|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Det lyder da lidt skummelt? Fra : Lars Lauridsen
 | 
 Dato :  11-01-07 00:53
 | 
 |  | 
 
            ....og bekræfter en tendens, jeg har opfattet i vennekredsen og hos 
 studiekammeraterne. Indtil videre er det primært, hvad der afholder mig fra 
 at investere i en Mac.
http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om Apple...
 /Lars 
            
             |  |  | 
  Thomas Bjorn Anderse~ (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Bjorn Anderse~
 | 
 Dato :  11-01-07 00:59
 | 
 |  | 
 
            "Lars Lauridsen" <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> writes:
 > ...og bekræfter en tendens, jeg har opfattet i vennekredsen og hos 
 > studiekammeraterne. Indtil videre er det primært, hvad der afholder mig fra 
 > at investere i en Mac.
 >
 > http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om Apple...
 Hvad drejer sagen sig om? Har du tilsvarende information om dit
 foretrukne PC mærke? Hvad er tallene der, i forhold til Apple udstyr?
 -- 
 Thomas Bjorn Andersen
                                                 +++ATH
            
             |  |  | 
  Lars Lauridsen (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Lauridsen
 | 
 Dato :  11-01-07 01:39
 | 
 |  | 
 "Thomas Bjorn Andersen" <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> skrev i en 
 meddelelse news:86vejeigco.fsf@dusk.gen-v.net...
 > "Lars Lauridsen" <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> writes:
 >
 >> ...og bekræfter en tendens, jeg har opfattet i vennekredsen og hos
 >> studiekammeraterne. Indtil videre er det primært, hvad der afholder mig 
 >> fra
 >> at investere i en Mac.
 >>
 >> http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om Apple...
 >
 > Hvad drejer sagen sig om?
 At de ikke engang ville give interview?
 > Har du tilsvarende information om dit
 > foretrukne PC mærke? Hvad er tallene der, i forhold til Apple udstyr?
 Jeg har en "billig" acer. De henter og leverer med fragtmand - max væk i syv 
 dage.
 Jeg vil som sådan gerne have en Mac - jeg vil bare ikke betale for et 
 kvalitetsprodukt, hvis ikke serviceniveauet følger med. Jeg kan ikke undvære 
 min computer i flere uger af gangen.
 Mine mac-kyndige venner siger, at det først er sket indenfor de sidste par 
 år (at serviceniveauet er dalet så drastisk)
 Mvh.
 Lars 
            
             |  |  | 
   Erik Richard Sørense~ (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Erik Richard Sørense~
 | 
 Dato :  11-01-07 02:42
 | 
 |  | 
 Lars Lauridsen wrote:
 > Thomas Bjorn Andersen wrote:
 >> Lars Lauridsen writes:
 >>> ...og bekræfter en tendens, jeg har opfattet i vennekredsen og hos
 >>> studiekammeraterne. Indtil videre er det primært, hvad der afholder mig 
 >>> fra at investere i en Mac.
 >>>
 >>> http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om Apple...
 >> Hvad drejer sagen sig om?
 > 
 > At de ikke engang ville give interview?
 Det forstår jeg ganske udmærket! Jeg kan garantere dig for, at hvis jeg 
 var Thorkild Ipsen, så ville jeg heller ikke svare på noget som helst 
 fra den nar, der tror, han er verdens klogeste på området.
 Men det er jo typisk fra DRs side. De er komplet ligeglade med, hvordan 
 de behandler licensbetalerne, bare de kan få deres fjæs på skærmen og 
 komme med deres mere eller mindre lødige såkaldte informationer.
 Prøv lige at sætte det hele i relation til, hvormange klager, der fx. 
 kommer over Acer, Dell, HP, Toshiba m.fl., så kan jeg godt garantere dig 
 for, at antallet af såkaldte klager over et Apple produkt ligger 
 væsentlig lavere end nogen af de nævnte målt pr solgt 1000 enheder!
 Jeg kender Ipsen, og har aldrig nogensinde haft problemer med at komme i 
 kontakt med ham, når og hvis det har været nødvendigt. Han er et 
 ualmindeligt behageligt menneske at drøfte div. problemstillinger med, 
 hvis man forelægger dem på en fornuftig og sober måde.
 >> Har du tilsvarende information om dit
 >> foretrukne PC mærke? Hvad er tallene der, i forhold til Apple udstyr?
 > 
 > Jeg har en "billig" acer. De henter og leverer med fragtmand - max væk i syv 
 > dage.
 Det gør Apple også, hvis du har en AppleCare ordning, så kontakter man 
 blot Apple Support, og hvis man er så uheldig ikke længere at have den 
 orig. emballage, så sender de en til dig, hvori du så skal indsende 
 produktet.
 > Jeg vil som sådan gerne have en Mac - jeg vil bare ikke betale for et 
 > kvalitetsprodukt, hvis ikke serviceniveauet følger med. Jeg kan ikke undvære 
 > min computer i flere uger af gangen.
 Med den stigning, der er kommet i salget af Apples især bærbare 
 computere, så må vi desværre regne med, at målt pr. 1000 enheder vil der 
 komme flere fejlprodukter, - eller sagt på en anden - noone is 
 perfect.... Det, man så måske kan klantre Apple en smule for, er, at de 
 ikke har forudset denne stigning i salget og gearet deres support og 
 værksteder til at kunne følge med. Men jeg synes nu, de trods alt har 
 forsøgt ved at certificere flere firmaer, der sælger Apple, til også at 
 kunne og må reparere produkterne.
 > Mine mac-kyndige venner siger, at det først er sket indenfor de sidste par 
 > år (at serviceniveauet er dalet så drastisk)
 Nu har jeg arbejdet med Mac og Mac computere siden 1991, og jeg har 
 endnu ikke mærket noget til den serviceforringelse, du snakker om. De i 
 alt tre gange, jeg har haft brug for en teknisk service, er det blevet 
 ordnet hurtigt og effektivt - med undtagelse af en maskine, jeg sendte 
 til reparation her sidste sommer, men det var tildels min egen skyld. - 
 Jeg kunne jo godt have ventet til ferien var slut...
 At du har haft gode erfaringer med Acers service, er du heldig med. Der 
 er indimellem lige så lange ventetider på at få en af deres produkter 
 repareret, som fx. hos Apple. En af mine venner (halvprof grafiker, og 
 multiplatformsbruger) købte en bærbar - den gang den næststørste model, 
 - den gik desværre i stykker. Den blev indleveret hos sælgeren, og han 
 måtte vente knap 5 uger, før den kom tilbage. Ligeledes måtte han vente 
 knap 3 måneder på at få sin Canon scanner repareret hos Canon, før der 
 kom en løsning på problemet. I det tilfælde var det manglende 
 reservedele fra Japan,
 Da han tilsidst syntes, der gik lige lovlig lang tid, ringede han derind 
 - direkte til serviceværkstedet, hvor de forklarede det med 
 reservedelene, men at de nok skulle finde en løsning... To dage efter 
 kom der en kurér med en helt ny scanner til ham + et brev fra Canon, 
 hvor de beklagede, at de dewsværre ikke havde flere af den model, han 
 havde indleveret, men at de håbede, at han ville tage imod en model et 
 nummer større... - Sine Mac computere har han endnu aldrig haft 
 problemer med...
 Så det kan svinge meget både fra gang til gang og fra firma til firma. 
 De absolut sløveste, jeg har haft med at gøre, er helt klart HP. - De 
 fører med flere længder, hvad langsommelighed angår...
 mvh. Erik Richard
 -- 
   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
   Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
   <erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk>  <http://www.nisus.com>   NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing
   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
            
             |  |  | 
    Terje Rydland (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Terje Rydland
 | 
 Dato :  11-01-07 09:38
 | 
 |  | Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
 
 > Lars Lauridsen wrote:
 
 > > Mine mac-kyndige venner siger, at det først er sket indenfor de sidste par
 > > år (at serviceniveauet er dalet så drastisk)
 >
 > Nu har jeg arbejdet med Mac og Mac computere siden 1991, og jeg har
 > endnu ikke mærket noget til den serviceforringelse, du snakker om. De i
 > alt tre gange, jeg har haft brug for en teknisk service, er det blevet
 > ordnet hurtigt og effektivt - med undtagelse af en maskine, jeg sendte
 > til reparation her sidste sommer, men det var tildels min egen skyld. -
 > Jeg kunne jo godt have ventet til ferien var slut...
 
 Jeg har jobbet med Mac siden 1986 og har aldri hatt noen grunn til å
 klage på servicenivået.
 Men nå har jeg så godt som aldri hatt behov for noe service. 2 ganger
 har det skjedd noe galt med en av mine Macer.
 
 1: En maskin virket ikke etter at den var pakket opp. En telefon til
 Apple og den ble erklært DOA (Dead On Arrival) og jeg fikk en ny. Det
 tok 2 dager å få ny maskin.
 
 2: En G5 begynte å oppføre seg rart. Ca 2. mnd etter at den ble kjøpt
 oppdaget jeg at den ene FireWire porten var "flaky" - dvs. den fungerte
 bra, men innimellom bestemte den seg for å svikte. Hvis det da var
 koblet en enhet til denne porten fikk jeg en "kernel panic". Jeg meldte
 fra til Apple om problemet, men ble enig med dem om at jeg skulle
 beholde maskinen fordi det ikke var noe stort problem for meg. Da
 maskinen var 2 år og 3 mnd gammel, begynte problemet å spre seg -
 plutselig fikk jeg kernel panics flere ganger om dagen. Jeg tenkte at
 når var garantien utløpt, så nå fikk jeg problemer.
 Men den gang ei. Apple byttet stort sett det som kunne byttes i maskinen
 - hovedkort, prosessorer, disk og RAM. Men problemet forsvant ikke
 (forstå det den som kan). Da fikk jeg ny maskin av Apple. Til tross for
 at garantien var gått ut. Dette var en jobbmaskin, og vi har kun 1 år
 garanti på utstyr kjøpt til firma. Så garantien var utløpt for nesten
 1,5 år siden. Maskinen hadde ikke AppleCare.
 
 Så etter 20 år med Macbruk har jeg bare positive erfaringer med både
 utstyret og servicenivået.
 
 Terje
 
 
 |  |  | 
    Stig Leerbeck (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stig Leerbeck
 | 
 Dato :  11-01-07 10:26
 | 
 |  | 
 
            Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
 > Det gør Apple også, hvis du har en AppleCare ordning, 
 Det burde ikke være nødvendigt at tegne ekstra forsikringer!
 Stig Leerbeck 
 -- 
www.simplesoft.dk  - www.fileoffice.dk |  |  | 
    Jesper Mehlsen (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Mehlsen
 | 
 Dato :  11-01-07 11:58
 | 
 |  | 
 
            Erik Richard Sørensen skrev:
 Hej Erik
 > 
 > Prøv lige at sætte det hele i relation til, hvormange klager, der fx. 
 > kommer over Acer, Dell, HP, Toshiba m.fl., så kan jeg godt garantere dig 
 > for, at antallet af såkaldte klager over et Apple produkt ligger 
 > væsentlig lavere end nogen af de nævnte målt pr solgt 1000 enheder!
 Kan du dokumentere dette? Eller er det bare en fornemmelse? De maskiner 
 fra HP og Acer jeg har haft, dem har der aldrig været besvær med - 
 hvorimod min Macbook og gamle LC475 begge har haft defekter.
 > 
 > Med den stigning, der er kommet i salget af Apples især bærbare 
 > computere, så må vi desværre regne med, at målt pr. 1000 enheder vil der 
 > komme flere fejlprodukter, - eller sagt på en anden - noone is 
 > perfect.... Det, man så måske kan klantre Apple en smule for, er, at de 
 > ikke har forudset denne stigning i salget og gearet deres support og 
 > værksteder til at kunne følge med. Men jeg synes nu, de trods alt har 
 > forsøgt ved at certificere flere firmaer, der sælger Apple, til også at 
 > kunne og må reparere produkterne.
 Det lyder plausibelt    Hilsen Jesper M
            
             |  |  | 
     Erik Richard Sørense~ (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Erik Richard Sørense~
 | 
 Dato :  11-01-07 16:18
 | 
 |  | 
 
            Hej Jesper
 Jesper Mehlsen wrote:
 > Erik Richard Sørensen skrev:
 >> Prøv lige at sætte det hele i relation til, hvormange klager, der fx. 
 >> kommer over Acer, Dell, HP, Toshiba m.fl., så kan jeg godt garantere 
 >> dig for, at antallet af såkaldte klager over et Apple produkt ligger 
 >> væsentlig lavere end nogen af de nævnte målt pr solgt 1000 enheder!
 > 
 > Kan du dokumentere dette? Eller er det bare en fornemmelse? De maskiner 
 > fra HP og Acer jeg har haft, dem har der aldrig været besvær med - 
 > hvorimod min Macbook og gamle LC475 begge har haft defekter.
 Jeg har af gode grunde ikke en statestik fra den enkelte producent, men 
 dels ud fra egne erfaringer med folk, der har kontaktet mig, dels fra 
 visse organisationer, der har tildelt bærbare og stationære computere 
 som handicaphjælpemidler.
 I en periode havde Dansk Blindesamfund, Statens Blindeinstitu og de 
 amtslige Synscentraler besluttet, at bærbare skulle være enten Toshiba, 
 HP eller IBM og Commodore, IBM, HP og Mitsubichi i stationære, der 
 skulle bruges som hjælpemiddel.
 De erfaringer giver følgende ca. tal for fejlbehæftede maskiner
 Bærbare:
 Toshiba ca. 65% - altså 2 ud af 3 var fejlbehæftede.
 IBM ca. 12%
 HP ca. 8%
 stationære:
 Mitsubichi ca. 35%
 Commodore ca. 30%
 HP ca 5%
 IBM ca. 3%
 Og så er der de få, der som handicappede selv (mig selv inklusive) har 
 købt og betalt for deres computer, og som har valgt Mac
 Bærbare ca. 4%*)
 Stationære ca. 7%**)
 *), En PowerBook 165 med en knækket musefjeder - min egen - ordnet på 
 10min. en PB 5300 med flækket skærmkappe, en PB 190 med flækket 
 skærmkappe + en knækket tap ved trackpaden.
 **) det her har alle været enten LC/PF 475 eller PF 630 + en enkelt LC 630.
 >> Med den stigning, der er kommet i salget af Apples især bærbare 
 >> computere, så må vi desværre regne med, at målt pr. 1000 enheder vil 
 >> der komme flere fejlprodukter, - eller sagt på en anden - noone is 
 >> perfect.... Det, man så måske kan klantre Apple en smule for, er, at 
 >> de ikke har forudset denne stigning i salget og gearet deres support 
 >> og værksteder til at kunne følge med. Men jeg synes nu, de trods alt 
 >> har forsøgt ved at certificere flere firmaer, der sælger Apple, til 
 >> også at kunne og må reparere produkterne.
 > 
 > Det lyder plausibelt    Ja, de burde have taget ved lære allerede tilbage i 1998, da 'the Magic 
 Man' boomede Apple fra at være et alm. computerfirma til at være et 
 firma, man måtte regne med.   - Men det gjorde de heller ikke dengang. 
 Her var det verdens største detailkæde i branchen - CompUSA, der selv 
 tilbød at servicere, hvis de kunne få en forhandleraftale, - hvilket de 
 så fik.   mvh. Erik Richard
 -- 
   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
   Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
   <erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk>  <http://www.nisus.com>   NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing
   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
            
             |  |  | 
   Steen Larsen (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen Larsen
 | 
 Dato :  11-01-07 11:22
 | 
 |  | 
 
            On 2007-01-11, Lars Lauridsen <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> wrote:
 > 
 >  "Thomas Bjorn Andersen" <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> skrev i en 
 >  meddelelse news:86vejeigco.fsf@dusk.gen-v.net...
 > > "Lars Lauridsen" <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> writes:
 > >
 > >> ...og bekræfter en tendens, jeg har opfattet i vennekredsen og hos
 > >> studiekammeraterne. Indtil videre er det primært, hvad der afholder mig 
 > >> fra
 > >> at investere i en Mac.
 > >>
 > >> http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om Apple...
 > >
 > > Hvad drejer sagen sig om?
 > 
 >  At de ikke engang ville give interview?
 > 
 > > Har du tilsvarende information om dit
 > > foretrukne PC mærke? Hvad er tallene der, i forhold til Apple udstyr?
 > 
 >  Jeg har en "billig" acer. De henter og leverer med fragtmand - max væk i syv 
 >  dage.
 > 
 >  Jeg vil som sådan gerne have en Mac - jeg vil bare ikke betale for et 
 >  kvalitetsprodukt, hvis ikke serviceniveauet følger med. Jeg kan ikke undvære 
 >  min computer i flere uger af gangen.
 > 
 >  Mine mac-kyndige venner siger, at det først er sket indenfor de sidste par 
 >  år (at serviceniveauet er dalet så drastisk)
 > 
 >  Mvh.
 >  Lars 
 > 
 > 
 Lars har da fuldstændig ret.
 Apples reparations-service er under al kritik.
 IBM har 3 års garanti. De har on-site på stationære til under 5.000!
 Apples uvilje til at kommentere på dr/kontants kritik er da til grin.
 Apples udstyr går i stykker såvel som alt andet. Det kan være de 
 holder sig bedre over lang tid end en PC men i stykker går de - især
 bærbare fordi de får nogle knubs.
            
             |  |  | 
   Thomas von Hassel (12-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas von Hassel
 | 
 Dato :  12-01-07 10:40
 | 
 |  | 
 
            Lars Lauridsen <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> wrote:
 > "Thomas Bjorn Andersen" <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> skrev i en
 > meddelelse news:86vejeigco.fsf@dusk.gen-v.net...
 > > "Lars Lauridsen" <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> writes:
 > >
 > >> ...og bekræfter en tendens, jeg har opfattet i vennekredsen og hos
 > >> studiekammeraterne. Indtil videre er det primært, hvad der afholder mig
 > >> fra
 > >> at investere i en Mac.
 > >>
 > >> http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om Apple...
 > >
 > > Hvad drejer sagen sig om?
 > 
 > At de ikke engang ville give interview?
 Det er ikke nyt for apple ...
 > Jeg har en "billig" acer. De henter og leverer med fragtmand - max væk i syv
 > dage.
 Så billig at den har været til service flere gange ? ;)
 /thomas
 -- 
 Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...
            
             |  |  | 
    Lars Lauridsen (12-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Lauridsen
 | 
 Dato :  12-01-07 15:54
 | 
 |  | 
 "Thomas von Hassel"
 >> >> ...og bekræfter en tendens, jeg har opfattet i vennekredsen og hos
 >> >> studiekammeraterne. Indtil videre er det primært, hvad der afholder 
 >> >> mig
 >> >> fra
 >> >> at investere i en Mac.
 >> >>
 >> >> http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om 
 >> >> Apple...
 >> >
 >> > Hvad drejer sagen sig om?
 >>
 >> At de ikke engang ville give interview?
 >
 > Det er ikke nyt for apple ...
 >
 >
 >> Jeg har en "billig" acer. De henter og leverer med fragtmand - max væk i 
 >> syv
 >> dage.
 >
 > Så billig at den har været til service flere gange ? ;)
 Det var TravelMate serien, så det er heller ikke de billigste. Men ja, 
 hængslerne til skærmen fik et par revner efter et års tid. Den blev hentet 
 og afleveret af fragtmand indenfor 7 dage. Til sammenligning ventede min 
 kæreste 2 måneder på sin iBook G4 (med forsikring) - så lang tid tog det dem 
 at finde ud af, at det var batteriet, der var i stykker. Anden gang den 
 skulle til reperation, tog det "kun" seks uger.
 Venligst
 Lars 
            
             |  |  | 
  Axel Hammerschmidt (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt
 | 
 Dato :  11-01-07 01:18
 | 
 |  | 
 
            Lars Lauridsen <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> wrote:
 > ...og bekræfter en tendens, jeg har opfattet i vennekredsen og hos 
 > studiekammeraterne. Indtil videre er det primært, hvad der afholder mig fra
 > at investere i en Mac.
 Og det er...?
 > http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om Apple...
 Vi er nogle, der ikke betaler medielicens.
            
             |  |  | 
  Lyrik (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lyrik
 | 
 Dato :  11-01-07 01:23
 | 
 |  | 
 
            Den 11.01.2007 kl. 01:18 skrev Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>:
 > Lars Lauridsen <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> wrote:
 >
 >> ...og bekræfter en tendens, jeg har opfattet i vennekredsen og hos
 >> studiekammeraterne. Indtil videre er det primært, hvad der afholder mig  
 >> fra
 >> at investere i en Mac.
 >
 > Og det er...?
 >
 >> http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om Apple...
 >
 > Vi er nogle, der ikke betaler medielicens.
 ++++++++
 Jeg har lige sendt en klage til "Kontant" over alle de ikke-windowsbrugere  
 der ikke må se Dr.dk.
 Klaget over at de selv om EU har givet Microsoft bod for at integrere  
 Internet Explorer og mediaplayer i deres system, så understøtter Dr  
 modstanderen-microsoft ved at holde sig til deres mærkevareformat.
 -- 
 Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"
            
             |  |  | 
   Erik Richard Sørens~ (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Erik Richard Sørens~
 | 
 Dato :  11-01-07 02:09
 | 
 |  | 
 
            Hej Jens
 Lyrik wrote:
 > Den 11.01.2007 kl. 01:18 skrev Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>:
 >> Lars Lauridsen <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> wrote:
 >>> ...og bekræfter en tendens, jeg har opfattet i vennekredsen og hos
 >>> studiekammeraterne. Indtil videre er det primært, hvad der afholder 
 >>> mig fra
 >>> at investere i en Mac.
 >>
 >> Og det er...?
 >>
 >>> http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om Apple...
 >>
 >> Vi er nogle, der ikke betaler medielicens.
 > 
 > Jeg har lige sendt en klage til "Kontant" over alle de 
 > ikke-windowsbrugere der ikke må se Dr.dk.
 Jeg har klaget til dem de første 10-15 gange og får hver gang at vide, 
 at det er de komplet ligeglade med, og at jeg bare kan købe mig en PC 
 med Windows, hvis jeg vil se DRs nettjenester, - så forvent ikke for 
 meget fra den side...
 > Klaget over at de selv om EU har givet Microsoft bod for at integrere 
 > Internet Explorer og mediaplayer i deres system, så understøtter Dr 
 > modstanderen-microsoft ved at holde sig til deres mærkevareformat.
 Det er skam ikke bare det, EU-sagen drejer sig om. Det drejer sig også 
 om frigivelse af visse kodegrupper i fx. RTF og SML dokumentformatet, og 
 om monopolisering af styresystemer m.m.m.....
 Sidste nyt fra DR P1 Orientering lige før jul var, at Microsoft havde 
 sendt dem ca. 500kg papir, der nu skulle studeres grundigt. - blev 
 afleveret _1_ time før udløbet af den frist EU Kommissionen havde sat.
 Men de følger jo godt nok den politik, de tilråder deres supportere at 
 følge... "...Smid så meget i hovedet på dem, at de ikke kan overskue 
 det, så opgiver de på et tidspunkt...". Råd nr. 2 - "...snak dem, der 
 klager, efter munden, så opgiver de tilsidst..." - Citat fra et internt 
 MS dokument, som jeg er i besiddelse af!!!!!!!!!!!
 mvh. Erik Richard
 -- 
   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
   Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
   <erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk>  <http://www.nisus.com>   NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing
   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
            
             |  |  | 
  Axel Hammerschmidt (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt
 | 
 Dato :  11-01-07 01:26
 | 
 |  | 
 
            Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
 > Lars Lauridsen <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> wrote:
 <snip>
 > > http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om Apple...
 > 
 > Vi er nogle, der ikke betaler medielicens.
 Og vi har folk fra Norge og Sverige der deltager i nyhedsgruppen. De kan
 vist heller ikke se dansk television via internettet. Fordi DR blokerer
 for ikke-danske ip-adresser - som jeg forstår det.
 Men du er måske ikke så god til at formulere dig?
            
             |  |  | 
   Lars Lauridsen (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Lauridsen
 | 
 Dato :  11-01-07 01:45
 | 
 |  | 
 "Axel Hammerschmidt"
 Jeg syntes det var lige så nemt at henvise til et klip, der meget godt viste 
 situationen. Havde glemt problemerne med dr.dk
 Jeg går på et IT-studie med mange mac-brugere (og har generelt mange af dem 
 i vennekredsen). Herigennem har jeg undret mig kraftigt over, at Apple DK 
 sælger et produkt som kvalitet ("du undgår virus, pc-problemer etc.") og 
 tager prisen for det, men samtidig begår en elementær fejl i forbindelse med 
 niveauet af service og kundebehandling - det hænger ikke sammen.
 Således tænkte jeg, at klippet måske var interessant for gruppen og I 
 muligvis kunne komme med et mere nuanceret bud, men det lyder ikke ligefrem 
 sådan?
 >> > http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om 
 >> > Apple...
 >>
 >> Vi er nogle, der ikke betaler medielicens.
 >
 > Og vi har folk fra Norge og Sverige der deltager i nyhedsgruppen. De kan
 > vist heller ikke se dansk television via internettet. Fordi DR blokerer
 > for ikke-danske ip-adresser - som jeg forstår det.
 Nå for søren, det var jeg ikke klar over. Er vi lidt ømskindede?
 > Men du er måske ikke så god til at formulere dig?
 Er du klar over at du svarer på dit eget indlæg?
 Mvh.
 Lars 
            
             |  |  | 
    Axel Hammerschmidt (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt
 | 
 Dato :  11-01-07 02:08
 | 
 |  | 
 
            Lars Lauridsen <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> wrote:
 [Outlook Express er en elendig news reader]
 > "Axel Hammerschmidt"
 > 
 > Jeg syntes det var lige så nemt at henvise til et klip, der meget godt viste
 > situationen. Havde glemt problemerne med dr.dk
 > 
 > Jeg går på et IT-studie med mange mac-brugere (og har generelt mange af dem
 > i vennekredsen). Herigennem har jeg undret mig kraftigt over, at Apple DK
 > sælger et produkt som kvalitet ("du undgår virus, pc-problemer etc.") og
 > tager prisen for det, men samtidig begår en elementær fejl i forbindelse med
 > niveauet af service og kundebehandling - det hænger ikke sammen.
 > 
 > Således tænkte jeg, at klippet måske var interessant for gruppen og I
 > muligvis kunne komme med et mere nuanceret bud, men det lyder ikke ligefrem
 > sådan?
 Jeg og flere andre, der følger NGen vil som sagt ikke kunne se klippet.
 > >> > http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om 
 > >> > Apple...
 > >>
 > >> Vi er nogle, der ikke betaler medielicens.
 > >
 > > Og vi har folk fra Norge og Sverige der deltager i nyhedsgruppen. De kan
 > > vist heller ikke se dansk television via internettet. Fordi DR blokerer
 > > for ikke-danske ip-adresser - som jeg forstår det.
 > 
 > Nå for søren, det var jeg ikke klar over. Er vi lidt ømskindede?
 Hvem, DR?
 > > Men du er måske ikke så god til at formulere dig?
 > 
 > Er du klar over at du svarer på dit eget indlæg?
 Det hedder en Followup.
 Men generelt, så syntes jeg der er positivt, at Apple er blevet
 interessant i forbrugersammenhæng. Det er nyt. Det har ikke været
 tilfældet siden Performaerne i 90erne.
            
             |  |  | 
     Erik Richard Sørense~ (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Erik Richard Sørense~
 | 
 Dato :  11-01-07 03:15
 | 
 |  | 
 
            Hej Axel
 Du glemmer lige iMac'erne fra 1998/99.   mvh. Erik Richard
 Axel Hammerschmidt wrote:
 > Men generelt, så syntes jeg der er positivt, at Apple er blevet
 > interessant i forbrugersammenhæng. Det er nyt. Det har ikke været
 > tilfældet siden Performaerne i 90erne.
 -- 
   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
   Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
   <erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk>  <http://www.nisus.com>   NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing
   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
            
             |  |  | 
     Lars Lauridsen (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Lauridsen
 | 
 Dato :  11-01-07 13:56
 | 
 |  | 
 "Axel Hammerschmidt"
 > [Outlook Express er en elendig news reader]
 >
 >> Jeg syntes det var lige så nemt at henvise til et klip, der meget godt
 >> viste
 >> situationen. Havde glemt problemerne med dr.dk
 [SNIP]
 > Jeg og flere andre, der følger NGen vil som sagt ikke kunne se klippet.
 
 Nej, det havde jeg glemt - beklager.
 
 Og samtidig tvinger man folk med mac og uden tv til at betale medielicens.
 Det er noget af det dummeste, jeg længe har oplevet.
 
 [SNIP]
 
 Mvh.
 Lars
 
 
 
 
 |  |  | 
      Axel Hammerschmidt (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt
 | 
 Dato :  11-01-07 16:10
 | 
 |  | Lars Lauridsen <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> wrote:
 
 <snip>
 
 > Og samtidig tvinger man folk med mac og uden tv til at betale medielicens.
 > Det er noget af det dummeste, jeg længe har oplevet.
 
 Det klarer jeg ved at nøjes med en 256 Mbps forbindelse fra TDC. Men det
 bliver nok på et tidspunkt generende - med mindre de hæver grænsen til
 en mere realistisk størrelse - for modtagelse af levende billeder.
 Softwareopdateringer over nettet bliver større og større. Det kan godt
 tage flere timer at hente opdateringer fra Apple eller Microsoft, så ham
 Playstation-Plumper er ikke just i kridthuset her hos mig.
 
 I øvrigt, hvis du gerne vil købe en Mac, så er en brugt Powerbook nu
 nede i et meget fordelagtigt prisleje. Jeg har lige købt en PB G4 1 GHz
 med 750 MB RAM fra 2003 til min kone på DBA. Alle børnesygdommene er
 efterhånden kendte og kan findes på forhånd ved at Google. Og prisen på
 software til PPC modellerne er osse i bund.
 
 
 |  |  | 
       Lars Lauridsen (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Lauridsen
 | 
 Dato :  11-01-07 18:10
 | 
 |  | 
 "Axel Hammerschmidt"
 > <snip>
 >
 >> Og samtidig tvinger man folk med mac og uden tv til at betale
 >> medielicens.
 >> Det er noget af det dummeste, jeg længe har oplevet.
 >
 > Det klarer jeg ved at nøjes med en 256 Mbps forbindelse fra TDC. Men det
 > bliver nok på et tidspunkt generende - med mindre de hæver grænsen til
 > en mere realistisk størrelse - for modtagelse af levende billeder.
 > Softwareopdateringer over nettet bliver større og større. Det kan godt
 > tage flere timer at hente opdateringer fra Apple eller Microsoft, så ham
 > Playstation-Plumper er ikke just i kridthuset her hos mig.
 
 Og 256 er vel også lige i underkanten til at streame alligevel?
 
 > I øvrigt, hvis du gerne vil købe en Mac, så er en brugt Powerbook nu
 > nede i et meget fordelagtigt prisleje. Jeg har lige købt en PB G4 1 GHz
 > med 750 MB RAM fra 2003 til min kone på DBA. Alle børnesygdommene er
 > efterhånden kendte og kan findes på forhånd ved at Google. Og prisen på
 > software til PPC modellerne er osse i bund.
 
 Hvor meget endte du med at give for den?
 
 Venligst
 Lars
 
 
 
 
 |  |  | 
        Axel Hammerschmidt (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt
 | 
 Dato :  11-01-07 19:22
 | 
 |  | Lars Lauridsen <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> wrote:
 
 > "Axel Hammerschmidt"
 >
 > > <snip>
 > >
 > >> Og samtidig tvinger man folk med mac og uden tv til at betale
 > >> medielicens.
 > >> Det er noget af det dummeste, jeg længe har oplevet.
 > >
 > > Det klarer jeg ved at nøjes med en 256 Mbps forbindelse fra TDC. Men det
 > > bliver nok på et tidspunkt generende - med mindre de hæver grænsen til
 > > en mere realistisk størrelse - for modtagelse af levende billeder.
 > > Softwareopdateringer over nettet bliver større og større. Det kan godt
 > > tage flere timer at hente opdateringer fra Apple eller Microsoft, så ham
 > > Playstation-Plumper er ikke just i kridthuset her hos mig.
 >
 > Og 256 er vel også lige i underkanten til at streame alligevel?
 
 Ja, DR skriver selv, at man skal ha' mindst en 512 Mbps forbindelse.
 Hvorfor Kultusministeriet så har valgt 256 ved jeg ikke, men det er en
 minimumgrænse. Det næste ville blive 384 osv.
 
 > > I øvrigt, hvis du gerne vil købe en Mac, så er en brugt Powerbook nu
 > > nede i et meget fordelagtigt prisleje. Jeg har lige købt en PB G4 1 GHz
 > > med 750 MB RAM fra 2003 til min kone på DBA. Alle børnesygdommene er
 > > efterhånden kendte og kan findes på forhånd ved at Google. Og prisen på
 > > software til PPC modellerne er osse i bund.
 >
 > Hvor meget endte du med at give for den?
 
 Prøv selv og kigge på DBAs hjemmeside. Det er selvfølgelig gratis at
 kigge.
 
 Efter et stykke tid valgte jeg at købe en måneds full adgang og det gav
 som sagt resultat. Selvfølgelig er den ikke uden tegn på at den er
 brugt, men prisen var yderst rimelig. Og min kone er blevet meget glad
 for den.
 
 Mit råd er, at købe geografisk så du kan efterse dyret før du køber -
 ikke noget med at sende. Og i København er der mange PBer (og iBooks)
 udbudt. Check hjemmesiderne hos Lowendmac, Wiki og hvor du ellers får
 hits med at Google på modellen og læs om svaghederne og spørg så (med
 full DBA adgang) sælger nærmere om det eksemplar han udbyder.
 
 Du kan/bør selvfølgelig prutte - og være forberedt på at du måske ikke
 får den ønsker - i første omgang, men se så på hvad de andre byder. Det
 gi'r en god rettesnor for hvad den model er værd på markedet til næste
 gang.
 
 Find ud af hvad du sådan ca vil ha'. F.eks så ville jeg ha' en PB 15" i
 stedet for en 12" eller iBook, fordi der er PC Card i den. Jeg var ikke
 interesseret i een forsynet med indbygget Airport, fordi metalkabinettet
 skærmer. Jeg var heller ikke interesseret i en Titanium, fordi de har
 hængsler i skærmen der har let ved at knække. Men selv da var stadig en
 del tilbage at vælge i mellem.
 
 Det er købers marked med fremkomsten af intel-macs. Tak, Steve.
 
 
 |  |  | 
       Morten Lind (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Lind
 | 
 Dato :  11-01-07 20:22
 | 
 |  | 
 
            Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
 > Og prisen på
 > software til PPC modellerne er osse i bund.
 Hej....hvad mener du? 
 Brugte ting eller nye ting - DBA eller hvor og hvad/hvilket?
 På forhånd tak   M.
 -- 
 [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]
            
             |  |  | 
        Axel Hammerschmidt (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt
 | 
 Dato :  11-01-07 21:27
 | 
 |  | 
 
            Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:
 > Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
 > 
 > > Og prisen på software til PPC modellerne er osse i bund.
 > 
 > Hej....hvad mener du? 
 > 
 > Brugte ting eller nye ting - DBA eller hvor og hvad/hvilket?
 > 
 > På forhånd tak   Begge.
 F.eks. MS Office:mac 2004 (Student/Teacher - fuu!) med 3 licencer til
 999,- kr hos Humac, nedsat fra 1499,- kr; fra en annonce i MetroExpress
 sidste uge.
 PS. Du bruger Macsoup. Marker det du har klippet midt i et afsnit og som
 du vil quote og som nu har fået korte linier (et afsnit ad gangen) med
 musen og tryk Command + r -- og vupti! Nu er afsnittet ombrudt og ser
 pænt ud igen. Hva' si'r du så?    |  |  | 
       Thorbjørn Ravn Ander~ (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thorbjørn Ravn Ander~
 | 
 Dato :  11-01-07 20:33
 | 
 |  | hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
 
 > Det klarer jeg ved at nøjes med en 256 Mbps forbindelse fra TDC. Men det
 
 Ikke sådan med os andre der må nøjes med de 2048 kbps der er max
 herude på bøhlandet...
 
 (Læste også igår at Bill Gates skulle have sagt at 640 Mb skulle være
 nok for enhver...)
 --
 Thorbjørn Ravn Andersen           "... plus ... Tubular Bells!"
 
 
 |  |  | 
        Axel Hammerschmidt (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt
 | 
 Dato :  11-01-07 21:27
 | 
 |  | Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
 
 > hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
 >
 > > Det klarer jeg ved at nøjes med en 256 Mbps forbindelse fra TDC. Men det
 >
 > Ikke sådan med os andre der må nøjes med de 2048 kbps der er max
 > herude på bøhlandet...
 >
 > (Læste også igår at Bill Gates skulle have sagt at 640 Mb skulle være
 > nok for enhver...)
 
 Aaaarg!
 
 
 |  |  | 
         Axel Hammerschmidt (12-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt
 | 
 Dato :  12-01-07 02:42
 | 
 |  | 
 
            Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
 > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
 > 
 > > hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
 > > 
 > > > Det klarer jeg ved at nøjes med en 256 Mbps forbindelse fra TDC. Men det
 > > 
 > > Ikke sådan med os andre der må nøjes med de 2048 kbps der er max
 > > herude på bøhlandet...
 > > 
 > > (Læste også igår at Bill Gates skulle have sagt at 640 Mb skulle være
 > > nok for enhver...)
 > 
 > Aaaarg!
 Kom i tanke om at jeg havde en korrespondance med Kultusministeriet i
 sommer om hvordan man skulle forstå medielicensen. I et svar havde den
 fuldmægtig som behandlede min forespørgsel vedlagt en tidlig udgave af
 ministeriets eget notat, hvor grænsen (på 256 Kbps) var angivet som
 netop 256 Mbps. Så jeg er ikke den eneste    |  |  | 
          Thorbjørn Ravn Ander~ (12-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thorbjørn Ravn Ander~
 | 
 Dato :  12-01-07 08:23
 | 
 |  | 
 
            hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
 > ministeriets eget notat, hvor grænsen (på 256 Kbps) var angivet som
 > netop 256 Mbps. Så jeg er ikke den eneste    Kender flere det ville have været glade hvis den lille detalje var
 gået igennem til det endelige forslag.
 -- 
   Thorbjørn Ravn Andersen           "... plus ... Tubular Bells!"
            
             |  |  | 
  Lyrik (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lyrik
 | 
 Dato :  11-01-07 01:20
 | 
 |  | 
 
            Den 11.01.2007 kl. 00:52 skrev Lars Lauridsen  
 <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com>:
 > ...og bekræfter en tendens, jeg har opfattet i vennekredsen og hos
 > studiekammeraterne. Indtil videre er det primært, hvad der afholder mig  
 > fra
 > at investere i en Mac.
 >
 > http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om Apple...
 >
 > /Lars
 ++++++++++
 Ingen roser uden torne. Amerikanske firmaer er generelt ikke særlig  
 menneskevenlige. Men jeg har kollegaer der har haft deres MAc i årevis og  
 med stor fornøjelse konstateret at de virker perfekt og kan sælges til  
 høje priser brugt.
 Når de køber, så køber de en ny MAC.
 I udsendelsen snakkede de om G4 som efterhånden er en ældre model.
 Musikeren som sad med den nyere model i sit studie, modellen der havde en  
 hyletone ved højt opskruet styrke, var jo mere en anbefaling end en  
 afskrækkelse. Han sagde at den lille MAC var hele hans virksomhed som han  
 tjente sine penge på! Hvis den kom til reparation i tre måneder, så kunne  
 han dreje nøglen om!
 Det har du ikke erfaret endnu, fordi du ikke har en MAC-endnu (men du  
 hjuler ud og køber en i morgen  ) For det er i Mac-en at pengene er gemt!
 Der medfølger et program, ja enorm flot suite, -et program der hedder for  
 eksempel "Garageband" Med det program alene kan du nedsætte dig som  
 komponist og udgive dine egne cd-er.
 Du kan tegne ekstra forsikring, eller du kan løbe an på at hvis den holder  
 de første 6 måneder så har du nok en yderst solid PC der vil holde i mange  
 år inden den bliver solgt brugt til høj pris.
 Og så kunne du jo vælge en af de mere solide modeller. Den behøver jo ikke  
 være "pissetynd" og veje "50" gram.
 -- 
 Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"
            
             |  |  | 
  Lars Lauridsen (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Lauridsen
 | 
 Dato :  11-01-07 01:53
 | 
 |  | 
 "Lyrik"
 >> ...og bekræfter en tendens, jeg har opfattet i vennekredsen og hos
 >> studiekammeraterne. Indtil videre er det primært, hvad der afholder mig 
 >> fra
 >> at investere i en Mac.
 >>
 >> http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om Apple...
 >>
 >> /Lars
 > ++++++++++
 > Ingen roser uden torne. Amerikanske firmaer er generelt ikke særlig 
 > menneskevenlige.
 IBM er vist et godt eksempel på det modsatte, uden jeg dog selv har haft én.
 > Men jeg har kollegaer der har haft deres MAc i årevis og  med stor 
 > fornøjelse konstateret at de virker perfekt og kan sælges til  høje priser 
 > brugt.
 Men hvad så når de går i stykker?
 > Når de køber, så køber de en ny MAC.
 > I udsendelsen snakkede de om G4 som efterhånden er en ældre model.
 Derfor skal de vel stadig virke? Dem jeg kender med størst mac-problemer har 
 ligeledes G4, og der har problemet været til stede fra starten.¨
 > Musikeren som sad med den nyere model i sit studie, modellen der havde en 
 > hyletone ved højt opskruet styrke, var jo mere en anbefaling end en 
 > afskrækkelse. Han sagde at den lille MAC var hele hans virksomhed som han 
 > tjente sine penge på! Hvis den kom til reparation i tre måneder, så kunne 
 > han dreje nøglen om!
 Jeg kunne også droppe ud af mit studie uden min Acer (som jeg absolut ikke 
 prøver at fremhæve som kvalitetsvare), så det er vel lige så meget et 
 spørgsmål om at man er afhængig af sit arbejdsredskab?
 > Det har du ikke erfaret endnu, fordi du ikke har en MAC-endnu (men du 
 > hjuler ud og køber en i morgen  ) For det er i Mac-en at pengene er gemt!
 > Der medfølger et program, ja enorm flot suite, -et program der hedder for 
 > eksempel "Garageband" Med det program alene kan du nedsætte dig som 
 > komponist og udgive dine egne cd-er.
 >
 > Du kan tegne ekstra forsikring, eller du kan løbe an på at hvis den holder 
 > de første 6 måneder så har du nok en yderst solid PC der vil holde i mange 
 > år inden den bliver solgt brugt til høj pris!
 > Og så kunne du jo vælge en af de mere solide modeller. Den behøver jo ikke 
 > være "pissetynd" og veje "50" gram.
 Jeg tror jeg venter et års tid mere. Det kan jo være de bare drukner i 
 succes pt, og skal have mulighed for at følge med...
 Til min nuværende pc fik jeg tilbudt en forsikring, der lovede en repareret 
 computer eller helt ny indenfor 7 arbejdsdage (3 år for 1000 kr) - det er en 
 rar tanke, at man ikke risiker at undvære den længere tid.
 /Lars 
            
             |  |  | 
   Erik Richard Sørense~ (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Erik Richard Sørense~
 | 
 Dato :  11-01-07 03:10
 | 
 |  | 
 
            Hej lars
 Lars Lauridsen wrote:
 > "Lyrik"
 >>> ...og bekræfter en tendens, jeg har opfattet i vennekredsen og hos
 >>> studiekammeraterne. Indtil videre er det primært, hvad der afholder mig 
 >>> fra at investere i en Mac.
 >>>
 >>> http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om Apple...
 >>
 >> Ingen roser uden torne. Amerikanske firmaer er generelt ikke særlig 
 >> menneskevenlige.
 > 
 > IBM er vist et godt eksempel på det modsatte, uden jeg dog selv har
 > haft én.
 Njae... IBMs bærbare er nu heller ikke helt fri for fejl. Men det er nok 
 trods aflt stadig Apple og IBM, der har færrest fejl pr. 1000 solgte 
 enheder.
 >> Men jeg har kollegaer der har haft deres MAc i årevis og  med stor 
 >> fornøjelse konstateret at de virker perfekt og kan sælges til  høje priser 
 >> brugt.
 > 
 > Men hvad så når de går i stykker?
 Tja... Så reparerer man, hvis man vil det, ellers køber man nyt. Men du 
 skal regne med, at mange af Apples computere aldrig går i stykker, før 
 de er så meget slidt ned, at de på det nærmeste ikke kan repareres. - 
 Jeg har stadig min bærbare powerBook fra 1992, og den virker upåklagelig...
 >> Når de køber, så køber de en ny MAC.
 >> I udsendelsen snakkede de om G4 som efterhånden er en ældre model.
 > 
 > Derfor skal de vel stadig virke? Dem jeg kender med størst mac-problemer har 
 > ligeledes G4, og der har problemet været til stede fra starten.¨
 Helt ærlig... Hivs problemerne har været dér _helt_ fra købstidspunktet, 
 så er det kort og godt deres egen skyld. De burde have indleveret 
 produktet til forhandleren til reparation...
 >> Musikeren som sad med den nyere model i sit studie, modellen der havde en 
 >> hyletone ved højt opskruet styrke, var jo mere en anbefaling end en 
 >> afskrækkelse. Han sagde at den lille MAC var hele hans virksomhed som han 
 >> tjente sine penge på! Hvis den kom til reparation i tre måneder, så kunne 
 >> han dreje nøglen om!
 > 
 > Jeg kunne også droppe ud af mit studie uden min Acer (som jeg absolut ikke 
 > prøver at fremhæve som kvalitetsvare), så det er vel lige så meget et 
 > spørgsmål om at man er afhængig af sit arbejdsredskab?
 Efter min mening får man faktisk meget for pengene, når man køber Acer. 
 Når der førhen kom en kunde til mig for at få råd om, hvilken bærbar, 
 han/hun skulle købe, så var mit råd, at hvis ikke de ville ofre pengene 
 på en bærbar Mac, så burde de vælge en Acer, fordi man netop får en del 
 for en rimelig pris. Men jeg tilrådede samtidig at de ofrede de ekstra 
 penge en all-risk forsikring kostede. Og afhængig af, hvad den skulle 
 bruges til, var det absolut heller ikke alle modeller fra Aple, jeg 
 rådede folk til at købe... I øvrigt sidder jeg selv med en 24" Acer 
 fladskærm, og den er rigtig god.   Og hvis det var et tilfælde som dit, ville jeg nok råde dig til både at 
 have en stationær + en bærbar, så du, når/hvis uheldet var ude, ikke 
 pludselig stod helt uden et arbejdsredskab. Min egen første PowerBook 
 blev forholdsvis hurtig efterfulgt af en stationær, da jeg på det 
 tidspunkt absolut heller ikke kunne undvære den. Og desuden fik jeg også 
 brug for en større scanner, og det var den bærbare ikke særlig god til 
 at trække...
 >> Det har du ikke erfaret endnu, fordi du ikke har en MAC-endnu (men du 
 >> hjuler ud og køber en i morgen  ) For det er i Mac-en at pengene er gemt!
 >> Der medfølger et program, ja enorm flot suite, -et program der hedder for 
 >> eksempel "Garageband" Med det program alene kan du nedsætte dig som 
 >> komponist og udgive dine egne cd-er.
 >>
 >> Du kan tegne ekstra forsikring, eller du kan løbe an på at hvis den holder 
 >> de første 6 måneder så har du nok en yderst solid PC der vil holde i mange 
 >> år inden den bliver solgt brugt til høj pris!
 >> Og så kunne du jo vælge en af de mere solide modeller. Den behøver jo ikke 
 >> være "pissetynd" og veje "50" gram.
 > 
 > Jeg tror jeg venter et års tid mere. Det kan jo være de bare drukner i 
 > succes pt, og skal have mulighed for at følge med...
 Som skrevet i et andet svar, så tror jeg, at succes'en er kommet lidt 
 bagpå Apple, så de ikke er gearet op mht. de ekstra 
 serviceringsforpligtelser, der pr. automatik vil komme.
 > Til min nuværende pc fik jeg tilbudt en forsikring, der lovede en repareret 
 > computer eller helt ny indenfor 7 arbejdsdage (3 år for 1000 kr) - det er en 
 > rar tanke, at man ikke risiker at undvære den længere tid.
 Især når det drejer sig om bærbart udstyr, er en all-risk forsikring for 
 mig at se næsten et 'must have'. En bærbar bliver jo trods alt udsat for 
 lidt af hvert...
 mvh. Erik Richard
 -- 
   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
   Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
   <erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk>  <http://www.nisus.com>   NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing
   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
            
             |  |  | 
    Terje Rydland (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Terje Rydland
 | 
 Dato :  11-01-07 09:45
 | 
 |  | Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
 
 > Hej lars
 >
 > Lars Lauridsen wrote:
 > > IBM er vist et godt eksempel på det modsatte, uden jeg dog selv har
 > > haft én.
 >
 > Njae... IBMs bærbare er nu heller ikke helt fri for fejl. Men det er nok
 > trods aflt stadig Apple og IBM, der har færrest fejl pr. 1000 solgte
 > enheder.
 
 Etter at Lenovo tok over er kvaliteten på IBM-merkede maskiner stupt.
 Hos oss kjøper vi ikke Lenovo (IBM) lenger på grunn av store
 kvalitetsproblemer.
 
 > >> Men jeg har kollegaer der har haft deres MAc i årevis og  med stor
 > >> fornøjelse konstateret at de virker perfekt og kan sælges til  høje priser
 > >> brugt.
 > >
 > > Men hvad så når de går i stykker?
 >
 > Tja... Så reparerer man, hvis man vil det, ellers køber man nyt. Men du
 > skal regne med, at mange af Apples computere aldrig går i stykker, før
 > de er så meget slidt ned, at de på det nærmeste ikke kan repareres. -
 > Jeg har stadig min bærbare powerBook fra 1992, og den virker upåklagelig...
 
 Min hovedmaskin er en 17" PowerBook G4. Den første 17" PBen som kom.
 Tror den blir 5 år i mai (eller er det 4?). Har aldri hatt problemer med
 den og den fungerer som bare det. Har skiftet disk på den, men det er
 kun fordi den originale disken ble for liten.
 
 
 Terje
 
 
 |  |  | 
    Lars Lauridsen (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Lauridsen
 | 
 Dato :  11-01-07 14:01
 | 
 |  | 
 
            Erik Richard Sørensen wrote:
 >>> Ingen roser uden torne. Amerikanske firmaer er generelt ikke særlig
 >>> menneskevenlige.
 >>
 >> IBM er vist et godt eksempel på det modsatte, uden jeg dog selv har
 >> haft én.
 >
 > Njae... IBMs bærbare er nu heller ikke helt fri for fejl. Men det er
 > nok trods aflt stadig Apple og IBM, der har færrest fejl pr. 1000
 > solgte enheder.
 Jeg tænkte nu ikke så meget på fejl som på service.
 >>> Men jeg har kollegaer der har haft deres MAc i årevis og  med stor
 >>> fornøjelse konstateret at de virker perfekt og kan sælges til  høje
 >>> priser brugt.
 >>
 >> Men hvad så når de går i stykker?
 >
 > Tja... Så reparerer man, hvis man vil det, ellers køber man nyt. Men
 > du skal regne med, at mange af Apples computere aldrig går i stykker,
 > før de er så meget slidt ned, at de på det nærmeste ikke kan repareres. -
 > Jeg har stadig min bærbare powerBook fra 1992, og den virker
 > upåklagelig...
 >>> Når de køber, så køber de en ny MAC.
 >>> I udsendelsen snakkede de om G4 som efterhånden er en ældre model.
 >>
 >> Derfor skal de vel stadig virke? Dem jeg kender med størst
 >> mac-problemer har ligeledes G4, og der har problemet været til stede
 >> fra starten.¨
 >
 > Helt ærlig... Hivs problemerne har været dér _helt_ fra
 > købstidspunktet, så er det kort og godt deres egen skyld. De burde
 > have indleveret produktet til forhandleren til reparation...
 Det lykkedes lige for en af de nævnte at få udbyttet sin G4 til en iMac, 
 efter den havde været til reperation for 3. gang. Det vil sige han har 
 skulle trækkes med en elendig computer i et år, utallige timelange 
 telefonsamtaler etc. før det lykkes at få en ny. Jeg begriber ikke, hvorfor 
 man ikke bare gør det med det samme.
 >>> Musikeren som sad med den nyere model i sit studie, modellen der
 >>> havde en hyletone ved højt opskruet styrke, var jo mere en
 >>> anbefaling end en afskrækkelse. Han sagde at den lille MAC var hele
 >>> hans virksomhed som han tjente sine penge på! Hvis den kom til
 >>> reparation i tre måneder, så kunne han dreje nøglen om!
 >>
 >> Jeg kunne også droppe ud af mit studie uden min Acer (som jeg
 >> absolut ikke prøver at fremhæve som kvalitetsvare), så det er vel
 >> lige så meget et spørgsmål om at man er afhængig af sit
 >> arbejdsredskab?
 >
 > Efter min mening får man faktisk meget for pengene, når man køber
 > Acer. Når der førhen kom en kunde til mig for at få råd om, hvilken
 > bærbar, han/hun skulle købe, så var mit råd, at hvis ikke de ville
 > ofre pengene på en bærbar Mac, så burde de vælge en Acer, fordi man netop 
 > får en
 > del for en rimelig pris.
 Præcis. Det er en glimrende computer, men selvfølgelig er der en 
 kvalitetsmæssigforskel på den og f.eks. IBM.
 > Men jeg tilrådede samtidig at de ofrede de
 > ekstra penge en all-risk forsikring kostede. Og afhængig af, hvad den
 > skulle bruges til, var det absolut heller ikke alle modeller fra
 > Aple, jeg rådede folk til at købe... I øvrigt sidder jeg selv med en 24" 
 > Acer
 > fladskærm, og den er rigtig god.   >
 > Og hvis det var et tilfælde som dit, ville jeg nok råde dig til både
 > at have en stationær + en bærbar, så du, når/hvis uheldet var ude,
 > ikke pludselig stod helt uden et arbejdsredskab.
 Det har jeg desværre ikke råd til. Derimod køber jeg nok en IBM/Mac næste 
 gang og beholder den nuværende som backup.
 [SNIP]
 /Lars 
            
             |  |  | 
     Erik Richard Sørense~ (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Erik Richard Sørense~
 | 
 Dato :  11-01-07 17:03
 | 
 |  | 
 Lars Lauridsen wrote:
 > Erik Richard Sørensen wrote:
 >>>> Ingen roser uden torne. Amerikanske firmaer er generelt ikke særlig
 >>>> menneskevenlige.
 >>> IBM er vist et godt eksempel på det modsatte, uden jeg dog selv har
 >>> haft én.
 >> Njae... IBMs bærbare er nu heller ikke helt fri for fejl. Men det er
 >> nok trods aflt stadig Apple og IBM, der har færrest fejl pr. 1000
 >> solgte enheder.
 > 
 > Jeg tænkte nu ikke så meget på fejl som på service.
 Det hænger jo sammen. Jo mere man sælger, jo højere vil fejlraten pr. 
 definition jo være. At IBM så kan holde deres reparationstider nede på 
 et minimum, skyldes ganske enkelt, at IBM satser meget på servicering af 
 erhvervslivet, og de har dermed et meget, meget udbygget 
 serviceringssystem. Har man det, vil en stigning ikke på samme måde som 
 hos andre firmaer, påvirke en sluttid i samme grad.
 >>>> Men jeg har kollegaer der har haft deres MAc i årevis og  med stor
 >>>> fornøjelse konstateret at de virker perfekt og kan sælges til  høje
 >>>> priser brugt.
 >>> Men hvad så når de går i stykker?
 >> Tja... Så reparerer man, hvis man vil det, ellers køber man nyt. Men
 >> du skal regne med, at mange af Apples computere aldrig går i stykker,
 >> før de er så meget slidt ned, at de på det nærmeste ikke kan repareres. -
 >> Jeg har stadig min bærbare powerBook fra 1992, og den virker
 >> upåklagelig...
 >>>> Når de køber, så køber de en ny MAC.
 >>>> I udsendelsen snakkede de om G4 som efterhånden er en ældre model.
 >>> Derfor skal de vel stadig virke? Dem jeg kender med størst
 >>> mac-problemer har ligeledes G4, og der har problemet været til stede
 >>> fra starten.¨
 >> Helt ærlig... Hivs problemerne har været dér _helt_ fra
 >> købstidspunktet, så er det kort og godt deres egen skyld. De burde
 >> have indleveret produktet til forhandleren til reparation...
 > 
 > Det lykkedes lige for en af de nævnte at få udbyttet sin G4 til en iMac, 
 > efter den havde været til reperation for 3. gang. Det vil sige han har 
 > skulle trækkes med en elendig computer i et år, utallige timelange 
 > telefonsamtaler etc. før det lykkes at få en ny. Jeg begriber ikke, hvorfor 
 > man ikke bare gør det med det samme.
 Tja, han kunne jo allerede fra starten have klaget, så var det jo ikke 
 sikkert, der var gået så lang tid i slutfasen...
 Jeg har også haft alvorlige problemer med en enkelt maskine - en gammel 
 G3, som jeg købte som stationær maskine nr. 2. Der gik et par måneder, 
 så røg den, blev repareret, kørte et par måneder, røg nok engang. 
 Tilsidst blev maskinen sendt til Apples hovedværksted i Holland, hvor 
 den kørte i et test setup et par uger, hvor den så pludselig gik ned. De 
 kunne ikke finde fejlen, og maskinen blev sendt til USA. Det eneste, der 
 ikke blev skiftet på den, var diskettedrev og CD drev og kabinettet. Der 
 gik så 3 måneder, inden jeg fik den tilbage fra Apple. Ud fra div. 
 kontrolnumre kunne jeg se, at al indmaden var skiftet, og at der sad en 
 hel anden type bundkort end den oprindelige. Som en slags plaster på 
 såret for, at jeg havde måttet undvære maskinen i knap et halvt år, gav 
 Apple mig et halvt års ekstra fuld garanti udover de normale 3 mdr. på 
 reparationer. Det kalder jeg faktisk en flot gestus. Dér hvor jeg havde 
 købt den, tilbød mig at låne en anden maskine, men det gjorde jeg ikke, 
 - jeg var jo ikke computerløs... Siden dengang - efterår 1997 - har jeg 
 ikke haft en Mac med én eneste fejl.
 >> Efter min mening får man faktisk meget for pengene, når man køber
 >> Acer. Når der førhen kom en kunde til mig for at få råd om, hvilken
 >> bærbar, han/hun skulle købe, så var mit råd, at hvis ikke de ville
 >> ofre pengene på en bærbar Mac, så burde de vælge en Acer, fordi man netop 
 >> får en del for en rimelig pris.
 > 
 > Præcis. Det er en glimrende computer, men selvfølgelig er der en 
 > kvalitetsmæssigforskel på den og f.eks. IBM.
 Der er også forskel i kvaliteten på Acers produkter, og som hos alle 
 andre, betaler man for det, man får... Se også mit svar til Jesper Mehlsen.
 >> Og hvis det var et tilfælde som dit, ville jeg nok råde dig til både
 >> at have en stationær + en bærbar, så du, når/hvis uheldet var ude,
 >> ikke pludselig stod helt uden et arbejdsredskab.
 > 
 > Det har jeg desværre ikke råd til. Derimod køber jeg nok en IBM/Mac næste 
 > gang og beholder den nuværende som backup.
 - Og hvis du så køber fx. en MacBook, har du jo begge platforme og er 
 dermed endnu mere uafhængig af en bestemt modus på dit uddannelsessted...
 mvh. Erik Richard
 -- 
   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
   Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
   <erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk>  <http://www.nisus.com>   NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing
   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
            
             |  |  | 
      Mads (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads
 | 
 Dato :  11-01-07 17:45
 | 
 |  | Erik Richard Sørensen wrote:
 >
 > Lars Lauridsen wrote:
 >> Erik Richard Sørensen wrote:
 >>>>> Ingen roser uden torne. Amerikanske firmaer er generelt ikke særlig
 >>>>> menneskevenlige.
 >>>> IBM er vist et godt eksempel på det modsatte, uden jeg dog selv har
 >>>> haft én.
 >>> Njae... IBMs bærbare er nu heller ikke helt fri for fejl. Men det er
 >>> nok trods aflt stadig Apple og IBM, der har færrest fejl pr. 1000
 >>> solgte enheder.
 >>
 >> Jeg tænkte nu ikke så meget på fejl som på service.
 >
 > Det hænger jo sammen. Jo mere man sælger, jo højere vil fejlraten pr.
 > definition jo være.
 
 fejlraten burde være konstant, hvis man har styr på produktionen. Det
 absolutte antal maskine med fejl bliver selvfølgelig større. Og derfor
 skal ens service netværk selvfølgelig skalere.
 
 Venlig hilsen
 Mads
 
 
 |  |  | 
  Mads (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads
 | 
 Dato :  11-01-07 08:29
 | 
 |  | Lars Lauridsen wrote:
 > ...og bekræfter en tendens, jeg har opfattet i vennekredsen og hos
 > studiekammeraterne. Indtil videre er det primært, hvad der afholder mig fra
 > at investere i en Mac.
 >
 Enig. Jeg blev også slemt skuffet over Apples service sammenlignet med
 Dell's.
 
 Alle producenter har fejl. Men forskellen ligger i hvordan de håndtere dem.
 
 En sjov detaile er at det altid er Humac DR har fat i. Men det stemmer
 jo også godt overens med det indtryk man får at Infocare her i gruppen.
 
 Venlig hilsen
 Mads
 
 
 |  |  | 
  Stig Leerbeck (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stig Leerbeck
 | 
 Dato :  11-01-07 10:26
 | 
 |  | 
 
            Lars Lauridsen <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> wrote:
 > ...og bekræfter en tendens, jeg har opfattet i vennekredsen og hos 
 > studiekammeraterne. Indtil videre er det primært, hvad der afholder mig fra
 > at investere i en Mac.
 > 
 > http://www.dr.dk/DR1/kontant/index.htm  - se linket til højre om Apple...
 > 
 > /Lars 
 Det eneste jeg umiddelbart vil klage over, er Apples imponerende dårlige
 evne til at krisestyre og dødlægge sager.
 Dér kunne Apple lære noget af Anders Foghs valgkampagne team, der kan
 lægge en hvilken som helst socialdemokratisk mærkesag død (ved at gøre
 den til sin egen) endda inden socialdemokraterne har opdaget det!
 Jeg kan ikke helt forstå alle oplysningerne i udsendelsen. Bl.a. skulle
 Apple ifølge DR holde stramt på 1/2 års reglen.
 Men Apple har altså 1 års garanti på alle sine produkter.
 Det synes som om Humac-folkene ikke er ordentligt orienteret om hvordan
 de skal håndtere kundeklager.
 Min erfaring er, at man som forhandler kan gå meget langt med Apple og
 nogle gange - på kundernes vegne - presse dem langt i kundeservice.
 Men det er dog p....irriterende at Apple ikke forstår at styre udenom
 den slags eller i det mindste forsøger at håndtere det.
 Stig Leerbeck 
 -- 
www.simplesoft.dk  - www.fileoffice.dk |  |  | 
  Lars Lauridsen (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Lauridsen
 | 
 Dato :  11-01-07 14:03
 | 
 |  | Stig Leerbeck wrote:
 [SNIP]
 
 > Det synes som om Humac-folkene ikke er ordentligt orienteret om
 > hvordan de skal håndtere kundeklager.
 
 Ja, og de er absolut ikke kundevenlige, når man først har købt
 (Århus-butikken i hvert fald). Køber folk herinde ikke også generelt direkte
 fra Apple?
 
 > Min erfaring er, at man som forhandler kan gå meget langt med Apple og
 > nogle gange - på kundernes vegne - presse dem langt i kundeservice.
 >
 > Men det er dog p....irriterende at Apple ikke forstår at styre udenom
 > den slags eller i det mindste forsøger at håndtere det.
 
 Det hænger i hvert fald ikke sammen med at sælge et så differentieret
 produkt.
 
 /Lars
 
 
 
 
 |  |  | 
   Erik Richard Sørense~ (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Erik Richard Sørense~
 | 
 Dato :  11-01-07 17:15
 | 
 |  | 
 
            Hej Lars
 Lars Lauridsen wrote:
 > Stig Leerbeck wrote:
 >> Det synes som om Humac-folkene ikke er ordentligt orienteret om
 >> hvordan de skal håndtere kundeklager.
 > 
 > Ja, og de er absolut ikke kundevenlige, når man først har købt 
 > (Århus-butikken i hvert fald). Køber folk herinde ikke også generelt
 > direkte fra Apple?
 Jeg véd ikke, hvad andre gør, men jeg køber og har altid købt hos 
 Humac/OfficeLine her i Århus, og jeg har _aldrig_ fået en dårlig 
 behandling - tværtimod....
 >> Min erfaring er, at man som forhandler kan gå meget langt med Apple og
 >> nogle gange - på kundernes vegne - presse dem langt i kundeservice.
 >>
 >> Men det er dog p....irriterende at Apple ikke forstår at styre udenom
 >> den slags eller i det mindste forsøger at håndtere det.
 > 
 > Det hænger i hvert fald ikke sammen med at sælge et så differentieret 
 > produkt.
 Som jeg har skrevet et par gange nu, så tror jeg, at Apple må til at 
 indse, at de virkelig er blevet en af de helt store, og må til at 
 udbygge deres serviceringsafdeling. - Sagt på en anden måde, - hvis 
 deres servicesektion er gearet til 1.000.000 enheder, så vil det give 
 problemer, hvis tallet pludselig er steget til bare 1.500.000 
 produktenheder, hvis ikke servicesektoren er opnomeret...
 Og hvis det går, som rygerne internt i branchen peger på, så kommer der 
 endnu et boom, pga. at der er en del nye og lidt billigere stationære 
 MacPro på vej. - Så kan en servicesektor gearet til 1 mill enheder 
 ihvertfald ikke følge med...
 mvh. Erik Richard
 -- 
   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
   Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
   <erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk>  <http://www.nisus.com>   NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing
   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
            
             |  |  | 
    Mads (11-01-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads
 | 
 Dato :  11-01-07 17:47
 | 
 |  | 
 
            Erik Richard Sørensen wrote:
 > Hej Lars
 > 
 > Lars Lauridsen wrote:
 >> Stig Leerbeck wrote:
 >>> Det synes som om Humac-folkene ikke er ordentligt orienteret om
 >>> hvordan de skal håndtere kundeklager.
 >>
 >> Ja, og de er absolut ikke kundevenlige, når man først har købt 
 >> (Århus-butikken i hvert fald). Køber folk herinde ikke også generelt
 >> direkte fra Apple?
 > 
 > Jeg véd ikke, hvad andre gør, men jeg køber og har altid købt hos 
 > Humac/OfficeLine her i Århus, og jeg har _aldrig_ fået en dårlig 
 > behandling - tværtimod....
 > 
 Det har jeg så ved Humac (Århus). Ergo må der være 50% sandsynlighed for 
 at få god service    Venlig hilsen
 Mads
            
             |  |  | 
 |  |