/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
RAM: HyperX DDR vs. A-DATA DDR-2
Fra : Morten


Dato : 18-12-06 00:39

Hej

Hvad ville I anbefale:

2 x 1 GB A-Data
DDR-2
677 MHz
PC2-5300

eller

2 x 1 GB Kingston HyperX
DDR
400 MHz
PC3200



 
 
frede (18-12-2006)
Kommentar
Fra : frede


Dato : 18-12-06 08:15


"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> wrote in message
news:Iykhh.88$Vv5.53@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Hvad ville I anbefale:
>
> 2 x 1 GB A-Data
> DDR-2
> 677 MHz
> PC2-5300
>
> eller
>
> 2 x 1 GB Kingston HyperX
> DDR
> 400 MHz
> PC3200
>

Jeg ville anbefale at du finder din manual til dit bundkort og finder ud af
om det kører DDR eller DDR2
http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/CS-012038.htm

Frede



Morten (18-12-2006)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 18-12-06 12:45

"frede" <nomail@please.invalid.com> skrev i en meddelelse
news:45863fd9$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Jeg ville anbefale at du finder din manual til dit bundkort og finder ud
> af om det kører DDR eller DDR2

Det var ikke rigtig det spørgsmålet gik på ...



JK (18-12-2006)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 18-12-06 13:14

On Mon, 18 Dec 2006 12:45:00 +0100, "Morten"
<FJERN_post@simonsen.mail.dk> wrote:

>"frede" <nomail@please.invalid.com> skrev i en meddelelse
>news:45863fd9$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Jeg ville anbefale at du finder din manual til dit bundkort og finder ud
>> af om det kører DDR eller DDR2
>
>Det var ikke rigtig det spørgsmålet gik på ...
>
Nej, men du har bedt om en sammenligning af 2 typer ram. Enten kører
et bundkort med DDR2 ram eller med DDR ram. Et bundkort er ikke
kompatibelt med begge dele.

Det er det, der på ebdpriser hedder Humkommelsesteknologi. DDR ll
sdram eller DDR sdram.

Så spørgsmålet har ligesom ikke mening.

Du kan sammenligne dette Kingston ram:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=170853

med

A-Data ram.

Anbefaler GEil Ultra pc6400 i 1 GB moduler (DDR2). Men det kommer
altså også an på hvilket bundkort og CPU, det er til, om det kan
betale sig at købe lidt dyrere ram.

mvh

John


Morten (18-12-2006)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 18-12-06 13:48


"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse
news:231do2lr82qjkkmtu6cvgnmvg5ch3hvdj6@4ax.com...

> Nej, men du har bedt om en sammenligning af 2 typer ram. Enten kører
> et bundkort med DDR2 ram eller med DDR ram. Et bundkort er ikke
> kompatibelt med begge dele.

Der findes da en del kort der tager begge dele...

> Så spørgsmålet har ligesom ikke mening.

Det var netop for at få en sammenligning uden påvirkning af alt muligt
andet. Men det vil sige at din dom er, at på nogen motherboard vil den ene
køre bedst/hurtigst, og på andre vil den anden køre bedst/hurtigst?



JK (18-12-2006)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 18-12-06 14:28

On Mon, 18 Dec 2006 13:47:41 +0100, "Morten"
<FJERN_post@simonsen.mail.dk> wrote:

>
>Der findes da en del kort der tager begge dele...
>

Nej, vist kun nogle enkelte. Asrock f.eks.

>> Så spørgsmålet har ligesom ikke mening.
>
>Det var netop for at få en sammenligning uden påvirkning af alt muligt
>andet. Men det vil sige at din dom er, at på nogen motherboard vil den ene
>køre bedst/hurtigst, og på andre vil den anden køre bedst/hurtigst?
>
Nej, et er ved GUD ikke det, jeg mener. Man kan ikke blande dem ! De
kan ALDRIG køre samtidigt.

John

Morten (18-12-2006)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 18-12-06 23:15


"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse
news:rn5do29gm0o3dvlkc31nnnubnmun07u2qg@4ax.com...
> On Mon, 18 Dec 2006 13:47:41 +0100, "Morten"
> <FJERN_post@simonsen.mail.dk> wrote:
>
> Nej, et er ved GUD ikke det, jeg mener. Man kan ikke blande dem ! De
> kan ALDRIG køre samtidigt.

Vi kører godt nok i ring her - det er netop derfor jeg spørger hvilken af
dem man bør vælge...

Jeg prøver at formulere det så alle kan være med:

Hvis man så bort fra alle andre faktorer så som bundkort, cpu osv. og blot
skulle bedømme hvilken af de 2 typer ram der i de i flest tilfælde ville
køre hurtigst og give de bedste resultater - hvilken af dem bør man så
vælge?



Peter Lykkegaard (18-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 18-12-06 23:49

Morten wrote:
>
> Hvis man så bort fra alle andre faktorer så som bundkort, cpu osv. og
> blot skulle bedømme hvilken af de 2 typer ram der i de i flest
> tilfælde ville køre hurtigst og give de bedste resultater - hvilken
> af dem bør man så vælge?

Hvad er bedst at hælde på en bil raketbrændstof, ethanol, rapsolie, benzin,
diesel eller fuelolie?
Man hælder sgu det på der er beregnet til bilens motor

Man kan også sige at DDR3 eller DDR4 er bedre end DDR2/DDR
Men hvad pokker vil du kunne bruge det udsagn til?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Morten (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 19-12-06 11:52

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45871afb$0$20318$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Hvad er bedst at hælde på en bil raketbrændstof, ethanol, rapsolie,
> benzin, diesel eller fuelolie?
> Man hælder sgu det på der er beregnet til bilens motor

Det må efterhånden være manglende vilje og ikke manglende evner til at
forstå spørgsmålet.

Jeg bad netop om et svar hvor man ikke så på bundkortet, men hvis det var
for kryptisk kan jeg prøve endnu engang:

Hvis man har 2 bundkort der er helt ens, bortset fra at det ene kører med
DDR ram, og det andet med DDR-II ram.
I det ene bundkort kommer man den ene af rammene i, og i det andet kommer
man den anden af rammene i.

Hvilken af dem tror du så ville give de bedste resultater?


Er du ved at have forstået spørgsmålet nu?



Peter Lykkegaard (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 19-12-06 12:15

Morten wrote:
>
> Hvis man har 2 bundkort der er helt ens, bortset fra at det ene kører
> med DDR ram, og det andet med DDR-II ram.

Har du nogle modeller der er helt ens bortset fra typen af memory der
bruges?
Typisk er der forskelle også andre - så vidt jeg ved

Modulerne kører med forskellige spændinger, pin konfigurationen er
forskellig, bus hastigheden vil typisk være forskellig etc

> I det ene bundkort kommer man den ene af rammene i, og i det andet
> kommer man den anden af rammene i.
>
> Hvilken af dem tror du så ville give de bedste resultater?
>
Forudsat at begge typer ligger i samme område mht kvalitet etc så vil jeg
formode at DDR2 kan give nogle fordele
Men DDR2 kommer først til sin ret når du kommer op i de højere
bushastigheder - fx PC2-5300

> Er du ved at have forstået spørgsmålet nu?


Som jeg skrev tidligere i denne tråd:

"Hvis du spørger om hvilken teknologi man skal satse på eller om man
kan blive på DDR i en årrække - så prøv at formulere spørgsmålet
mere præcist
Så er det nemmere at give et i det mindste bedre svar"

Jeg kan også opfordre til at tygge denne artikel igennem
http://catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



peter.aghl@gmail.com (18-12-2006)
Kommentar
Fra : peter.aghl@gmail.com


Dato : 18-12-06 16:51


Morten skrev:
>
> Der findes da en del kort der tager begge dele...
>
Find navnet på bundkort og gå ind på ram producentens website og
find de muligheder producenten anbefaler - hvis du vil have det til at
fungere

Hvis du spørger om hvilken teknologi man skal satse på eller om man
kan blive på DDR i en årrække - så prøv at formulere spørgsmålet
mere præcist
Så er det nemmere at give et i det mindste bedre svar

- Peter


Morten (18-12-2006)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 18-12-06 23:17

<peter.aghl@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1166457037.223567.210970@t46g2000cwa.googlegroups.com...
>
> Hvis du spørger om hvilken teknologi man skal satse på eller om man
> kan blive på DDR i en årrække - så prøv at formulere spørgsmålet
> mere præcist
> Så er det nemmere at give et i det mindste bedre svar

Vil i alt sin enkelthed bare gerne vide hvilken af de 2 ram-klodser der i
flest tilfælde vil give de bedste rasultater.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste