. Jeg selv ville aldrig købe en chippet bil - om ikke
 andet for gensalgsprisen.
 
 Desuden bør du undersøge dine forsikringsbetingelser. Jeg har
 maskinskadeforsikring som dækker hvis motoren brænder sammen eller
 gearkassen går en tur. Hvis det kan relateres til chipning dækker den ikke.
 På samme måde er det ubehageligt at stå i en situation hvor man har forvoldt
 skade og forsikringen opdager at motoren er chiptunet uden deres vidende.
 
 VH Esben
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Klaus G. (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus G. | 
  Dato :  30-01-07 18:45 |  
  |  
 
            > Desuden bør du undersøge dine forsikringsbetingelser. Jeg har
 > maskinskadeforsikring som dækker hvis motoren brænder sammen eller
 > gearkassen går en tur. Hvis det kan relateres til chipning dækker den 
 > ikke.
 > På samme måde er det ubehageligt at stå i en situation hvor man har 
 > forvoldt
 > skade og forsikringen opdager at motoren er chiptunet uden deres vidende.
 Derfor den originale chip altid ligger i handskerummet, så man lige hurtigt 
 kan bytte om på dem, inden man ringer til Falck :)
 -- 
 Klaus G.  // Seth-Enoch
 www.seth-enoch.dk/gallery 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              KASO (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : KASO | 
  Dato :  30-01-07 20:42 |  
  |   
            
 "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45bf83fe$0$45842$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >> Desuden bør du undersøge dine forsikringsbetingelser. Jeg har
 >> maskinskadeforsikring som dækker hvis motoren brænder sammen eller
 >> gearkassen går en tur. Hvis det kan relateres til chipning dækker den 
 >> ikke.
 >> På samme måde er det ubehageligt at stå i en situation hvor man har 
 >> forvoldt
 >> skade og forsikringen opdager at motoren er chiptunet uden deres vidende.
 > Derfor den originale chip altid ligger i handskerummet, så man lige 
 > hurtigt kan bytte om på dem, inden man ringer til Falck :)
 >
 Flot moral: Først øger vi risikoen for skader - og så sørger vi for at andre 
 betaler. Og så er der mange, der er forargede over forsikringspræmierne - de 
 kan takke alle de, der laver svindel! 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               claus b. p. (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : claus b. p. | 
  Dato :  30-01-07 22:40 |  
  |   
            
 "KASO" <a@b.dk> wrote in message 
 news:45bf9f56$0$881$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Flot moral: Først øger vi risikoen for skader - og så sørger vi for at 
 > andre betaler. Og så er der mange, der er forargede over 
 > forsikringspræmierne - de kan takke alle de, der laver svindel!
 Det er dit 3. indlæg i denne tråd uden at du har bidraget med noget, er din 
 største ambition at komme i folks killfiltre?
 
 /Claus 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                KASO (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : KASO | 
  Dato :  31-01-07 00:43 |  
  |   
            
 "claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45bfbb3e$0$48621$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > "KASO" <a@b.dk> wrote in message 
 > news:45bf9f56$0$881$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >> Flot moral: Først øger vi risikoen for skader - og så sørger vi for at 
 >> andre betaler. Og så er der mange, der er forargede over 
 >> forsikringspræmierne - de kan takke alle de, der laver svindel!
 > Det er dit 3. indlæg i denne tråd uden at du har bidraget med noget, er 
 > din største ambition at komme i folks killfiltre?
 
 Og din ambition er at lukke ævl ud?
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Per Henneberg Kriste~ (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ | 
  Dato :  31-01-07 19:00 |  
  |   
            KASO wrote:
 
 >> Derfor den originale chip altid ligger i handskerummet, så man lige
 >> hurtigt kan bytte om på dem, inden man ringer til Falck :)
 
 > Flot moral: Først øger vi risikoen for skader - og så sørger vi for
 > at andre betaler. Og så er der mange, der er forargede over
 > forsikringspræmierne - de kan takke alle de, der laver svindel!
 
 Hvem svindler mest med forsikringspræmierne?
 
 Forsikringsselskaberne!
 
 -- 
 Per, Esbjerg 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                KASO (01-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : KASO | 
  Dato :  01-02-07 07:32 |  
  |   
            
 "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45c0d918$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > KASO wrote:
 >
 >>> Derfor den originale chip altid ligger i handskerummet, så man lige
 >>> hurtigt kan bytte om på dem, inden man ringer til Falck :)
 >
 >> Flot moral: Først øger vi risikoen for skader - og så sørger vi for
 >> at andre betaler. Og så er der mange, der er forargede over
 >> forsikringspræmierne - de kan takke alle de, der laver svindel!
 >
 > Hvem svindler mest med forsikringspræmierne?
 >
 > Forsikringsselskaberne!
 
 Tjah - det kunne være sjovt at se, hvor meget, der udbetales til svindel vs. 
 selskabernes avance. Desværre er kun den sidste oplysning tilgængelig (sådan 
 da) - og derfor er det nemt at forarges. Man glemmer så at svindel som 
 ovenstående er en væsentlig årsag til de høje præmier... - og når man så 
 skal betale så meget - så skal man sandelig også have sine penge igen i 
 tilfælde af skader - og der "smøres ekstra på" - og så kører spiralen..... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Ukendt (01-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  01-02-07 19:12 |  
  |   
            
 "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45c1894f$0$930$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:45c0d918$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> KASO wrote:
 >>
 >>>> Derfor den originale chip altid ligger i handskerummet, så man lige
 >>>> hurtigt kan bytte om på dem, inden man ringer til Falck :)
 >>
 >>> Flot moral: Først øger vi risikoen for skader - og så sørger vi for
 >>> at andre betaler. Og så er der mange, der er forargede over
 >>> forsikringspræmierne - de kan takke alle de, der laver svindel!
 >>
 >> Hvem svindler mest med forsikringspræmierne?
 >>
 >> Forsikringsselskaberne!
 >
 > Tjah - det kunne være sjovt at se, hvor meget, der udbetales til svindel 
 > vs. selskabernes avance. Desværre er kun den sidste oplysning tilgængelig 
 > (sådan da) - og derfor er det nemt at forarges. Man glemmer så at svindel 
 > som ovenstående er en væsentlig årsag til de høje præmier... - og når man 
 > så skal betale så meget - så skal man sandelig også have sine penge igen i 
 > tilfælde af skader - og der "smøres ekstra på" - og så kører spiralen.....
 
 Enig, men forsikringsselskaberne er også nogle sv*n ind imellem. De fleste 
 af os tegner vel en kaskoforsikring i den "tro" at vi så bliver holdt 
 skadesløs når/hvis et uheld indtræffer, hvilket vel også i bund og grund er 
 rimeligt. At en s*tans taksator så ikke kan finde ud af at vurdere en bil 
 REELT kan jo gøre oplevelsen til et rent mareridt, da man ikke kommer videre 
 før man er blevet enige.
 Nogle gange har taksatorene helt misforstået hvem det egentlig er de 
 representerer. Selv om de bliver lønnet at selskabet, så er det faktisk 
 deres forbandede opgave at sikre at forsikringstageren får en fair 
 erstatning som vedkommende i god tro mente ville ske da man tegnede policen.
 Det er skammeligt som man kan finde på at "dele" skadesudgifter 50%/50% ved 
 næsten alt hvor to biler rammer hinanden.
 
 --
 Tom
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           BJ (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  30-01-07 17:05 |  
  |   
            
"Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45bf32ac$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 KLIP
 > Er blevet advaret mod at købe en chiptunet version i Tyskland, med den 
 > begrundelse at chiptuningen gør olien varmere når bilen presses, med 
 > risiko for at krumtappen knækker.
 >
 > Har nogen af jer hørt om det?
 Hvis den er chippet her, er det garanteret gjort korrekt:
 http://www.heicosportiv.de
-- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |