| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Varm Volvo vil ikke starte Fra : lucasjensen@gmail.co~ | 
  Dato :  14-01-07 11:07 |  
  |   
            Det drejer sig om en Volvo 240 med benzinmotor og karburator:
 
 Når den er kold starter den perfekt. Når den henstilles efter en
 køretur for derefter at blive startet igen (mens motoren stadig er
 varm), så vil den ikke starte med det samme mere. Det kræver at man
 prøver 5-10 min med ventetider osv osv. Den starter så efter alt det
 her besvær, men det er nervepirrende. Dvs tændrør, strømfordeler
 kan ikke være problemet. Jeg tror det må være noget med
 benzintilførslen. Hvad siger I - hvordan kan problemet løses? Er det
 karburatoren som skal i ultralydsbad for at blive renset?
 
 lucas
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Niels Bengaard (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Bengaard | 
  Dato :  14-01-07 11:15 |  
  |   
            Det drejer sig om en Volvo 240 med benzinmotor og karburator:
 
 Når den er kold starter den perfekt. Når den henstilles efter en
 køretur for derefter at blive startet igen (mens motoren stadig er
 varm), så vil den ikke starte med det samme mere. Det kræver at man
 prøver 5-10 min med ventetider osv osv. Den starter så efter alt det
 her besvær, men det er nervepirrende. Dvs tændrør, strømfordeler
 kan ikke være problemet. Jeg tror det må være noget med
 benzintilførslen. Hvad siger I - hvordan kan problemet løses? Er det
 karburatoren som skal i ultralydsbad for at blive renset?
 
 lucas
 
 
 Er det manuel choker?
 Kommer der benzin frem når du starter, hiv slangen af og tjek.
 
 Mvh Niels 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Bonnesen (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Bonnesen | 
  Dato :  14-01-07 11:34 |  
  |   
            Ja eller defekt tændspole ......
 Check dette ved at fjerne en af tændhætterne og stik en skruetrækker op i 
 hættten - hold skruetrækkeren cirka 1 milimeter fra motorblok- UDEN at røre 
 metal med fingre
 Så skulle der geren springe en fin gnist fra skruetrækker til motorblok - 
 Ellers har du et tændingsproblem (f.eks. rotor , tændspole e.lign)
 
 Kim
 "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45aa0291$0$837$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Det drejer sig om en Volvo 240 med benzinmotor og karburator:
 >
 > Når den er kold starter den perfekt. Når den henstilles efter en
 > køretur for derefter at blive startet igen (mens motoren stadig er
 > varm), så vil den ikke starte med det samme mere. Det kræver at man
 > prøver 5-10 min med ventetider osv osv. Den starter så efter alt det
 > her besvær, men det er nervepirrende. Dvs tændrør, strømfordeler
 > kan ikke være problemet. Jeg tror det må være noget med
 > benzintilførslen. Hvad siger I - hvordan kan problemet løses? Er det
 > karburatoren som skal i ultralydsbad for at blive renset?
 >
 > lucas
 >
 >
 > Er det manuel choker?
 > Kommer der benzin frem når du starter, hiv slangen af og tjek.
 >
 > Mvh Niels
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  14-01-07 11:48 |  
  |   
            
 <lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1168769226.878210.305630@v45g2000cwv.googlegroups.com...
 Det drejer sig om en Volvo 240 med benzinmotor og karburator:
 
 Når den er kold starter den perfekt. Når den henstilles efter en
 køretur for derefter at blive startet igen (mens motoren stadig er
 varm), så vil den ikke starte med det samme mere. Det kræver at man
 prøver 5-10 min med ventetider osv osv. Den starter så efter alt det
 her besvær, men det er nervepirrende. Dvs tændrør, strømfordeler
 kan ikke være problemet. Jeg tror det må være noget med
 benzintilførslen. Hvad siger I - hvordan kan problemet løses? Er det
 karburatoren som skal i ultralydsbad for at blive renset?
 
 5-10 mins ventetider lyder voldsomt.
 Min havde samme symptom men er nu
 ganske kvik, selv med varm motor - altså med at starte.,o))
 
 Løsning var her at tanke 98 og sørge for, batteriet er
 friskt, så der er power til en ordentlig gnist.
 Selv eftertænding er nu næsten en sjældenhed. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Freddy O. Christense~ (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Freddy O. Christense~ | 
  Dato :  14-01-07 12:04 |  
  |   
            
 <lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1168769226.878210.305630@v45g2000cwv.googlegroups.com...
 Det drejer sig om en Volvo 240 med benzinmotor og karburator:
 
 >Når den er kold starter den perfekt. Når den henstilles efter en
 >køretur for derefter at blive startet igen (mens motoren stadig er
 >varm), så vil den ikke starte med det samme mere. Det kræver at man
 >prøver 5-10 min med ventetider osv osv. Den starter så efter alt det
 >her besvær, men det er nervepirrende. Dvs tændrør, strømfordeler
 >kan ikke være problemet. Jeg tror det må være noget med
 >benzintilførslen. Hvad siger I - hvordan kan problemet løses? Er det
 >karburatoren som skal i ultralydsbad for at blive renset?
 
 Elementært. Karburatoren er herrevarm og tør for benzin. Fuld gas og på med 
 selvstarter. Virker det ikke er karburatorsprit altid en god ide. Især hvis 
 du køber Stromberg 175 karburator. Er det denne karburator sidder der osse 
 en lille bimetalokmpensator på siden under et lille plastikdæksel. Den har 
 jeg tit tænkt på om der kan genere under varmstart.
 
 FROC
 15 år i Amazon som nu har stået stille i 8 år
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Fam. Olsen (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Fam. Olsen | 
  Dato :  14-01-07 14:36 |  
  |   
            
 <lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1168769226.878210.305630@v45g2000cwv.googlegroups.com...
 Det drejer sig om en Volvo 240 med benzinmotor og karburator:
 
 Når den er kold starter den perfekt. Når den henstilles efter en
 køretur for derefter at blive startet igen (mens motoren stadig er
 varm), så vil den ikke starte med det samme mere. Det kræver at man
 prøver 5-10 min med ventetider osv osv. Den starter så efter alt det
 her besvær, men det er nervepirrende. Dvs tændrør, strømfordeler
 kan ikke være problemet. Jeg tror det må være noget med
 benzintilførslen. Hvad siger I - hvordan kan problemet løses? Er det
 karburatoren som skal i ultralydsbad for at blive renset?
 
 lucas
 
 Har den ikke en karburator af SU typen. I så fald, er der så olie nok på ved 
 stemplet?
 
 
 MVH Niels 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           lucasjensen@gmail.co~ (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : lucasjensen@gmail.co~ | 
  Dato :  14-01-07 16:31 |  
  |   
            Ja det er korrekt: Den har manuel choker.
 
 Dvs du mener jeg skal hive slangen af ved karburatoren og lade en
 kammerat prøve at starte bilen - hvis der ikke kommer benz ud af
 slangen så er benz-pumpen itu. Jeg kan næppe forestille mig at dette
 er problemet da den jo virker fint når den er kold .... og fint efter
 at have fået liv i den efter 5-10 min.
 
 lucas
 
 
 > Er det manuel choker?
 > Kommer der benzin frem når du starter, hiv slangen af og tjek.
 > 
 > Mvh Niels
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Niels Bengaard (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Bengaard | 
  Dato :  14-01-07 17:43 |  
  |   
            Det var et forslag for at tjekke for luftlommer i benzinen med halvvarm 
 motor.
 Et eller andet sted er fejlen jo. Jeg har tidligere selv haft svært ved at 
 finde fejl på biler, netop fordi man på forhånd udelukker en masse ting som 
 værende usandsynlige i stedet for at tjekke dem.
 
 Mvh Niels
 
 
 <lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1168788646.766131.130580@51g2000cwl.googlegroups.com...
 Ja det er korrekt: Den har manuel choker.
 
 Dvs du mener jeg skal hive slangen af ved karburatoren og lade en
 kammerat prøve at starte bilen - hvis der ikke kommer benz ud af
 slangen så er benz-pumpen itu. Jeg kan næppe forestille mig at dette
 er problemet da den jo virker fint når den er kold .... og fint efter
 at have fået liv i den efter 5-10 min.
 
 lucas
 
 
 > Er det manuel choker?
 > Kommer der benzin frem når du starter, hiv slangen af og tjek.
 >
 > Mvh Niels
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Andersen [3650] (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andersen [3650] | 
  Dato :  14-01-07 23:13 |  
  |   
            "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45aa5d9e$0$887$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Det var et forslag for at tjekke for luftlommer i benzinen med halvvarm 
 > motor.
 > Et eller andet sted er fejlen jo. Jeg har tidligere selv haft svært ved at 
 > finde fejl på biler, netop fordi man på forhånd udelukker en masse ting 
 > som værende usandsynlige i stedet for at tjekke dem.
 >
 Mener at kunne huske noget om gamle potter med alm karburide kan
 fra tid til anden have problemer med at starte når de er varme.
 Der er noget med benzindampe i svømmehuset i stedet for benz.
 Jeg kan dog ikke huske hvordan man afhjælper problemet, men har
 dog mulighed for at bruge en livline. Det giver jo lidt sig selv at når 
 potten
 er kølet ned, ja så er dampene fortættet og blevet til vædske igen og
 der er nu plads til benz pumpeværket kan komme med yderligere. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Karsten H. (15-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten H. | 
  Dato :  15-01-07 02:10 |  
  |   
            
 
 lucasjensen@gmail.com wrote:
 > Ja det er korrekt: Den har manuel choker.
 >
 > Dvs du mener jeg skal hive slangen af ved karburatoren og lade en
 > kammerat prøve at starte bilen - hvis der ikke kommer benz ud af
 > slangen så er benz-pumpen itu. Jeg kan næppe forestille mig at dette
 > er problemet da den jo virker fint når den er kold .... og fint efter
 > at have fået liv i den efter 5-10 min.
 >
 > lucas
 >
 >
 > > Er det manuel choker?
 > > Kommer der benzin frem når du starter, hiv slangen af og tjek.
 > >
 > > Mvh Niels
 
 Er gummimembranen (Stromberg karburatorer) hel eller itu? Er der den 
 foreskrevne fibermellemplade mellem manifold og karburator? Den er nødvendig 
 for at mindske varmeoverførsel til karboratoren - igen Stromberg. SU'erne 
 har ikke det problem.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Karsten H. (7870)
 Vil du med rette have ry som lærd,
 så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein) 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jørgen M. Rasmussen (14-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  14-01-07 17:03 |  
  |   
            
 <lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1168769226.878210.305630@v45g2000cwv.googlegroups.com...
 Det drejer sig om en Volvo 240 med benzinmotor og karburator:
 
 Stromberg karbu.?.
 
  Dvs tændrør, strømfordeler
 kan ikke være problemet. Jeg tror det må være noget med
 benzintilførslen. Hvad siger I - hvordan kan problemet løses? Er det
 karburatoren som skal i ultralydsbad for at blive renset?
 
 Du kan ikke bare fritage tændingen, det hele skal være tip-top, der kan 
 sagtens være for lidt "gennemslag". Hvis tændrørene er OK, ens, 
 elektrodeafstand ok undalles, men våde, "drukner" bilen- check 
 svømmerhøjden. Men den har altid været !"#¤§ at starte ½-varm, netop fordi 
 den drukner/ får for lidt. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |