|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hjææælp - ingen lyd! Fra : Brian S
 | 
 Dato :  12-01-07 20:04
 | 
 |  | Playheaded i iTunes kører ikke fremad i min Mac mini med sidste nye
 Tiger og sidste nye iTunes.
 
 Når jeg går ind i Systempreferencer og kigger under "Lyd" og "Lyd ud"
 er feltet tomt: "ingen enheder til lyd fundet".
 Hvad er der mon i vejen?
 
 Der er en mystisk tidsmæssig sammenhæng med, at jeg har opgraderet
 Mac mini'en med mere Ram, men jeg håber på, at det er en
 tilfældighed. Jeg er sikker på, at jeg genmonterede det kabel, som
 skulle afmonteres.
 
 pft, Brian
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik Münster (12-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Münster
 | 
 Dato :  12-01-07 23:52
 | 
 |  | On 2007-01-12 20:03:30 +0100, "Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk> said:
 
 > Playheaded i iTunes kører ikke fremad i min Mac mini med sidste nye
 > Tiger og sidste nye iTunes.
 >
 > Når jeg går ind i Systempreferencer og kigger under "Lyd" og "Lyd ud"
 > er feltet tomt: "ingen enheder til lyd fundet".
 > Hvad er der mon i vejen?
 >
 > Der er en mystisk tidsmæssig sammenhæng med, at jeg har opgraderet
 > Mac mini'en med mere Ram, men jeg håber på, at det er en
 > tilfældighed. Jeg er sikker på, at jeg genmonterede det kabel, som
 > skulle afmonteres.
 
 Har du prøvet at genstarte computeren? Selv på en Mac kan det nogle
 gange løse et problem. Ellers lyder det som om, der ikke er forbindelse
 til højttaler eller hovedtelefonstik. Med andre ord kan du være kommet
 til at trække en ledning ud eller over. Jeg ved ikke, om problemet også
 kan være en art manglede driver. Du kunne prøve at oprette en ny bruger
 og se, om problemet også er der. I så fald er det nok bare
 indstillinger eller den slags til lydmodulet, der er i stykker. Ellers
 kunne du prøve at installere Mac OS X oveni. Så vil systemfiler blive
 erstattet af friske, mens dine egne ikke bliver rørt. Alligevel er
 backup altid en god idé.
 --
 Venlig hilsen
 Henrik Münster
 Esbjerg
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Reippuert Knu~ (13-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Reippuert Knu~
 | 
 Dato :  13-01-07 08:11
 | 
 |  | 
 
            Brian S <brian_skryder@yahoo.dk> wrote:
 > Playheaded i iTunes kører ikke fremad i min Mac mini med sidste nye
 > Tiger og sidste nye iTunes.
 > Når jeg går ind i Systempreferencer og kigger under "Lyd" og "Lyd ud"
 > er feltet tomt: "ingen enheder til lyd fundet".
 > Hvad er der mon i vejen?
 > Der er en mystisk tidsmæssig sammenhæng med, at jeg har opgraderet
 > Mac mini'en med mere Ram, men jeg håber på, at det er en
 > tilfældighed. Jeg er sikker på, at jeg genmonterede det kabel, som
 > skulle afmonteres.
 Tjek at du ikke har startet den i safe mode (med shift nede)
 Dernæst kan du jo slette /System/Library/Extensions.kextcache og
 /System/Library/Extensions.mkext  og genstarte for at få din mac til
 genopbygge listen over hviulke drivere den ønsker indlæst
 -- 
 Morten Reippuert Knudsen                   <http://blog.reippuert.dk> Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.
            
             |  |  | 
  Brian S (14-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian S
 | 
 Dato :  14-01-07 14:11
 | 
 |  | > Har du prøvet at genstarte computeren?
 Ja, jeg har også pc, så det er en rygmarvsreaktion hos mig.
 
 >Selv på en Mac kan det nogle
 > gange løse et problem. Ellers lyder det som om, der ikke er forbindelse
 > til højttaler eller hovedtelefonstik. Med andre ord kan du være kommet
 > til at trække en ledning ud eller over. Jeg ved ikke, om problemet også
 > kan være en art manglede driver. Du kunne prøve at oprette en ny bruger
 > og se, om problemet også er der. I så fald er det nok bare
 > indstillinger eller den slags til lydmodulet, der er i stykker. Ellers
 > kunne du prøve at installere Mac OS X oveni. Så vil systemfiler blive
 > erstattet af friske, mens dine egne ikke bliver rørt. Alligevel er
 > backup altid en god idé.
 
 Jeg har gjort, som du foreslår, med at geninstallere styresystemet.
 Men problemet blev ikke løst.
 
 Tak for løsningsforslagene.
 
 Brian
 
 
 
 |  |  | 
  Brian S (14-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian S
 | 
 Dato :  14-01-07 14:36
 | 
 |  | >
 > Tjek at du ikke har startet den i safe mode (med shift nede)
 >
 > Dernæst kan du jo slette /System/Library/Extensions.kextcache og
 > /System/Library/Extensions.mkext  og genstarte for at få din mac til
 > genopbygge listen over hviulke drivere den ønsker indlæst
 
 Det har jeg prøvet uden virkning. Jeg har også kørt Apples
 hardwaretest (endda extended version), men den melder blot: "No trouble
 found". Endelig har jeg geninstalleret styresystemet, men uden
 virkning.
 
 Andre ideer modtages med kyshånd!
 
 Brian
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik Münster (14-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Münster
 | 
 Dato :  14-01-07 16:55
 | 
 |  | Brian S skrev:
 >> Tjek at du ikke har startet den i safe mode (med shift nede)
 >>
 >> Dernæst kan du jo slette /System/Library/Extensions.kextcache og
 >> /System/Library/Extensions.mkext  og genstarte for at få din mac til
 >> genopbygge listen over hviulke drivere den ønsker indlæst
 >
 > Det har jeg prøvet uden virkning. Jeg har også kørt Apples
 > hardwaretest (endda extended version), men den melder blot: "No trouble
 > found". Endelig har jeg geninstalleret styresystemet, men uden
 > virkning.
 >
 > Andre ideer modtages med kyshånd!
 
 Det var trist. Jeg er ikke ekspert i reparationer, men det må jo næsten
 være et hardware-problem. Du kunne jo åbne computeren igen og se, om der
 er en løs ledning eller andet, der er faldet af. Prøv evt. at søge på
 nettet for at se, om du kan finde ud af, hvor lydkortet sidder. Der
 findes flere steder med vejledning i, hvordan man skille computeren ad
 for at skifte RAM, harddiske etc. Alternativt kan du sikkert selv
 lokalisere højttaleren og mini-jackstikket til lyd ud. Jeg gætter bare,
 men der burde jo gå en form for ledning hen til dem. Hvis den er knækket
 eller hevet løs, har vi jo forklaringen der.
 --
 Med venlig hilsen
 Henrik Münster
 Esbjerg
 
 
 |  |  | 
  Brian S (14-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian S
 | 
 Dato :  14-01-07 17:10
 | 
 |  | 
 > Det var trist. Jeg er ikke ekspert i reparationer, men det må jo næsten
 > være et hardware-problem.
 Jeg troede egentlig, at det er sådan noget hardware testen skulle
 afsløre.
 >Du kunne jo åbne computeren igen og se, om der
 > er en løs ledning eller andet, der er faldet af. Prøv evt. at søge på
 > nettet for at se, om du kan finde ud af, hvor lydkortet sidder. Der
 > findes flere steder med vejledning i, hvordan man skille computeren ad
 > for at skifte RAM, harddiske etc. Alternativt kan du sikkert selv
 > lokalisere højttaleren og mini-jackstikket til lyd ud. Jeg gætter bare,
 > men der burde jo gå en form for ledning hen til dem. Hvis den er knækket
 > eller hevet løs, har vi jo forklaringen der.
 Så må jeg jo til at åbne den igen. Men ok, så får jeg jo en gang
 til glæde af den spatel, som jeg var henne at købe hos farvehandleren
   |  |  | 
  Henrik Münster (15-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Münster
 | 
 Dato :  15-01-07 08:53
 | 
 |  | 
 
            On 2007-01-14 17:10:20 +0100, "Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk> said:
 > 
 >> Det var trist. Jeg er ikke ekspert i reparationer, men det må jo næst 
 >> en være et hardware-problem.
 > 
 > Jeg troede egentlig, at det er sådan noget hardware testen skulle afsløre.
 Den er nok mest til de mere komplicerede funktioner. Jeg kan godt 
 forstå, hvis den ikke opdager, hvis f.eks. højttalerkablet er knækket. 
 Ellers skulle den jo lytte til, om højttaleren siger noget, og det er 
 nok ikke muligt.
 > Så må jeg jo til at åbne den igen. Men ok, så får jeg jo en gang til 
 > glæde af den spatel, som jeg var henne at købe hos farvehandleren    Der er ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget. Hvis 
 du er i tvivl om, hvad der er hvad, kan du jo søge efter en vejledning 
 på nettet. Det gjorde jeg for nylig, da jeg skiftede RAM i vores Mac 
 mini.
 -- 
 Venlig hilsen
 Henrik Münster
 Esbjerg
            
             |  |  | 
 |  |