| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Aygo vs 107 vs C1 Fra : Michael Laursen | 
  Dato :  14-01-07 13:09 |  
  |   
            Hej Allesammen...
 
 Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget på 
 disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i 
 fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter 
 mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?
 
 Hilsen Michael 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus D. Mikkelsen (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  14-01-07 13:16 |  
  |  
 
            Michael Laursen skriver:
 > 
 > Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget på
 > disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
 > fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter
 > mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?
 Værkstedet, renome'et og garantien.
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
  Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           TDN (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : TDN | 
  Dato :  14-01-07 13:19 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Kent Glerup (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Glerup | 
  Dato :  14-01-07 14:33 |  
  |   
            On Sun, 14 Jan 2007 13:19:24 +0100, "TDN"
 <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:
 
 
 >Er der ikke forskel på garantien ? Jeg ville nok vælge Toyota'en alene pga. 
 >deres service og nononsene politik om reklamationer.
 
 Den hopper jeg også på! Det må være et par ekstra håndører værd :)
 
 /Kent Glerup
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Tosti Pedersen (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Tosti Pedersen | 
  Dato :  14-01-07 15:34 |  
  |   
            Michael Laursen skrev:
 
 > Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget på
 > disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
 > fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter
 > mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?
 
 Jeg vil mene, at den mest fordelagtige af de tre er 107'eren. Den er
 billigst i anskaffelse og så har den 30.000 km. serviceinterval.
 
 -- 
 HTP
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Johansen [600~ (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  14-01-07 15:38 |  
  |  
 
            In article <1168785218.734904.325120@11g2000cwr.googlegroups.com>,
  "Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> wrote:
 > billigst i anskaffelse og så har den 30.000 km. serviceinterval.
 Ang. de interval så er det noget en marketingsafdeling har opfundet. En 
 bil til overvejende bykørsel kører _ikke_ 30kkm mellem olieskift hvis 
 man vil have en sund motor.
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
 http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Brian (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  14-01-07 16:29 |  
  |  
 
            Martin Johansen [6000] wrote:
 > Ang. de interval så er det noget en marketingsafdeling har opfundet.
 > En bil til overvejende bykørsel kører _ikke_ 30kkm mellem olieskift
 > hvis man vil have en sund motor.
 Sgu da nok derfor det er 30.000Km  _eller_ et års interval - hvad der nu 
 kommer først   
/Brian 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Benny (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Benny | 
  Dato :  14-01-07 20:58 |  
  |   
            
 "Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1168785218.734904.325120@11g2000cwr.googlegroups.com...
 Michael Laursen skrev:
 
 > Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget 
 > på
 > disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
 > fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter
 > mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?
 
 Jeg vil mene, at den mest fordelagtige af de tre er 107'eren. Den er
 billigst i anskaffelse og så har den 30.000 km. serviceinterval.
 
 
 Øh.. Nu er det vist den samme maskine i alle 3!!!!!!!!!!!
 
 Benny 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Peter Dalgaard (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Dalgaard | 
  Dato :  14-01-07 21:25 |  
  |   
            "Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> writes:
 
 > "Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:1168785218.734904.325120@11g2000cwr.googlegroups.com...
 > Michael Laursen skrev:
 > 
 > > Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget 
 > > på
 > > disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
 > > fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter
 > > mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?
 > 
 > Jeg vil mene, at den mest fordelagtige af de tre er 107'eren. Den er
 > billigst i anskaffelse og så har den 30.000 km. serviceinterval.
 > 
 > 
 > Øh.. Nu er det vist den samme maskine i alle 3!!!!!!!!!!!
 > 
 > Benny 
 
 Det tror jeg godt de ved. Det er alt udenoms'et der skal sammenlignes. 
 
 -- 
    O__  ---- Peter Dalgaard             Øster Farimagsgade 5, Entr.B
   c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics     PO Box 2099, 1014 Cph. K
  (*) \(*) -- University of Copenhagen   Denmark          Ph:  (+45) 35327918
 ~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk)                  FAX: (+45) 35327907
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Benny (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Benny | 
  Dato :  14-01-07 22:55 |  
  |   
            
 "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse 
 news:x2sledwe4d.fsf@turmalin.kubism.ku.dk...
 > "Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> writes:
 >
 >> "Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
 >> news:1168785218.734904.325120@11g2000cwr.googlegroups.com...
 >> Michael Laursen skrev:
 >>
 >> > Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg 
 >> > kigget
 >> > på
 >> > disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
 >> > fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt 
 >> > efter
 >> > mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?
 >>
 >> Jeg vil mene, at den mest fordelagtige af de tre er 107'eren. Den er
 >> billigst i anskaffelse og så har den 30.000 km. serviceinterval.
 >>
 >>
 >> Øh.. Nu er det vist den samme maskine i alle 3!!!!!!!!!!!
 >>
 >> Benny
 >
 > Det tror jeg godt de ved. Det er alt udenoms'et der skal sammenlignes.
 
 De diskuterer service interval og olieskift.
 
 Benny 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Peter Dalgaard (15-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Dalgaard | 
  Dato :  15-01-07 00:43 |  
  |   
            "Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> writes:
 
 > "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:x2sledwe4d.fsf@turmalin.kubism.ku.dk...
 > > "Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> writes:
 > >
 > >> "Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
 > >> news:1168785218.734904.325120@11g2000cwr.googlegroups.com...
 > >> Michael Laursen skrev:
 > >>
 > >> > Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg 
 > >> > kigget
 > >> > på
 > >> > disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
 > >> > fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt 
 > >> > efter
 > >> > mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?
 > >>
 > >> Jeg vil mene, at den mest fordelagtige af de tre er 107'eren. Den er
 > >> billigst i anskaffelse og så har den 30.000 km. serviceinterval.
 > >>
 > >>
 > >> Øh.. Nu er det vist den samme maskine i alle 3!!!!!!!!!!!
 > >>
 > >> Benny
 > >
 > > Det tror jeg godt de ved. Det er alt udenoms'et der skal sammenlignes.
 > 
 > De diskuterer service interval og olieskift.
 
 Og? De forskellige firmaer har forskellige serviceregimer til
 forskellige priser til den samme maskine. Og garantien gælder kun hvis
 service overholdes, osv.
 
 -- 
    O__  ---- Peter Dalgaard             Øster Farimagsgade 5, Entr.B
   c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics     PO Box 2099, 1014 Cph. K
  (*) \(*) -- University of Copenhagen   Denmark          Ph:  (+45) 35327918
 ~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk)                  FAX: (+45) 35327907
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Tosti Pedersen (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Tosti Pedersen | 
  Dato :  14-01-07 15:47 |  
  |   
            
 
 On 14 Jan., 15:38, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
 wrote:
 > Ang. de interval så er det noget en marketingsafdeling har opfundet. En
 > bil til overvejende bykørsel kører _ikke_ 30kkm mellem olieskift hvis
 > man vil have en sund motor.
 
 Er du sikker på at det ikke er en markedsføringsafdeling, der har
 bildt dig det ind? Hvad har du at have det i?
 
 -- 
 HTP
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Johansen [600~ (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  14-01-07 17:04 |  
  |  
 
            In article <1168786013.628931.30970@m58g2000cwm.googlegroups.com>,
  "Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> wrote:
 > On 14 Jan., 15:38, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
 > wrote:
 > > Ang. de interval så er det noget en marketingsafdeling har opfundet. En
 > > bil til overvejende bykørsel kører  ikke  30kkm mellem olieskift hvis
 > > man vil have en sund motor.
 > 
 > Er du sikker på at det ikke er en markedsføringsafdeling, der har
 > bildt dig det ind? Hvad har du at have det i?
 Simpel logik.
 Der står endda i vores servicebog at de "lange" interval kun gælder ved 
 lange ture. Kører man meget bykørsel gælder det halve interval.
 Min SAAB Turbo som har 20kkm mellem hver skift skal have ved max 10kkm, 
 pga. overvejende bykørsel samt hård kørsel.
 Sådan en lille Yugo/Aygo er så undermotoriseret at den overvejende 
 bliver kørt hårdt for at følge med (ja har prøvet en og der er _intet_ 
 under hjelmen) og da den er uegnet til motorvej så er det bykørsel man 
 som regel udsætter den for.
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
 http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  14-01-07 17:30 |  
  |   
            
 "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-31A6E7.17034214012007@sunsite.dk...
 
 
 > Sådan en lille Yugo/Aygo er så undermotoriseret at den overvejende
 > bliver kørt hårdt for at følge med (ja har prøvet en og der er _intet_
 > under hjelmen) og da den er uegnet til motorvej så er det bykørsel man
 > som regel udsætter den for.
 
 Den er sikkert en noget nyere konstruktion end den i saab'en,
 så jeg gætter på, der ingen problemer er på den konto du nævner,
 og da slet ikke, da det er en bil som ikke lægger op til frisk kørsel
 modsat saab'en, og dermed sikkert kan gå længere mellem service. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Martin Johansen [600~ (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  14-01-07 18:18 |  
  |  
 
            In article <45aa5a73$0$13978$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
  "Sierra" <-> wrote:
 > og da slet ikke, da det er en bil som ikke lægger op til frisk kørsel
 > modsat saab'en, og dermed sikkert kan gå længere mellem service. 
 Problemet er jo at den skal tæskes for at komme fremad...
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
 http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Sættenissen (15-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sættenissen | 
  Dato :  15-01-07 14:40 |  
  |   
            
 "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-31A6E7.17034214012007@sunsite.dk...
 >
 > Sådan en lille Yugo/Aygo er så undermotoriseret at den overvejende
 > bliver kørt hårdt for at følge med (ja har prøvet en og der er _intet_
 > under hjelmen) og da den er uegnet til motorvej så er det bykørsel man
 > som regel udsætter den for.
 >
 
 Det aner du vist ikke meget om - jeg (eller rettere min kone) har en 107 og 
 jeg synes den kører meget fint - og sagtens kan følge med på motorvej - ja 
 sågar en Audi A6 er jeg kørt fra i den.
 Bortset fra at sæderne er lidt for hårde i en 107 vil jeg lige så gerne køre 
 i den som i min normale bil
 
 Knud 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Martin Johansen [600~ (15-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  15-01-07 16:49 |  
  |  
 
            In article <45ab8449$0$896$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
  "Sættenissen" <sattenissen@bat.lk> wrote:
 > Det aner du vist ikke meget om
 Nej jeg har kun godt og grundigt testet en... så du har ret, det aner 
 jeg nok intet om... 
 > - jeg (eller rettere min kone) har en 107 og 
 > jeg synes den kører meget fint - og sagtens kan følge med på motorvej - ja 
 > sågar en Audi A6 er jeg kørt fra i den.
 Jeg kan køre fra ALT i vores tons tunge SUV.. det kræver bare modparten 
 ikke giver gas....
 > Bortset fra at sæderne er lidt for hårde i en 107 vil jeg lige så gerne køre 
 > i den som i min normale bil
 Det fik du så lov til   
-- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
 http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Brian (15-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  15-01-07 19:27 |  
  |  
 
            Martin Johansen [6000] wrote:
 > Sådan en lille Yugo/Aygo er så undermotoriseret at den overvejende
 > bliver kørt hårdt for at følge med
 Kommer da an på temperamentet...
 > (ja har prøvet en og der er _intet_
 > under hjelmen) og da den er uegnet til motorvej så er det bykørsel man
 > som regel udsætter den for.
 Her i landet bliver de ikke solgt som en bybil, men en pendlerbil - tag bare 
 et kig på motorvejen (du ved, der hvor SUV'erne prøver at presse os andre af 
 kørebanen    )
 /Brian 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Martin Johansen [600~ (15-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  15-01-07 19:36 |  
  |  
 
            In article <45abc774$0$49198$14726298@news.sunsite.dk>,
  "Brian" <nej@tak.du> wrote:
 > Her i landet bliver de ikke solgt som en bybil, men en pendlerbil - tag bare 
 > et kig på motorvejen (du ved, der hvor SUV'erne prøver at presse os andre af 
 > kørebanen    )
 Jo tak jeg ser dem på motorvejen.. men det er ikke det jeg kalder en 
 pendlerbil. En pendlerbil skal være behagelig og støjsvag... en 
 C1/søsterbilerne, er intet af delene.
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
 http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Brian (15-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  15-01-07 19:52 |  
  |   
            Martin Johansen [6000] wrote:
 
 > Jo tak jeg ser dem på motorvejen.. men det er ikke det jeg kalder en
 > pendlerbil. En pendlerbil skal være behagelig og støjsvag... en
 > C1/søsterbilerne, er intet af delene.
 
 Ikke destro mindre, er det den slags biler der bliver brugt som pendlerbiler 
 her i landet. Når man pendler, skal der jo være økonomi i lortet.
 
 Det vil ikke være rentabelt at købe en ældre brugt (og mere komfortabel) bil 
 at pendle i. Kører man 1000-1500km om ugen, kan det hurtigt blive en dyr 
 spøg
 
 /Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Tosti Pedersen (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Tosti Pedersen | 
  Dato :  14-01-07 18:02 |  
  |   
            
 
 On 14 Jan., 17:03, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
 wrote:
 > In article <1168786013.628931.30...@m58g2000cwm.googlegroups.com>,
 
 > Sådan en lille Yugo/Aygo er så undermotoriseret at den overvejende
 > bliver kørt hårdt for at følge med (ja har prøvet en og der er _intet_
 > under hjelmen) og da den er uegnet til motorvej så er det bykørsel man
 > som regel udsætter den for.
 
 Den kører da ganske underholdende og er da så højt geared, at den
 ikke lider overlast. Men alt er jo relativt i forhold til en gammel
 svensker med masser af moment og turbo. :)
 
 -- 
 HTP
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Johansen [600~ (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  14-01-07 18:18 |  
  |  
 
            In article <1168794141.137432.85670@v45g2000cwv.googlegroups.com>,
  "Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> wrote:
 > On 14 Jan., 17:03, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
 > wrote:
 > > In article <1168786013.628931.30...@m58g2000cwm.googlegroups.com>,
 > 
 > > Sådan en lille Yugo/Aygo er så undermotoriseret at den overvejende
 > > bliver kørt hårdt for at følge med (ja har prøvet en og der er  intet 
 > > under hjelmen) og da den er uegnet til motorvej så er det bykørsel man
 > > som regel udsætter den for.
 > 
 > Den kører da ganske underholdende og er da så højt geared, at den
 > ikke lider overlast. Men alt er jo relativt i forhold til en gammel
 > svensker med masser af moment og turbo. :)
  
-- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
 http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  14-01-07 18:51 |  
  |   
            > Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget 
 > på disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i 
 > fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter 
 > mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?
 
 Jeg har selv kigget på de 3 (var tæt på at købe) inden jeg besluttede mig 
 for en Getz 1,4.
 
 Jeg undrede mig også over prisforskellene, indtil jeg fandt ud af, at de 
 koster det samme!!!
 Det er især udstyret der gør prisforskellen (jeg har kigget på 5 dørs, i 
 Plus, Trendy Prestige modellerne) - og det den ene er dyrere end den anden 
 giver de rabat på !!!
 
 Toyota har 6 airbags som standard, de andre har 4 (de 2 sidste koster ekstra 
 ca 2500,- på C1 og 107)
 C1  har kun alm radio, men ikke CD afspiller (4000 ekstra,- for anden radio 
 med CD.)
 
 107 har omdrejningstæller med gratis. Koster ca. 2500,- på en C1.
 
 Aygo har ekstra højtalere med - har de andre ikke.
 Sådan kan du blive ved.....
 
 Jeg prøvede at indhente tilbud på C1 og 107 hvor jeg udstyrede dem præcist 
 ens, inc. vinterdæk + ekstra fælge, metallak, levering, undervognsbehandling 
 osv. Forskellen endte på 243 kroner. Citroenen var på prislisten ca. 10.000 
 dyrere da han var færdig med at regne sammen, men han gav 15.000 i rabat 
 (hans listepriser var også ude i skoven især på dæk/fælge), mens jeg kunne 
 få 5.000 i rabat på 107'eren.
 
 Så der hvor du kan spare noget, er hvis du kan undvære noget af udstyret, og 
 så finde den model der er standardudstyret tæt på dit behov - og få et 
 samlet tilbud.
 
 Allan 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Sættenissen (15-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sættenissen | 
  Dato :  15-01-07 14:47 |  
  |   
            
 "Michael Laursen" <michael.skole@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45aa1d3e$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej Allesammen...
 >
 > Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget 
 > på disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i 
 > fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter 
 > mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?
 >
 
 Der er ingen reelle forskelle så køb den billigste. Jeg (min kone) har en 
 107 og min svigerinde en Aygo leveret samme dag. Svigerinden måtte slippe 
 10000 kr. mere, men bilerne er bortset fra få detaljer ens. De er så vidt 
 jeg ved alle bygget på en fabrik i Tjekkiet eller Ungarn.
 Basis har formentlig været en Toyota - i hvertald sidder benzintanken i 
 'forkert' side og alle kontakter virker modsat Peugeout normale standard.
 
 Knud 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian (15-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  15-01-07 19:30 |  
  |   
            Sættenissen wrote:
 
 > Der er ingen reelle forskelle så køb den billigste. Jeg (min kone)
 > har en 107 og min svigerinde en Aygo leveret samme dag. Svigerinden
 > måtte slippe 10000 kr. mere, men bilerne er bortset fra få detaljer
 > ens.
 
 Så kan vi nok også snart få et billede på, om brugtpriserne er ens. Hér tror 
 jeg hurtigt, at de 10.000 ekstra er "tjent ind".
 
 Desuden er det sværere at finde et ordentligt Peugeot/Citroen værksted, end 
 det er at finde et Toyota ditto.
 
 /Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Sættenissen (15-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sættenissen | 
  Dato :  15-01-07 19:37 |  
  |   
            
 "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse 
 news:45abc81f$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
 > Sættenissen wrote:
 >
 >> Der er ingen reelle forskelle så køb den billigste. Jeg (min kone)
 >> har en 107 og min svigerinde en Aygo leveret samme dag. Svigerinden
 >> måtte slippe 10000 kr. mere, men bilerne er bortset fra få detaljer
 >> ens.
 >
 > Så kan vi nok også snart få et billede på, om brugtpriserne er ens. Hér 
 > tror jeg hurtigt, at de 10.000 ekstra er "tjent ind".
 >
 > Desuden er det sværere at finde et ordentligt Peugeot/Citroen værksted, 
 > end det er at finde et Toyota ditto.
 >
 
 
 Fordommene får vist lov at herske - jeg har ingen problemer med mit Peugeout 
 værksted.
 
 Og hvad brugtbilprisen angår tvivler jeg på at der bliver givet 10000 kr. 
 mere for japaneren - normale mennesker vil vide at bilen er den samme - og 
 aldrig har været hverken japansk eller fransk.
 
 Knud 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Brian (15-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  15-01-07 19:57 |  
  |  
 
            Sættenissen wrote:
 > Fordommene får vist lov at herske - jeg har ingen problemer med mit
 > Peugeout værksted.
 Det skal du være glad for. Et familiemedlem har også rigtig gode erfaringer 
 med Peugeot i Svendborg. Men der er unægteligt længere imellem de gode 
 værksteder der lige yder den ekstra service, end der er ved Toyota.
 > Og hvad brugtbilprisen angår tvivler jeg på at der bliver givet 10000
 > kr. mere for japaneren - normale mennesker vil vide at bilen er den
 > samme - og aldrig har været hverken japansk eller fransk.
 Vil de det ?
 Hverken Seat eller Skoda holder priserne lige så absurd godt, som VW gør - 
 ved normale mennesker mon ikke, at det hele kommer fra samme producent ?!
 Vi får jo svar på det, inden for de næste par år   
/Brian 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Michael Laursen (17-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Michael Laursen | 
  Dato :  17-01-07 17:57 |  
  |   
            Hej Allesammen....
 
 Det var sku en ordentlig snak jeg fik sat gang i....
 Hvis det kun afhænger af service og et enkelt logo her og der...
 
 Jeg må nok sige at jeg er mest tilhænger af toyota, men da svoger har Citron 
 forhandlingen og at jeg kan købe den til samme pris som pegøjten... tror jeg 
 det bliver valget. Service er jo gratis... kun udgifter til "materialer"
 
 Men sådan skulle det ikke gå... har købt mig en toyota corolla 1,6 terra fra 
 99' i stedet...
 
 
 
 
 
 "Michael Laursen" <michael.skole@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:45aa1d3e$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej Allesammen...
 >
 > Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget 
 > på disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i 
 > fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter 
 > mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?
 >
 > Hilsen Michael
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |