/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
For meget eller for lidt motorkraft
Fra : jorgenmortensen1@hot~


Dato : 18-12-06 01:06

Hejsa min motorbåd myra 25 er en lidt planet motorbåd med en 2,3
liter peugeut disel ( 63 hk ) fod 25- vægt ca 2600 kg.
Problemet er at hvis man giver fuld gas hæver snuden sig meget, den
sejler ca.12 knob
Er det en ide at anbringe vægt foran eller er båden for tung til at
den netop kan halv-plane
Der er monteret justerbar stabilisatore på agter.


 
 
Niels & Astrid (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Niels & Astrid


Dato : 19-12-06 00:02


<jorgenmortensen1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1166400337.314400.76300@n67g2000cwd.googlegroups.com...
Hejsa min motorbåd myra 25 er en lidt planet motorbåd med en 2,3
liter peugeut disel ( 63 hk ) fod 25- vægt ca 2600 kg.
Problemet er at hvis man giver fuld gas hæver snuden sig meget, den
sejler ca.12 knob
Er det en ide at anbringe vægt foran eller er båden for tung til at
den netop kan halv-plane
Der er monteret justerbar stabilisatore på agter.
Hej jørgen som jeg ser din beskrivelse er din motor så kraftig at den kan
skubbe mere vand væk fra agterenden af din båd end vandlinielængden tillader
en fremdrift. på almindeligt dansk , din båd har nået sin max-fart og
yderligere motorkraft vil kun sætte hækken endnu mere. sænk hastigheden til
båden ligger jævnt i vandet og glæd dig over at du har mere motorkraft til
krævende situationer. Jo lavere omdrejninger des bedre brændstoføkonomi.
mvh Niels F.

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 22 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



Leif Langgaard (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Leif Langgaard


Dato : 19-12-06 12:02

Skandinaviens største fotoarkiv www.fotomedia.se

<jorgenmortensen1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1166400337.314400.76300@n67g2000cwd.googlegroups.com...
Hejsa min motorbåd myra 25 er en lidt planet motorbåd med en 2,3
liter peugeut disel ( 63 hk ) fod 25- vægt ca 2600 kg.
Problemet er at hvis man giver fuld gas hæver snuden sig meget, den
sejler ca.12 knob
Er det en ide at anbringe vægt foran eller er båden for tung til at
den netop kan halv-plane
Der er monteret justerbar stabilisatore på agter.

Hej
Jeg har næsten samme problem med min snekke, en Saga 24, jeg kan godt lukke
op for alle hestene, "treogtyve" af slagsen, uden at der sker andet end at
den graver sig ned med "bagenden".
Motoren kan max gå 2500 omd. men max komfort/økonomi nås omkring de 1800.
Kommer den derover bliver den som en bil med alt for lidt luft i dækkene,
den "sejler" helt vildt.
Uøkonomisk sejlads med min båd betyder at den runder de to liter diesel i
timen, så det er helt hen i vejret at kalde den for uøkonomisk.
Det er helt og holdent bådens længde i vandlinien og faconen på skroget der
bestemmer max fart og ikke motorens størrelse. En for stor motor er rigtig
god op i mod vind og strøm, ved manøvre i havnen og ikke mindst hvis du skal
"bremse".

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"
(L. Langgaard 2006)



jorgenmortensen1@hot~ (20-12-2006)
Kommentar
Fra : jorgenmortensen1@hot~


Dato : 20-12-06 22:49


Tilføjelse, skroget er halvplanet, jeg er helt med på at en typisk
snekke eller lign. graver agter ned i vandet som så betyder store
bølger i stedet for højre fart, men jeg tror at dette skrog er bygget
til at halv-plane.
Er der andre som har en "Myra " 25 fod eller 23 fod som har erfaring
med spørgsmålet ?


Boje (21-12-2006)
Kommentar
Fra : Boje


Dato : 21-12-06 11:51


<jorgenmortensen1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1166651338.269145.172620@79g2000cws.googlegroups.com...

Tilføjelse, skroget er halvplanet, jeg er helt med på at en typisk
snekke eller lign. graver agter ned i vandet som så betyder store
bølger i stedet for højre fart, men jeg tror at dette skrog er bygget
til at halv-plane.
Er der andre som har en "Myra " 25 fod eller 23 fod som har erfaring
med spørgsmålet ?

Hej.

Hverken Myra 25 eller 23 er halvplanende men rene deplacementsbåde. De er
svjv aldrig leveret fra værft med den motorstørrelse, der ligger i dit
eksemplar.

Mvh
Boje



Ukendt (21-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-12-06 12:30


"Boje" <boj@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:458a672d$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> <jorgenmortensen1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1166651338.269145.172620@79g2000cws.googlegroups.com...
>
> Tilføjelse, skroget er halvplanet, jeg er helt med på at en typisk
> snekke eller lign. graver agter ned i vandet som så betyder store
> bølger i stedet for højre fart, men jeg tror at dette skrog er bygget
> til at halv-plane.
> Er der andre som har en "Myra " 25 fod eller 23 fod som har erfaring
> med spørgsmålet ?
>
> Hej.
>
> Hverken Myra 25 eller 23 er halvplanende men rene deplacementsbåde. De er
> svjv aldrig leveret fra værft med den motorstørrelse, der ligger i dit
> eksemplar.
>
> Mvh
> Boje

Hej,

har ikke et reelt bud på dit spørgsmål - men her kan du se lidt om bådtype
og motorstørrelse (som standard).

http://www.udkik.dk/app/yyshow.jsp?id=MYRA25&pr=1466

mvh

JN



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste