| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Øv, øv - totalskadet ? Fra :    ab© | 
  Dato :  18-01-07 11:41 |  
  |   
            Min kones bil er blevet påkørt og sandsynligvis totalskadet (venter på 
 taksator), modpartens forsikringsselskab er Fomo, har underskrift af 
 modparten om at han påtager sig hele skylden - hvilket også kan bekræftes af 
 vidner.
 
 Er der mon noget vi skal foretage os / absolut ikke må gøre i den 
 forbindelse. Har ikke indtryk af, at Fomo lige er det selskab, der udbetaler 
 de højeste erstatninger ?
 
 Var noget overrasket over, at vores forsikringsselskab (Codan) meddelte, at 
 erklæringen fra modparten kunne de ikke bruge til noget :) ?
 
 En tilsvarende bil har vi kunnet finde på nettet til priser mellem kr. 
 20.000,- og kr. 120.000,- :-/
 
 Input modtages med tak.
 
 ab©
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Leonard (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  18-01-07 11:53 |  
  |   
            "   ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:
 
 >Var noget overrasket over, at vores forsikringsselskab (Codan) meddelte, at 
 >erklæringen fra modparten kunne de ikke bruge til noget :) ?
 
 Det er helt almindeligt. En forsikringstager kan ikke påtage sig
 skylden på vegne af et forsikringsselskab. Det eneste der kan bruges
 overfor forsikringsselskabet er en beskrivelse af hændelsesforløbet,
 gerne underskrevet af alle parter og vidner.
 Skyldsfordelingen er noget forsikringsselskaberne handler om efter
 interne (og tildels hemmelige) aftaler.
 
 -- 
 Leonard
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Leif Langgaard (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leif Langgaard | 
  Dato :  18-01-07 12:10 |  
  |  
 
            "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:g8kuq29k285cuqjvellacjcrq7h6kq1o5d@4ax.com...
 > " ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:
 >
 > Skyldsfordelingen er noget forsikringsselskaberne handler om efter
 > interne (og tildels hemmelige) aftaler.
 >
 Hej
 Ja, og på mystisk vis har de evner til _meget_ ofte at dele skylden således 
 at der er to forsikringstagere der får forhøjet præmie  
-- 
 Leif Langgaard
 "Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"
 (L. Langgaard 2006)
 Skandinaviens største fotoarkiv  www.fotomedia.se
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Anders Majland (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Majland | 
  Dato :  18-01-07 14:57 |  
  |   
            > Det eneste der kan bruges
 > overfor forsikringsselskabet er en beskrivelse af hændelsesforløbet,
 > gerne underskrevet af alle parter og vidner.
 
 Lige præcist - og en rigtig god iden at få lavet kort tid efter ulykken 
 inden en skyldig modpart får tid til at regne på hvad det koster ham i tabt 
 ancienitet .... Om den er underskrevet eller ej er mindre vigtigt - det 
 vigtigste er noget dokumentation så den skyldige modpart ikke får god tid 
 til at digte en historie.
 
 Så skriv hændelsesforløbet (så kort, præcist og objektivt som det er dig 
 muligt) og bed så modparten om at at bekræfte at det var sådan det skete ... 
 SMS eller email er også dokumentation.... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (20-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  20-01-07 22:25 |  
  |   
            
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:g8kuq29k285cuqjvellacjcrq7h6kq1o5d@4ax.com...
 > " ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:
 >
 >>Var noget overrasket over, at vores forsikringsselskab (Codan) meddelte, 
 >>at
 >>erklæringen fra modparten kunne de ikke bruge til noget :) ?
 >
 > Det er helt almindeligt. En forsikringstager kan ikke påtage sig
 > skylden på vegne af et forsikringsselskab. Det eneste der kan bruges
 > overfor forsikringsselskabet er en beskrivelse af hændelsesforløbet,
 > gerne underskrevet af alle parter og vidner.
 > Skyldsfordelingen er noget forsikringsselskaberne handler om efter
 > interne (og tildels hemmelige) aftaler.
 Som man selvfølgelig IKKE finder sig i, hvis man ved at man er uden skyld i 
 uheldet.
 De fleste som har kaskoforsikring har også gratis retshjælp og 
 advokatbistand, så det er da en naturlig følge at sende den i retten når det 
 ikke koster en noget   )
 --
 Tom
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  18-01-07 12:05 |  
  |   
            
Leonard wrote:
 > "   ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:
 >
 > >Var noget overrasket over, at vores forsikringsselskab (Codan) meddelte, at
 > >erklæringen fra modparten kunne de ikke bruge til noget :) ?
 >
 > Det er helt almindeligt. En forsikringstager kan ikke påtage sig
 > skylden på vegne af et forsikringsselskab. Det eneste der kan bruges
 > overfor forsikringsselskabet er en beskrivelse af hændelsesforløbet,
 > gerne underskrevet af alle parter og vidner.
 > Skyldsfordelingen er noget forsikringsselskaberne handler om efter
 > interne (og tildels hemmelige) aftaler.
 Hvor specielt mulighedenfor at dele skyld og dermed præmiestigning og
 selvrisiko vejer meget tungt.
 --
 Christian.....MSN: spørg...
 http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Sættenissen (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sættenissen | 
  Dato :  18-01-07 15:41 |  
  |   
            
 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:1169118297.840428.151150@l53g2000cwa.googlegroups.com...
 ..
 
 Hvor specielt mulighedenfor at dele skyld og dermed præmiestigning og
 selvrisiko vejer meget tungt.
 
 Mon ikke det er noget af en ammestuehistorie! Forsikringsselskaberne deler 
 iht. de ansvarsmæssige regler som findes for området - og disse regler er 
 ikke altid lige logiske for menigmand.
 
 Knud 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Anders Majland (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Majland | 
  Dato :  18-01-07 15:43 |  
  |   
            > Mon ikke det er noget af en ammestuehistorie! Forsikringsselskaberne deler 
 > iht. de ansvarsmæssige regler som findes for området - og disse regler er 
 > ikke altid lige logiske for menigmand.
 
 Jeg ville ihvertfald have svært ved at akceptere forsikringsmæssig skyld 
 hvis der er politi på og de strafferetsligt pålægger modparten hele skylden 
 .... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Leonard (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  18-01-07 16:40 |  
  |   
            "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote:
 
 >Jeg ville ihvertfald have svært ved at akceptere forsikringsmæssig skyld 
 >hvis der er politi på og de strafferetsligt pålægger modparten hele skylden 
 
 Men det kan du så blive nødt til.
 Jeg har oplevet det modsatte, at modparten fik hele den
 forsikringsmæssige skyld, mens jeg fik en bøde af politiet. Jeg ved
 ikke om modparten også fik en bøde.
 Det var forøvrigt samme selskab både jeg og modpart var forsikret i.
 
 -- 
 Leonard
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           alexbo (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  18-01-07 13:09 |  
  |   
            
 "   ab©"  skrev
 
 > Min kones bil er blevet påkørt og sandsynligvis totalskadet (venter på 
 > taksator), modpartens forsikringsselskab er Fomo, har underskrift af 
 > modparten om at han påtager sig hele skylden - hvilket også kan bekræftes 
 > af vidner.
 >
 > Er der mon noget vi skal foretage os / absolut ikke må gøre i den 
 > forbindelse. Har ikke indtryk af, at Fomo lige er det selskab, der 
 > udbetaler de højeste erstatninger ?
 
 Det er ligegyldigt, Fomo får ikke noget med jeres bil at gøre, det gør kun 
 Codan.
 Jeg vil tage alle de ammestuehistorier om forsikringsselskabernes hemmelige 
 loge og fordeling af skyld med et stort smil.
 
 Problemet med de erklæringer er at en forsikringstager ikke kan forpligte 
 sit selskab, der er også for mange tilfælde hvor en bilist nærmest er blevet 
 presset til at underskrive en sådan erklæring.
 Man kan nemt forestille sig en bilist der er chokeret over ulykken, og inden 
 han/hun er kommet sig, står modparten og råber ind i ansigtet at der lige 
 skal skrives under her.
 
 Codan slår din bil op i en database for at se hvad sådan een er solgt for i 
 den senere tid, men derfor er det alligevel en god ting selv at have en ide 
 om hvad en fair pris skal være.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peter Frost (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Frost | 
  Dato :  18-01-07 13:48 |  
  |   
            alexbo skrev:
 >  Codan slår din bil op i en database for at se hvad sådan een er solgt for 
 > i den senere tid, men derfor er det alligevel en god ting selv at have en 
 > ide om hvad en fair pris skal være.
 
 Er Codan så fløjtende om man lige har skiftet stortset alle dele ? Incl. en 
 gearkasse til 32K ? Sådan ting er jo med til at ligge bilen i toppen af de 
 priser der kan findes ?
 
 Altså tager de højde for stand, og helt ny udførte renoveringer ?
 
 -Peter Frost
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Deaster (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Deaster | 
  Dato :  18-01-07 14:12 |  
  |   
            Peter Frost skrev:
 > alexbo skrev:
 >>  Codan slår din bil op i en database for at se hvad sådan een er solgt for 
 >> i den senere tid, men derfor er det alligevel en god ting selv at have en 
 >> ide om hvad en fair pris skal være.
 > 
 > Er Codan så fløjtende om man lige har skiftet stortset alle dele ? Incl. en 
 > gearkasse til 32K ? Sådan ting er jo med til at ligge bilen i toppen af de 
 > priser der kan findes ?
 > 
 > Altså tager de højde for stand, og helt ny udførte renoveringer ?
 > 
 > -Peter Frost
 > 
 > 
 
 De skal tage udgangspunkt i hvad en tilsvarende bil koster i 
 anskaffelse, og der er en bil med nyrenoveret/ny gearkasse jo sikkert 
 dyrere end en med original gearkasse.
 
 -- 
 Ny godbid fra Knud Thomsen:
 Af os du er du den største idiot og i hvert fald mindst lige så
 alkoholpåvirket, som jeg. Jeg har nemlig ikke drukket.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            alexbo (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  18-01-07 15:04 |  
  |   
            
 "Peter Frost"  skrev
 
 > Er Codan så fløjtende om man lige har skiftet stortset alle dele ? Incl.
 > en gearkasse til 32K ? Sådan ting er jo med til at ligge bilen i toppen af
 > de priser der kan findes ?
 
 Tja, som grundsynspunkt skal bilen jo være i orden, om ejeren lige har brugt
 20.000 kr for at syne hæver ikke værdien, den skal jo i princippet være i
 orden hele tiden.
 
 En gearkase til 32.000 kr. på en bil til 60-70.000 kr det vil ingen køber
 betale ekstra, heller ikke forsikringen.
 Det samme gælder nye dæk o.s.v., man kan ikke få prisen på bilen plus alt
 det man har lavet.
 
 Man kan bare spørge sig selv om man ville betale ekstra for sælgers
 reparationsudgifter, hvis man selv skulle købe bilen.
 
 Det er det der skaber rygterne om at forsikringen "snyder" ejeren kan ikke
 forstå at han ikke får noget for det han har ofret.
 Men han har jo kun ofret det, fordi bilen var i ringere stand en normalt, så 
 det er først efter reparationen at bilen er i normal stand.
 
 En bil stiger ikke ret meget i værdi fordi man har lavet bremser, styretøj,
 gearkasse for 20.000 kr.
 Måske kan de pågældende ting få en køber til at købe den bil frem for en
 anden, men man får ikke pengene hjem.
 
 Vil man selv betale 30.000 mere for en bil i 70.000 kr´s klassen fordi den 
 er nymalet.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Anders Majland (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Majland | 
  Dato :  18-01-07 15:42 |  
  |  
 
            > Det er det der skaber rygterne om at forsikringen "snyder" ejeren kan ikke
 > forstå at han ikke får noget for det han har ofret.
 > Men han har jo kun ofret det, fordi bilen var i ringere stand en normalt, 
 > så det er først efter reparationen at bilen er i normal stand.
 >
 > En bil stiger ikke ret meget i værdi fordi man har lavet bremser, 
 > styretøj,
 > gearkasse for 20.000 kr.
 Erstatningen skal lægges efter hvad en tilsvarende bil i samme stand kan 
 købes ved hos en forhandler - Og netop det med standen kan jo give nogle 
 diskussioner da det er knapt så nemt som bare at vurder at det er X model 
 årgang Y der har Z km ...
 Derudover er taksators prisfastsættelse jo et forhandlingsoplæg - Er man 
 tilfreds siger man ja tak til checken, ellers bliver man nødt til selv at 
 dokumentere at prisen er for lav. Med et spænd fra 20 til 120kkr på den 
 omtalte bil her det nok i ab's egen interesse at gøre hvad han kan for at 
 dokumentere det taksatoren. Det er det nok ikke dumt lige at samle en mappe 
 med til ham... Er det faktuelt iorden gør det også arbejdet nemmere for ham 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Jesper Jacobsen (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Jacobsen | 
  Dato :  18-01-07 18:31 |  
  |   
            Anders Majland skrev:
 >> Det er det der skaber rygterne om at forsikringen "snyder" ejeren kan ikke
 >> forstå at han ikke får noget for det han har ofret.
 >> Men han har jo kun ofret det, fordi bilen var i ringere stand en normalt, 
 >> så det er først efter reparationen at bilen er i normal stand.
 >>
 >> En bil stiger ikke ret meget i værdi fordi man har lavet bremser, 
 >> styretøj,
 >> gearkasse for 20.000 kr.
 
 En bil stiger måske ikke ved at man ofrer penge på bremser og styretøj, 
 idet det iflg. færdselsloven er et krav at de skal virke under aller 
 omstændigheder. Men at man renoverer en bil med en ny gearkasse vil jeg 
 helt klart mene giver en forhøjelse af værdien på bilen, og man derfor 
 skal se, om man ikke kan snakke taksatoren op i pris, og bevise man har 
 renoveret denne. Det er både set og hørt før, at prisen går op, når man 
 renoverer bilen, uanfægtet om den er i meget dårlig stand, inden man 
 begyder projektet.
 
 Jesper
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Bo Velschow (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Velschow | 
  Dato :  18-01-07 19:19 |  
  |   
            
 "Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45af6c82$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
 > alexbo skrev:
 >>  Codan slår din bil op i en database for at se hvad sådan een er solgt 
 >> for i den senere tid, men derfor er det alligevel en god ting selv at 
 >> have en ide om hvad en fair pris skal være.
 >
 > Er Codan så fløjtende om man lige har skiftet stortset alle dele ? Incl. 
 > en gearkasse til 32K ? Sådan ting er jo med til at ligge bilen i toppen af 
 > de priser der kan findes ?
 >
 > Altså tager de højde for stand, og helt ny udførte renoveringer ?
 >
 
 Tjah, jeg fik i min tidligere Mondeo '99 spritny motor lagt i i efteråret 
 '02 (kostede vist en 40000,- eller deromkring; Ford betalte per kulance, så 
 jeg kender ikke den eksakte pris). Bilen havde da kørt 150000 km. Da bilen 
 så blev solgt i foråret '06 med yderligere 45000 km på tælleren efter den 
 nye motor blev lagt i, gav den (synes jeg) stadigt relativt nye motor præcis 
 0,00 ekstra - så man må nok desværre se i øjnene, at mange penge kan være 
 "spildt", hvis man er så uheldig, at bilen af den ene eller anden årsag 
 (salg, skade og lign.) skal værdifastsættes kort efter, at man har puttet en 
 større sum i den..
 
 
 -- 
 Venlig hilsen
 
 Bo Velschow
 3540 Lynge
 Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for 
 Danmark 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (20-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  20-01-07 22:31 |  
  |   
            
"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:45afba0e$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 > "Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:45af6c82$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
 >> alexbo skrev:
 >>>  Codan slår din bil op i en database for at se hvad sådan een er solgt 
 >>> for i den senere tid, men derfor er det alligevel en god ting selv at 
 >>> have en ide om hvad en fair pris skal være.
 >>
 >> Er Codan så fløjtende om man lige har skiftet stortset alle dele ? Incl. 
 >> en gearkasse til 32K ? Sådan ting er jo med til at ligge bilen i toppen 
 >> af de priser der kan findes ?
 >>
 >> Altså tager de højde for stand, og helt ny udførte renoveringer ?
 >>
 >
 > Tjah, jeg fik i min tidligere Mondeo '99 spritny motor lagt i i efteråret 
 > '02 (kostede vist en 40000,- eller deromkring; Ford betalte per kulance, 
 > så jeg kender ikke den eksakte pris). Bilen havde da kørt 150000 km. Da 
 > bilen så blev solgt i foråret '06 med yderligere 45000 km på tælleren 
 > efter den nye motor blev lagt i, gav den (synes jeg) stadigt relativt nye 
 > motor præcis 0,00 ekstra - så man må nok desværre se i øjnene, at mange 
 > penge kan være "spildt", hvis man er så uheldig, at bilen af den ene eller 
 > anden årsag (salg, skade og lign.) skal værdifastsættes kort efter, at man 
 > har puttet en større sum i den..
 En ny motor burde nu nok kunne give en højere pris ved salg. Men enhver 
 forhandler har jo en klar interesse i at give så lidt som muligt for det han 
 køber   
Jeg som kunde ville helt klart give "noget" mere for en bil med ny motor
 --
 Tom
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Henning (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning | 
  Dato :  18-01-07 15:33 |  
  |   
            
 >Var noget overrasket over, at vores forsikringsselskab (Codan) meddelte, at 
 >erklæringen fra modparten kunne de ikke bruge til noget :) ?
 
 Det er vel egentlig fair nok - forestil dig du er chokeret, modparten
 grifler hurtigt noget ned og beder dig underskrive. Senere får du
 tænkt over tingene - og du hænger på den! 
 Aldrig, aldrig, aldrig skrive noget som helst under, truer modparten
 dig ringer du til politiet!
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           claus b. p. (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : claus b. p. | 
  Dato :  18-01-07 16:31 |  
  |   
            
 "Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message 
 news:161vq25h3rge6ntniak2bqbdpn7853a7e1@4ax.com...
 >
 >>Var noget overrasket over, at vores forsikringsselskab (Codan) meddelte, 
 >>at
 >>erklæringen fra modparten kunne de ikke bruge til noget :) ?
 >
 > Det er vel egentlig fair nok - forestil dig du er chokeret, modparten
 > grifler hurtigt noget ned og beder dig underskrive. Senere får du
 > tænkt over tingene - og du hænger på den!
 > Aldrig, aldrig, aldrig skrive noget som helst under, truer modparten
 > dig ringer du til politiet!
 >
 Nu var det jo modparten der havde påtaget sig skylden!
 Men om det er den ene eller den anden er for så vidt underordnet, for som 
 der står skrevet, er det ikke bindende for forsikringsselskabet, og kan i 
 bedste/værste fald være værdiløst.
 Det er måske værd at overveje denne situation: En cyklist kommer kørende, 
 skidefuld og uden lys på en mørk aften, på en iøvrigt rimeligt belyst vej. 
 Han rammer en parkeret bil, vælter og rammer hovedet ned i asfalten, kommer 
 slemt til skade. Hvem har skylden? Det har bilisten. Han kunne bare lade 
 være at parkere der. At udbetale, -stor erstatning fra bilens 
 forsikringsselskab. Tab af bonus og selvrisiko.
 Dette er en virkelig historie.
 
 /Claus 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            alexbo (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  18-01-07 19:23 |  
  |   
            
 "claus b. p."  skrev
 
 > Han rammer en parkeret bil, vælter og rammer hovedet ned i asfalten,
 > kommer slemt til skade. Hvem har skylden? Det har bilisten. Han kunne bare
 > lade være at parkere der. At udbetale, -stor erstatning fra bilens
 > forsikringsselskab. Tab af bonus og selvrisiko.
 > Dette er en virkelig historie.
 
 Ja men den er ikke så enkel.
 hvis bilisten fik skylden, er det fordi hans parkering var ulovlig, enten
 måtte han slet ikke holde der, eller han skulle have brugt parkeringslyset.
 
 Der er en anden mulighed hvor bilisten ikke får skylden men
 erstatningsansvaret, ved simple ulykker mellem biler og svage trafikanter er
 det bilens forsikring der dækker, det er det samme når f.eks. heste løber ud
 på en vej, det er bilens forsikring der betaler både bil og hest.
 Jeg er ikke helt sikker på om det også gælder parkerede biler,
 men en parkeret bil på offentlig vej er underlagt færdselsloven, så mon 
 ikke.
 
 Jeg kan ikke komme på nettet nu, så jeg kan ikke henvise til de relevante
 bestemmelser.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Steen Andersen (18-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Andersen | 
  Dato :  18-01-07 22:58 |  
  |   
            > Der er en anden mulighed hvor bilisten ikke får skylden men
 > erstatningsansvaret, ved simple ulykker mellem biler og svage trafikanter 
 > er
 > det bilens forsikring der dækker, det er det samme når f.eks. heste løber 
 > ud
 > på en vej, det er bilens forsikring der betaler både bil og hest.
 
 
 Lige den med hesten har vi en kedelig sag om i Nordjylland for tiden. Her 
 døde to unge mænd fordi hesten løb ud på vejen..... Politiets undersøgelser 
 peger på at hegnet ikke var i orden, så der snakker man om at hesteejeren 
 bliver ansvarlig
 
 -Steen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             claus b. p. (20-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : claus b. p. | 
  Dato :  20-01-07 14:18 |  
  |   
            
 "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message 
 news:45afbd15$0$182$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >
 > "claus b. p."  skrev
 >
 >> Han rammer en parkeret bil, vælter og rammer hovedet ned i asfalten,
 >> kommer slemt til skade. Hvem har skylden? Det har bilisten. Han kunne 
 >> bare
 >> lade være at parkere der. At udbetale, -stor erstatning fra bilens
 >> forsikringsselskab. Tab af bonus og selvrisiko.
 >> Dette er en virkelig historie.
 >
 > Ja men den er ikke så enkel.
 > hvis bilisten fik skylden, er det fordi hans parkering var ulovlig, enten
 > måtte han slet ikke holde der, eller han skulle have brugt 
 > parkeringslyset.
 >
 > Der er en anden mulighed hvor bilisten ikke får skylden men
 > erstatningsansvaret, ved simple ulykker mellem biler og svage trafikanter 
 > er
 > det bilens forsikring der dækker,
 //
 Det er måske også en overdrivelse at kalde det skyld, den rigtige juridiske 
 term er objektivt ansvar. Bilen holdt lovligt parkeret, og bilisten der 
 parkerede den havde intet ansvarspådragende gjort, men bare det at bilen var 
 tilstede, gjorde den ansvarlig. Hvad jeg mener med det er, at det er mig 
 komplet ubegribeligt at man i dansk lovgivning kan blive holdt ansvarlig for 
 noget man har gjort, som er helt normalt og i overenstemmelse med lov og 
 praksis. Mens tumpen som kører døddrukken på cykel blot er et stakkels 
 offer, som skal have erstatning på trods af sin dumhed.  Men relevansen til 
 denne tråd er, at man skal ikke selv dømme om forsikringsansvaret i 
 forbindelse med et uheld, men blot beskrive begivenheden over for 
 forsikringsselskabet, og sikre sig nogle vidner om muligt.  Så gør det 
 forøvrigt sjældent noget, at man diskuterer forklaringen igennem med en 
 forsikringskyndig inden man sender den til forsikringsselskabet, for der kan 
 være visse formuleringer der er mere heldige end andre. Og det vil jo være 
 ærgerligt hvis man får mindre i erstatning pga. en formuleringsfejl, ik'?
 
 /Claus 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Henning (19-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning | 
  Dato :  19-01-07 15:05 |  
  |   
            On Thu, 18 Jan 2007 16:30:47 +0100, "claus b. p." <cbp33@hotmail.com>
 wrote:
 
 >
 >"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message 
 >news:161vq25h3rge6ntniak2bqbdpn7853a7e1@4ax.com...
 >>
 >>>Var noget overrasket over, at vores forsikringsselskab (Codan) meddelte, 
 >>>at
 >>>erklæringen fra modparten kunne de ikke bruge til noget :) ?
 >>
 >> Det er vel egentlig fair nok - forestil dig du er chokeret, modparten
 >> grifler hurtigt noget ned og beder dig underskrive. Senere får du
 >> tænkt over tingene - og du hænger på den!
 >> Aldrig, aldrig, aldrig skrive noget som helst under, truer modparten
 >> dig ringer du til politiet!
 >>
 >Nu var det jo modparten der havde påtaget sig skylden!
 >Men om det er den ene eller den anden er for så vidt underordnet, for som 
 >der står skrevet, er det ikke bindende for forsikringsselskabet, og kan i 
 >bedste/værste fald være værdiløst.
 Eller omvendt - forsikringsselskabet sendere regning videre til
 bilisten, fordi han har påtaget sig skylden.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                ab© (19-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra :    ab© | 
  Dato :  19-01-07 15:32 |  
  |   
            
"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:3vj1r2l41972c9h2cqsqfn8mto4pvk59uh@4ax.com...
 >.....
 > Eller omvendt - forsikringsselskabet sendere regning videre til
 > bilisten, fordi han har påtaget sig skylden.
 - Sidste udvikling er nu, at taksatorer fra Codan har sat en værdi på bilen 
 / erstatningsbeløb til kr. 25.000,-    - At vi på  www.skat.dk kan se, at 
 man vurderer en billigere model af samme bil til værende mellem kr. 38.000,- 
 og mere end kr. 100.000,- kunne han "ikke bruge til noget" Heller ikke at 2 
 sælgere fra mærkevare-firmaet - hvor bilen står - vurderede bilen til 
 50-60.000,- bed på ham. Bilen var ikke pæn i lakken, et hul i 
 læderindtrækket og div. småting gør efter hans mening at den ville have 
 været usælgelig. Og det var ikke forsikringsselskabets pligt at finde en 
 tilsvarende / at sætte prisen efter. Ny frontrude, nye dæk, nyt 
 tændingssystem til en samlet dokumenterbar pris på ca. 20.000,- var han også 
 kold overfor.
 Jeg bad om at få Codans tilbud skriftligt for at gå videre med sagen til 
 forsikringsankenævnet (det lød ikke specielt glad for), men nu må vi se, 
 hvad der sker.
 Taksatoren ville også have, at jeg sender ham den originale 
 registreringsattest   , men det må vi nok lige vente med, indtil den sidste 
 streg er slået.
 ab© 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Deaster (19-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Deaster | 
  Dato :  19-01-07 15:41 |  
  |  
 
               ab© skrev:
 > "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse 
 > news:3vj1r2l41972c9h2cqsqfn8mto4pvk59uh@4ax.com...
 >> .....
 >> Eller omvendt - forsikringsselskabet sendere regning videre til
 >> bilisten, fordi han har påtaget sig skylden.
 > 
 > - Sidste udvikling er nu, at taksatorer fra Codan har sat en værdi på bilen 
 > / erstatningsbeløb til kr. 25.000,-    - At vi på  www.skat.dk kan se, at 
 > man vurderer en billigere model af samme bil til værende mellem kr. 38.000,- 
 > og mere end kr. 100.000,- kunne han "ikke bruge til noget" Heller ikke at 2 
 > sælgere fra mærkevare-firmaet - hvor bilen står - vurderede bilen til 
 > 50-60.000,- bed på ham. Bilen var ikke pæn i lakken, et hul i 
 > læderindtrækket og div. småting gør efter hans mening at den ville have 
 > været usælgelig. Og det var ikke forsikringsselskabets pligt at finde en 
 > tilsvarende / at sætte prisen efter. Ny frontrude, nye dæk, nyt 
 > tændingssystem til en samlet dokumenterbar pris på ca. 20.000,- var han også 
 > kold overfor.
 > 
 > Jeg bad om at få Codans tilbud skriftligt for at gå videre med sagen til 
 > forsikringsankenævnet (det lød ikke specielt glad for), men nu må vi se, 
 > hvad der sker.
 > 
 > Taksatoren ville også have, at jeg sender ham den originale 
 > registreringsattest   , men det må vi nok lige vente med, indtil den sidste 
 > streg er slået.
 > 
 > ab© 
 > 
 > 
 Hvad er det for en bil, årgang, kilometer osv.?
 -- 
 Ny godbid fra Knud Thomsen:
 Af os du er du den største idiot og i hvert fald mindst lige så
 alkoholpåvirket, som jeg. Jeg har nemlig ikke drukket.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  ab© (19-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra :    ab© | 
  Dato :  19-01-07 16:32 |  
  |   
            
 "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
 news:45b0d88f$0$1530$c3e8da3@news.astraweb.com...
 >
 > Hvad er det for en bil, årgang, kilometer osv.?
 >
 >
 
 Det er en Saab "9000 2.3 Griffin" årg. 1993, der har kørt 300.000 km synet
 for ½ år siden ....
 
 ab©
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              JBH (20-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : JBH | 
  Dato :  20-01-07 13:22 |  
  |  
 
            "   ab©" <ingen@email.dk> skrev i en meddelelse
 news:45b0d651$0$45851$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
 > news:3vj1r2l41972c9h2cqsqfn8mto4pvk59uh@4ax.com...
 > >.....
 > > Eller omvendt - forsikringsselskabet sendere regning videre til
 > > bilisten, fordi han har påtaget sig skylden.
 >
 > - Sidste udvikling er nu, at taksatorer fra Codan har sat en værdi på
 bilen
 > / erstatningsbeløb til kr. 25.000,-    - At vi på  www.skat.dk kan se, at
 > man vurderer en billigere model af samme bil til værende mellem kr.
 38.000,-
 > og mere end kr. 100.000,- kunne han "ikke bruge til noget" Heller ikke at
 2
 > sælgere fra mærkevare-firmaet - hvor bilen står - vurderede bilen til
 > 50-60.000,- bed på ham. Bilen var ikke pæn i lakken, et hul i
 > læderindtrækket og div. småting gør efter hans mening at den ville have
 > været usælgelig. Og det var ikke forsikringsselskabets pligt at finde en
 > tilsvarende / at sætte prisen efter. Ny frontrude, nye dæk, nyt
 > tændingssystem til en samlet dokumenterbar pris på ca. 20.000,- var han
 også
 > kold overfor.
 >
 Lyder som Nykredit/Østifterne ...
 > Jeg bad om at få Codans tilbud skriftligt for at gå videre med sagen til
 > forsikringsankenævnet (det lød ikke specielt glad for), men nu må vi se,
 > hvad der sker.
 Mon ikke de byder 5000-10000 mere.
 >
 > Taksatoren ville også have, at jeg sender ham den originale
 > registreringsattest   , men det må vi nok lige vente med, indtil den
 sidste
 > streg er slået.
 >
 Ja, for så kan han afmelde bilen og få noget af afgiften retur   (en slags
 "lokumsaftale" som eksisterer mellem forsikringsselskaberne og Staten)
 mvh
 JBH
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  ab© (20-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra :    ab© | 
  Dato :  20-01-07 16:59 |  
  |   
            
 "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:45b20ac2$0$3478$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > ...
 > Ja, for så kan han afmelde bilen og få noget af afgiften retur   (en slags
 > "lokumsaftale" som eksisterer mellem forsikringsselskaberne og Staten)
 >
 
 Tak for info - ved du om man har mulighed for (evt. efterfølgende) af kikke
 forsikringsselkabet i kortene ? Sagen kan jo vise sig at være helt
 "gak-gak", hvis det viser sig, at forsikringsselskabet får det samme retur,
 som man har betalt os.
 
 ab©
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Deaster (20-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Deaster | 
  Dato :  20-01-07 19:38 |  
  |   
               ab© skrev:
 > "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:45b20ac2$0$3478$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> ...
 >> Ja, for så kan han afmelde bilen og få noget af afgiften retur   (en slags
 >> "lokumsaftale" som eksisterer mellem forsikringsselskaberne og Staten)
 >>
 > 
 > Tak for info - ved du om man har mulighed for (evt. efterfølgende) af kikke
 > forsikringsselkabet i kortene ? Sagen kan jo vise sig at være helt
 > "gak-gak", hvis det viser sig, at forsikringsselskabet får det samme retur,
 > som man har betalt os.
 
 Fatter ikke lige hvordan forsikringsselskaberne kan få noget af afgiften 
 retur, det sker svjv. kun ved eksport ud af landet?
 
 
 -- 
 NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
 - at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede
 og betale 600 kr. er altså ikke særligt vanskeligt -
 selv jeg kan finde ud af det.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               alexbo (20-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  20-01-07 19:48 |  
  |   
            
 "JBH"  skrev
 
 > Ja, for så kan han afmelde bilen og få noget af afgiften retur   (en slags
 > "lokumsaftale" som eksisterer mellem forsikringsselskaberne og Staten)
 
 Det er da det rene vås.
 Hvor i alverden har du samlet sådan noget sludder op.
 
 mvh
 Alex Christensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                JBH (21-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : JBH | 
  Dato :  21-01-07 04:11 |  
  |   
            "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
 news:45b2643f$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >
 > "JBH"  skrev
 >
 > > Ja, for så kan han afmelde bilen og få noget af afgiften retur   (en
 slags
 > > "lokumsaftale" som eksisterer mellem forsikringsselskaberne og Staten)
 >
 > Det er da det rene vås.
 
 Har jeg læst en fugl pippe om på usenet, men det er åbenbart noget man går
 stille med dørene med.
 
 > Hvor i alverden har du samlet sådan noget sludder op.
 >
 
 Tjaa, nu har jeg selv prøvet at stå i en situation med en gammel bil som
 skulle vurderes  ifbm totalskade. Taksatoren var meget forhippet på at få
 den originale registeringsattest og jeg måtte indskærpe at de altså IKKE
 måtte fjerne pladerne før jeg gav dem lov (det var jo min bil indtil
 forsikringsselskabet havde købt den) .  Det var en klog disposition for det
 viste sig ( sælfølgelig) at forsikringsselskabet (Nykredit/østifterne) ikke
 ville give en skid for bilen, i alt fald slet ikke det som tilsvarende
 handles til. Det endte med jeg selv måtte reparere bilen og taksatoren måtte
 give mig registreringsattesten igen.
 Om det er taksatoren eller forsikringsselskabet som får noget ud af at
 afmelde en bil ved jeg ikke, men det kræver ikke den store ledvogtereksamen
 at se at der er nogen som har noget ud af det (og det er i alt fald ikke
 forsikringstager)
 
 ab©'s bil har allerede fået fjernet pladerne (=afmeldt)  Jeg kender til et
 andet eksempel hvor pladerne også blev fjernet før ejeren gav lov. hvilket
 stillede ejeren i en meget træls situation, da kaskoen efterfølgende ikke
 ville dække pga. spirituskørsel. Ejeren kunne ikke engang få bilen, da den
 var solgt videre til en ophugger.
 Ikke for på nogen måde at retfærdiggøre spirituskørsel, men den bil kunne
 sagtens have været lavet.
 
 mvh
 JBH
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 alexbo (21-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  21-01-07 11:13 |  
  |   
            
 "JBH"  skrev
 
 > Har jeg læst en fugl pippe om på usenet,
 Ja, og nu er der mange der har læst det her, så nu kan de sige at de har 
 læst det på nettet.
 
 > Tjaa, nu har jeg selv prøvet at stå i en situation med en gammel bil som
 > skulle vurderes  ifbm totalskade. Taksatoren var meget forhippet på at få
 > den originale registeringsattest og jeg måtte indskærpe at de altså IKKE
 > måtte fjerne pladerne før jeg gav dem lov (det var jo min bil indtil
 > forsikringsselskabet havde købt den) .
 Ja, men når de har købt den er det forsikringens bil, og derfor skal de have 
 reg. attesten.
 
 >ab©'s bil har allerede fået fjernet pladerne (=afmeldt)  Jeg kender til et
 > andet eksempel hvor pladerne også blev fjernet før ejeren gav lov. hvilket
 > stillede ejeren i en meget træls situation, da kaskoen efterfølgende ikke
 > ville dække pga. spirituskørsel. Ejeren kunne ikke engang få bilen, da den
 > var solgt videre til en ophugger.
 
 Vil det sige du mener at forsikringen både får noget af reg. afgiften igen, 
 udover de sælger bilen til en ophugger?
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  JBH (21-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : JBH | 
  Dato :  21-01-07 23:19 |  
  |   
            "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
 news:45b341d5$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >
 > "JBH"  skrev
 >
 > > Har jeg læst en fugl pippe om på usenet,
 > Ja, og nu er der mange der har læst det her, så nu kan de sige at de har
 > læst det på nettet.
 >
 > > Tjaa, nu har jeg selv prøvet at stå i en situation med en gammel bil som
 > > skulle vurderes  ifbm totalskade. Taksatoren var meget forhippet på at
 få
 > > den originale registeringsattest og jeg måtte indskærpe at de altså IKKE
 > > måtte fjerne pladerne før jeg gav dem lov (det var jo min bil indtil
 > > forsikringsselskabet havde købt den) .
 > Ja, men når de har købt den er det forsikringens bil, og derfor skal de
 have
 > reg. attesten.
 >
 > >ab©'s bil har allerede fået fjernet pladerne (=afmeldt)  Jeg kender til
 et
 > > andet eksempel hvor pladerne også blev fjernet før ejeren gav lov.
 hvilket
 > > stillede ejeren i en meget træls situation, da kaskoen efterfølgende
 ikke
 > > ville dække pga. spirituskørsel. Ejeren kunne ikke engang få bilen, da
 den
 > > var solgt videre til en ophugger.
 >
 > Vil det sige du mener at forsikringen både får noget af reg. afgiften
 igen,
 > udover de sælger bilen til en ophugger?
 >
 
 Jeg ved ikke hvordan systemet er skruet sammen. Du kan som privat godt få en
 sum penge (arbejdsløn)  og selv udskifte f.eks et defekt lokum. (selvom det
 vist ikke VVS messigt er lovligt) . Jeg har selv fået lov at udbedre en
 el-skade (lyn)  for mange år siden, Men du kan IKKE som privat få penge til
 at udbedre en skade på din bil. Det er noget med afgifter og moms. Det kan
 være det er momsen forsikringsselskaberne får igen når de totalskader en
 bil.
 Hvorfor flår taksatorerne nummerpladerne af bilen før man er blevet enige om
 forsikringssummen ?
 
 mvh
 JBH
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   alexbo (22-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  22-01-07 11:31 |  
  |   
            
 "JBH"  skrev
 
 > Jeg ved ikke hvordan systemet er skruet sammen.
 
 Nej, men det forhindrer dig ikke i at skrive, at forsikringsselskaberne har
 en lokumsaftale med staten.
 
 Nu kan de fleste nok høre hvor usandsynligt det lyder, en hemmelig aftale
 mellem staten og F.selskaberne,
 men ligesom med mange andre rygter eller vandrehistorier, så vil der altid
 være nogen der bringer det videre, og til sidst har så mange hørt så meget
 at det må være rigtigt.
 
 >Det kan være det er momsen forsikringsselskaberne får igen når de
 >totalskader en bil.
 
 Nu kommer du så med momsen eller afgifter, et eller andet hemmeligt er du
 sikker på der er.
 Det er lige så forkert.
 På en gulpladebil hvor ejeren er momset, betaler han
 selv momsen, og kan så trække den fra i momsregnskabet.
 Det skyldes at F.selskaber ikke er momsreg. der er ikke moms på forsikring,
 så de kan ikke fradrage den moms som værkstedet opkræver.
 
 En ganske alm. personbil der er totalskadet, bliver solgt til ophug, og
 F.selskabet får hverken moms, afgifter eller andet retur.
 
 At taksator vil have reg. attesten skyldes bare at han ikke kan afslutte
 sagen, uden at have attesten, han kan ikke få udskrevet en check.
 Men det var da bedre at forsikringen og ejeren bliver enige, inden man 
 afmelder og afleverer
 attesten, så må ejeren jo bare vente det længere på pengene.
 
 Forøvrigt bliver bilen heller ikke omreg. i selskabets navn,
 når man køber en totalskade af forsikringen får man den tidligere ejers reg. 
 attest med.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Deaster (22-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Deaster | 
  Dato :  22-01-07 12:11 |  
  |   
            alexbo skrev:
 > "JBH"  skrev
 > 
 >> Jeg ved ikke hvordan systemet er skruet sammen.
 > 
 > Nej, men det forhindrer dig ikke i at skrive, at forsikringsselskaberne har
 > en lokumsaftale med staten.
 > 
 > Nu kan de fleste nok høre hvor usandsynligt det lyder, en hemmelig aftale
 > mellem staten og F.selskaberne,
 > men ligesom med mange andre rygter eller vandrehistorier, så vil der altid
 > være nogen der bringer det videre, og til sidst har så mange hørt så meget
 > at det må være rigtigt.
 > 
 >> Det kan være det er momsen forsikringsselskaberne får igen når de
 >> totalskader en bil.
 > 
 > Nu kommer du så med momsen eller afgifter, et eller andet hemmeligt er du
 > sikker på der er.
 > Det er lige så forkert.
 > På en gulpladebil hvor ejeren er momset, betaler han
 > selv momsen, og kan så trække den fra i momsregnskabet.
 > Det skyldes at F.selskaber ikke er momsreg. der er ikke moms på forsikring,
 > så de kan ikke fradrage den moms som værkstedet opkræver.
 > 
 > En ganske alm. personbil der er totalskadet, bliver solgt til ophug, og
 > F.selskabet får hverken moms, afgifter eller andet retur.
 > 
 > At taksator vil have reg. attesten skyldes bare at han ikke kan afslutte
 > sagen, uden at have attesten, han kan ikke få udskrevet en check.
 > Men det var da bedre at forsikringen og ejeren bliver enige, inden man 
 > afmelder og afleverer
 > attesten, så må ejeren jo bare vente det længere på pengene.
 > 
 > Forøvrigt bliver bilen heller ikke omreg. i selskabets navn,
 > når man køber en totalskade af forsikringen får man den tidligere ejers reg. 
 > attest med.
 
 Tak for opklaringen.
 
 
 -- 
 Ny godbid fra Knud Thomsen:
 Af os du er du den største idiot og i hvert fald mindst lige så
 alkoholpåvirket, som jeg. Jeg har nemlig ikke drukket.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Deaster (21-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Deaster | 
  Dato :  21-01-07 11:56 |  
  |   
            JBH skrev:
 > "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
 > news:45b2643f$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >> "JBH"  skrev
 >>
 >>> Ja, for så kan han afmelde bilen og få noget af afgiften retur   (en
 > slags
 >>> "lokumsaftale" som eksisterer mellem forsikringsselskaberne og Staten)
 >> Det er da det rene vås.
 > 
 > Har jeg læst en fugl pippe om på usenet, men det er åbenbart noget man går
 > stille med dørene med.
 > 
 
 Ja, for det kan ikke lade sig gøre svjv.
 
 >> Hvor i alverden har du samlet sådan noget sludder op.
 >>
 > 
 > Tjaa, nu har jeg selv prøvet at stå i en situation med en gammel bil som
 > skulle vurderes  ifbm totalskade. Taksatoren var meget forhippet på at få
 > den originale registeringsattest og jeg måtte indskærpe at de altså IKKE
 > måtte fjerne pladerne før jeg gav dem lov (det var jo min bil indtil
 > forsikringsselskabet havde købt den) .  Det var en klog disposition for det
 > viste sig ( sælfølgelig) at forsikringsselskabet (Nykredit/østifterne) ikke
 > ville give en skid for bilen, i alt fald slet ikke det som tilsvarende
 > handles til. Det endte med jeg selv måtte reparere bilen og taksatoren måtte
 > give mig registreringsattesten igen.
 > Om det er taksatoren eller forsikringsselskabet som får noget ud af at
 > afmelde en bil ved jeg ikke, men det kræver ikke den store ledvogtereksamen
 > at se at der er nogen som har noget ud af det (og det er i alt fald ikke
 > forsikringstager)
 > 
 
 Der er altså et eller andet som ikke hænger sammen, var den totalskadet 
 eller ikke totalskadet?
 
 
 
 -- 
 NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
 - at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede
 og betale 600 kr. er altså ikke særligt vanskeligt -
 selv jeg kan finde ud af det.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  JBH (21-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : JBH | 
  Dato :  21-01-07 23:09 |  
  |   
            
 "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
 news:45b346be$0$1522$c3e8da3@news.astraweb.com...
 > JBH skrev:
 > > "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
 > > news:45b2643f$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > >> "JBH"  skrev
 > >>
 > >>> Ja, for så kan han afmelde bilen og få noget af afgiften retur   (en
 > > slags
 > >>> "lokumsaftale" som eksisterer mellem forsikringsselskaberne og Staten)
 > >> Det er da det rene vås.
 > >
 > > Har jeg læst en fugl pippe om på usenet, men det er åbenbart noget man
 går
 > > stille med dørene med.
 > >
 >
 > Ja, for det kan ikke lade sig gøre svjv.
 >
 > >> Hvor i alverden har du samlet sådan noget sludder op.
 > >>
 > >
 > > Tjaa, nu har jeg selv prøvet at stå i en situation med en gammel bil som
 > > skulle vurderes  ifbm totalskade. Taksatoren var meget forhippet på at
 få
 > > den originale registeringsattest og jeg måtte indskærpe at de altså IKKE
 > > måtte fjerne pladerne før jeg gav dem lov (det var jo min bil indtil
 > > forsikringsselskabet havde købt den) .  Det var en klog disposition for
 det
 > > viste sig ( sælfølgelig) at forsikringsselskabet (Nykredit/østifterne)
 ikke
 > > ville give en skid for bilen, i alt fald slet ikke det som tilsvarende
 > > handles til. Det endte med jeg selv måtte reparere bilen og taksatoren
 måtte
 > > give mig registreringsattesten igen.
 > > Om det er taksatoren eller forsikringsselskabet som får noget ud af at
 > > afmelde en bil ved jeg ikke, men det kræver ikke den store
 ledvogtereksamen
 > > at se at der er nogen som har noget ud af det (og det er i alt fald ikke
 > > forsikringstager)
 > >
 >
 > Der er altså et eller andet som ikke hænger sammen, var den totalskadet
 > eller ikke totalskadet?
 >
 >
 
 Forsikringen dødsdømte den, men ville ikke betale  hvad en i tilsvarende
 stand kostede, jeg kunne så vælge at slå en streg over det hele og selv lave
 bilen uden at forsikringen så havde noget med det at gøre.
 
 /JBH
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Deaster (22-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Deaster | 
  Dato :  22-01-07 10:10 |  
  |   
            JBH skrev:
 > "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
 > news:45b346be$0$1522$c3e8da3@news.astraweb.com...
 >> JBH skrev:
 >>> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
 >>> news:45b2643f$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >>>> "JBH"  skrev
 >>>>
 >>>>> Ja, for så kan han afmelde bilen og få noget af afgiften retur   (en
 >>> slags
 >>>>> "lokumsaftale" som eksisterer mellem forsikringsselskaberne og Staten)
 >>>> Det er da det rene vås.
 >>> Har jeg læst en fugl pippe om på usenet, men det er åbenbart noget man
 > går
 >>> stille med dørene med.
 >>>
 >> Ja, for det kan ikke lade sig gøre svjv.
 >>
 >>>> Hvor i alverden har du samlet sådan noget sludder op.
 >>>>
 >>> Tjaa, nu har jeg selv prøvet at stå i en situation med en gammel bil som
 >>> skulle vurderes  ifbm totalskade. Taksatoren var meget forhippet på at
 > få
 >>> den originale registeringsattest og jeg måtte indskærpe at de altså IKKE
 >>> måtte fjerne pladerne før jeg gav dem lov (det var jo min bil indtil
 >>> forsikringsselskabet havde købt den) .  Det var en klog disposition for
 > det
 >>> viste sig ( sælfølgelig) at forsikringsselskabet (Nykredit/østifterne)
 > ikke
 >>> ville give en skid for bilen, i alt fald slet ikke det som tilsvarende
 >>> handles til. Det endte med jeg selv måtte reparere bilen og taksatoren
 > måtte
 >>> give mig registreringsattesten igen.
 >>> Om det er taksatoren eller forsikringsselskabet som får noget ud af at
 >>> afmelde en bil ved jeg ikke, men det kræver ikke den store
 > ledvogtereksamen
 >>> at se at der er nogen som har noget ud af det (og det er i alt fald ikke
 >>> forsikringstager)
 >>>
 >> Der er altså et eller andet som ikke hænger sammen, var den totalskadet
 >> eller ikke totalskadet?
 >>
 >>
 > 
 > Forsikringen dødsdømte den, men ville ikke betale  hvad en i tilsvarende
 > stand kostede, jeg kunne så vælge at slå en streg over det hele og selv lave
 > bilen uden at forsikringen så havde noget med det at gøre.
 
 Dvs. du slet ikke fik nogle penge fra forsikringen? Derudover lader det 
 til at den har ligger på 65-75% grænsen af genanskaffelsesværdien, og 
 derfor har du selv kunne vælge om den skulle totalskades eller blive 
 repararet.
 
 
 
 -- 
 Ny godbid fra Knud Thomsen:
 Af os du er du den største idiot og i hvert fald mindst lige så
 alkoholpåvirket, som jeg. Jeg har nemlig ikke drukket.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (20-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  20-01-07 22:37 |  
  |   
            
"   ab©" <ingen@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45b0d651$0$45851$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse 
 > news:3vj1r2l41972c9h2cqsqfn8mto4pvk59uh@4ax.com...
 >>.....
 >> Eller omvendt - forsikringsselskabet sendere regning videre til
 >> bilisten, fordi han har påtaget sig skylden.
 >
 > - Sidste udvikling er nu, at taksatorer fra Codan har sat en værdi på 
 > bilen / erstatningsbeløb til kr. 25.000,-    - At vi på  www.skat.dk kan 
 > se, at man vurderer en billigere model af samme bil til værende mellem kr. 
 > 38.000,- og mere end kr. 100.000,- kunne han "ikke bruge til noget" Heller 
 > ikke at 2 sælgere fra mærkevare-firmaet - hvor bilen står - vurderede 
 > bilen til 50-60.000,- bed på ham. Bilen var ikke pæn i lakken, et hul i 
 > læderindtrækket og div. småting gør efter hans mening at den ville have 
 > været usælgelig. Og det var ikke forsikringsselskabets pligt at finde en 
 > tilsvarende / at sætte prisen efter. Ny frontrude, nye dæk, nyt 
 > tændingssystem til en samlet dokumenterbar pris på ca. 20.000,- var han 
 > også kold overfor.
 >
 > Jeg bad om at få Codans tilbud skriftligt for at gå videre med sagen til 
 > forsikringsankenævnet (det lød ikke specielt glad for), men nu må vi se, 
 > hvad der sker.
 >
 > Taksatoren ville også have, at jeg sender ham den originale 
 > registreringsattest   , men det må vi nok lige vente med, indtil den 
 > sidste streg er slået.
 Proceduren er ellers at man beder en overtaksator om at foretage en 
 revurdering. Det koster dig ikke noget og det er bestemt ikke noget 
 taksatoren er glad for. Jeg kunne flytte "min" taksator noget der lignede 
 30% ved at lade det gå til overtaksator og ved at fremsende detaljeret 
 dokumentation for bilens stand, samt hvad markedsprisen for tilsvarende 
 biler var.
 --
 Tom
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  ab© (21-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra :    ab© | 
  Dato :  21-01-07 01:55 |  
  |   
            
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:45b28b8b$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > Proceduren er ellers at man beder en overtaksator om at foretage en
 > revurdering. Det koster dig ikke noget og det er bestemt ikke noget
 > taksatoren er glad for. Jeg kunne flytte "min" taksator noget der lignede
 > 30% ved at lade det gå til overtaksator og ved at fremsende detaljeret
 > dokumentation for bilens stand, samt hvad markedsprisen for tilsvarende
 > biler var.
 >
 Den "rare" taksator fra Codan svarede mig herpå, at en overtaksator ikke
 længere findes :-/ ?
 Men på mandag tager vi kontakt til vores forsikringsselskab, som ikke er
 Codan, men et selskab ejet af Codan - sagen er slet ikke oprettet endnu hos
 selskabet, så taksatoren må være inviteret af værkstedet, hvor vi har
 indleveret bilen.
 Nummerpladerne var i dag fjernet fra bilen (da vi ude og tømme den for
 private ejendele), mon man så kan gå ud fra, at bilen også er afmeldt ?
 ab©
 --
 - Tak for de mange svar og indputs   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Brian (21-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  21-01-07 10:12 |  
  |   
               ab© wrote:
 
 > Nummerpladerne var i dag fjernet fra bilen (da vi ude og tømme den for
 > private ejendele), mon man så kan gå ud fra, at bilen også er afmeldt
 
 Nej, det kan du ikke. Mine forældre fik for nogle måneder siden totalskadet 
 deres bil. Her var taksator også hurtigt ude at vurdere bilen, og blive enig 
 om en pris med min far. Pladerne blev pillet af ved samme lejlighed, men 
 alligevel måtte min far ringe 2 gange til taksatoren, for at få ham til at 
 afmelde bilen. Der gik næste 3 uger, før han fik den omregistreret.
 
 /Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Deaster (21-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Deaster | 
  Dato :  21-01-07 11:55 |  
  |   
            Brian skrev:
 >    ab© wrote:
 > 
 >> Nummerpladerne var i dag fjernet fra bilen (da vi ude og tømme den for
 >> private ejendele), mon man så kan gå ud fra, at bilen også er afmeldt
 > 
 > Nej, det kan du ikke. Mine forældre fik for nogle måneder siden totalskadet 
 > deres bil. Her var taksator også hurtigt ude at vurdere bilen, og blive enig 
 > om en pris med min far. Pladerne blev pillet af ved samme lejlighed, men 
 > alligevel måtte min far ringe 2 gange til taksatoren, for at få ham til at 
 > afmelde bilen. Der gik næste 3 uger, før han fik den omregistreret.
 
 Hmm lyder mærkeligt at man omregistrerer en totalskade?
 
 
 -- 
 NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
 - at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede
 og betale 600 kr. er altså ikke særligt vanskeligt -
 selv jeg kan finde ud af det.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Ukendt (21-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  21-01-07 12:15 |  
  |   
            
 "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45b34677$0$1522$c3e8da3@news.astraweb.com...
 > Brian skrev:
 >>    ab© wrote:
 >>
 >>> Nummerpladerne var i dag fjernet fra bilen (da vi ude og tømme den for
 >>> private ejendele), mon man så kan gå ud fra, at bilen også er afmeldt
 >>
 >> Nej, det kan du ikke. Mine forældre fik for nogle måneder siden 
 >> totalskadet deres bil. Her var taksator også hurtigt ude at vurdere 
 >> bilen, og blive enig om en pris med min far. Pladerne blev pillet af ved 
 >> samme lejlighed, men alligevel måtte min far ringe 2 gange til 
 >> taksatoren, for at få ham til at afmelde bilen. Der gik næste 3 uger, før 
 >> han fik den omregistreret.
 >
 > Hmm lyder mærkeligt at man omregistrerer en totalskade?
 
 Den er god nok. Det gøres for at man (forsikringsselskaber) juridisk er ejer 
 af bilen og kan bestemme hvad der efterfølgende skal ske med bilen. Inden 
 den er omregistreret har de ingen ret til at fjerne noget som helst fra 
 bilen.
 
 --
 Tom
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Deaster (21-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Deaster | 
  Dato :  21-01-07 14:30 |  
  |   
            Tom skrev:
 > "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:45b34677$0$1522$c3e8da3@news.astraweb.com...
 >> Brian skrev:
 >>>    ab© wrote:
 >>>
 >>>> Nummerpladerne var i dag fjernet fra bilen (da vi ude og tømme den for
 >>>> private ejendele), mon man så kan gå ud fra, at bilen også er afmeldt
 >>> Nej, det kan du ikke. Mine forældre fik for nogle måneder siden 
 >>> totalskadet deres bil. Her var taksator også hurtigt ude at vurdere 
 >>> bilen, og blive enig om en pris med min far. Pladerne blev pillet af ved 
 >>> samme lejlighed, men alligevel måtte min far ringe 2 gange til 
 >>> taksatoren, for at få ham til at afmelde bilen. Der gik næste 3 uger, før 
 >>> han fik den omregistreret.
 >> Hmm lyder mærkeligt at man omregistrerer en totalskade?
 > 
 > Den er god nok. Det gøres for at man (forsikringsselskaber) juridisk er ejer 
 > af bilen og kan bestemme hvad der efterfølgende skal ske med bilen. Inden 
 > den er omregistreret har de ingen ret til at fjerne noget som helst fra 
 > bilen.
 
 Ok, så er det mere af tekniske årsager, tak for opklaringen.
 
 -- 
 NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
 - at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede
 og betale 600 kr. er altså ikke særligt vanskeligt -
 selv jeg kan finde ud af det.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                alexbo (21-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  21-01-07 11:17 |  
  |   
            
 "   ab©"  skrev
 
 > Nummerpladerne var i dag fjernet fra bilen (da vi ude og tømme den for
 > private ejendele), mon man så kan gå ud fra, at bilen også er afmeldt ?
 
 I princippet ja,
 men som du kan læse af Brians svar så sker det ikke altid lige hurtigt.
 det skyldes at det sjældent er taksatoren der afmelder, han beder værkstedet 
 om at pille pladerne af og aflevere dem.
 Det gør de nogen gange ved at give dem til en af sælgerne og sige når du 
 skal på motorkontoret så tag dem her med.
 Så ligger pladerne i salgsafdelingen og bliver måske nærmest glemt.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Deaster (21-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Deaster | 
  Dato :  21-01-07 11:57 |  
  |   
               ab© skrev:
 > "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 > news:45b28b8b$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Proceduren er ellers at man beder en overtaksator om at foretage en
 >> revurdering. Det koster dig ikke noget og det er bestemt ikke noget
 >> taksatoren er glad for. Jeg kunne flytte "min" taksator noget der lignede
 >> 30% ved at lade det gå til overtaksator og ved at fremsende detaljeret
 >> dokumentation for bilens stand, samt hvad markedsprisen for tilsvarende
 >> biler var.
 >>
 > 
 > Den "rare" taksator fra Codan svarede mig herpå, at en overtaksator ikke
 > længere findes :-/ ?
 > 
 
 Nu hedder det bare cheftaksator, nyt navn stort set samme funktion.
 
 
 
 -- 
 NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
 - at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede
 og betale 600 kr. er altså ikke særligt vanskeligt -
 selv jeg kan finde ud af det.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (19-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  19-01-07 10:49 |  
  |   
            
Sættenissen wrote:
 > "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 > news:1169118297.840428.151150@l53g2000cwa.googlegroups.com...
 > .
 >
 > Hvor specielt mulighedenfor at dele skyld og dermed præmiestigning og
 > selvrisiko vejer meget tungt.
 >
 > Mon ikke det er noget af en ammestuehistorie! Forsikringsselskaberne deler
 > iht. de ansvarsmæssige regler som findes for området - og disse regler er
 > ikke altid lige logiske for menigmand.
 Jeg har oplevet det en gang selv.
 Jeg holdt på en parkeringsplads og en bil bakkede ind i min bil.
 Vi udvekslede bilnumre og forsikringsselskaber, det vidste jeg at hun
 havde Danske Forsikring lige som mig.
 Allerførst skrev forsikringsselskabet til mig at skylden skulle
 fordeles 50% / 50%, men det ville jeg ikke finde mig i, så jeg skrev
 tilbage at jeg fastholdt at jeg holdt stille og hun bakkede ind i mig.
 Det endte med at hun fik 100% skyld. Hvis jeg bare havde accpteret de
 50% / 50% så ville de have tjent 2 x selvrisiko + 2 x
 præmiestigninger.
 --
 Christian.....MSN: spørg...
 http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (22-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  22-01-07 10:37 |  
  |   
            
   ab© wrote:
 > "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
 > news:3vj1r2l41972c9h2cqsqfn8mto4pvk59uh@4ax.com...
 > >.....
 > > Eller omvendt - forsikringsselskabet sendere regning videre til
 > > bilisten, fordi han har påtaget sig skylden.
 >
 > - Sidste udvikling er nu, at taksatorer fra Codan har sat en værdi på bilen
 > / erstatningsbeløb til kr. 25.000,-    - At vi på  www.skat.dk kan se, at
 > man vurderer en billigere model af samme bil til værende mellem kr. 38.000,-
 > og mere end kr. 100.000,- kunne han "ikke bruge til noget" Heller ikke at 2
 > sælgere fra mærkevare-firmaet - hvor bilen står - vurderede bilen til
 > 50-60.000,- bed på ham. Bilen var ikke pæn i lakken, et hul i
 > læderindtrækket og div. småting gør efter hans mening at den ville have
 > været usælgelig. Og det var ikke forsikringsselskabets pligt at finde en
 > tilsvarende / at sætte prisen efter. Ny frontrude, nye dæk, nyt
 > tændingssystem til en samlet dokumenterbar pris på ca. 20.000,- var han også
 > kold overfor.
 >
 > Jeg bad om at få Codans tilbud skriftligt for at gå videre med sagen til
 > forsikringsankenævnet (det lød ikke specielt glad for), men nu må vi se,
 > hvad der sker.
 >
 > Taksatoren ville også have, at jeg sender ham den originale
 > registreringsattest   , men det må vi nok lige vente med, indtil den sidste
 > streg er slået.
 Klag til Ankenævnet for Forsikring, det tager godt nok lang tid, men
 mon ikke I har en godt sag.
 Sørg for dokumentation fra bilforhandlere, autocom og lign. steder.
 --
 Christian.....MSN: spørg...
 http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              ab© (05-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra :    ab© | 
  Dato :  05-02-07 12:27 |  
  |   
            Nu har jeg så indgået den endelige aftale med Over-taksatoren - Erstatningen 
 blev sat op fra kr. 25.000,- til kr. 32.000,- og jeg er velkommen til at 
 "ribbe" bilen for de nye dele, som jeg har "beriget" bilen med i det sidste 
 halve års tid.
 Nye dæk, tændingsmodul, batteri m.v.  - det var åbebart alt, hvad der var 
 kunne "malkes" ud af situationen - og vi gider næsten herller ikke at kæmpe 
 for måske kun at få nogle få tusinde yderligere.
 
 ab© 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (22-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  22-01-07 10:44 |  
  |   
            
Tom (snabela) wrote:
 > "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
 > news:45b34677$0$1522$c3e8da3@news.astraweb.com...
 > > Brian skrev:
 > >>    ab© wrote:
 > >>
 > >>> Nummerpladerne var i dag fjernet fra bilen (da vi ude og tømme den for
 > >>> private ejendele), mon man så kan gå ud fra, at bilen også er afmeldt
 > >>
 > >> Nej, det kan du ikke. Mine forældre fik for nogle måneder siden
 > >> totalskadet deres bil. Her var taksator også hurtigt ude at vurdere
 > >> bilen, og blive enig om en pris med min far. Pladerne blev pillet af ved
 > >> samme lejlighed, men alligevel måtte min far ringe 2 gange til
 > >> taksatoren, for at få ham til at afmelde bilen. Der gik næste 3 uger, før
 > >> han fik den omregistreret.
 > >
 > > Hmm lyder mærkeligt at man omregistrerer en totalskade?
 >
 > Den er god nok. Det gøres for at man (forsikringsselskaber) juridisk er ejer
 > af bilen og kan bestemme hvad der efterfølgende skal ske med bilen. Inden
 > den er omregistreret har de ingen ret til at fjerne noget som helst fra
 > bilen.
 Og så eksporterer forsikringsselskabet den og for reg. afgiften retur.
 Eller er jeg på ved ud på konspirationsteoriernes overdrev ?
 --
 Christian.....MSN: spørg...
 http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (22-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  22-01-07 18:30 |  
  |   
            
 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:1169459023.474105.252590@38g2000cwa.googlegroups.com...
 
 Tom (snabela) wrote:
 > "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
 > news:45b34677$0$1522$c3e8da3@news.astraweb.com...
 > > Brian skrev:
 > >>    ab© wrote:
 > >>
 > >>> Nummerpladerne var i dag fjernet fra bilen (da vi ude og tømme den for
 > >>> private ejendele), mon man så kan gå ud fra, at bilen også er afmeldt
 > >>
 > >> Nej, det kan du ikke. Mine forældre fik for nogle måneder siden
 > >> totalskadet deres bil. Her var taksator også hurtigt ude at vurdere
 > >> bilen, og blive enig om en pris med min far. Pladerne blev pillet af 
 > >> ved
 > >> samme lejlighed, men alligevel måtte min far ringe 2 gange til
 > >> taksatoren, for at få ham til at afmelde bilen. Der gik næste 3 uger, 
 > >> før
 > >> han fik den omregistreret.
 > >
 > > Hmm lyder mærkeligt at man omregistrerer en totalskade?
 >
 > Den er god nok. Det gøres for at man (forsikringsselskaber) juridisk er 
 > ejer
 > af bilen og kan bestemme hvad der efterfølgende skal ske med bilen. Inden
 > den er omregistreret har de ingen ret til at fjerne noget som helst fra
 > bilen.
 
 Og så eksporterer forsikringsselskabet den og for reg. afgiften retur.
 
 Eller er jeg på ved ud på konspirationsteoriernes overdrev ?
 -------------------------------------------
 
 Normalt sælger forsikringen, bilen til højst bydende ophugger.
 
 --
 Tom
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Deaster (22-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Deaster | 
  Dato :  22-01-07 19:12 |  
  |  
 
            Tom skrev:
 > 
 > Og så eksporterer forsikringsselskabet den og for reg. afgiften retur.
 > 
 > Eller er jeg på ved ud på konspirationsteoriernes overdrev ?
 > -------------------------------------------
 > 
 > Normalt sælger forsikringen, bilen til højst bydende ophugger.
 Og hvem i udlandet ville købe en totalskadet bil + at forsikringen næppe 
 gider bruge tid på det, de bruger stort set allesammen 
 www.forsikringsbiler.dk bortset fra dem der har deres egne sites.
 -- 
 NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
 - at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede
 og betale 600 kr. er altså ikke særligt vanskeligt -
 selv jeg kan finde ud af det.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (06-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  06-02-07 09:59 |  
  |  
 
            On Feb 5, 12:27 pm, "   ab©" <i...@email.dk> wrote:
 > Nu har jeg så indgået den endelige aftale med Over-taksatoren - Erstatningen
 > blev sat op fra kr. 25.000,- til kr. 32.000,- og jeg er velkommen til at
 > "ribbe" bilen for de nye dele, som jeg har "beriget" bilen med i det sidste
 > halve års tid.
 > Nye dæk, tændingsmodul, batteri m.v.  - det var åbebart alt, hvad der var
 > kunne "malkes" ud af situationen - og vi gider næsten herller ikke at kæmpe
 > for måske kun at få nogle få tusinde yderligere.
 Lyder også som en hæderlig løsning.
 --
 Christian.....MSN: spørg...
 http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |